Dierenbescherming beschuldigt Matthias Rath van mishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:32

Dit is gewoon oud nieuws en een gerecycled bericht van vorige maand. Toen was dit inderdaad onderwerp van gesprek in Duitsland, maar ondertussen al niet meer aan de orde.
Volgens mij had het AD bladvulling nodig :+

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:34

Rollkur hoeft niet slecht te zijn, het is om het paard los te werken, maar dan moet het wel op de goede manier worden gedaan en niet een heel uur aan één stuk...
En bit, tja als je er niet aan trekt en zaagt, maar licht contact houd en licht inwerkt is er toch niks mis?

Beetje kort uit de bocht die opmerking :+
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-12 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:35

Als de DB in Duitsland net zo daadkrachtig is als hier gebeurd er vast niet veel. Pff, wat een gedoe zeg, ben benieuwd waarop dit nu weer gebaseerd is. Het blijft een soap-serie.

Anoniem

Re: Dierenbescherming beschuldigt Matthias Rath van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:38

Ja, hun zeggen het ook. Maar ja, zo opereert de dierenbescherming dus ook.

uitgebruik

Annabel schreef:
Dat je dan al zo over de dressuur praat..
Dressuur is de basis van álles! dus voordat je gaat springen,
crossen, rijden, moet dressuur er in zitten.
Op hoger niveau zijn soms wat hulpmiddelen nodig doe van toepassing komen...
Zie de sporen: voor de verduidelijkheid van je hulpen.. je moet met S&T kunnen rijden,
en laten zien wat je kan. Ik weet niet wat jij in je ogen hebt voor beeld dan??

nou , ik rijd bitloos en zonderzadel??en ik doe geen rolkur enzo en springen en cross zal ik nooit doen met trekpaarden

Vala

Please, vervuil het topic nou niet verder. Ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd wat die stoute Matthias allemaal fout gedaan heeft volgens de Duitse DB :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:40

Ik heb al getemd.

Ja ik ben ook benieuwd eigenlijk. ook hoe ze er aan komen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:49

Typisch iets van zulk soort organisaties roep maar wat ongefundeerd in de media en iedereen schrijft erover zonder zelf onderzoek te doen.
Uiteindelijk wordt er dus helemaal geen onderzoek gedaan omdat een bepaalde zgn gezaghebbende organisatie dit heeft gedaan. Typisch een truukje van een mediageile organisatie om in het nieuws te komen zonder iets te hoeven onderbouwen of bewijzen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:19

Bizzybijtje schreef:
MAR gebruikt ook stevige rollkur op toot, dus denk dat ze daarover gevallen zijn. :)

dat is sinds kort,sinds sjef hem verteld heeft hoe het moet ;)
En toot loopt beter.
Beetje kortzichtig trouwens om te denken dat je de top kunt bereiken zonder bepaalde methodes ;)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:20

geerke schreef:
Bizzybijtje schreef:
MAR gebruikt ook stevige rollkur op toot, dus denk dat ze daarover gevallen zijn. :)

dat is sinds kort,sinds sjef hem verteld heeft hoe het moet ;)
En toot loopt beter.
Beetje kortzichtig trouwens om te denken dat je de top kunt bereiken zonder bepaalde methodes ;)

soms denk ik ook zo, het kan toch ook als opwarming zijn?
wij buigen onze knieen bijvoorbeeld ook helemaal om de spieren los te krijgen?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:22

xAnnouk schreef:

Toch lijkt een rollkur mij daar geen fijne methode voor

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:27

als het om de rollkur gaat....dat weten we niet.Ik heb liever dat hij rollkur doet dan hem in elkaar mept met een zweep.
Ik vind alles wat zich op nivo topsport bevind neigen naar dierenmishandeling(inclusief springsport,cross,grand national,rennen,draverijen)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:28

er zijn genoeg mensen die goed met hun paarden omgaan, maar ook niet.
helaas kunnen we wel over iedereen zeuren maar daar doe je écht helemaal niets aan..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:31

geerke schreef:
als het om de rollkur gaat....dat weten we niet.Ik heb liever dat hij rollkur doet dan hem in elkaar mept met een zweep.
Ik vind alles wat zich op nivo topsport bevind neigen naar dierenmishandeling(inclusief springsport,cross,grand national,rennen,draverijen)

Ja, helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:32

MaritAriel schreef:
xAnnouk schreef:

Toch lijkt een rollkur mij daar geen fijne methode voor

Nou ja je hebt rollkur en LDR, en die methodes worden helaas toch door elkaar gehaald.
Rollkur is imo wat MAR inderdaad doet (en Anky, en Adelinde...), dus het 'afdwingen'.
Het LDR (laag-diep-rond) is helemaal niks mis mee, dan lopen ze dus niet met hun kin op de borst maar laag, diep en rond.
Afbeelding

Dit vind ik rollkur;
http://2.bp.blogspot.com/_8006OEmYz2Y/T ... 0_0449.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-12 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:40

Bizzybijtje schreef:
xAnnouk schreef:

Nou ja je hebt rollkur en LDR, en die methodes worden helaas toch door elkaar gehaald.
Rollkur is imo wat MAR inderdaad doet (en Anky, en Adelinde...), dus het 'afdwingen'.
Het LDR (laag-diep-rond) is helemaal niks mis mee, dan lopen ze dus niet met hun kin op de borst maar laag, diep en rond.

oke. bedankt voor de uitleg :) weer wat info rijker!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:40

Dat klopt, zonder zadel wordt het gewicht van de ruiter niet goed verdeelt over de rug van het paard, waardoor je op sommige punten van de rug heel veel druk krijgt.
Een keertje zonder zadel levert natuurlijk heus geen rugbeschadiging op maar als je het te vaak doet kan dat helaas wel gebeuren..
Al die penny-meisjes denken dat ze erg goed zijn voor hun paard door alleen maar zonder zadel te rijden en zonder hoofdstel (waardoor het paard ook vaak een verkeerde buiging heeft / scheef is), maar in werkelijkheid bereiken ze het tegendeel.. Heel jammer zulke misverstanden!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:45

Bizzybijtje schreef:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik rollkur;

Ik moest mijn paard vlak voor dat we stopte inderdaad ook laag, diep en rond rijden en ervaarde dat zelf als erg prettig. Dat dat de afkorting LDR was wist ik niet. Tegen LDR heb ik dus helemaal niks. Rollkur is, ondanks dat ik vaak hoor dat het helemaal niet zo slecht is, echt niet mijn ding en ik vind het ook verschikkelijk om te zien.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 04-07-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:47

MaritAriel schreef:
Bizzybijtje schreef:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik rollkur;

Ik moest mijn paard vlak voor dat we stopte inderdaad ook lang, diep en rond rijden en ervaarde dat zelf als erg prettig. Dat dat de afkorting LDR was wist ik niet. Tegen LDR heb ik dus helemaal niks. Rollkur is, ondanks dat ik vaak hoor dat het helemaal niet zo slecht is, echt niet mijn ding en ik vind het ook verschikkelijk om te zien.

Low Deep Round. :D
Maar onze oosterburen hebben LDR en Rollkur maar gewoon op één hoop gegooid waardoor het verschil dus niet heel duidelijk meer is :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:53

44Myrthe44 schreef:
Dat klopt, zonder zadel wordt het gewicht van de ruiter niet goed verdeelt over de rug van het paard, waardoor je op sommige punten van de rug heel veel druk krijgt.
Een keertje zonder zadel levert natuurlijk heus geen rugbeschadiging op maar als je het te vaak doet kan dat helaas wel gebeuren..
Al die penny-meisjes denken dat ze erg goed zijn voor hun paard door alleen maar zonder zadel te rijden en zonder hoofdstel (waardoor het paard ook vaak een verkeerde buiging heeft / scheef is), maar in werkelijkheid bereiken ze het tegendeel.. Heel jammer zulke misverstanden!

Jij gaat in dit geval natuurlijk uit van een goed passend zadel, ik geloof best dat bij een goed passend zadel de drukverdeling beter is. Helaas komt een goed passend zadel tegenwoordig weinig voor door alle amateur zadelmakers die we hebben rond lopen en door mensen die gewoon een zadel van internet pakken en het er op gooien. Ik zie dat tegen woordig zo vaak dat ik toch echt liever mensen zonder zie rijden als met.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:59

Heeft de dierenbescherming niet genoeg te doen? Vind de foto's ook niet prettig, maar zolang er honden worden doodgeslagen, katten in de fik gestoken, paarden de hongersdood sterven...dan heeft de dierenbescherming genoeg andere dingen te doen dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:40

Was het niet dat verkeerd LDR rollkur genoemd wordt en alles waar men het mee eens is (gefundeerd of niet) LDR wordt genoemd? In 'mijn tijd' was Laag Diep Rond gewoon wat je ook het Anky systeem kon noemen en daar is al sinds de jaren '90 gedoe over. Rollkur is maar een woord wat ergens opgedoken is volgens mij, maar waar ook LDR bedoeld wordt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:02

Maar goed, dit nieuws schijnt al oud te zijn? Weet iemand daar meer over?