Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:28

Enig idee waar ik dit terug kan zien?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:29

Ik heb hem na 3 onderdelen uitgezet. Een proef met 82 % belonen waarbij een paard al kantelend binnenkomt, vervolgens met een storing wegrijdt en daarna zo ongelijk in het voorbeen de uitgestrekte draf in gaat, daar zakt m'n broek van af. Kan me weinig schelen wie er op zit, of het Nederlands of Duits is, ik vind het geen fijn beeld.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 01-06-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:29

rockey schreef:
Het is niet meer wat het geweest is....

Ben ik de enige die toot afgevallen vind? En hele hoop bespiering kwijt???

Eens :j Maar ben beetje bang om teveel te zeggen anders komt half aanvallend bokt over je heen met het idee dat je het alleen zegt als een soort anti duitsland/MAR fenomeen....

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 21:30

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:32

Relaxed schreef:
s0173957 schreef:
Héél brave proef vooral...

Viel mij idd ook op, de 1e uitgestrekte draf, niet des Totilas :n

Hij doet ook niet meer aan gewicht training...

rockey schreef:
Ben ik de enige die toot afgevallen vind? En hele hoop bespiering kwijt???

z'n sperma is nu ook beter.

http://eventcontent.hippoonline.de/697/ ... tyle=balve
Laatst bijgewerkt door ceasario op 01-06-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:36

Normaal vind ik het nieuw omtrent Totilas niet zo interessant meer. Maar hier schrik ik toch wel erg van, hij lijkt op sommige stukken zwaar onregelmatig en van achter totaal niet mee te komen :\

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:38

CleovG schreef:
Normaal vind ik het nieuw omtrent Totilas niet zo interessant meer. Maar hier schrik ik toch wel erg van, hij lijkt op sommige stukken zwaar onregelmatig en van achter totaal niet mee te komen :\

Voor kritiek moet je bij de Jury zijn !! :(:)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 01-06-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:39

Jezus.. Sorry hoor. helft afgekeken, eerst in verzet de baan in, hij loopt met zn hoofd te schudden te doen, word de baan in gestuurd, nou dat stelt ook niet veel voor, voordat rath wegdraaft even flink de teugels aanhouden, ik ben helemaaal niet tegen duitsland of rath, maar hier schrik ik van... Achterbeen sloft er maar wat achteraan vergeleken met anders... En hij ziet er ook niet echt 'bink' meer uit.. hij lijkt wel leeg gewoon.. geen zin te hebben. Laten ze hem zo superveel deken dan? Dat hij zo op is?? Sorry hoor vind niet smeer aan t hele paard. hij ziet er wat verslagen uit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:41

Altijd mooi die kritieken..vooral als je in de profielen kijkt. *\o/*

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:42

Ik heb het niet over showen..bloedneus slaan! Maar hij verruimt niet in bv uitgestrekte draf, zit geen power in terwijl de uitgestrekte draf alsware bergop moet zijn van achter stuwend en van voor de ruimte zonder veel harder te gaan..dit was een ponyachtige uitgestrekte draf. Daarbij is hij vaak in de piaff en passage soms uit balans...Het gaat hier wel om Totilas...die heeft het allemaal in huis...Als ik dit bv vergelijk met een Edward Gal met Sisther of een andere combinatie die vergelijkbare punten scoort 73%, 74% a 75% in de GP dan vind ik dit echt niet beter en als je bv de video hebt gekeken..binnenkomen, scheef daarna een slechte uitgestrekte draf en dan al op 77% staan dan breekt mijn klomp! Echt ik was vorige x blij verrast hoe totilas ging maar nu...nee veel werk aan de winkel...nu zaten er duiste juryleden dus wacht maar als hij internationaal weer in de baan komt

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:44

ceasario schreef:

Haha dat idee had ik ook toen ik jou profiel bekeek :+ En daarbij, laat iedereen gewoon zn mening geven. Dat jij vind dat t er wel top uitziet is helemaal jou recht! Maar heb geen kritiek op de mening van anderen aub, dat maakt het topic wel zo leuk.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:44

ceasario schreef:

Ik denk dat zelfs iemand die op een ezel rijd zoals mij, toot kan vergelijken met toen en nu, en iedereen ziet wanneer een paard verzet of niet toont. Als ik bij jou kijk zie ik iets over duitse hengsten etc? En je valt ons ook gelijk zo aan over kritiek, hmmm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:47

royposter80 schreef:
Ik heb het niet over showen..bloedneus slaan! Maar hij verruimt niet in bv uitgestrekte draf, zit geen power in terwijl de uitgestrekte draf alsware bergop moet zijn van achter stuwend en van voor de ruimte zonder veel harder te gaan..dit was een ponyachtige uitgestrekte draf. Daarbij is hij vaak in de piaff en passage soms uit balans...Het gaat hier wel om Totilas...die heeft het allemaal in huis...Als ik dit bv vergelijk met een Edward Gal met Sisther of een andere combinatie die vergelijkbare punten scoort 73%, 74% a 75% in de GP dan vind ik dit echt niet beter en als je bv de video hebt gekeken..binnenkomen, scheef daarna een slechte uitgestrekte draf en dan al op 77% staan dan breekt mijn klomp! Echt ik was vorige x blij verrast hoe totilas ging maar nu...nee veel werk aan de winkel...nu zaten er duiste juryleden dus wacht maar als hij internationaal weer in de baan komt

Natuurlijk, ben het er ook mee eens. Probleem is dat je MAR niet kan vergelijken met Edward. Voor zover ik weet heeft Edward toch al flink wat meer kilometers gemaakt dan MAR, die komt nog maar net om de hoek kijken in de dressuursport. Leuk dat Totilas het in huis heeft, maar als je het er (nog) niet uit kan halen dan is dat nou eenmaal zo. En als je heel goed kijkt zie je dat Edward er niet meer op zit. Hier moeten we het gewoon mee doen, wie weet wordt het weer zoals 'eerst', wie weet ook niet (waarschijnlijk het laatste). Dat ze in Duitsland nog weleens met punten gooien was al langer bekend dacht ik.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:47

Jullie hebben gelijk dat de uitgestrekte draf ongelijk was in het voorbeen en niet spectaculair, maar daar valt weer voor te zeggen dat het nu niet zo ongelijk voor en achter was als voorheen, dus wat dat betreft wel meer in evenwicht. De andere onderdelen worden echter over het algemeen heel correct uitgevoerd, als je gaat zitten fouten kijken dan springt hij idd een keer een wissel met twee achterbenen en staat hij iets scheef, maar toch is het verder gewoon een heel goede nette grand prix proef met hoogtepunten in de piaffe, passage en de eerste pirouette. Een véél beter beeld dan vorig jaar en sowieso een proef waar niet zoveel aan kunnen tippen. Dus goed gereden? Ja! Olympisch goud? Nee, dan zal het nog beter moeten.

Anoniem

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:49

Ben trouwens benieuwd of er ooit een topic gaat komen over MAR en Totilas waar hij niet vergeleken wordt met Edward :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:50

horseyfries schreef:
Jullie hebben gelijk dat de uitgestrekte draf ongelijk was in het voorbeen en niet spectaculair, maar daar valt weer voor te zeggen dat het nu niet zo ongelijk voor en achter was als voorheen, dus wat dat betreft wel meer in evenwicht. De andere onderdelen worden echter over het algemeen heel correct uitgevoerd, als je gaat zitten fouten kijken dan springt hij idd een keer een wissel met twee achterbenen en staat hij iets scheef, maar toch is het verder gewoon een heel goede nette grand prix proef met hoogtepunten in de piaffe, passage en de eerste pirouette. Een véél beter beeld dan vorig jaar en sowieso een proef waar niet zoveel aan kunnen tippen. Dus goed gereden? Ja! Olympisch goud? Nee, dan zal het nog beter moeten.

Hier ben ik het mee eens :j

Ze hebben iig nog genoeg ruimte om te verbeteren dus ben benieuwd hoe dit verder gaat :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:51

ceasario schreef:

Moet een dierenarts dan ook een grand prix proef neer kunnen zetten? Het gaat toch voornamelijk over dat hij niet zuiver loopt en fysiek nogal veranderd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:52

Er wordt nu wel op iedere slak een zoutje gelegd zeg, ongelooflijk := Weinig sportiviteit te vinden.
Als je het protocol met de proef vergelijkt is het gewoon een hele nette score.
Ik heb alle combinaties gezien en de score klopt grotendeels gewoon. Fijne proef! Ze zijn zeker op de goede weg :)

Ook heel jammer van Isabell en Don Johnson :(:) Hopelijk is hij snel weer beter.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:55

Ik heb het niet over vergelijking met Edward...Dat is geweest ik heb het over de score die zo iemand krijgt! Momenteel zijn deze scores vooral toegekend aan Charlotte Dujardin, Adelinde, Carl Hester, Helen Langhanenberg, Stefen Peters daar kan deze proef niet aan tippen en dat is mijn punt...
Daar stoor ik mij aan! rath gun ik verder al het beste en doe het hem zeker niet na

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:12

ik schrik er ook van hoeveel hij achteruit gegaan is.het begint al met verzet buiten de baan maar ook bij het aanspringen in de proef.ik heb de video niet uitgekeken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:17

Verzet buiten de baan? Hij springt wat vreemd aan (had hij bij Edward ook weleens). Ik snap niet waarom mensen dat meteen als verzet bestempelen omdat het toevallig Rath is die erop zit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:18

Bizzybijtje schreef:
[ Dat ze in Duitsland nog weleens met punten gooien was al langer bekend dacht ik.

Dat is ook maar een loze schreeuw.

Cayenne schreef:
Verzet buiten de baan? Hij springt wat vreemd aan (had hij bij Edward ook weleens). Ik snap niet waarom mensen dat meteen als verzet bestempelen omdat het toevallig Rath is die erop zit.

Er zijn nog wel filmpjes waarbij hij bij Gal regelmatig naar het been slaat vooral bij aanspringen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:23

Ligt het nu aan mij, of maait hij zo met het linker voorbeen? Ik vindt hem achter ook hard achteruit gegaan...Verder een neutrale proef.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:28

Idd Caesario. Ja, onder Edward was het een ander paard, maar kom op zeg. Het technische gedeelte is gewoon netjes. Om nou te zeggen dat hij 'hard' achteruit is gegaan? Afgelopen maand hebben ze ook nog een hele knappe proef neergezet.

WB de uitgestrekte draf: Rath heeft al eerder aangegeven deze er niet volledig uit te rijden omdat hij moeite heeft met het uitzitten.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:32

Ja Toot :D

Lijkt hier en daar wat onregelmatig maar vind het er gaaf uitzien hoor.

Vind het vooral heel mooi dat zijn voorbenen en achterbenen meer op elkaar zijn afgestemd tijdens de uitgestrekte draf. Vond het eerder net een tuiger zoals indd eerder werd gezegd, beetje too much.

De mensen die blijven vasthouden aan de vreselijke achteruitgangen, verzet en diepe ongelukkigheid van het paard ( :+ ) vind ik zacht gezegd nogal aan het mierenneuken, jammer dat er niet verder wordt gekeken dan 'vroeger met edward'.