Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CuteApplePie schreef:Ik zal even uitleggen hoe het precies was,
de uitleg in de OP klopt niet helemaal:
Het was een uitgezet paard dat dus verwilderd was omdat hij weinig in contact kwam met mensen,
dit is in het Natuurgebied van Zeewolde, hier is dus een uitgezette 'kudde' paarden.
dit paard was zoals in de OP beschreven in het water terecht gekomen en op de gooise weg terecht gekomen.
Het paard was in paniek en ging dus rennen.
Hij heeft 2 verdovingspijltjes gehad maar bleef doorrennen, en hij werg erg gevaarlijk voor het vekeer,
waardoor ze de beslissing genomen hebben om het dier af te schieten.
JJane schreef:In een eerdere topic stond dat de eigenares er bij stond. Van wie zijn die paarden in het natuurgebied dan? Neem aan dat het geen particuliere paarden zijn.
Amaris schreef:Ik ga er zomaar vanuit dat iedereen (dus ook de 'grote boze' politie) het niet tof vindt een dier, en waarschijnlijk in het bijzonder een paard zomaar dood te schieten. Niet alleen gezien de emotionele waarde maar ook om de hele publieke opinie (en vooral commentaar) die ze kunnen verwachten.
Daarom heb ik ook zomaar het vertrouwen dat dit niet zomaar gedaan zal zijn, en dat de situatie zoals in de OP staat waarschijnlijk een stuk meer genuanceerd kan worden.
En ziedaar: CuteApplePie weet inderdaad eea al te verduidelijken.
EDIT: ik heb even googlemaps erbij gepakt, maar als het paard zich al bevond op de Gooiseweg, hoezo had het dan nog water moeten 'overwinnen' om op de A27 te komen? Auto's hoeven toch ook niet door water om de snelweg te komen?