Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:42

vind het niet echt realistisch om Edward met Anky te vergelijken omdat Edward een nieuwe topper heeft en Anky de oude rot van stal heeft getrokken. Ondanks dat Salinero meer ervaren is op het niveau zal hij ook weer overal aan moeten wennen. Wil niet direct zeggen dat nu Edward hoger gepunt is hij ook een goede kans maakt met de OS

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:43

Anky en Salinero gekeken: hier ook maar een lauwe proef met weinig expressie....wel een mooi ontspannen Salinero, maar misschien iets te ontspannen!
Hans Peter en Donna: vind die flapperende oren enorm afleiden...haha...netjes gereden proef, niet spectaculair...en die piaffes van Hans lijken nooit ergens op...ligt dat aan zijn paarden of aan hem....snap niet dat als je paard zo kan passageren je er geen betere piaffe uit kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door manubres op 08-06-12 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:48

Het geduld wordt wel op de proef gesteld, we worden zo van de plaat geveegd in Londen.
Blijven hopen dat het strategisch plan van de coach gaat werken, want bevestigde combinaties laten het ook wel eens afweten!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:49

purkie schreef:
Het geduld wordt wel op de proef gesteld, we worden zo van de plaat geveegd in Londen.
We blijven hopen dat het strategisch plan van de coach gaat werken, want bevestigde combinaties laten het ook wel eens afweten!

Hahaha...ik hoop het ook...dat ze allemaal stiekem slecht rijden om de concurrentie te misleiden!! _O-

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:57

Zelfs Sjef had niets te zeuren over de jurering :D
Het was gewoon niet goed genoeg. Eerder nog overgewaardeerd, er zijn zeker niet te weinig punten uitgedeeld.
Ik was bij thuiskomst blij om te lezen dat Sjef dezelfde mening is aangedaan.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:36

Ik heb de proef net bekenen en het is een heel nette proef maar niet heel bijzonder. Ik neem aan dat de ruiters hun paarden erg sparen om zondag te kunnen vlammen. Ik ben benieuwd hoe veel extra de combinaties allemaal nog in huis hebben.

youngster

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:40

Goed genoeg was het zeker niet nee. Ik denk dat nederland heeeeel blij mag zijn als ze straks brons mee naar huis kunnen nemen.
Gelukkig is er nog wel wat tijd, maar eigenlijk komt het gewoon een jaar te vroeg. Zowel bij Toots, Undercover en Donna Silver is er nog veel rek mogelijk, maar die tijd krijgen ze nu eigenlijk niet. Dat is echt heel jammer :j
En wat ook jammer is, dat er geen livestream is. Ik weiger echt om nog een keer daarheen te gaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:45

Best leuk dat het NK in Nooddorp wordt gehouden... :D
Ik heb de proef van Edward op Undercover net op de videolink gekeken en het is zeker de eerste plaats waard. Ik vind dat hij steeds meer uit Undercover weet te halen om hem expressiever te krijgen in zijn gangen. Ben heel benieuwd naar de komende video's!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:56

Edward Gal, Glock's Undercover

Anky van Grunsven, Salinero

Hans Peter Minderhoud, Donna Silver

http://www.horsus.nl

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:23

Ik heb ieder geval genoten van alle combinaties, goed of "slecht", er zat er nl niet één bij waarbij ik dacht: stap maar af, zal ik ff laten zien hoe het wel moet.......waren een hoop stuurlui aan wal, incl ons gezelschap. Vind ik zelf altijd het leukst, commentaar van de tribune, niet altijd eensgezind, net een jury.

Horeca was idd bedroevend, in de oefenbakken wat youngriders en junioren zien rijden, zitten ook leuke combi's bij.

Kortom genoten dus ondanks de regen!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:41

proudmama schreef:
Tribunes waren niet vol maar voor de donderdag wel redelijk gevuld .
Ik was heel nieuwsgierig naar de " nieuwe" paarden van onze toppers, maar het viel wat tegen. Undercover vond ik met zijn opmerkelijke achterbeen gebruik zeker een belofte, maar wat hield Edward hem kort aan de teugel...jammer.
Patrick van der Meer,vond ik een mooi lopend elegant paard hebben, jammer dat de jury het anders zag.

Ik dacht ligt het nou aan mij of?
Zal dit niveau zelf nooit halen :9 , maar vindt dat Gal hem wel erg weinig ruimte geeft.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:00

Weet iemand waarom Sander Marijnissen niet gestart heeft? En inderdaad, waarom Sisther niet gestart is? Ze stonden wel beide op de startlijst. Jammer!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:01

Ik doe het ze niet na. Dat voorop gesteld. De uitgestrekte draf bij Salinero en Undercover vind ik toch wel wat lachwekkend onderhand. Ik weet niet wat voor gang ze hier introduceren, maar ik zie werkelijk nul verruiming. Daar mogen ze toch onderhand wel eens aan gaan sleutelen, wat ze tonen eigenlijk alleen wat benengewapper aan de voorkant. Zonde. Jammer dat we de echte toppers ontberen op dit moment. Salinero was echt slecht voor zijn doen. Als ik Anky zou moeten adviseren over de OS dan wist ik het wel.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:16

astridastrid schreef:
Weet iemand waarom Sander Marijnissen niet gestart heeft? En inderdaad, waarom Sisther niet gestart is? Ze stonden wel beide op de startlijst. Jammer!

Jenny Schreven kwam helaas ook niet aan de start.

Of geldt nu voor iedereen dat ze nog maar één selectie hoeven te rijden en worden de oudere paarden gewoon gespaard?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:25

Donna Silver spreekt me wel veel meer aan. Lekker fris naar voren gereden. Geeft een heel fijn beeld zo. Passage en piaffe kunnen allebei nog wel wat beter evenals de pirouetten. Verder goed gereden proef wat mij betreft. Eigenlijk fijner om naar te kijken dan naar de behouden proef van Undercover.

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:31

Ook geweest, tribunes waren halfvol, prima publiek, er werd goed geklapt ook, fijne ongedwongen sfeer.
Zelf vond ik Manon van Hylckama ook fijn om te zien, prettige combi met Poko Loko.
Donna Silver's oortjes waren inderdaad super cute, floppy ears, waarschijnlijk valt het zo op omdat ze wit zijn, wel helemaal ontspannen.
Ik zag in het begin van de proef dat Undercover het ook deed, maar daarna werd hij een beetje sterk en verdween het weer.
Hij brieste wel lekker door zijn proefje heen. Pas zijn 3e Grand Prix, denk niet dat Edward Gal veel keuze had dan hem zo te rijden, anders was hij waarschijnlijk de baan uit geknald.
Vond de punten ook wel wat laag, maar in verhouding tot elkaar klopte het toch allemaal wel redelijk.
Salinero leek er prima bij qua concentratie, je zou meer denken dat hij express struikelt, gewoon geen zin meer om zo te moeten presteren... Ook met halthouden en groeten draaide hij even lekker weg...
Stephanie Peters reed ook een super nette proef met Vitana. En was het Lorraine van den Brink waarvan haar paard (BMC Murdock) mestte tijdens de piaffe?
En Patrick van der Meer, Uzzo is zo'n ander type paard, leuk damespaardje, maar valt hier een beetje weg tussen al die grote jongens.
Ik denk dat ik dezelfde smaak qua paarden heb als Edward en Hans Peter, mooie volle, atletische en elastische paarden.
Dat hele zware of hele smalle lijkt wel niet meer hip nu. En zoals Undercover die piaffe en passage deed, lekkerrrrrrr.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:33

Undercover wordt inderdaad erg kort gehouden, ziet er niet uit, verder kantelt hij wel zijn bekken prachtig in de passage-tour, alleen de piaffe vind ik wel behoorlijk chaotisch zo snel als hij draaft, van mij mag daar meer sprong en een langer zweefmoment in, maar dat zal hem wel teveel kracht kosten op dit moment.
Wat betreft Salinero begin ik langzamerhand te vrezen dat het "wedstrijdritme" voor de OS niet meer bereikt gaat worden, alles gaat in een zeer kort tijdsbestek "gefixt" moeten worden (als het al lukt) en dat zorgt voor een behoorlijke druk op het paard.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:40

Salinero verdient zeker nog wat respijt vind ik persoonlijk
iig de GPS en Kür afwachten, ik las Anky gaat voluit zaterdag!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:47

Weet iemand hoe Judith Pietersen en Tsjabring gereden hebben? Ze reden ook op het NK gisteren.

Vind deze scores erg matig, zo kunnen we zefls brons wel vergeten..

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:47

Aat van Essen - Mac Rider Premier - 66.55%

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:02

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:17

manubres schreef:
Anky en Salinero gekeken: hier ook maar een lauwe proef met weinig expressie....wel een mooi ontspannen Salinero, maar misschien iets te ontspannen!
Hans Peter en Donna: vind die flapperende oren enorm afleiden...haha...netjes gereden proef, niet spectaculair...en die piaffes van Hans lijken nooit ergens op...ligt dat aan zijn paarden of aan hem....snap niet dat als je paard zo kan passageren je er geen betere piaffe uit kan krijgen.

Heeft niets met de rijkunst van Happie te maken. Als je op Hoefslag leest staat er dat Donna Silver wel degelijk heel erg goed kan piafferen, maar in het verleden een traumatische ervaring heeft gehad waardoor ze bang wordt tijdens deze oefening. Daar zijn ze dus druk mee bezig ;) Ik vind het knap van Hans Peter dat hij het zo rustig oppakt en niets forceert bij haar!
http://www.dehoefslag.nl/2012/06/dubbel ... ioenschap/
Happie heeft trouwens wel degelijk paarden die goed kunnen piafferen hoor, dus snap je opmerking verder niet helemaal :?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-06-12 13:22, in het totaal 4 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:19

Als Hans Peter zover is met Donna Silver, dan zou het zomaar eens een tweede Blue Horse Matine kunnen worden! Ik vind het een zeer mooie merrie en die oren vind ik helemaal geweldig!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:21

Ik vind Donna en Hans Peter ook echt een hele leuke combi! :j
Jammer van Imke en Toots, en ben benieuwd hoe Undercover en Edward verder uitpakt als combinatie in volgende wedstrijden

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:30

Er kan nog van alles verschuiven in het klassement de komende dagen.