Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Een 6,9 voor Jack Sparrow in A-proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:48

Ja maar hij heeft een aproef gereden en dus was per definitie al niet genoeg al zou hij een 10 halen en eerste worden ;)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:48

jammer en best lullig dat het zo moest eindigen. Echter vind ik de omstandigheden ook niet denderend.

Gal was niet goed voorbereid i.v.m. de wetenschap dat hij zelf niet kon rijden om te kwalificeren.
Netjes dat de tegen partij een andere ruiter aanbied, maar als je het paard zelf nooit gereden hebt is het nog niet zo makkelijk om dan een goede score neer te zetten met enkel los rijden.

edit vind het niet echt duidelijk wie het paard nou gereden heeft.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:49

Het gaat hier om een jong paard, denk dat JS zijn kwaliteiten nog wel heel goed waar gaat maken in de toekomst ;) Bovendien had ik ergens gelezen dat hij ietwat rond was voorgesteld, waar de Duitsers sowieso toch niet zo van houden en daarnaast de spanning hem ook parten speelde. Het is allemaal maar een momentopname.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:50

Yeah ponys aan de top! Bewijst maar weer dat ponys echt niet veel onder doen aan die grote rijpaarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:52

Tja, het is een moment opname van een jonge hengst.
Beoordeeld door een "jury".

3 Factoren die onafhankelijk van elkaar al voor nogal diverse resultaten kúnnen zorgen.

Een jonge hengst heeft niet iedere dag z'n top dag.
Een moment opname maakt dat nog wat minder gunstig.
En het is en blijft een mening van een jury die wellicht al wat vooroordelen kan hebben.

Een combi van een iets zenuwachtige jonge hengst, die z'n dag toevallig niet heeft en dan wellicht nog een jurylid treft dat niet super van 'm gecharmeerd is en wat strenger beoordeeld...
Dan kan het voorkomen, zo'n resultaat.

En dan heb ik de invloed van de ruiter ook nog buiten beschouwing gelaten.

Niet zo shocking hoor...
Kan gebeuren. Door gaan met 't leven. Er komen nog wel meer wedstrijden en momenten voor 'm om uit te blinken (of niet.. maar dat zal de toekomst ons vertellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:55

Dit is geen hengst die vorige week ergens uit de klei getrokken is, dit paard heeft al een en ander in de benen. Het begint wel op te vallen dat in elk nieuwsbericht waar de naam Edward Gal in voorkomt ook onvermijdelijk de woorden spanning en foutjes terug komen.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:58

Oh dat vind ik niet hoor bij ieder bericht waar Edward Gal in voorkomt. Daarbij krijgt iedere ruiter wel met spanning en fouten te maken soms, moment opname.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:12

Natuurlijk is het een jong paard en natuurlijk is het een momentopname. Het punt is alleen dat deze jonge hengst steeds opnieuw negatief in het nieuws komt. De ene keer is het zus en de andere keer zo. En het lijkt een steeds groter fiasco te worden. Vind het vooral sneu voor fokkers die ermee gedekt hebben, vertrouwende op de mooie verhalen van de eigenaar :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:22

nou dan ga je wel erg af zeg...en nog verslagen door een pony ook nog...sorry maar ik moet ff _O-

En als ik het nu goed begrijp hebben 100 merrie eigenaren hun merrie laten dekken door een niet ggk dekhengst? En nog 2000 euro betalen ervoor ook nog? helemaal 8)7 _O-

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:31

En weet er nu al iemand waarom hij "maar" 6.9 heeft gekregen??? 't is niet omdat hij laag gescoord heeft dat hij daarom niet capabel is.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:31

Had al gegoogled maar nee nog geen filmpjes kunnen vinden van deze wedstrijd.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:34

Dit staat op facebook:
Jack Sparrow kan jury Iserlohn niet bekoren!

Na bijna 1,5 uur te hebben losgereden (uitloop van het programma) te midden tussen de pony’s mochten Edward en Jack Sparrow dan eindelijk zijn A test lopen in de binnenhal van Iserlohn, (deelname Bundeschampionat was onder zijn ruiter Edward Gal niet mogelijk gezien zijn A-kader status). Daar kon hij echter de jury niet bekoren (jury gerechtigd tot de klasse L) en kreeg een gemiddelde van een 6,9 maar gelukkig wel een groot applaus van het publiek wat hij inmiddels iets beter kan verdragen. Commentaar van de jury was dat Jack Sparrow teveel bovenin liep en had het graag wat ronder gezien. Stap was inderdaad niet goed daar hij in de rumoerige hal veel spanning opliep en na 1,5 uur losrijden tussen de pony’s iets te heet was geworden. Gelukkig zag de jury wel zijn talent in de draf en galop, deze werden dan ook beoordeeld met een 8,5 en een 9. Maar voor de souplesse en de algemene indruk had de jury niet meer over dan een 6.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:35

Dat paard zo laag scoort hoeft nog niet te betekenen dat zijn nakomelingen rijp voor de slager zijn.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:40

gratis advies voor alle fokkers die dit jaar gegokt hebben op JS
volgend jaar misschien:

http://www.gestüt-bönniger.de/40599/40670.html
link kopieeren en plakken

voor de kosten hoeven ze het niet te laten
dekgeld 650,-Euro

:D :+ *\o/* :))
Laatst bijgewerkt door cjb op 29-05-12 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:41

Gezien de omstandigheden snap ik dat de hengst gewoon niet optimaal kon presteren.
De jury is ook maar tot L gerechtigd en kijkt dan naar mijn idee met andere ogen naar zo'n proef ..

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:43

oepsie niet echt het niveau wat je verwacht. Maar goed hij is nog jong en moet nog veel ervaring opdoen, daarbij beoordeeld door een jury die maar tot de L mag jureren, waarschijnlijk heeft dat mens nog nooit zelf Lichte tour gestart dan. Dus of het zo een redelijke beoordeeling was geen idee.

Dat hij laag scoort betekent bij lange na niet dat het een slechte hengst is met slechte nakomelingen. Hij kan ook gewoon zijn dag niet gehad hebben.
We zullen zien wat er van komt, als ze hem niet meer willen mijn staldeur staat open hoor haha :+

A staat idd voor Anfaenger, maar is niet te vergelijken met een L proef vind ik dan.
Je heb meerdere A proeven in duitsland en afhankelijk van de proef zit er ook al eenvoudige galopwissel in, achterwaarts, keertwending om achter of voorhand weet ik even niet meer, en ga zo maar door. Er wordt in de A proef toch wel meer verwacht qua oprichting en gedragenheid als in de Nederlandse L1 proefje ofzo. Er zitten lang niet zoveel voltes en rechte lijnen in als in nederland, maar hij duurt ook wel maar 3,5 min.
Laatst bijgewerkt door Tuedelue op 29-05-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:45

Cowgirl schreef:
Dat paard zo laag scoort hoeft nog niet te betekenen dat zijn nakomelingen rijp voor de slager zijn.

Wie zegt dat dan? :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:49

Jammer van de spanning waar de combi last van heeft gehad. Het is te hopen voor de eigenaresse dat het de volgende keer goed gaat. Ik vind het een geweldig paard en een geweldige combi.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:54

Ik hoop dat dit geen regelmaat wordt, maar natuurlijk kan je een keertje uitschieten en dan is dat de negatieve kant op het zij zo.
Denk niet dat dat betekent dat de nakomelingen van JS enorm bagger gaan presteren hoor! Velen zullen echt niet alleen afgaan op de 'mooie praatjes' van de eigenaar maar ook echt wel kijken naar het beestje zelf, en wat ze daarin zien is potentie en goede gangen en denk niet dat dat tegen te spreken valt :n

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:56

Ik ga nu niet over de hengst zeuren,maar vind de hele voorbereiding enz ronduit amateuristisch...zoveel blabla,. duur dekgeld en dan niet op de hoogte zijn van het hoe en wat. Informeer je goed,laat dat dier een L lopen daar en klaar. Hem in een A proef te starten had toch al geen zin als het over de goedkeuring ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:09

Vreemd, het is namelijk wel gewoon een knettergoed paard, dat is heel duidelijk.
Misschien dat hij bij het 'hogere werk' en onder betere omstandigheden wat beter gaat presteren.
Al moet ik toegeven dat ik 2000,- dekgeld voor een niet-ggk hengst wel wat ambitieus vind :=

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:11

Ach jongens kom op, dat dier is 5 jaar oud en dekt ontzettend veel, tel daarbij op dat het een vrij hete van nature is en dan kan zoiets gewoon een keer mislukken.

Heb hem vaak genoeg thuis zien lopen om te weten dat hij daar helemaal niet met spanning en weet ik het wat getraind wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:14

Bizzybijtje schreef:
Vreemd, het is namelijk wel gewoon een knettergoed paard, dat is heel duidelijk.

Maar waar blijkt dat uit dan?

Watje123, een L jury zou toch juist achterover moeten vallen van zoveel moois?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:20

Lovely schreef:
Bizzybijtje schreef:

Maar waar blijkt dat uit dan?

Watje123, een L jury zou toch juist achterover moeten vallen van zoveel moois?

Waarom zou een L jury daar van achterover moeten vallen? Veel juryleden rijden zelf stukken hoger maar vinden meer plezier in het jureren van de basis. Juryleden van een bep. niveau kijken heel anders dan ruiters met dat zelfde niveau :)

En daarnaast is de basis vaak niet in orde (neem aan dat die bij EG wel in orde is).
Laatst bijgewerkt door Ailill op 29-05-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:26

Rytm schreef:
Ach jongens kom op, dat dier is 5 jaar oud en dekt ontzettend veel, tel daarbij op dat het een vrij hete van nature is en dan kan zoiets gewoon een keer mislukken.

Heb hem vaak genoeg thuis zien lopen om te weten dat hij daar helemaal niet met spanning en weet ik het wat getraind wordt.

Hoeveel mensen hebben hem vaak genoeg thuis zien lopen? Een dekhengst moet het nu eenmaal vd promotie hebben en het publiek is keihard in haar oordeel. Welkom in de paardenwereld :D