Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flamejessy

Re: Academy Bartels krijgt steun van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:18

ik vind dit echt te ver gaan. belasting geld naar bartels.. deze mensen verdienen genoeg geld en hebben een naam opgebouwd waarmee ze hun plannen( wat dit ook mag wezen) vast ook wel kunnen bereiken.. er zijn mensen de dit geld beter kunnen gebruiken.. denk hier bij aan de zorg.. schandalig !

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:21

PKfoto schreef:
hoezo bezuinigen in deze tijden? ...:D, ik gun het ze wel maar er zijn bestemmingen die dit beter kunnen gebruiken (zoals ook hierboven genoemd).

ik sluit me hier helemaal bij aan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:27

Dit geld zal hoe dan ook niet naar de zorg of de minderbedeelden gaan helaas, omdat het gewoon uit een andere pot komt. Ik heb er ook moeite mee, dus ik hoop dat Bartelds het goed besteedt. Ik vindt Tineke altijd een heel integer mens, dus ik ben blij dat zij het hebben en niet één of andere voetbalclub. Ze maken ook weer reclame voor het KWPN, dus wie weet kunnen wij onze paarden daardoor beter kwijt in het buitenland straks en komen er minder mensen die in de paarden werken bij de voedselbanken terecht uiteindelijk.... Tsjah; positief blijven valt ook niet altijd mee als je in de zorg werkt o.i.d. inderdaad, maar ik doe mijn best. ;)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:42

Ik vind het maar niks, ik weet zelfs hoe het is om te leven met te weinig geld, 5 jaar geleden moest ik en mijn ouders bijna bij voedselbank melden....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:03

Ik draag de paardensport een warm hart toe, maar dit vind ik echt absurd. Hier wordt een goedlopend winstgevend bedrijf bevoordeeld t.o.v. andere bedrijven in de paardensport die zelf moeten investeren in hun accomodatie. Waarom dan niet gewoon topsporters uit Brabant subsidieren die vervolgens de dure begeleiding van Bartels of wie dan ook zelf inkopen.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:03

Volgens mij wordt de laatste alinea niet gelezen.. daar staat waar het geld (o.a.) voor gebruikt wordt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:03

tsja, het is maar net hoe je het bekijkt. De andere helft van het geld hoesten ze zelf op.
Is toch een leuk bedrag wat weer besteed wordt bij bedrijven waar andere mensen weer een salaris verdienen. Die mensen houden daar door een baan en hoeven niet naar de voedsel bank.
Geld moet rollen om de economie gezond te houden. :)*

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:07

flamejessy schreef:
ik vind dit echt te ver gaan. belasting geld naar bartels.. deze mensen verdienen genoeg geld en hebben een naam opgebouwd waarmee ze hun plannen( wat dit ook mag wezen) vast ook wel kunnen bereiken.. er zijn mensen de dit geld beter kunnen gebruiken.. denk hier bij aan de zorg.. schandalig !

:j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:08

pol013 schreef:
tsja, het is maar net hoe je het bekijkt. De andere helft van het geld hoesten ze zelf op.
Is toch een leuk bedrag wat weer besteed wordt bij bedrijven waar andere mensen weer een salaris verdienen. Die mensen houden daar door een baan en hoeven niet naar de voedsel bank.

Dus als niet de belastingbetaler maar zij zelf de uitbreiding zouden betalen zouden die mensen hun baan verliezen????

Punt is dat zij genoeg geld hebben om het zelf te financieren en andere aanvragers hebben dat geld niet en zijn afgewezen

Dus zouden die toeleveringsbedrijven in jouw theorie zelfs 2 keer zoveel kunnen verdienen als het geld elders toegewezen was.

pol013

Re: Academy Bartels ontvang subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:20

Hebben zij ''geld genoeg'' om het plan uit te voeren? Leuk dat jij in de boekhouding kunt kijken. Gaat het trouwens om een prive zewmbad? Iets waar zij zelf alleen plezier van hebben? Als ik jullie moet geloven wel.
Meestal moet je in zo'n plan meenemen hoe jij denkt met dit geld, weer geld te kunnen maken voor de provincie. De provincie betaald dan 1 en Bartels 1 en dat moet dan uitkomen op '' verdienen'' van 3. Goed voor de economie dus. Of althans daar is de provincie van overtuigd. Ik heb geen idee. Heb de plannen niet gezien.

Ik weet niet wie er zijn baan gaat verliezen maar een groot project zal toch goed zijn voor de werkgelegeheid ten tijde van de uitvoering. Iemand gaat dat geld iig weer aannemen en weer kunnen uitgeven. Als het dan ook nog eens een goed idee is moet er daarna ook nog redement te behalen zijn.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:49

Zooo, kunnen ze mooi inversteren in het talent en hun eigen paarden! :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:57

Algemeen: Als men zoveel geld over heeft (letterlijk en figuurlijk) voor dit soort doelen, kunnen ze beter onze belastingen verlagen. Dan heeft iedereen er voordeel van ;)
ipv de burger zoveel belastingen te laten betalen en het dan naar een kleine doelgroep te brengen voor luxe. Want paardrijden is en blijft een luxe.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:14

Inoterry schreef:
De tatieven voor een weekje training daar zullen er vast niet goedkoper op worden vermoed ik zo. Echt een verspiling van gemeensschapsgeld waar we gezellig met zijn allen belasting voor betalen :roll:

Inderdaad..
Gun het ze wel, maar dat geld kan zoveel beter besteed worden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:52

troi schreef:
Ze zullen er vast niet van op vakantie gaan denk ik zo. En vergis je niet een goede organisatie kan een hele regio op poten zetten. Levert veel extra's op voor de horeca in de buurt. Naarmate zij meer klanten kunnen 'bedienen' profiteerd de regio ook meer mee. Ik vermoed dat dit bedrag makkelijk uit kan als je de algemene winst van de hele omgeving meerekent.

hahaha horeca, we hebben hier een friettent en een pannekoekenhuis, dus veel horeca is hier niet.
De dichtsbijzijnde winkel is al 6 kilometer verderop.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:40

darwin schreef:
troi schreef:
Ze zullen er vast niet van op vakantie gaan denk ik zo. En vergis je niet een goede organisatie kan een hele regio op poten zetten. Levert veel extra's op voor de horeca in de buurt. Naarmate zij meer klanten kunnen 'bedienen' profiteerd de regio ook meer mee. Ik vermoed dat dit bedrag makkelijk uit kan als je de algemene winst van de hele omgeving meerekent.

hahaha horeca, we hebben hier een friettent en een pannekoekenhuis, dus veel horeca is hier niet.

Ha ha, nou jongens dat wordt een knaller in die friettent en het pannekoekenhuis. _/-\o_

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:55

pol013 schreef:

Daarvoor zijn dit soort subsidies inderdaad juist bedoeld. Jullie doen nu net of de keuze tussen Bartels en de noodlijdenden ging waar dit subsidiegeld naartoe ging, daar is helemaal geen sprake van. Deze subsidies zijn juist om de economie te stimuleren en mensen aan werk te helpen bedoeld.
Bartels heeft idd een goedlopend bedrijf en daarmee al bewezen dat ze het ontwikkelen van dit soort projecten in de vingers hebben. Lijkt mij een hele grote pré!
Als zij er een succes van maken kunnen er heel veel mensen van meeprofiteren, en dat is waar het om gaat.
Wij hebben er niets aan als straks alle subsidiegeld naar bejaarden, hulpbehoevenden en ww'ers gaat en de economie helemaal op zijn kont valt omdat er geen werk niet meer is voor andere mensen dan verplegers.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:04

tjah ik vind dit best wel heel erg absurd...is 1 miljoen niet een beetje te extreem van t goeie?? andere kunnen dit geld wel heel wat beter gebruiken..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:36

Hmm... Met een kwart had het toch ook gekund?

Maar goed, leuk dat ze het krijgen :).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:47

Ik geloof niet dat in deze branche een dergelijke geldinjectie veel banen zal opleveren.
Zeker niet in crisistijd. Dit soort plannen zouden een tijd in de ijskast gezet moeten worden tot betere tijden.
Ik vind het er ook simpelweg niet de tijd voor. Investeer in dringendere, nuttigere zaken.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:01

Ronduit belachelijk.. De een moet alle centen bij elkaar zoeken om rond te kunnen komen, en zo'n bedrijf krijgt een miljoen om een bedrijf dat al enorm is nog wat uit te breiden. Moet niet gekker worden..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:08

horseyfries schreef:
Daarvoor zijn dit soort subsidies inderdaad juist bedoeld. Jullie doen nu net of de keuze tussen Bartels en de noodlijdenden ging waar dit subsidiegeld naartoe ging, daar is helemaal geen sprake van. Deze subsidies zijn juist om de economie te stimuleren en mensen aan werk te helpen bedoeld.
Bartels heeft idd een goedlopend bedrijf en daarmee al bewezen dat ze het ontwikkelen van dit soort projecten in de vingers hebben. Lijkt mij een hele grote pré!
Als zij er een succes van maken kunnen er heel veel mensen van meeprofiteren, en dat is waar het om gaat.
Wij hebben er niets aan als straks alle subsidiegeld naar bejaarden, hulpbehoevenden en ww'ers gaat en de economie helemaal op zijn kont valt omdat er geen werk niet meer is voor andere mensen dan verplegers.

Nee dit zijn subsidies voor ondersteuning van sporten
In crisistijd kiezen ze dan voor Hockey en Paardensport echt 2 sporten waar mensen aan deelnemen aan wie de crisis voornamelijk voorbijgaat
Stop dat geld in sportaccommodaties en clubs die zich openstellen voor jongeren die normaal geen geld voor sport hebben
Juist in deze tijd

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:14

Kan ik dan ook een trainingsweek boeken en die kosten van de belasting aftrekken?
Mensen aan het werk helpen, nah misschien 1-2 fte? Ja er is vast een goed plan voor geschreven, door een consultant die nu een percentage van de opgestreken subsidie vangt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:15

sarabande schreef:
horseyfries schreef:

Nee dit zijn subsidies voor ondersteuning van sporten
In crisistijd kiezen ze dan voor Hockey en Paardensport echt 2 sporten waar mensen aan deelnemen aan wie de crisis voornamelijk voorbijgaat
Stop dat geld in sportaccommodaties en clubs die zich openstellen voor jongeren die normaal geen geld voor sport hebben
Juist in deze tijd

Valide argument is valide.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:35

darwin schreef:

Haha ik was net aan het denken, uh horeca in dat durpie?

Citaat:
Het maakt deel uit van de ontwikkeling van een hippisch-recreatieve poort Weeldse Heide, nabij het Landgoed de Utrecht. In het projectplan wordt onder meer voorzien in de uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden,

En hier zijn al ruiterpaden genoeg voorzien hoor, zou niet weten waar ze er nog willen plaatsen >;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:13

Jeeeeee, echt weer Bokt op z'n smalst hoor ! Wat een jaloerse reacties allemaal en dat gezeur over laten ze het beter gebruiken. Dit komt uit een ander potje !

En ik weet uit ervaring dat de hele familie Bartels echt óngelofelijk hard werkt om deze accomodatie in stand te kunnen houden en heel veel doen: o.a. bedenkers van Rabo-talentenplan, heel veel internationale forums, trainingsfaciliteiten voor de jeugd (Tineke is bondschoach) etc. etc. en dat buiten al het werk dat ze met de paarden hebben (ook voor anderen) En in deze tijden glijdt het geld ook niet zo hun zak in hoor ! Ik hoop ook dat de trainingsweken niet duurder worden (zijn al fors verhoogd de laatste tijd), maar om daar nu meteen maar mee te komen dat het door deze subsidie nog duurder gaat worden (beetje vreemde conlusie). Nou, dan ga je toch niet... Dat is niet waarom ze dit geld gekregen hebben. De trainingsweken zijn voor de Academy een noodzaak om te kunnen overleven. Men denkt hier zeker dat het zakkenvullen is in de paardensport. Onder welke steen heeft men hier gelegen.

Gefeliciteerd Imke, Gijs, Tineke, Joep en de rest van de familie ! Jullie hebben het verdiend :D