horseyfries schreef:Wel grappig dat je er zelf een link bijzet waarin staat dat de paarden Bonfire Gere en Iggy Pop minimaal ACHT uur per dag op de wei staan, is toch wat anders dan dat half uurtje grazen wat jij noemt.
Vind het heel logisch dat ze Anky gevraagd hebben, ze is ten eerste een echt boegbeeld want iedereen kent haar, ten tweede houdt ze haar paarden volgens de standaarden die gesteld worden en doet ze zelfs meer dan dat, ten derde is ze één van de weinige topsporters die haar paarden tot hoge leeftijd uitbrengt en ze dan ook nog een lang en gelukkig pensioen geeft.
Ja, de pensioenpaarden en ponies ofwel de dieren met een veel mindere economische waarde, die mogen de wei op voor een aantal uurtjes blijkbaar. De rest moet blij zijn met wat frisse lucht aan de hand.... Zie quote hier boven 
Uiteraard hebben deze paarden het beter dan heel veel andere paarden, verder niks kwaads over de personen en dergelijke, maar IK vind het gewoon sneu voor die dieren dat hun carrière hun soorteigen behoeftes zo in de weg staat.
Het is leuk dat ze na hun carrière nog wel een fijn pensioen krijgen waarbij ze dan ein-de-lijk wel gewoon de wei in mogen, maar moet je daar voor applaudiseren? Lijkt me niet meer dan normaal dat je nog iets terug doet voor zo'n dier dat zich helemaal voor je gegeven heeft 
Uiteraard is dit natuurlijk veel beter dan de aanpak van veel andere mensen wiens sportpaard te oud wordt: dier ergens in een achtertuintje van pennymeisjes dumpen als grasmaaier of gratis paardje, zodat er een nieuwe tijdelijke topper in de stal kan, of het dier in laten slapen, trots dat ze het niet de handel in doen en zo een lijdensweg voorkomen 
RianneH: dat vind ik ook een ongelofelijk slap excuus: "tja mijn paard kan niet naar buiten want er is niet genoeg mankracht voor".
Dat is toch verdorie geen excuus 
Zet je een paard daar dan toch neer als je dat weet? En wat nu als ze niet genoeg mankracht hebben om te voeren....of uit te mesten...of water te geven in de winter als de leidingen bevroren zijn
Is dat dan ook acceptabel
Zo kun je bezig blijven natuurlijk met welzijn wegknabbelen van de paarden.