Spaans dressuurteam voor Londen bekend gemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

retivi

Re: Spaans dressuurteam voor Londen bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:40

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:41

ik was bij zijn kur tijdens de europese kampioenschappen in Rotterdam, Was zo ontzettend gaaf, vooral de laatste lijn dat iedereen ging klappen maar ook tijdens de kur, hoe gespannen iedereen zat te kijken. hij kreeg ook terecht het grootste applaus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:47

retivi schreef:
Voor de fans van Fuego en Juan, even de link naar de supergave WEG 2010 kür spammen!
http://www.youtube.com/watch?v=DVtZodFmcLU

_/-\o_ _/-\o_
Die reacties ook van het publiek! Ze kregen terecht een staande ovatie!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:48

Ik denk geen favoriet voor goud.. In de GP scoorde hij laatst 72%. In de kür 10% meer, maar geen podiumkanidaat... Ik denk dat Morgen in de GP sterker is dan Juan! :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:49

Especial schreef:
retivi schreef:
Voor de fans van Fuego en Juan, even de link naar de supergave WEG 2010 kür spammen!

_/-\o_ _/-\o_
Die reacties ook van het publiek! Ze kregen terecht een staande ovatie!

En die reacties die je ook hoort tijdens de Kur dat is toch gewoon te gaaf voor woorden! _/-\o_

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:55

koenborias schreef:
Ik denk geen favoriet voor goud.. In de GP scoorde hij laatst 72%. In de kür 10% meer, maar geen podiumkanidaat... Ik denk dat Morgen in de GP sterker is dan Juan! :j

Gaat het niet om, die Juan is een echte publiekstrekker en het is altijd leuk om zijn kur te kijken!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:55

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:58

Jaaa Fuego :D Die gun ik ook wel een medaille, dat beest laat toch een piaffe en passage zien.. _/-\o_

Die kur op WEG 2010 is idd supergaaf :j De reacties van het publiek ook trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:59

Thomas schreef:
koenborias schreef:

Gaat het niet om, die Juan is een echte publiekstrekker en het is altijd leuk om zijn kur te kijken!!

Precies!
Vind dat de enige combinatie die écht leuk is om naar te kijken.
Maar dat komt ook door het paard zelf :D

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:59

Het lijkt haast wel of Juan liever waardering heeft van het publiek dan van de Jury's...
De staande ovatie is hem wellicht meer waard dan een medaille zou zijn. Maar ik gun het hen wel van harte er één te winnen!
Grappige is trouwens ook dat hij er zowat nog afvalt na het afgroeten :=

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:01

Especial schreef:
Precies!

Eens! Om heel eerlijk te zijn vind ik de Nederlands combinaties op het moment niet prettig om naar te kijken. Zoveel strakheid! Het mag van mij wel wat losser (letterlijk en figuurlijk)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:06

retivi schreef:
Especial schreef:
Precies!

Eens! Om heel eerlijk te zijn vind ik de Nederlands combinaties op het moment niet prettig om naar te kijken. Zoveel strakheid! Het mag van mij wel wat losser (letterlijk en figuurlijk)

Totaal mee eens! :j

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:15

Nu maar hopen dat er Spaans geweld op het podium een keer eindigt!!!! Dat wordt weer smullen, kwijl bakkie erbij en genieten!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:24

Engeland (Carl en Charlotte) rijden ook heel sympathiek en ook nog eens net wat netter dan Juan, die nog wel een wat puntjes op de I laat liggen. En dan is Totilas er ook nog, wat zal die gaan doen. .. ??
Ik hoop wel op een medaille voor ze! Ik gun het ze zo e het plezier in de combinatie is iets wat je zoveel mist in de huidige dresuur, terwijl dat juist wel zou moeten.
Laatste OS was Fuego 5e GP, 4e GPS en 5e Kur. Er zijn een heleboel nieuwe talenten opgekomen, maar ook weer een boel afgevallen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:43

Ik denk niet Fuego en Juan kans maken op een medaille maar ik vind het wel een geweldige combi :j
En volgens mij kan Spanje best een teammedaille halen met dit team! Ik gok op: Engeland goud, Duitsland zilver en brons voor Zweden of Spanje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:00

retivi schreef:
Especial schreef:
Precies!

Een los/vaste verbinding is juist onvriendelijker voor een paard..losheid komt vanuit je handen/polsen/schouders en armen en de verbinding loopt vanuit het achterbeen door de ruiters schouders/armen/polsen en handen door naar de paardenmond..het geheel moet je zien als een elastiekje..dat is de meest diervriendelijke manier die er is. ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:06

Het is bij de Nederlandse ruiters nou niet bepaald ee nelastiekje te nomen.. Daarnaast is het paard verschillebnd. veel Spaanse paarden vinden even helemaal los juist wel fijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:08

Ik zeg ook niet dat bij de NL ruiters zo is..ga alleen even van het ideaalbeeld uit..en als de teugels eventjes wat loskomen in een sterk verzamelde oefening vindt ik dat ook nog kunnen,dat is een logisch gevolg dan van het sterk dragen van het paard.Maar als er verder geen constante verbinding is,dan is dat dus onvriendelijker.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:11

HorseTimeXL schreef:
ik was bij zijn kur tijdens de europese kampioenschappen in Rotterdam, Was zo ontzettend gaaf, vooral de laatste lijn dat iedereen ging klappen maar ook tijdens de kur, hoe gespannen iedereen zat te kijken. hij kreeg ook terecht het grootste applaus!

Ja ik was er ook bij. Geweldig was dat! -cheer- Fantastisch dat hij mee mag doen aan de OS

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:20

retivi schreef:

Hier blijf ik van genieten. Die 2 maken er zo'n enorm feestje van in de ring.
Hoop dat ze mee kunnen doen voor de medailles.

Noukky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:31

leuk morgan rijd mee

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:32

BrankaZ schreef:
retivi schreef:

Hier blijf ik van genieten. Die 2 maken er zo'n enorm feestje van in de ring.
Hoop dat ze mee kunnen doen voor de medailles.

Jaa dat hoop ik ook.,, in Saumur heeft hij toen wel Anky verslagen dus wie weet hihi
Ik hoop het stiekem wel, ben wel een beetje fan van hem en fuego <3

http://www.youtube.com/watch?v=wNlnr0nHSzI

Dit is ook 1 van mijn favoriete filmpjes, fuego vs totilas

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:39

Vind het hele team sowieso goed :j
Delgado heeft een prachtig zwevende draf vind ik en ook Painted Black is mooi om te zien :j
Vind dat het hele Spaanse team met redelijk veel ontspanning rijdt altijd, heerlijk om naar te kijken.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:13

Fuego! <3 <3 <3 <3

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:42

Cyrina schreef:
Engeland (Carl en Charlotte) rijden ook heel sympathiek en ook nog eens net wat netter dan Juan, die nog wel een wat puntjes op de I laat liggen. En dan is Totilas er ook nog, wat zal die gaan doen. .. ??
Ik hoop wel op een medaille voor ze! Ik gun het ze zo e het plezier in de combinatie is iets wat je zoveel mist in de huidige dresuur, terwijl dat juist wel zou moeten.
Laatste OS was Fuego 5e GP, 4e GPS en 5e Kur. Er zijn een heleboel nieuwe talenten opgekomen, maar ook weer een boel afgevallen

Totilas doet niet meer mee toch? Of heb ik verkeerd gelezen? :P