Vraagtekens rond Parzival

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:37

Die zullen echt neit zeggen dat ze wisten dat hij een peesblessure had en dan nog door rijden... Dat zou een schande zijn voor dat niveau..

Ik ben ook van mening dat ze meer wisten en weten dan er verteld wordt... Op dat niveau gaat men raar met geld om en kunnen er zomaar onnodige risico's in mijn beleving worden genomen.

Nu goed, kan alsnog te snel opgebouwd zijn en er dan alsnog uit liggen met een blessure voor londen

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:40

een hoop gespeculeer

Oehlalala schreef:
Gister twitterde Adelinde nog dat ze super blij was met Parzival (ik denk m.b.t. de training) en dat Parzival echt weer in vorm lijkt te komen! Dus hopelijk valt het mee :)

Adelinde haar twittergeluid van gisteren klinkt goed :D en ik duim voor ze.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:42

Zelfs al zou het alleen maar om geld draaien etc., dan nog rij je geen Grand Prix proef door met een geblesseerd paard met het risico dat hij daarna zo geblesseerd is dat je risico loopt de Spelen te missen. Dus dat zou zelfs met die gedachtegang niet logisch zijn. Daarnaast zijn er idd geen medicijnen oid toegestaan, dus kan je met een geblesseerd paard niet aan de start verschijnen.

Ik denk overigens dat als er íets is wat Adelinde wil rijden, het de OS zijn, dus ze nu gewoon geen risico neemt en hem volledig hersteld wilt hebben voor ze weer start.

manie

Re: Vraagtekens rond Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:48

Bron de telegraaf..... Ik weet genoeg!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:56

manie schreef:
Bron de telegraaf..... Ik weet genoeg!!

Is niet de eerste keer dat er zo iets naar buiten wordt gebracht. Dus niet geloven, zal ik het niet doen.
Ik riep het in het vorige topic ook al ... en ik ben niet van de telegraaf.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:00

Het blijft hoe dan ook een vreemd verhaal. Op Eurodressage werd eerst een artikel geplaatst met de titel "Parzival Injured. Not Competing at the 2012 Dutch Championships". Vervolgens werd dit artikel verwijderd en kwam dit artikel er voor in de plaats:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... mpionships

Ook met Jan Greve die zich als teamveterinair terugtrok is het al met al wel enigszins vreemd.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:49

Ik snap al dat gespeculeer niet? Zou een paard die last van een peesblessure heeft op dit hoge niveau kunnen presteren? ik denk het niet, sterker ik weet zeker van niet. Ik denk dat we ook wel met zekerheid kunnen zeggen dat Adelinde niet moetwillig door zou rijden met een peesblessure en haar paard de vernieling in rijdt, alleen al met het oog op de OS. Dit gespeculeer is echt belachelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:51

LOCA schreef:
Ik snap al dat gespeculeer niet? Zou een paard die last van een peesblessure heeft op dit hoge niveau kunnen presteren? ik denk het niet, sterker ik weet zeker van niet. Ik denk dat we ook wel met zekerheid kunnen zeggen dat Adelinde niet moetwillig door zou rijden met een peesblessure en haar paard de vernieling in rijdt, alleen al met het oog op de OS. Dit gespeculeer is echt belachelijk!

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er paarden in de topsport met veel grotere (oude/chronische) blessures rondlopen, maar daar zie je niks van, dus zo vreemd vind ik het niet. Niet dat ik wil speculeren, maar in de topsport is bijna niemand heilig en is voor vrijwel elk paard moeilijk bij te benen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-12 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:52

Vreemd verhaal... en wat een gespeculeer! Waarom? Dit verhaal is voor mij geheel nieuw, aangezien ik me er totaal niet mee bezig houdt. Maar waarom zou ze bewust een paard in de vernieling rijden? Rijden met een al geblesseerd paard op zo'n niveau lijkt me vrij onlogisch? Maar ik zal er ook wel niet zoveel verstand van hebben.

En wat heeft Jan Greve met dit verhaal te maken? Hij heeft zich teruggetrokken, maar in zijn eigen kliniek trekt ie zich ook steeds meer terug en krijgt per 1 juli een nieuwe eigenaar bij. Dus of het met elkaar te maken heeft?

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:54

een da vertelde mij ooit eens dat juist paarden op dit niveau met blessures door kunnen blijven lopen, doordat ze zo goed getraind zijn dat ze perfect bij elkaar gereden kunnen worden en ze daardoor door een eventueel pijntje heen lopen.
ik vind dit echt verschrikkelijk voor alle partijen, houd me ten goede! ik hoop ook echt dat het nog goed komt en het inderdaad maar speculaties zijn. maar ik ben het wel helemaal met Joolien eens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:59

Ik geloof ook zeker niet dat de topsport heilig is. Achter de schermen gebeurd er meer dan genoeg, wat voor de buitenwereld absoluut niet toonbaar is....

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:11

Joolien schreef:
LOCA schreef:

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er paarden in de topsport met veel grotere (oude/chronische) blessures rondlopen, maar daar zie je niks van, dus zo vreemd vind ik het niet. Niet dat ik wil speculeren, maar in de topsport is bijna niemand heilig en is voor vrijwel elk paard moeilijk bij te benen.

Echt waar joh? ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er nooit in verdiept heb, maar het me meer dan logisch lijkt, het is tenslotte een dier en die kun je niet vertellen van joh loop even door de pijn heen, nog 5 minuten dan ben je dr vanaf..... aan de andere kant, zoals hierboven wordt gezegd worden die paarden natuurlijk wel zo verschrikkelijk goed bij elkaar gereden waardoor het misschien niet of minder opvalt. Maar eigenlijk snap ik gewoon niet dat paarden met een blessure mee kunnen draaien op top niveau.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:19

Een hoop gespeculeer maar er is toch gewoon dopingcontrole, hoe krijg je een paard die niet goed is door de controle dan? Wat wil men hier nou eigenlijk zeggen dan, een paard door de pijn heen laten lopen gaat toch alleen met pijnstilling/zenuwsnede dus dat lijkt me hier niet het geval ;)

Broodje aap verhaal lijkt mij dan, ik hoop dat ze goed presteren in Londen.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:22

PKfoto schreef:
Misschien de vraag eens aan Adelinde of Sjaak zelf stellen ipv speculeren?

helemaal mee eens al dat betweter gedoe hier......

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:27

Tjongejonge, het komt uit de telegraaf en Adelinde twitterde inderdaad gisteren dat de training met Parcival erg goed gaat. Dus waar dit nu weer voor nodig is? Oude koeien uit de sloot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:38

unlimited1 schreef:
PKfoto schreef:
Misschien de vraag eens aan Adelinde of Sjaak zelf stellen ipv speculeren?

helemaal mee eens al dat betweter gedoe hier......

Bel jij of ik? :+

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:39

Adelinde zal ook niet twitteren dat hij slecht loopt :+ Twitter is net zo betrouwbaar als de Telegraaf.

Ik hoop dat al het gespeculeer onzin is en Adelinde gewoon met een gezond paard naar de OS kan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:44

We hebben natuurlijk allemaal Adelinde en Sjaak in onze vriendenkring dus wie belt er :+ ?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:45

En dan nog denk ik niet dat ze de waarheid zullen spreken. Ik vraag alleen altijd af, waarom niet gewoon eerlijk zijn? Alles gebeurd alleen maar in eigen belang, maar ze schieten er volgens mij niets mee op :n

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:46

nu.nl

Spelen in gevaar voor amazone Cornelissen
ROTTERDAM - Bondscoach Sjef Janssen is er nog niet zeker van dat Adelinde Cornelissen met Parzival kan deelnemen aan de Olympische Spelen.

De rentree van de combinatie, eerder dit jaar winnaar van de wereldbeker, laat langer op zich wachten dan gedacht. Janssen: ''Als het dier nu fit was geweest had hij hier wel op het CHIO gestaan.''Voor al te optimistische geluiden is het volgens Janssen daarom te vroeg.

''Parzival gaat alleen mee als hij 'fit to compete' is. Dat gaan we binnenkort op een kleinere wedstrijd bekijken. Het is duidelijk dat we Adelinde heel hard nodig hebben. Maar de conditie van het paard moet natuurlijk goed zijn.''

Janssen stelt daarom zijn beslissing over de samenstelling van het team voor Londen nog uit.

Bondscoach

Janssen stopt na de Olympische Spelen als bondscoach van de Nederlandse dressuurruiters. "Ik blijf waarschijnlijk wel actief voor de nationale bond, maar het etiket bondscoach verdwijnt boven mijn hoofd.''

Onder leiding van Janssen won Oranje voor de eerste keer goud op de Europese- en wereldtitelstrijd. Individueel won hij als trainer van Anky van Grunsven al drie keer olympisch goud.

Janssen zegt meer tijd te willen inruimen voor de training van buitenlandse paarden en ruiters. ''Totilas? Het zou kunnen.''

Hoogtepunt

De succestrainer verwacht niet met een hoogtepunt afscheid te nemen. ''We hebben er nog nooit zo slecht voor gestaan als nu'', zegt hij, vooruitblikkend op Londen. ''Misschien in Seoul 1988, toen Anky voor het eerst meedeed op de Spelen. Sindsdien deden we toch altijd minimaal mee om zilver.''

Nu is er, voor de equipe, hooguit brons weggelegd. Janssen: ''Dat is dan nog alleen het geval als Parzival van Adelinde Cornelissen fit genoeg is om mee te doen. Daar gaan we voorlopig van uit.''

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:51

DePaardenman schreef:
Janssen zegt meer tijd te willen inruimen voor de training van buitenlandse paarden en ruiters. ''Totilas? Het zou kunnen.''

Tis maar goed dat hij Pinokkio niet is :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:53

:D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:59

Ik kan zelf vertellen uit eigen ervaring met een eigen peesblessure, dat je met een peesblessure tijdens het sporten het minst pijn hebt, hoe warmer hoe beter. Kon alles nog, terwijl ik koud maar 1 voet kon belasten. Dus het kan wel dat ze er mee door rijden. Maar ik ga er gewoon van uit dat ze dat niet doen en dat het wel met eerlijkheid naar de dieren toe gaat, dressuur is er voor het paard en dan pas voor de kunst toch?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:09

rowo schreef:
En dan nog denk ik niet dat ze de waarheid zullen spreken. Ik vraag alleen altijd af, waarom niet gewoon eerlijk zijn? Alles gebeurd alleen maar in eigen belang, maar ze schieten er volgens mij niets mee op :n

Mee eens, natuurlijk gaan ze niet zeggen dat er iets aan de hand is (als dat zo is), maar als er wel iets is, zal alles op alles gezet worden om toch mee te kunnen doen. Parzival is 15, waarschijnlijk laatste kans om mee te doen aan de OS en Adelinde heeft ook niet direct een opvolger klaar staan die al op dit niveau presteert.
Ik vind het alleen een raar verhaal dat je beide selecties met internationale juryleden mist om op een "simpele" GP wedstrijd met nationale (en vaak minder) juryleden dan mee te mogen doen.. dan weet je toch helemaal niet hoever je staat t.o.v. de concurrentie die je ook op de OS tegenkomt.
En waarschijnlijk start niemand die deze week op het CHIO mee rijdt, volgende week zijn paard in Ermelo. Ik gun het haar van harte, maar het lijkt mij ook dat er in ieder geval een luchtje aan zit.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:16

je kan het aan de betrokkenen zelf vragen,maar als er dingen gebeuren die niet sjakies zijn (om met een geblesseerd paard door te kunnen rijden- ik zeg NIET dat dit het geval is hier ! maar de mogelijkheid is er altijd op dat niveau). denken jullie dat er echt een eerlijk antwoord komt ? kom nou :roll:
er zijn dopingcontroles, en manieren om er onderuit te komen c.q. te omzeilen.
punt blijft dat jan met de pet er maanden naast loopt.maar aan de andere kant hebben ze betere middelen tot hun beschikking.