[CHIO] Nederlands dressuurteam eindigt als derde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:04

horseyfries schreef:
Natuurlijk houdt Sjef zich aan zijn woord. Hij wil immers als bondscoach ook met het best mogelijke team aan de start komen!
Patrick heeft het nu bewezen, super voor hem dat zijn harde werken beloont wordt. Nu maar hopen dat hij in Londen de Grand Prix nog een beetje beter rijdt, weet iemand of de Special al met de beste drie wordt verreden of mag dan iedereen nog meedoen? In de kür de beste vijftien en max. drie per land, dat weet ik ondertussen al (als Jeroen Devroe de waarheid sprak in een interview ;) )

Wat Devroe zegt klopt.
Alle landenteams bestaan uit drie ruiters. Voor de special starten de beste zeven landenteams uit de Grand Prix. Dat zijn dus 21 combinaties. Dat wordt dan aangevuld met de beste 11 individuele ruiters uit de uitslag van de Grand Prix (bovenstaande 21 combinaties worden eerst uit die uitslag weggestreept). Dus de vierde individuele combinatie van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland of Engeland kan ook doorgaan naar de Special en zelfs naar de kür als hij/zij beter heeft gereden dan een landgenoot uit het team. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, lastig om op papier te zetten, maar ik snap het zelf wel. ;)

O ja en voor Nederland, Duitsland en Engeland en de andere landen die er met vier ruiters zijn is de vierde ruiter automatisch reserve voor het team. De overige landen met alleen een team van drie mogen een reservepaard meenemen. Reserves mogen alleen invallen voordat de Grand Prix proef begonnen is. Gaat er daarna iets mis heb je gewoon pech.

horseyfries

Re: [CHIO] Nederlands dressuurteam eindigt als derde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:42

Duidelijk Hermelientje, dankjewel voor deze aanvulling! Er kunnen in principe dus vier Nederlanders meedoen aan de Special mits de vierde ruiter bij de beste elf "van de rest" zit, maar in de kür doen er sowieso nog maar drie mee, dus dan hangt het er vanaf wie het hoogste staat.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:32

mooie/betere constructie!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:44

Ik zie weer dat hier de echte ruiters/amazones zitten.... Als de rest goed of zelf beter is dan bij de andren waarom zal ze dan niet winnen?????

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:43

bir schreef:
Ik zie weer dat hier de echte ruiters/amazones zitten.... Als de rest goed of zelf beter is dan bij de andren waarom zal ze dan niet winnen?????

Misschien wil je even je vraag verduidelijken want het is zo voor mij in ieder geval niet te begrijpen waar je op doelt? Wat bedoel je met de rest en wie bedoel je met ze? En op welke opmerking reageer je hier?