Matthias Rath krijgt aparte kans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:24

Ik denk eerlijk gezegd dat Sjef hun 2 wel weer aan het lopen heeft gekregen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:25

Monnie_ schreef:

Is Sjef naast trainer ook opeens dokter geworden?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:26

Ailill schreef:
Monnie_ schreef:

Is Sjef naast trainer ook opeens dokter geworden?

Had ik het daarover? nee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:26

Als hij net zo ziek er van is als ik ooit was dan hoop ik echt voor hem dat hij thuis blijft :=
Ik heb letterlijk 2 weken geen vast voedsel kunnen eten en kon amper zelfstandig naar het toilet.
Heel rot dat hem dit nu overkomt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:27

Sizzle schreef:
Als hij net zo ziek er van is als ik ooit was dan hoop ik echt voor hem dat hij thuis blijft :=
Ik heb letterlijk 2 weken geen vast voedsel kunnen eten en kon amper zelfstandig naar het toilet.
Heel rot dat hem dit nu overkomt.

Hij was afgelopen week al duidelijk aan de beterende hand en blijft nu eigenlijk alleen nog op bed uit voorzorg,
dus ik denk dat het bij hem wel meevalt.

Mungbean

Re: Matthias Rath krijgt aparte kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:29

Ik hoop het voor hem.
Hij is nog jong zat, maar toot over 4 jaar niet meer misschien.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:33

Ik heb de ziekte van Pfeiffer gehad zonder dat ik er erg in had. Nadat ik na een hele lange periode eens heb laten bloed prikken, kwam het aan t licht. Zo kan t dus ook gaan.... Ik hoop dat Rath gewoon mee kan doen met t OS.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:37

Ik hoop het erg voor hem dat hij gesellecteerd wordt. maar zelf heb ik ook de ziekte van pfeifer gehad en dat duurde echt wel een poos eer ik ervan af was. maar goed dat was ook ik geloof nu al 12 jaar geleden en misschien hebben ze nu betere medicatie ofzo ervoor. maar hij zal zeker sneller uitgeput zijn, ook vermeende ik te horen een keer dat het bij volwassenen altijd net iets heftiger is, dan bij kinderen. waarom weet ik eigenlijk niet. ik hoop echt voor hem dat hij door gaat,

heb toch wel zin om van totilas te kunnen genieten tijdens de olympische spelen1 <3

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:42

Ach ik denk dat hij vast wel naar de OS spelen gaat, maar mocht hte niet goed gaan heeft hij iig een excuus... Hij kon zich niet optimaal voorbereiden door de pfeiffer. Het klinkt misschien niet aardig maar zo zal het vast wel gaan. Toch zou ik het wel erg gaaf vinden als Totilas mee doet.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:09

Oei, Pfeiffer. Dat is zo'n nare ziekte. Ik heb het een paar jaar geleden gehad, en ben er echt heel ziek van geweest.
Het heeft ook een lange nasleep is mijn ervaring. Ik wens hem alle beterschap! :)

Wel opvallend eigenlijk dat hij het op deze leeftijd nog heeft gekregen. Mij is altijd verteld dat het een beetje een puberteitsziekte is :)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:10

romygic schreef:
Ach ik denk dat hij vast wel naar de OS spelen gaat, maar mocht hte niet goed gaan heeft hij iig een excuus... Hij kon zich niet optimaal voorbereiden door de pfeiffer. Het klinkt misschien niet aardig maar zo zal het vast wel gaan. Toch zou ik het wel erg gaaf vinden als Totilas mee doet.

Heb dat ook gedacht...dan zijn we 2 die niet aardig denken... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:26

RoWi schreef:
Oei, Pfeiffer. Dat is zo'n nare ziekte. Ik heb het een paar jaar geleden gehad, en ben er echt heel ziek van geweest.
Het heeft ook een lange nasleep is mijn ervaring. Ik wens hem alle beterschap! :)

Wel opvallend eigenlijk dat hij het op deze leeftijd nog heeft gekregen. Mij is altijd verteld dat het een beetje een puberteitsziekte is :)

Ziektes houden zich over het algemeen niet aan onze "leeftijden". :)
Ik vraag me wel af hoe hij zich "in de kijker" gaat rijden als hij er eigenlijk niet meer op gezeten heeft. Ook al heeft zijn vader Totilas fit gehouden..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:30

Ik was 21 toen ik Peiffer kreeg, dus wat Ayasha zegt klopt.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:46

Haha Ayasha, daar heb je gelijk in. Hij heeft gewoon altijd 'geluk' gehad :')

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:09

Peiffer is een virus en is niet per definitie aan leeftijd gebonden. Men krijgt het vaak in de pubertijd omdat het zoenen dan begint, en het virus zich door het speeksel verspreidt, maar ook door slecht hygiëne (bijvoorbeeld flesjes/spenen/etc. delen) kan het virus zich verspreiden. Jonge kinderen kunnen het ook krijgen en ook mensen op hogere leeftijd kunnen het krijgen (als ze nog niet immuun zijn). Dus dat het een puberziekte is niet waar, maar het komt wel veel voor onder tieners ;)

Jes_Vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:52

Opzich is het toch goed dat Rath samen met Totilas deze kans krijgt. Laten we eerlijk zijn, Totilas is een goed paard en al is het geen Nederlands paard meer; het zou toch zonde zijn als Totilas niet mee kan doen aan de OS 2012...

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:40

Ach ja, en als ze op Spelen dan niet presteren, hebben ze in elk geval een prachtig excuus!!

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:09

Niet 'fit to compete' lijkt me. En de uitzonderingspositie van Rath en Totilas zint me ook niks. Rath kan de selecties niet rijden. Jammer dan. Geen Totilas op de spelen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:05

Ik vind het erg sneu voor Matthias, er ligt ook een heel heel hoge druk op die jongen zijn schouders.
Ik snap dat ze een apparte selectie doen voor hem, idd ook duitsland wilt alleen de beste combinaties door laten gaan, groot gelijk.
Alleen hoop ik dat ze matthias de tijd geven om te herstellen, want zoals al gezegd werd, je maakt het anders alleen maar erger... Ja een OS kom je niet snel meer tegen, dus ik zou zelf ook alles op alles zetten om dat te kunnen rijden maarja soms moeten er verstandige keuzes gemaakt worden... Als matthias een dikke nasleep van zijn ziekte krijgt, wat natuurlijk kan, weet ik niet of je er slim aan doet.
maar goed, daar hoef ik niet over te beslissen, ik hoop dat hij voorspoedig hersteld en dat hij de OS mee kan rijden

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:08

Jes Vandaan schreef:
Opzich is het toch goed dat Rath samen met Totilas deze kans krijgt. Laten we eerlijk zijn, Totilas is een goed paard en al is het geen Nederlands paard meer; het zou toch zonde zijn als Totilas niet mee kan doen aan de OS 2012...

ben ik het volledig met je eens,
Stel... hij was nog in het Nederlandse bezit, en Edward reed hem gewoon nog, topscore na topscore, zoals Edward gewoon deed met Totilas, Edward krijgt Pfifer, en ze gaven hem een apparte kans mee te doen aan de OS wedde dat 90% van NL het er mee eens is.
Ik snap de duitsers volkomen

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:55

Ik snap wel dat Duitsland hem een extra/aparte kans geeft om te selecteren.
Pfeiffer, van wat ik destijds heb begrepen, heb je de korte en de lange versie.
Heb zelf de korte versie gehad en was er na een drietal weken weer vanaf, maar had wel een nasleep.
We moeten het maar zien, we kunnen er weinig aan doen.
Feit si wel dat er elke keer wat is met deze combinatie, en ook daar word ik schijtziek van.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:07

Er worden wel wenkbrauwen opgetrokken over het feit dat Rath nu al zo snel weer aan de beterende hand is én voor hem een uitzondering is gemaakt dat hij voor de OS selectie niet in Aken hoeft te starten..
Wat mij betreft mag hij thuisblijven. Wat een gez**k met hem iedere keer ... een gebed zonder einde.
Hieronder twee artikelen in de Engelse en Duitse pers.

http://www.eurodressage.com/equestrian/2012/07/03/totilas-olympic-selection-raises-concern

http://www.stern.de/sport/sportwelt/befangenheit-und-andere-probleme-bei-totilas-entscheidung-1850408.html
Citaat:
Schon jetzt ist für Totilas eine Ausnahme gemacht worden. Ursprünglich sollte jeder Olympia-Kandidat auch bei der zweiten Sichtung in Aachen starten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:10

Ik snap eigenlijk nooit dat een stel bakrand-ridders zich druk maakt om hoe dergelijke selecties in zijn werk gaan. Geen van jullie zou in zijn plaats kunnen gaan als het "eerlijk" ging dus wat maakt het eigenlijk uit? :?
Als Duitsland die grote zwarte mee wil naar de OS en ze willen daar een uitzondering voor maken is dat Duitsland zijn probleem. Nederland maakt ook een uitzondering voor die grote vos.
Als er al geïnsinueerd gaat worden dat ze zouden liegen over zijn pfeiffer vind ik het wel erg ver gaan.

Al doet het me wel deugd om te zien dat mensen hier "schijtziek" en weet ik wat nog allemaal van kunnen worden. Dan valt het leven al bij al nog wel mee.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:30

Ayasha schreef:
Ik snap eigenlijk nooit dat een stel bakrand-ridders zich druk maakt om hoe dergelijke selecties in zijn werk gaan. Geen van jullie zou in zijn plaats kunnen gaan als het "eerlijk" ging dus wat maakt het eigenlijk uit? :?
Als Duitsland die grote zwarte mee wil naar de OS en ze willen daar een uitzondering voor maken is dat Duitsland zijn probleem. Nederland maakt ook een uitzondering voor die grote vos.
Als er al geïnsinueerd gaat worden dat ze zouden liegen over zijn pfeiffer vind ik het wel erg ver gaan.

Al doet het me wel deugd om te zien dat mensen hier "schijtziek" en weet ik wat nog allemaal van kunnen worden. Dan valt het leven al bij al nog wel mee.

Wat een heftige/overdreven reactie..

Maar ontopic: Ik ben wel benieuwd hoe ze het doen als combinatie en ik zou het hem wel gunnen als hij mee kan naar de OS met goede gezondheid :D

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:55

Ayasha schreef:

Van jou kun je altijd dezelfde reactie verwachten.. hoe voorspelbaar. En ik weet niet wie je met Bakrand-ridders bedoeld ??!

By the way: die grote bruine is de laatste maanden vaker gestart dan die grote zwarte in 2 jaar tijd. Daarbij heeft Parzival weer de wereldbeker gewonnen en 2 Europese titels mee naar huis genomen.
Die grote zwarte was met z'n nieuwe ruitertje niet verder gekomen dan ergens een tong over het bit te gooien en tussen de gordijnen te verdwijnen en willen ze, tot ieders schande, "aartsvijand nr 1 qua rollkür" Sjef als trainer gaan inschakelen.. Gelukkig heeft die zwarte dan toch nog, tussen alle hoefzweren en paracetamolletjes, Duitslands eer behouden door met erg hoge punten het Duits kampioenschap te winnen.