Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alou schreef:Ja joh, lekker gaan klonen, en die weer laten dekken.... lekker gezond zijn we bezig.
Misschien kunnen we gewoon kijken of er ook nieuwe talenten worden geboren die niet uit een kloon komen.
PocoGaucha schreef:ik snap niet dat dit door de 'paardenwereld' wordt geaccepteerd, ik zou als stamboek deze paarden en nakomelingen weigeren.
Alou schreef:Ja joh, lekker gaan klonen, en die weer laten dekken.... lekker gezond zijn we bezig.
Misschien kunnen we gewoon kijken of er ook nieuwe talenten worden geboren die niet uit een kloon komen.
Cheytjuh schreef:Nou, ik snap dus niet waarom je Jazz wilt klonen, omdat hij zich
1. Genoeg bewezen heeft
2. Er genoeg goed nageslacht rondloopt dat zijn kwaliteit ook wel doorfokt
Maar ik zal wel weer te ouderwets denken, ik vind het teveel zich vastklampen aan een steengoede hengst, maar gaat fokkerij niet om vooruitgang en kwaliteit i.p.v. over 20 jaar fokken met een hengst van nu ? We fokken nu toch ook niet meer met hengsten van 20 jaar geleden.
Geen kwaad woord over de hengst, maar snap niet waarvoor het nodig is. Het bloed ligt meer dan goed en massaal verankerd in zijn nafok.
Ffortuna schreef:Maar dat is toch niet mogelijk, om zo die klonen langer te laten leven? In die zin: de genen die gebruikt zijn om Jazz te klonen zijn een X-aantal jaar oud (Jazz is wat, een jaar of 19 inmiddels? Dus de genen zijn net zo oud). Een paard wordt normaalgesproken geen 40, dus deze klonen zullen met een jaar of 5 (dan zijn de genen dus 24 jaar oud) gewoon oud zijn. En als je die dan weer gaat klonen, blijven de genen net zo oud. Toch? Ik ben een leek wat betreft klonen hoor maar dat is het enige dat ik ervan denk te weten.
mywayzidane schreef:Vicky_88 schreef:uh... ik ben benieuwd naar foto's
Ik zal uitkijken Daphne......voor je het weet zit jazz bloed ook bij de friezen![]()