Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:25

Sjef heeft gezegd dat de keuze van Patrick niet zo vanzelfsprekend is omdat Patrick toch ervaring mist met echte internationale wedstrijden en de druk die dat geeft....Imke heeft dat natuurlijk wel, maar de vraag is of Toots die druk wel aan kan! Daarnaast is natuurlijk de vraag of Undercover die ook wel aan kan. Ik vind Anky op zich geen vreemde keuze, maar wat ze zelf al zei: wil de jury mij nog wel zien?...als je heel goed rijdt maar je krijgt de punten niet dan schiet het natuurlijk ook niet op!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:30

Terecht dat Anky gaat. Betere scores en tonnen meer ervaring. Patrick van de Meer gaat pas de laatste keren beter. Ik heb hem nog in Den Bosch zien rijden en was er toen niet echt van onder de indruk.

Dallista

Re: Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:36

Stomme vraag misschien, maar is er eigenlijk bekend wie er naar Aken komen? Gaan de drie Londen goers nu niet naar Aken omdat ze al zeker zijn van Londen?

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:06

Wat een onzin dat sommige hier patrick liever dan anky zien, anky haalde internationaal met bagger proeven nog 74 en patrick heeft voor rotterdam nog nooit niet eens 73 gehaald. Vind persoonlijk patrick een enorm stijgende lijn tonen dus als ie dat in aken weer weet te tonen dan heeft ie ze plek in het team terecht verdiend. Maar als je de twee observaties bij elkaar op telt staat anky tot echt boven patrick! Plus haar ervaring niet te vergeten en op de spelen weet je het maar nooit anky heeft de wereld niet vaker verbaasd! En de eerste grand prix dag teleurgesteld :D ik denk dat deze drie echt terecht een hun plek in t team verdiend hebben en dat we ook niet een betere thuis laten zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:06

Ervaring komt wel. Imke had toendertijd met Lancet ook weinig ervaring, maar presteerde toch goed.

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:07

wat ik net hoorde,dat de sluiting van de olympische spelen op 9 juli is,dan Aken kan Sjef niet afwachten,ik vind het een prima keuze,Anky heeft het meer dan eens waar gemaakt .voor Edward geldt hetzelfde,ik hoop dat Parcival beter is nu de 30e,we zullen het zien,Imke en Patrick zijn beide super symphatieke ruiters,en gun het hun van harte.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:09

Ik hoop op Patrick :j En uiteraard op Parcival!!! Blij dat Edward erbij zit, is hem gegund

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:23

Ik snap niet dat Anky wel al vast staat en dat Imke of Patrick nog gekozen moet worden.. :n Anky, Imke en Patrick zijn toch allemaal nog wisselend qua resultaten?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:40

Helemaal met je eens Relaxed, wat ik gisterenavond in de kur heb gezien was ik nou ook niet zo heel erg van onder de indruk. Undercover was veel te hectisch, dat beestje heeft ook nog niet zoveel ervaring. Toots vond ik ook geen 'wauw' effect geven.
Maar ja, ik bepaal het gelukkig niet.

Ben wel fan van Patrick maar misschien iets bevooroordeeld :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:49

Ik ga maar eens irl kijken in ermelo,dan kan ik er wat zinnigs over zeggen..vindt het wel heel leuk voor Edward om naar de OS te mogen,die heeft zichzelf nu wel genoeg bewezen met verschillende paarden.{en nog nooit een os gereden}

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:52

het is niet makkelijk geweest voor Sjef om te beslissen dit keer. Anky en Salinero vind ik een logische keuze, voor hem was het dat gisterenavond nog niet. Ik zou ook kiezen voor ervaring. Ik zou daarom ook Imke en Toots meenemen. Sowieso denk ik niet dat we gaan winnen eerlijk gezegd, ik denk dat het een Brits feestje gaat worden.

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:54

fargo schreef:
judith15 schreef:
lijkt me geen moeilijke keus patrick is gewoon beter dan ymke,is bewezen.

Deze keer misschien, maar in Rotterdam heeft Imke het prima gedaan. En Imke heeft met Sunrise en Barbria toch echt meer internationale ervaring. We zullen Aken maar even afwachten denk ik ;-)

Barbria is toch hoofdzakelijk gereden door Tineke?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:55

Barbria is volgens mij uiteindelijk langer uitgebracht door Imke dan door Tineke.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:11

dunemole schreef:
wat ik net hoorde,dat de sluiting van de olympische spelen op 9 juli is,dan Aken kan Sjef niet afwachten.

Dat kan ie wel degelijk, want Aken duurt tot 8 juli en de dressuuronderdelen worden tijdens het eerste gedeelte al verreden.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:13

Weet iemand dan nog een betere ruiter/amazone dan Anky, Edward, Patrick en Imke? Adelinde even buiten beschouwing gelaten. Ik denk dat we het met alle respect voor deze mensen toch zullen moeten doen. Simpelweg omdat hun paarden de beste zijn en zij de beste ruiter/amazones. . Dus wordt dit toch de sterkste equipedie we op dit moment kunnen leveren. Zij verdienen ons respect , want ze gaan doen wat in hun vermogen ligt. Daar dienen wij ten alletijde trots op te zijn.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:26

Ben blij dat Edward en Undercover meedoen. Ookal is het niet het beste paard van de wereld, ik ben op een of andere manier fan van dat beest.
Wel moeilijke laatste keuze. Patrick lijkt me het meest logisch, maar ik gun het Imke ook..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:13

Er wordt hier aldoor gezegd dat Patrick hoger scoorde dan Imke, maar volgens mij was ze gisteren 3e met een veel hogere score dan Patrick zowel op de NK als op het CHIO.

Wat ook niet vergeten mag worden: zodra Anky haar kür rijdt zit iedereen met kippenvel (echt waar, heb het om me heen gezien op de tribune tijdens het NK) en als ze klaar is gaat het dak eraf en raken mensen geëmotioneerd. Dit gebeurde ook weer in Rotterdam... Waarom zou je daar geen gebruik van maken tijdens de OS?? Daar rijdt dan toch de koningin van 3 Olympische Spelen en ook dat telt. Daarnaast vind ik het onwijs knap dat ze op zo'n manier terugkomt. Petje af.

De keuze Patrick/Imke lijkt me duidelijk: Imke heeft veel meer ervaring, is veel beter in staat om onder druk te presteren en heeft een paard wat nog iedere keer progressie maakt. Misschien komende OS nog iets te vroeg voor Toots, maar die komt er écht aan ! Patrick rijdt heel goed, maar mist net dat beetje meer (maar goed, dat is mijn mening).

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:02

Netje schreef:
Er wordt hier aldoor gezegd dat Patrick hoger scoorde dan Imke, maar volgens mij was ze gisteren 3e met een veel hogere score dan Patrick zowel op de NK als op het CHIO.

Wat ook niet vergeten mag worden: zodra Anky haar kür rijdt zit iedereen met kippenvel (echt waar, heb het om me heen gezien op de tribune tijdens het NK) en als ze klaar is gaat het dak eraf en raken mensen geëmotioneerd. Dit gebeurde ook weer in Rotterdam... Waarom zou je daar geen gebruik van maken tijdens de OS?? Daar rijdt dan toch de koningin van 3 Olympische Spelen en ook dat telt. Daarnaast vind ik het onwijs knap dat ze op zo'n manier terugkomt. Petje af.

_/-\o_ idd! Ik vind het een logische keuze :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:06

Naast dat het waarschijnlijk een logische keus is om op basis van prestaties en ervaring Imke te sturen, gun ik het haar ook na het debakel in Hong Kong, waar Sunrise kreupel werd en ze de Special en Kur niet meer kon starten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:41

Ik heb ook het gevoel dat het dit jaar een Engels feestje wordt; dat de OS voor onze ruiters (en vooral de paarden) net een jaar te vroeg komt, maar we zullen zien. :) Ik moet zeggen dat ik ook wel fan ben van de Engelsen qua rijden. :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:44

1 vraag is nu definitief beantwoord...Sisther is verleden tijd....

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:46

Netje schreef:

De keuze Patrick/Imke lijkt me duidelijk: Imke heeft veel meer ervaring, is veel beter in staat om onder druk te presteren en heeft een paard wat nog iedere keer progressie maakt. Misschien komende OS nog iets te vroeg voor Toots, maar die komt er écht aan ! Patrick rijdt heel goed, maar mist net dat beetje meer (maar goed, dat is mijn mening).

Imke scoorde hoger als Patrick? Dat heb ik dan even gemist.. Tenzij je de Grand Prix Special van Patrick vergelijkt met de Kur op Muziek van Imke, maar dat zou geen eerlijke vergelijking zijn. Patrick behaalde in de Kur op het NK trouwens 79.325%.

Imke verdiend het omdat Sunrise kreupel werd tijdens de vorige Olympische Spelen? Het gaat er toch gewoon om wie op dit moment de beste prestaties heeft laten zien?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:47

manubres schreef:

Alleen omdat ze niet naar de Spelen gaat? := :')

Bomba, dat zei ik niet. Het gaat uiteraard vooral om prestaties, maar als het aan mij gelegen had en je laat het emotionele gedeelte meespreken :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:58

Cayenne schreef:
Ervaring komt wel. Imke had toendertijd met Lancet ook weinig ervaring, maar presteerde toch goed.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere mensen dezelfde wedstrijdmentaliteit hebben als Imke en het net zo goed gaan doen. We hebben al vaker éendagsvliegen gezien die het internationaal nooit echt waar hebben gemaakt, en dan mist er blijkbaar net dat kleine stukje extra wat je toch nodig hebt om op grote kampioenschappen te scoren. Anky kan dat als geen ander, dus logische keuze. En tenzij Patrick in Aken de pannen van het dak rijdt en Imke waardeloos, lijkt mij de keuze voor Imke een stuk zekerder omdat je van haar weet dat ze kan presteren onder druk.

Scores zijn momenteel sowieso bijna niet te vergelijken. Patrick reed in de driesterren en niet in het CDIO, en op het NK waren de omstandigheden zo raar dat je daar ook niet echt staat op kan maken. Toots heeft internationaal al beter gescoord dan Uzzo, hoop alleen dat ze nog aan de kür gaan werken voor Aken want dat is het nog niet.
Wordt wel leuk in Aken, erg spannend allemaal! Ga nog even proberen een kaartje te scoren... ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:59

Cayenne schreef:
manubres schreef:

Alleen omdat ze niet naar de Spelen gaat? := :')

Bomba, dat zei ik niet. Het gaat uiteraard vooral om prestaties, maar als het aan mij gelegen had en je laat het emotionele gedeelte meespreken :+

Ik bedoel dat ze definitief niet meegaat naar de OS spelen!