Olympische Spelen: de Nederlandse deelnemers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:35

VitalEquine schreef:
Idd. het is altijd mooi geweest om Anky te zien rijden maar zoals marjoow al zegt er zijn ruiters die het meer verdienen.

Daar ben ik het ook mee eens.
Ik weet niet wat Anky voor d'r kiezen heeft gekregen de afgelopen tijd, maar wat het ook mag zijn, het is sowieso geen reden om haar een plek in het team te geven.
Als ik op mijn werk minder presteer krijg ik ook niet alsnog de bonus omdat ik thuis het een en ander te verduren heb gehad! Das gewoon pech!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Olympische Spelen: de Nederlandse deelnemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:38

Anky heeft de afgelopen tijd een stijgende lijn laten zien en hoger gescoord dan de meeste andere combinaties, en daarmee heeft ze haar deelname gewoon verdiend. Dan maakt het helemaal niet uit dat ze twee maanden geleden niets liet horen of zien, want het gaat om actuele prestaties. Scores van een half jaar geleden heb je nu niets aan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:24

Als de actuele prestaties, dus de hoge scores, de doorslag zouden moeten geven... Dan was Patrick al geselecteerd. Er spelen ongetwijfeld meer dingen mee.

Ik deel de mening van D.W. Rosie:

http://horses.nl/opinie/70925/

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:09

Daarom zei ik al: hoger gescoord dan de meeste anderen ;)
en feit is wel dat Anky en Salinero een berg meer ervaring hebben dan Patrick en Uzzo. Het team bestaat (buiten Adelinde natuurlijk) verder uit jonge combinaties, dus dan zal Sjef wel baat hebben bij een tweetal dat in goede doen ook redelijk constant presteert.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:55

Lijkt me dat Anky haar startplek genoeg verdiend heeft na 2 gouden medailles..haar talent kun je niet onderschatten..tuurlijk is het leuk als er andere combi's starten maar niemand heeft zich meer bewezen als Anky..

Verder hoop ik op Patrick en Uzzo omdat ik die combi persoonlijk aansprekender vindt.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:25

Ik denk dat Patrick er eerder klaar voor is dan Imke. Verder denk ik dat Anky gaat verrassen! Edward gaat het ook wel goed doen, ik denk dat juryleden hem graag zien, met wat voor paard dan ook en Adelinde wat dat betreft.. Die gaat denk ik hoge ogen gooien! Ik hoop op goud en ik denk het ook, ze gaat op dit moment echt goed.. En Valegro en Damon Hill en al die andere paarden rijden alleen wedstrijden waar ze van weten dat ze hoog scoren..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:26

Ik weet zeker en dat heeft Carl verteld: na de spelen het is even over voor Groot Brittanië. Utophia en Valegro worden verkocht en Mistral HOjris gaat met pensioen.. Dus ik denk dat de bondje dan tussen Duitsland en Denemarken gaat worden.. zweden valt me zwaar tegen, Denemarken staat op dit moment sterk, we hbben nog.. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:29

koenborias schreef:
Ik weet zeker en dat heeft Carl verteld: na de spelen het is even over voor Groot Brittanië. Utophia en Valegro worden verkocht en Mistral HOjris gaat met pensioen..

Kom maar op met die bron! :)
Dat zijn niets anders dan geruchten. Er is nog geen enkel hippisch blad die deze geruchten heeft bevestigd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:36

Cayenne schreef:
koenborias schreef:
Ik weet zeker en dat heeft Carl verteld: na de spelen het is even over voor Groot Brittanië. Utophia en Valegro worden verkocht en Mistral HOjris gaat met pensioen..

Dat zijn niets anders dan geruchten. Er is nog geen enkel hippisch blad die deze geruchten heeft bevestigd.

Ik hoop ook dat het bij geruchten blijven, eerlijk gezegd :=

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:44

Cayenne schreef:
koenborias schreef:

Staat in de hoefslag van vorige week!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:02

gummie schreef:
Als de actuele prestaties, dus de hoge scores, de doorslag zouden moeten geven... Dan was Patrick al geselecteerd. Er spelen ongetwijfeld meer dingen mee.

Ik deel de mening van D.W. Rosie:

http://horses.nl/opinie/70925/

Ik vraag me af waar je net als de heer Rosie vandaan haalt dat Patrick zo overtuigend gepresteerd heeft. Dit is de uitslag van de NK Grand Prix:

1) Edward Gal (Harskamp) - Glock's Undercover (Ferro x Donnerhall) - 75.766%
2) Edward Gal - Blue Hors Romanov (Rohdiamant x Grundstein II) - 74.362%
2) Hans Peter Minderhoud (Harskamp) - Glock's Tango (Jazz x Contango) - 74.362%
4) Anky van Grunsven (Erp) - Salinero (Salieri x Lungau) - 73.830%
5) Hans Peter Minderhoud - Donna Silver (Blue Hors Don Schufro x Willemoes) - 73.277%
6) Imke Schellekens-Bartels (Hooge Mierde) - Hunter Douglas Toots (Jazz x Havidoff) - 73.193%

Zie jij daar Patrick tussenstaan? Is het nu echt realistisch om iemand uit te kiezen op basis van één goed gereden Grand Prix Special? Rotterdam reed hij niet in het CDIO en dan krijg je toch een vertekend beeld, dus nee, hij heeft nog niet overtuigend genoeg gepresteerd om voor de OS geselecteerd te worden, zeker niet als je bedenkt dat hij internationaal nog niet echt heeft gewonnen, wat bijv. Imke met Toots in een veel kortere carriëre wel heeft gedaan.
Begrijp het argument ook niet dat Anky de afgelopen jaren zo weinig gepresteerd zou hebben, Salinero had een blessure en is nu weer helemaal terug, niemand heeft iets tijdens de OS aan scores van een jaar geleden. NU moet het gebeuren!
Ben heel benieuwd wat er in Aken gebeurd, dat de beste moge winnen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:28

horseyfries schreef:
Ik vraag me af waar je net als de heer Rosie vandaan haalt dat Patrick zo overtuigend gepresteerd heeft. Dit is de uitslag van de NK Grand Prix:

5) Hans Peter Minderhoud - Donna Silver (Blue Hors Don Schufro x Willemoes) - 73.277%
6) Imke Schellekens-Bartels (Hooge Mierde) - Hunter Douglas Toots (Jazz x Havidoff) - 73.193%

Zie jij daar Patrick tussenstaan? Is het nu echt realistisch om iemand uit te kiezen op basis van één goed gereden Grand Prix Special? Rotterdam reed hij niet in het CDIO en dan krijg je toch een vertekend beeld, dus nee, hij heeft nog niet overtuigend genoeg gepresteerd om voor de OS geselecteerd te worden, zeker niet als je bedenkt dat hij internationaal nog niet echt heeft gewonnen, wat bijv. Imke met Toots in een veel kortere carriëre wel heeft gedaan.
Begrijp het argument ook niet dat Anky de afgelopen jaren zo weinig gepresteerd zou hebben, Salinero had een blessure en is nu weer helemaal terug, niemand heeft iets tijdens de OS aan scores van een jaar geleden. NU moet het gebeuren!
Ben heel benieuwd wat er in Aken gebeurd, dat de beste moge winnen!

Precies wat ik bedoel.
Jij legt het alleen wat beter uit :D
Patrick doet het idd goed de laatste tijd, maar nog niet goed genoeg om zich te kunnen meten met de wereldtop.
Daar ontbreekt het bij zowel ruiter als paard nog aan een stukje ervaring. Neemt niet weg dat ik het ook hem gun trouwens, maar ik zou voor Imke gaan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:00

Ik gun het ook allebei, begrijp alleen niet waar mensen het vandaan halen dat Patrick zo overtuigend gepresteerd zou hebben de afgelopen tijd. Hij heeft idd een paar goede proeven gereden, maar als je het hebt over "overtuigend" dan zou ik denken dat hij de Grand Prix beter reed op het NK, dat hij internationaal al potten had gebroken en dat hij in Rotterdam de anderen had verslagen in dezelfde proef. Maar om dingen met elkaar te gaan vergelijken die niet vergelijkbaar zijn en dan te roepen dat het zo overtuigend is dat de bondscoach van complottheoriën wordt verdacht omdat hij het hem met Imke laat uitvechten in Aken, dat vind ik wel heel vergezocht. Imke had een fantastisch internationaal debuut in Engeland, maar viel op het NK wat tegen, Patrick heeft internationaal nog niet super gepresteerd maar viel op het NK mee (alhoewel de GP slechter was dan Imke!!), dus dat is moeilijk kiezen. Zoals Johan Cruijff zou zeggen: ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom dat je dat niet begrijpt?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:02

Plus dat Uzzo nog niet echt stressbestendig is. Dat is Toots ook niet, maar Imke heeft wel de internationale en Olympische ervaring om dat soort dingen op te lossen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:13

@ horsefries: Voordat je je nogmaals gaat uitlaten over de intelligentie van een ander... ;)

De bondscoach wordt niet van complottheorieen verdacht. Er is slechts kritiek op de functie van observatiewedstrijden, als er vervolgens niet gehandeld wordt naar hoe op die wedstrijden wordt gepresteerd.
Daarnaast wordt er in het stuk NIET getwijfeld aan de eerste drie, o.a. Anky. En ook ik twijfel er absoluut niet aan dat Anky moet gaan.

Het gaat om de vierde keuze. En ik ben het eens met het commentaar over Toots. Ook ik vind em wat traag en weinig gedragen. Wat niet wil zeggen dat ik het Imke niet gun. Maar als ze voorwaarden stellen, als in hoe er observatiewedstrijden gereden wordt, houd je er dan ook aan. Of zeg anders: ik baseer de keuze op ALLE wedstrijden.
En tot slot: ik zou graag willen weten of het werkelijk zo is dat Sjef Patrick van der Meer nog helemaal niet gezien heeft. Zo wordt wel beweerd in het stuk. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Maar zeg wel, dat als dat een feit is, het ronduit belachelijk is.

Ik gun het ze allemaal van harte, en hoop dat wie dan ook goed zal gaan presteren op de OS. Maar IK vind dat Patrick zou moeten gaan, op basis van wat ook D.W. Rosie zegt.

Hoe slim jij bent, weet ik niet :) Ik weet slechts, dat ik niet dom ben.
Laatst bijgewerkt door gummie op 04-07-12 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:15

Cayenne schreef:
Plus dat Uzzo nog niet echt stressbestendig is. Dat is Toots ook niet, maar Imke heeft wel de internationale en Olympische ervaring om dat soort dingen op te lossen.

Als Toots en Uzzo beiden nog niet stressbestendig zijn, dan is dat in ieder geval geen argument :) Dat Imke OS ervaring heeft, en Patrick niet, is wat mij betreft niet doorslaggevend. Daar hebben wij een meningsverschil. Want als DAT doorslaggevend zou zijn, zou van der Meer NOOIT naar de OS gaan, en Imke ALTIJD. :) Dan kun je de observatiewedstrijden hoe dan ook schrappen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:20

horseyfries schreef:

en ik weet niet welke uitslag jij dan voor je hebt, maar ik heb deze:

Eindstand Nederlands Kampioenschap Dressuur Senioren:
1) Edward Gal - Glock's Undercover - 235.838
2) Anky van Grunsven - Salinero - 229.863
3) Patrick van der Meer - Uzzo - 224.620

Uitslag NK Senioren, 3e onderdeel (Kür):
1) Edward Gal - Glock's Undercover - 83.650%
2) Anky van Grunsven - Salinero - 82.900%
3) Patrick van der Meer - Uzzo - 79.325%
4) Imke Schellekens-Bartels - Hunter Douglas Toots - 78.875%
5) Marlies van Baalen - BMC Miciano - 76.150%
6) Stephanie Peters - Unlimited - 70.625%

(http://www.paardenzaken.nl/nieuws/%EF%B ... r-senioren)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:33

Tsja, als je van jezelf zegt dat je niet dom bent, dan neem ik aan dat je kunt lezen dat ik erboven had gezet "Dit is de uitslag van de NK Grand Prix". ;)
Zoals je misschien weet is het zo dat als wij een team sturen naar Londen, zij eerst in de Grand Prix moeten presteren, dan pas in de Special, en uiteindelijk de beste ... in de kür.
Dus moet een teamlid in eerste instantie een verhipte goede Grand Prix neerzetten om tot een goed uitgangspunt te komen voor het team. Ik neem aan dat je dat met me eens bent?

Verder worden er door sommige mensen wel degelijk complottheoriën gesuggereerd, in tegenstelling tot wat jij zegt. Kijk maar eens op het commentaar onder het stuk van Dirk Wilem Rosie.

Tenslotte gaat het niet om "ik vind Toots wat dit" of "ik vind Uzzo wat dat". Dat is een oordeel waar een bondscoach niet mee af kan komen en dus is het gewoon volkomen terecht dat hij de twee ruiters waar twijfel over is duidelijk maakt dat ze allebei nog kans maken en het nu maar moeten laten zien. Dat is immers precies hetzelfde als op de OS ook moet gebeuren: presteren op het moment dat het nodig is!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:07

Dat had ik inderdaad gelezen ja ;)

Het totaal van grand prix, special en kur moet zo sterk mogelijk zijn. Dat is mijn mening. Over wie de beste grand prix proef neerzet, of in ieder geval KAN zetten, kijkend naar Patrick van der Meer en Imke, valt te twisten. Het lijkt er op dat je wilt beweren dat Imke een betere grand prix rijdt, of kan rijden, dan Patrick. Klopt dat? Ook daarover valt te twisten. En dat doen we hier dus ook :)

En inderdaaad, onder het stuk van D.W. Rosie noemt een enkeling het een complottheorie. Ook dat had ik gelezen. Maar je reageert nu hier, op de mensen hier. En jouw reactie over complottheorie stond in een post die ik opvatte als aan mij gericht. Dus vandaar dat IK zeg: ik heb het helemaal geen complottheorie genoemd.

En verder mag er in een topic als deze wel degelijk gesproken worden over "ik vind Toots wat dit" en "ik vind Uzzo wat dat". En ook D.W. Rosie mag dat in zijn stuk. Ik haalde het stuk erbij om aan te geven wat mijn mening is.

We hebben een andere mening, deal with it :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:14

Ps. ik vind het een beetje tegenstrijdig dat je de uitslag van de grand prix er op zet om aan te geven dat Patrick niet bij de eerste 6 staat, om vervolgens te zien dat bijvoorbeeld Hans Peter boven Imke staat. Moeten we dan Hans Peter laten gaan? Aangezien de plaatsing daar in die proef zo belangrijk is?

Ben even advocaat van de duivel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:25

gummie schreef:
Dat had ik inderdaad gelezen ja ;)

Het totaal van grand prix, special en kur moet zo sterk mogelijk zijn. Dat is mijn mening. Over wie de beste grand prix proef neerzet, of in ieder geval KAN zetten, kijkend naar Patrick van der Meer en Imke, valt te twisten. Het lijkt er op dat je wilt beweren dat Imke een betere grand prix rijdt, of kan rijden, dan Patrick. Klopt dat? Ook daarover valt te twisten. En dat doen we hier dus ook :)

En inderdaaad, onder het stuk van D.W. Rosie noemt een enkeling het een complottheorie. Ook dat had ik gelezen. Maar je reageert nu hier, op de mensen hier. En jouw reactie over complottheorie stond in een post die ik opvatte als aan mij gericht. Dus vandaar dat IK zeg: ik heb het helemaal geen complottheorie genoemd.

En verder mag er in een topic als deze wel degelijk gesproken worden over "ik vind Toots wat dit" en "ik vind Uzzo wat dat". En ook D.W. Rosie mag dat in zijn stuk. Ik haalde het stuk erbij om aan te geven wat mijn mening is.

We hebben een andere mening, deal with it :)

De opmerking over de complottheorie slaat niet op jou. Ten eerste staat dat niet in de post waarin ik jou quote, ten tweede staat in die post erbij dat "mensen" daarover spreken". Dus ik hoop dat het bij deze voor jou dan ook duidelijk is dat ik daarmee niet jou bedoelt heb. Het leek mij wel duidelijk, maar ach....

Ook staat er niet dat er niet over gesproken mag worden dat "Toots wat dit is" en "Uzzo wat dat", het zijn slechts opmerkingen waar een bondscoach hélémaal niets mee kan, het zou niet best zijn als we zo'n onprofessionele bondscoach hadden dat hij op die basis zijn keuze ging maken.

Prima dat je een andere mening hebt, maar dan houd je geen rekening met het feit dat de Grand Prix de belangrijkste proef is voor het landenteam. Wie er in de kür goed rijdt is voor het landenteam van geen enkel belang. De GPS is dat wel, maar de eerste klap is nog altijd een daalder waard!

Ook mis ik een antwoord op mijn vraag wat Patrick internationaal dan wel gepresteerd heeft het afgelopen jaar, en waar hij beter scoorde dan Imke op een CDIO, als je dan toch vind dat je de advocaat van de duivel moet spelen, geef daar dan eens antwoord op?

Ik heb de uitslag van de Grand Prix erop gezet (zoals ik al zei) om aan te geven dat ook Patrick niet constant in de top gestaan heeft, ook niet op het NK wat een selectiemoment was, omdat er mensen zijn die roepen dat Patrick zo geweldig gepresteerd heeft. Dan is dus mijn vraag aan die mensen: waarom staat hij dan niet op het NK in de Grand Prix in dat rijtje bij de eerste zes? Het gaat daarbij niet om HP of Imke, het gaat om het feit dat ook Patrick niet overtuigend was, in tegenstelling tot wat sommige mensen (en dus ook DW Rosie) beweren.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:49

Gwen09 schreef:
Marjoow: dat vind ik ook!! Er zijn anderen die het veel meer verdient hebben, vind ik: gebaseerd op hun inzet en prestaties afgelopen jaren!

Interessante uitspraak, want ik zie hier een tegenstrijdigheid. Volgens mij is Anky immers de amazone bij uitstek die gebaseerd op haar prestaties de afgelopen jaren, heeft bewezen een plek in het Olympisch team "te verdienen". Alhoewel ik dat laatste tussen haakjes zet, want wie zijn wij om een mening te hebben over wie wat verdient.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:22

Er zijn hier nu wel hele discussies over de plaatsing in de GP, maar "vechten" Imke en Patrick niet voor de INDIVIDUELE startplaats? Dan lijkt mij de GPS en de Kür toch net zo zwaar meetellen? Natuurlijk is er ook de reserve voor het team, maar imo moet je bij deze twee toch gewoon kijken wie er individueel het hoogste kan eindigen? Of ben ik nu heel blond?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:45

Barbie_Blue schreef:
Er zijn hier nu wel hele discussies over de plaatsing in de GP, maar "vechten" Imke en Patrick niet voor de INDIVIDUELE startplaats? Dan lijkt mij de GPS en de Kür toch net zo zwaar meetellen? Natuurlijk is er ook de reserve voor het team, maar imo moet je bij deze twee toch gewoon kijken wie er individueel het hoogste kan eindigen? Of ben ik nu heel blond?

Juist niet blond.. ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:50

Citaat:
De opmerking over de complottheorie slaat niet op jou. Ten eerste staat dat niet in de post waarin ik jou quote, ten tweede staat in die post erbij dat "mensen" daarover spreken". Dus ik hoop dat het bij deze voor jou dan ook duidelijk is dat ik daarmee niet jou bedoelt heb. Het leek mij wel duidelijk, maar ach....

Misschien, als je even terugleest, dat het toch niet zo duidelijk is voor een ander dan jij hoopte. Maar fijn dat je even bevestigt dat ik in ieder geval niet over een complot spreek. Zou vervelend zijn. En fijn ook, dat je de puntjes na het woord ach leeg laat, want het zal niet veel toevoegen aan de discussie.

Citaat:
Ook staat er niet dat er niet over gesproken mag worden dat "Toots wat dit is" en "Uzzo wat dat", het zijn slechts opmerkingen waar een bondscoach hélémaal niets mee kan, het zou niet best zijn als we zo'n onprofessionele bondscoach hadden dat hij op die basis zijn keuze ging maken.

Je gaf dit antwoord nadat ik vermeldde wat IK, en D.W. Rosie, vinden van Toots. Dat staat volledig los van of een bondscoach dat moet beoordelen, uiteraard. Het wordt door mij ook niet gebracht alsof de bondscoach daar WEL naar moet kijken. Het is een persoonlijke mening. Volgens mij mogen we die hier gewoon geven.

Citaat:
Prima dat je een andere mening hebt, maar dan houd je geen rekening met het feit dat de Grand Prix de belangrijkste proef is voor het landenteam. Wie er in de kür goed rijdt is voor het landenteam van geen enkel belang. De GPS is dat wel, maar de eerste klap is nog altijd een daalder waard!

Dat vind jij, ik denk daar anders over. Let's agree to disagree.

Citaat:
Ook mis ik een antwoord op mijn vraag wat Patrick internationaal dan wel gepresteerd heeft het afgelopen jaar, en waar hij beter scoorde dan Imke op een CDIO, als je dan toch vind dat je de advocaat van de duivel moet spelen, geef daar dan eens antwoord op?

Allereerst voel ik me niet verplicht op ieders vragen antwoord te geven. Ten tweede krijg ik het idee dat ALS ik wel antwoord geef, dat toch wordt afgedaan als dom, en dus niet zinvol. En ten derde vind ik dat je een stap te ver bent met de vraag aan mij te bewijzen op welke internationale wedstrijd Patrick beter scoorde dan Imke, aangezien de vraag moet zijn: vind je het belangrijk dat Patrick hoger scoort op een internationale wedstrijd. Ik hoop dat je het verschil ziet, want mensen kunnen hierover van mening verschillen. Jij gaat er bij voorbaat van uit DAT het een voorwaarde is. Ik niet.

Citaat:
Ik heb de uitslag van de Grand Prix erop gezet (zoals ik al zei) om aan te geven dat ook Patrick niet constant in de top gestaan heeft, ook niet op het NK wat een selectiemoment was, omdat er mensen zijn die roepen dat Patrick zo geweldig gepresteerd heeft. Dan is dus mijn vraag aan die mensen: waarom staat hij dan niet op het NK in de Grand Prix in dat rijtje bij de eerste zes? Het gaat daarbij niet om HP of Imke, het gaat om het feit dat ook Patrick niet overtuigend was, in tegenstelling tot wat sommige mensen (en dus ook DW Rosie) beweren.
[/quote]

Omdat jij maar steeds blijft hameren op die ene Grand Prix proef, ipv het geheel, omdat jij van mening bent dat die ene proef belangrijker is, terwijl een ander zoals ik dat bijvoorbeeld niet vind. Omdat ik al heb aangegeven dat ik de totaalscore, het eindklassement, belangrijk vind. Die uitslag heb ik al gepost. Ik hoef jou niet te bewijzen dat Patrick overtuigend heeft gereden.

Ik begrijp ook niet waar de felheid vandaan komt als iemand hier wil aangeven wat zijn of haar mening is. Maar dat zal vast een goede reden hebben.... Wellicht begint dat al bij jouw irritatie over de reacties op het stuk van D.W. Rosie. Wellicht dat je die irritatie hier doorvoert. Ik kan mij over dit onderwerp niet zo opwinden. En durf nog steeds te beweren dat ik niet dom ben, en zal ook nog steeds niet aangeven dat jij niet slim bent.