Rath & Totilas niet naar Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:35

Erg jammer zeg maar als je lichaam niet meewerkt, heb je wel een probleem. Wat ik zo jammer vind is dat dit inderdaad steeds een terugkerend patroon is. Op een gegeven moment moet je de balans opmaken en je realiseren dat dit paard zijn talent niet kan uiten op het niveau wat maar weinig paarden bezitten. Zonder ergens een schuldvraag neer te leggen wordt het tijd voor een andere koers met een andere ruiter.

xPenny

muc

Evony schreef:
Ik heb echt medelijden met die jongen, zo veel druk, zo veel verwachtingen.

Ik hoop dat hij snel beter is.

Muc: enige verschil is dat pfeiffer aan te tonen is dmv bloedonderzoek

Dat weet ik ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:36

easygoing schreef:
Denk dat Paulus de bankkabouter nu vreselijk de pest in zal hebben.

_O- := :x

Voor Rath persoonlijk vind ik het echt ontzettend sneu en triest en dat meen ik echt. :(:)

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:37

Ik denk dat een jonge kerel als Rath echt geen excuses gaat zoeken om de Spelen te missen. Het gaat hier niet om één of ander wedstrijdje, wel om de Olympische Spelen. Of een combinatie nu op z'n toppunt is of niet, een atleet wil toch altijd kost wat kost naar de Spelen, niets overtreft dat. Dus als hij niet gaat omwille van ziekte, vermoed ik dat hij er wel echt door geraakt zal zijn. Elke ruiter, ook Rath, weet dat er op 4 jaar tijd héél veel met een paard kan gebeuren en dat hij geen enkele garantie op een tweede kans heeft. Dit lijkt me een heel zware domper voor hem, ook al lukt het niet altijd even goed met Totilas.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:37

Wat een persoonlijk drama vooral, al die druk en al die voorbereidingen, de afgelopen maanden (jaren) stonden in het teke van londen.. Ik ken zelf een athlete die zich helaas op enkele tientallen punten (ze had er ±6800 nodig dacht ik) niet heeft weten de klasseren en die baalt al vreeeselijk! laat staan dat je dus wel gekwalificeerd bent maar door lichamelijke klachten niet kan. Vind het ook jammer, had NL en GB best tegen DL willen zien rijden, mooie strijd!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:38

Verrassend dit :Y)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:39

xPenny schreef:
http://www.dehoefslag.nl/2012/​07/​ludger-beerbaum-nederland-was-h​et-echte-wonder-van-totilas/
Helemaal gelijk naar mijn mening. :)

Ai das nog eens duidelijke taal

Bij de dressuur heeft men te maken met het scenario dat Matthias Alexander Rath en Totilas misschien niet aan start komen. Hoe belangrijk is het om een wonderpaard in het team te hebben?

“Totilas is geen wonderpaard. Het is een gewoon paard. Nederland was het echte wonder.”

Wat bedoel je?

“Edward Gal en Totilas waren samen de perfectie combinatie. Nu is slechts de helft van die wondercombinatie in Duitsland. Dan mis je een essentieel stuk om het plaatje weer compleet te maken.”

Wat vind jij van de hype rond Totilas?

“Ik vind het allemaal maar een grote kermis. Er moeten eerst resultaten op tafel gelegd kunnen worden en dan mag je spreken van een favorietenrol. Die prestaties zie ik op dit moment niet.”

Is het dan niet positief dat meer mensen interesse in de paardensport tonen dankzij Totilas?

“Hoe wil je die interesse dan meten? Alleen omdat Totilas nu steeds in de roddelbladen staat? Of meet je dat met kijkcijfers? De mensen willen vandaag de dag alleen nog maar weten of Totilas faalt of niet faalt. Meer is het niet.”

Hoe kun je dit soort situaties voorkomen?

“Wanneer er zo’n goed paard op mijn pad zou komen, dan had ik hem ook gekocht.. of laten kopen, want zoveel geld heb ik niet.” *Ludger begint te lachen*. “Ik zou echter niet zo hoog van de toren geblazen hebben en meteen een marketingcampagne gestart zijn. Ik had gewacht tot ik de piaffe en passage fatsoenlijk onder de knie had, voor ik zou denken aan het printen en verkopen van Totilas t-shirts.”

Denk je dat Totilas ooit nog terug kan komen op zijn oude niveau?

“Dat zal heel moeilijk worden. Alleen grote experts met uitzonderlijk veel talent, zoals Isabell Werth of Anky van Grunsven, zijn misschien in staat Totilas terug te brengen tot zijn oude niveau. Alleen zij zijn in staat om het beste uit een paard te halen.”

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:40

Was ergens wel te verwachten eigenlijk. Wel heel jammer. Vooral sportief gezien.

_Judith

Re: Rath & Totilas niet naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:43

Jammer dat Totilas niet naar de OS gaat..

Vala

Doodzonde van zo'n paard, wat een zeperd zeg...
En idd heel sneu voor Matthias, pech op pech op pech....

purkie

Shock voor Paul ! :(:)

Sterkte voor Mathias en zijn lieve ouders en Totilas mag rustig verder oefenen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:44

Suzanne F. schreef:
Was ergens wel te verwachten eigenlijk. Wel heel jammer. Vooral sportief gezien.

Hier ga ik in mee :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:44

zo zie je maar

Hoe rijk je ook bent... je gezondheid is gewoon niet te koop :n
Wel zonde van Toots... die had ik graag weer zien stralen op de OS :))

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:45

Ze hadden het er inderdaad al over op clipmyhorse.tv Ik vind wat Ludger Beerbaum er over zegt echt heel goed, terecht en hij heeft natuurlijk gelijk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:45

Wat zonde zeg. Zo jammer dat we dat paard niet meer kunnen zien schitteren.

En die pfeiffer? Dit gaat om topsport. Als een topsporter ziek is duurt de genezing geen weken zoals bij ons, maar een paar dagen, daar spuiten ze wel het een en ander in om dit te bespoedigen. Dus eerlijk gezegd geloof ik er geen flikker van. Stelletje faalhazen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:46

Wendy1978 schreef:
zo zie je maar

weer?

Bloodymary: alleen jammer dat die dopingtesten daar dan weer zo rottig om doen he.

Willem47

Bloodymary schreef:

En die pfeiffer? Dit gaat om topsport. Als een topsporter ziek is duurt de genezing geen weken zoals bij ons, maar een paar dagen, daar spuiten ze wel het een en ander in om dit te bespoedigen. Dus eerlijk gezegd geloof ik er geen flikker van. Stelletje faalhazen.

Er valt niets te spuiten in een geval van Pfeiffer.

rox_en_wilvy

Zo waar wat beerbaum zegt! En zo zonde dat totilas niet kan doen waar die in uitblinkt! Eigelijk zouden ze hem moeten uitlenen aan Gal, kan het paard tenminste wel naar de spelen :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:47

Bloodymary schreef:

Bloodymary ik zou zulke uitspraken niet doen als je er zelf niet mee gehandeld hebt :n
Ik heb zelf Pfeiffer gehad toen ik selectie lid was voor het damesvoetbal maar er is echt weinig tegen te doen.
Zeker als je er veelte laat achterkomt. Dan moet je echt oppassen dat het niet chronisch wordt.

Vala

Willem47 schreef:
Bloodymary schreef:

Er valt niets te spuiten in een geval van Pfeiffer.

precies! En dus is die opmerking met recht een superstomme opmerking!

tiger27

had hem lekker onder edward laten lopen tot en met de o.s en daarna pas weg gehaald dan had je denk al een hoop minder problemen gehad
ik zie hem nog wel terug gaan naar ed ook, denk niet dat paul zo blij meer is zoveel geld zo weinig gedaan
blijf het zonde vinden van toot

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:48

Misschien is het lot van Toot hiermee bezegeld, Paul zal hem waarschijnlijk niet weer bij Edward brengen want dan lijden er een aantal mensen gezichtsverlies en dus heeft hij een paard wat waarschijnlijk zijn leven als dekhengst gaat slijten, niets mis mee maar wat had ik Totilas graag zien schitteren op de OS, ongeacht wie er op zit.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:48

Ik vind zelf zoals in het intervieuw ookal werd gezegt door Beerbaum, dat Rath etc ook al meteen te hard van stapel zijn gelopen door middel van t-shirts te verkopen. Terwijl je nog niet eens kan zeggen dat ze op dat moment al een topcombinatie waren terwijl ze wel dachten dat Duitsland het ging maken...
Kijk wat er nu is. Geen poot om op te staan, want eerlijk gezegt wat ´´ze´´ dachten is er nooit geweest.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:49

Ayasha schreef:
Wendy1978 schreef:
zo zie je maar

weer?

Bloodymary: alleen jammer dat die dopingtesten daar dan weer zo rottig om doen he.

Dat heeft niks met doping te maken. Hij mag heus wel geneesmiddelen krijgen als hij nu ziek is hoor.