Pony dood door verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 06:38

Ik zou niet weten hoe in jouw verhaal de da 'schuldig' zou kunnen zijn.

Thenexttry

Re: Pony dood door verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:02

nee maar een da is wel anders. een da is er om dieren te behandelen/genezen.

de dierenpolitie is er om dierenleed op te sporen, te stoppen en proberen tegen te gaan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:36

Maar de dierenpolitie moet zich ook aan de wet houden, dus op de dierenpolitie mopperen heeft geen zin, degenen die de wetten maken daar moet je naar wijzen. En allereerst naar die eigenaar. Natuurlijk heeft het dier te lang geleden maar er is in ieder geval nog iets aan gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:41

piecon schreef:
Mindim schreef:
Wat een waardeloze actie van de dierenpolitie, als dit daar de normale procedure is, dan kan men die dierenpolitie beter opdoeken. Dat die man nu een boete te geven daar heeft het dier niets aan, het heeft twee maanden met medeweten van de plitie in lijden geleefd. Nou chapeau hoor dierenpolitie, bah.

Lekker gemakkelijk praten achteraf. Er zijn genoeg mensen die zich wél aan de regeltjes houden die door de dierenarts worden opgelegd. Moet je een hoefbevangen pony meteen bij de eigenaar weghalen dan? Het is vervelend, maar verwaarlooste kinderen kan je ook niet zo maar bij de ouders weghalen helaas. Alles valt en staat met strenge procedures hoe vervelend ook en daar vallen soms een slachtoffer bij helaas... Nu krijgt de dierenpolitie de schuld terwijl deze toch echt bij de eigenaar ligt!

Wat een vreemde reactie.
Wat vind je gemakkelijk praten?
De dierenpolitie is meerdere malen wezen controleren en stelde toen al vast dat de afspraken niet werden nagekomen. Dus ja, had men eerder moeten ingrijpen, die eigenaar had zijn kans gehad, maar zich niet aan de afspraken gehouden.
Verder spreek ik nergens de eigenaar vrij, maar vind de dierenpolitie falen, het paard is immers na bijna 2 maanden toch noh ingeslapen.
Verder vind ik het vergelijk met kinderen weer zo mank.
Misschien moet je de OP iets beter lezen, eer je dit soort dingen gaat zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:44

Wat heeft de dierenpolitie dan voor nut als men niet mag ingrijpen en een eigenaar alleen op zijn fouten mag wijzen. Wanneer afspraken gemaakt zijn met de eigenaar, deze niet worden nagekomen, de dierenpolitie daar meerdere keren op heeft gecontroleerd en het dier alleen maar erger aan het lijden is. Dan mag je nog niet ingrijpen, omdat ze geen ruimte hebben?
Wat voor nut heeft zo'n dierenpolitie dan, iemand berispen, maar niet ingrijpen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:50

Triest dat een diertje zolang moet vechten en pijn mag hebben voordat er echte stappen worden ondernomen. Dat iemand een kans krijgt okee, maar als blijkt dat ie die niet benut, mogen ze het dier zonder pardon in beslag nemen lijkt mij. Dat had in beslag nemen ,had al gemoeten na de 1e waarschuwing.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:51

Ik snap ook niet hoe men er iedere keer bij kan staan en toe kan kijken terwijl het dier achteruit gaat en dus uiteindelijk voorbij de point of no return gaat...
schandalig..

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:54

Vala schreef:
Maar de dierenpolitie moet zich ook aan de wet houden, dus op de dierenpolitie mopperen heeft geen zin, degenen die de wetten maken daar moet je naar wijzen. En allereerst naar die eigenaar. Natuurlijk heeft het dier te lang geleden maar er is in ieder geval nog iets aan gedaan.

Degenen die de wetten maken hebben in 1992 de kaderwet Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren (GWWD) gemaakt.
In de GWWD staan algemene regels die voor alle dieren gelden. In deze algemene regels staat onder andere dat het verboden is een dier de nodige verzorging te onthouden. In dit geval is overduidelijk een dier de nodige zorg onthouden en is er dus sprake van overtreding van de wet. Inbeslagname wordt bij dergelijke overtredingen vaak toegepast. Ik denk dat in dit geval HolyPope de spijker op de kop sloeg: je moet wel ergens naartoe kunnen met een in beslag genomen dier. En ik betwijfel of de dierenpolitie, die erg halsoverkop bij elkaar is geraapt en waarschijnlijk voor het einde van het jaar weer wordt wegbezuinigd, daar de middelen voor heeft. Ze hadden deze zaak wellicht kunnen doorschuiven naar de LID, maar zie je dan de koppen al voor je? Dan weet je zéker dat jouw clubje binnen no-time wordt opgedoekt.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:54

arme pony,gelukkig nu uit zijn lijden verlost.
rust zacht arme pony

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:59

Wat een land...... en idd waarom hebben we nog een dierenpolitie en een dierenbescherming. Ze stonden erbij en keken ernaar!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:54

Dat beestje heeft nog 1,5 maand zo gestaan, met pijn en op het gras! Triest triest...
De wet bied voor aanpak weinig handvatten, daar moeten aanpassingen in komen om de dieren te beschermen.
Helaas ken ik ook zo'n geval.. Is ook wachten op?!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:55

Wist ik maar waar die stond. Dan kon ik nog iets doen. Arme poown.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:07

Wat triest dit soort berichten.Heb zelf ook de 144gebeld en daar is binnen een week actie op ondernomen.Het kan wel goed gaan dus.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:07

Heel spijtig van dat arme dier...
De mensen van de dierenpolitie vinden die zelf waarschijnlijk even erg dan ons maar ze MOGEN dat beest daar niet weghalen en dat heeft dan weer te maken met de wetten (lees: of beter het gebrek eraan) omtrent dierenwelzijn. Dat en alleen dat is de schuldige... Het gebrek aan wetten omtrent dierenwelzijn.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:08

wat een rot vent !!! hier kan ik zo kwaad van worden _-:( -:(-
arme pony , dat diertje moet zo geleden hebben ;( ;(

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:30

Mallodie schreef:
De mensen van de dierenpolitie vinden die zelf waarschijnlijk even erg dan ons maar ze MOGEN dat beest daar niet weghalen en dat heeft dan weer te maken met de wetten (lees: of beter het gebrek eraan) omtrent dierenwelzijn. Dat en alleen dat is de schuldige... Het gebrek aan wetten omtrent dierenwelzijn.

Klopt wel hoor, maar ook de straffen of boetes zijn schandalig veel te laag.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:15

Mallodie schreef:

Ik weet niet of de DP niet in beslag mag nemen, maar de LID mag dat zeker weten wel. Als dat het probleem was geweest had DP gewoon LID kunnen inschakelen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:10

Inbeslagname gebeurt meestal met te dunne diertjes, dan krijgen ze voldoende voeding en kunnen ze lekker bij komen.
Maar dit was een heel ander geval, dit diertje had op een streng dieet gemoeten en dat geeft dan weer te veel problemen. Maar de eigenaar had gewoon moeten luisteren!