Jack Sparrow op herkansing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:46

tiger27 schreef:
http://www.eurodressage.com staat uitslag hij staat 4e van de 21 en had een 7,8 en de nr 1 had 8.2

:(:)

Citaat:
De stoere zwarte imponeerde in zijn draf en galoppade en kreeg respectievelijk een 9,5 en een 8,5 voor deze basisgangen. De stap blijft de bottleneck en door de daarop gescoorde vijf bleef de totaalscore steken op een 7,8.

Voor sportpaard kan dit circus van corruptie acceptabel zijn. Maar niet voor de meeste fokkers als fokhengst .

rockey

Re: Jack Sparrow op herkansing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:46

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:03

knollentuin schreef:
het ligt er ook nog wel aan of de stap door de stress niet uit de verf komt of dat er meer aan de hand is, zoals een hanentred.. er is niet voor niets zoveel gedoe om dit paard zijn goedkeuring,ben ik van mening.

Een krampstap is wat ik hoor en nee hij is niet ggk en al helemaal niet bij t KWPN... Hij zou voor verichting moeten maar is daar uit gehaald om voor duitsland te gaan en daar heeft hij het niet behaald...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:29

newt schreef:
knollentuin schreef:
het ligt er ook nog wel aan of de stap door de stress niet uit de verf komt of dat er meer aan de hand is, zoals een hanentred.. er is niet voor niets zoveel gedoe om dit paard zijn goedkeuring,ben ik van mening.

Een krampstap is wat ik hoor en nee hij is niet ggk en al helemaal niet bij t KWPN... Hij zou voor verichting moeten maar is daar uit gehaald om voor duitsland te gaan en daar heeft hij het niet behaald...

Pff jullie horen wel het luiden van de klok maar weten niet waar de klepel hangt.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:36

Als ik dat filmpje bekijk denk ik niet dat het door de spanning komt. Op het einde als er meerdere paarden in de ring rijden en hij draaft, dan zie je spanning in Jack. En dat ziet er anders uit dan zijn onregelmatigheden in de stap.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 06:47

newt schreef:
knollentuin schreef:

Pff jullie horen wel het luiden van de klok maar weten niet waar de klepel hangt.[/quote]

dat zal dan wel jan, als ie werkelijk gewoon goed was was er geen probleem lijkt me? een gg hengst moet nu eenmaal aan eisen voldoen, doet ie dat niet ,hoe mooi ie ook is dan gaat t niet , klaar.
en als jij het dan wel weet zet het dan gewoon neer, of mag jij dat niet , of weet je ook niet wat er aan de hand is?
ik spreek gewoon voor mezelf, ik zie een stap die me niet aanstaat, ik hoor geruchten en ik lees verhalen over slechte scores, terugtrekkingen uit keuringsprocessen... raar dan ? dat ik niet voor deze hengst gekozen heb?
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 15-06-12 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 06:49

s0173957 schreef:
Vraag maar eens aan Laurens Van lieren hoe belangrijk de stap is de laatste jaren...

Hoe vaak heeft die Ollright daarvoor niet vervloekt?

*kuchBonfirekuch*

Ben benieuwd of er mensen zijn op bokt die met hem gedekt hebben :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:07

Cayenne die durven daar niet meer voor uit te komen :+

Ben zelf niet zo'n fan van dit dier in zijn geheel als vaderdier (sportpaard prima maar dekhengst voor mij niet..) en idd stap komt mijn inziens ook niet puur door spanning...
Maar we zullen het wel weer zien op de BC

Mbt belang van stap, persoonlijk zou ik nooit een paard kopen die niet
Of twijfelachtig zuiver is. Galop is belangrijker mbt oefeningen op hoger niveau veel in galop. Maar als je een galop-stap vrije stap doet en er "hinkt" dan zoiets door de baan zou ik hem ook erg op afstraffen.
Geheel terecht dat ze dit niet hoger gaan punten "omdat de andere gangen zo
Goed zijn".

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:30

Marga schreef:
bezette de hengst van Carolyn Kooijman daarmee de vierde plek, waarmee hij zich plaatste voor het Bundeschampionat.

Lees hier verder.

Plaatste ?
Moet een 8 zijn..tenzij hij voor spek en bonen mee mag lopen.

Hieronder de gekwalificeerde.
http://www.pferd-aktuell.de/bundeschamp ... fikationen
Qualifizierte Dressur und Springen (Zip)

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:47

Sannah schreef:
knollentuin schreef:
het ligt er ook nog wel aan of de stap door de stress niet uit de verf komt of dat er meer aan de hand is, zoals een hanentred..

:)* En als het KWPN daar eenmaal aan begint.....

Juist! Ik vind het echt een heel mooi paard, begrijp me niet verkeerd. Maar de marketingmachine om hem heen, inclusief het bijbehorende prijskaartje, heeft meer voor hem gedaan dan logisch zou zijn. Volgens mij stond bij beeindiging van het verrichtingsonderzoek KWPN ook gewoon zwart op wit dat hij niet aan de veterinaire/rontgenologische eisen voldoet.
In sommige foklijnen kan een neurologische afwijking voorkomen, zoals hanetred/krampstap. Komt het meest voor bij hengsten dan bij merries (3x) en ontstaat vooral bij heel grote paarden in de groei...(JS=1.75) Hoeft voor de sport helemaal niet onoverkomelijk te zijn, maar als het zoiets is kun je trainen wat je wilt en je blijft t toch zien.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:49

Is ie nu wel of niet geplaatst? Ik zie hem niet op de lijst erbij staan.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:18

Nee hij heeft zich nog niet geplaatst.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:27

Bijzonder. Op alle diverse sites staat dat ie zich geplaatst is. Hoe kan dat dan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:32

Er staat dat ie 4e werd. Maar er komen er al 5 voorbij in het filmpje met een rozet, en JS heeft er geen een... :?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:39

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:52

Toch telt ook de uitgestrekte stap x 2 in de Grand Prix. En inderdaad, er zijn zat toppers in de internationale Grand Prix die 3 goede gangen hebben en niet twee en dus wel een goede (lees ruime) stap hebben. Ik denk dat Carl Hester ook liever had dat Uthopia toch net iets meer ruimte had in de uitgestrekte stap. Veel kun je toch niet aan een stap verbeteren, dus een goede stap erbij is toch wel een pre.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:01

Jack Sparrow is niet geselecteerd voor het Bundeschampionate, daar moet, zoals eerder al aangegeven, een 8 voor behaald worden. Maar om goedkeuring te kunnen krijgen in Oldenburg, moest hij in deze proef minimaal een 7,5 halen, plus dat hij later in het jaar een voldoende 30-dagen test voltooien. Wil hij een levenslange goedkeuring krijgen, moet hij zich volgend jaar wel kwalificeren voor het Bundeschampionate.

Vind hem vanaf het filmpje geen bijzonder paard. Ja, het is een goed paard. Maar niet goed genoeg. Zo'n hengst de hemel in prijzen, er 2000 euro dekgeld voor vragen en vervolgens met hangen en wurgen de hengst goedgekeurd te krijgen. Niet echt netjes.

Halfbroertje Bretton Woods lijkt mij veel interessanter.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:34

Er zijn veel paarden in de top die niet kunnen stappen.
Ik denk dat dat een gevolg is van de sensibele karakters van de huidig gefokte paarden, plus een blijvend gebrek aan ontspanning agv de manier van trainen. Het gewicht blíjft op de voorhand.
Teveel tempo/looplust (geen impuls) willen controleren aan de voorkant met de hand. Er kan bij die overijverige paarden geen been aangelegd worden, omdat ze de controle zo al niet kunnen houden en dus blijft alles op de voorhand gaan. Door te trekken wordt het probleem groter.
Daarom kunnen ze niet in een zuivere takt stappen.

Van nature kan J.S. echt wel stappen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:40

hmmm, ik weet t niet murphy, ik zou dit paard wel eens gewoon los zonder iemand erop willen zien stappen... <<)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:03

In het begin stapt hij aan de hand. Vanaf 40 sec zie je het beeld van achteren.. Hmm.. Ik weet het niet hoor. Het is iets minder als onder het zadel..

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:32

Inderdaad Knollentuin.
Roweentje, ik vind dit geen goed filmpje waarop je de stap goed kunt beoordelen.
De adrenaline giert door het lichaam van dat paard.
Plaats dit paard eens in zijn natuurlijke omgeving en dan zul je echt wat anders zien.
Nu zien we een ADHD''er.
Als dit paard van natúre niet zou kunnen stappen, zou hij niet verkozen zijn om dit werk te doen.
Een goede galop en een goed stap gaan meestal hand in hand. Als dit een uitzondering zou zijn daarop, had Gal hem niet gewild

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:39

murphy102 schreef:
Er zijn veel paarden in de top die niet kunnen stappen.
Ik denk dat dat een gevolg is van de sensibele karakters van de huidig gefokte paarden, plus een blijvend gebrek aan ontspanning agv de manier van trainen. Het gewicht blíjft op de voorhand.
Teveel tempo/looplust (geen impuls) willen controleren aan de voorkant met de hand. Er kan bij die overijverige paarden geen been aangelegd worden, omdat ze de controle zo al niet kunnen houden en dus blijft alles op de voorhand gaan. Door te trekken wordt het probleem groter.
Daarom kunnen ze niet in een zuivere takt stappen.

Van nature kan J.S. echt wel stappen.

Tja, dat kan ik niet beroordelen, maar wat me wel opvalt in het filmpje bij het Kwpn (hieronder) is dat Edward dit jonge paard net zo in de houding rijdt als zijn oudere internationale Grand Prixpaarden. Hoog ingesteld en behoorlijk kort in de hals. Zo is het volgens mij wel heel moeilijk om de natuurlijke aanleg (bewegingen) van dit jonge paard te beoordelen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:42

Bomba schreef:
Jack Sparrow is niet geselecteerd voor het Bundeschampionate, daar moet, zoals eerder al aangegeven, een 8 voor behaald worden. Maar om goedkeuring te kunnen krijgen in Oldenburg, moest hij in deze proef minimaal een 7,5 halen, plus dat hij later in het jaar een voldoende 30-dagen test voltooien. Wil hij een levenslange goedkeuring krijgen, moet hij zich volgend jaar wel kwalificeren voor het Bundeschampionate.

Vind hem vanaf het filmpje geen bijzonder paard. Ja, het is een goed paard. Maar niet goed genoeg. Zo'n hengst de hemel in prijzen, er 2000 euro dekgeld voor vragen en vervolgens met hangen en wurgen de hengst goedgekeurd te krijgen. Niet echt netjes.

Het is toch wel bijzonder dat een buitenstaander beter weet hoe het zit dan de pers en/of misschien zelfs wel de eigenaren. Het is toch wel opvallend namelijk dat er al een paar keer berichten zijn veschenen die niet kloppen. Verzint de pers dan onwaarheden of geven de eigenaren verkeerde info. Misschien wel allebei. Het wordt steeds gekker en ik, als buitenstaander, vind het nu wel een beetje belachelijk worden.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:15

vur schreef:
Bomba schreef:

Het is toch wel bijzonder dat een buitenstaander beter weet hoe het zit dan de pers en/of misschien zelfs wel de eigenaren. Het is toch wel opvallend namelijk dat er al een paar keer berichten zijn veschenen die niet kloppen. Verzint de pers dan onwaarheden of geven de eigenaren verkeerde info. Misschien wel allebei. Het wordt steeds gekker en ik, als buitenstaander, vind het nu wel een beetje belachelijk worden.

Ik snap er ook niet veel van, maar zo staat het in de regels. Eurodressage gaf overigens wel de goede berichtgeving. Maar ik stond er sowieso al van te kijken dat op de website van waar Jack Sparrow ter dekking staat, te zien is dat hij is goedgekeurd bij Oldenburg, BW en KWPN, terwijl hij nog nergens goedgekeurd is. Zie hier: http://www.triplevdekdiensten.nl/dekhengsten.php?id=2

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:22

Dit is overigens het stuk wat op Eurodressage stond

Citaat:
A remarkable entry in Hagen was the Dutch owned Oldenburg stallion Jack Sparrow (by Johnson x Wolkentanz II) under a new rider. Marieke van der Putten took over the ride from Edward Gal in an attempt for the unlicensed stallion to obtain a high enough qualification score. In order for the stallion to get permission from the Oldenburg society to cover mares he needs to scores a 7.5 in dressage horse test (minimum A level) this year as well as do a 30-day performance test, for which he is entered in Schlieckau in the autumn. Next year Jack Sparrow will need to qualify himself for the Bundeschampionate in order to get the life-long licensed status. A month ago Gal competed the black stallion in an A-level dressage test but only got a 6.9 score. Van der Putten, however, earned a 7.8 in Hagen, with the stallion scoring 9.5 for trot, 8.5 for canter, 8 for submission and general impression and once again hardly showing any walk, for which he got a 5.