Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:55

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:55

die paarden zijn volgens mij ook geestelijk gebroken,dat ze alleen maar kunnen liggen van de pijn idd............arme,arme dieren.........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:56

:n
de natuurlijke walker is geweldig.
dit is meer dan triest...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:56

afschuwelijk....geen andere woorden voor...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:57

Cassidy schreef:
Nog een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=NdZSVDf_R2s

Dat gemep op het hoofd/halster (hij weet precies waar hij moet slaan) snap ik ook niet, maar we horen zijn uitleg niet.

Ik vind het hartverscheurend om te zien dat de paarden niet anders kunnen dan liggen, omdat ze zo'n pijn hebben.

@Cassidy: Dit filmpje vind ik er natuurlijk uit zien. Die andere die je eerder plaatste absoluut niet!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:00

ik ga dit soort filmpjes helemaal niet kijken....schaam mij dat ik mens ben |(

Cassidy

Je krijgt te maken met individuele manieren van bewegen, en manieren van beslaan. Kan niet zien of het paard op het eerste filmpje op blokken is gezet, achteraf gezien denk ik zomaar van wel. Er zit iig wat training in, temeer hij als jeugdpaard voor wedstrijden wordt aangeboden.

s6801881

Dit is achter de schermen bij de TWH nog vaak orde van de dag. Overigens ook bij andere rassen, zoals de AV en Fries, waar saddle seat mee wordt gereden. Het is verboden, maar men blijft het achter gesloten deuren doen helaas.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:14

Het is bijna onmogelijk om je voor te stellen dat er bij deze mensen blijkbaar geen enkel gevoel voor het dier meer meespeelt. Hoe zit je als mens in elkaar dat je dit dieren stelselmatig kunt aandoen zonder ook maar enige vorm van gewetensbezwaren? Dit geldt trouwens evengoed voor de mensen die dit graag zien, ervoor betalen, er prijzen voor uitreiken en dit dus in stand houden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:23

Hier zijn al meerdere topics over geweest, ik vind het diep, diep triest...

Ik plak dit even uit een andere post van mij :
Overigens vind ik dit wel heel interessant, om de verandering te zien van wat men het "gewilde plaatje" vindt.

Wereldkampioen 1940 en 1941: Haynes Peacock
Afbeelding

Wereldkampioen 1943, Black Angel
Afbeelding

Wereldkampioen 2010: The Coach
Afbeelding

Soring is verboden, maar er wordt slecht gecontroleerd en veel verborgen...

Dit heb ik ooit geschreven in een ander topic

Je hebt twee soorten van "sore" maken:
Chemisch en mechanisch.

Chemisch: men brengt een zeer bijtend of brandend product aan op de pijp en enkels/kootholtes. Meest gebruikte producten zijn mosterd olie, diesel en kerosine (brandstof voor vliegtuigen). Daarna wordt er plastic folie over het been gedaan met een bandage daar weer over heen. Dit wordt ook wel "cooking" genoemd (het kookt als het ware in de huid). Dit wordt ca 24 uur omgelaten.

Mechanisch:
Kettingen worden om de enkels gedaan, bij iedere stap slaan die op de al kapot gebrande huid waardoor het paard z'n benen zo hoog opgooit om de pijn te omzeilen. Bij het bekappen wordt dan de achterkant van de hoef bij de hoefballen bijna compleet weggehaald waardoor het paard bijna niet meer normaal staan zonder pijn. Verder worden er soms ook spijkers e.d in het leven geslagen waardoor iedere stap nog meer pijn doet.

Omdat dit niet mag doen trainers er veel aan om het te verbergen. De littekens die ontstaan door het chemische soren maskeren ze , door bijv verf op de benen aan te brengen. Als er te veel littekenweefsel is van het branden doen ze nog iets veel gruwelijkers. Ze doen een bepaalde mix van chemicaliën op de benen die het hele vlees wegvreten. Hierdoor kan het paard van de pijn niet meer staan. Hierdoor zeggen ze ook wel "it cures it, or it kills it" gezegd, aangezien het paard vaak overlijdt door het veel te lange liggen.

Verder leren ze het paard niet te reageren op pijn door aanraking. De inspectie drukt vaak op de huid rond de enkels om te kijken of het paard dan terug deinst. De trainers leren het paard hier niet meer op te reageren, dit wordt ook wel "stewarding" genoemd. Vaak doen ze dit door ergens anders pijn te veroorzaken. Vaak gebruikt zijn "aligatorbek tangetjes" die ze dan in de mond, lippen of tong klemmen zodat het paard daar nog meer pijn heeft en dus niet reageert op de aanraking van de benen.

Kortom het is te walgelijk voor woorden maar bijna elk showpaard wordt gesored omdat het anders geen kans maakt om te winnen

:r :r :r

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:30

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:43

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:45

@ Focussed, er zijn verschillende klassen binnen de Walking horses: natural shod en Park Shod/Big Lick. Ga geen appels met peren vergelijken. De eerste twee zijn flat shod. De laatste is Big Lick...

schotjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:48

dit is echt vreselijk!!! ik kreeg er tranen van in mn ogen! dat mensen dit kunnen doen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:49

Refagreni schreef:
Serieus? Ziet er nog steeds heel erg gemanipuleerd uit.

Dit vind ik persoonlijk een leuker voorbeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=ktbgZUAiyOs

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, is dit misschien een wat minder goed voorbeeld: een paard dat al wat training heeft gehad (en dan weer, wat voor training heeft hij gehad, is hij ooit op blokken gezet?), hij wordt aangeprezen als een paard voor een jeugdruiter. Wat jij nu laat zien is een kampioenschap met de winner van de flat shod klasse. Die vast ook wel training heeft gehad...maar ik durf te beweren dat dat niet op blokken is geweest.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:50

Cassidy schreef:
@ Focussed, er zijn verschillende klassen binnen de Walking horses: natural shod en Park Shod/Big Lick. Ga geen appels met peren vergelijken. De eerste twee zijn flat shod. De laatste is Big Lick...

Daar heb ik geen verstand van, had alleen deze afbeeldingen gevonden op de site van het TWH zelf over de evolutie van de TWH. Vandaar dat ik ze had gekopieerd, vond het wel interessante foto's.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:52

schotjes schreef:
dit is echt vreselijk!!! ik kreeg er tranen van in mn ogen! dat mensen dit kunnen doen!

Het is gewoon te erg voor woorden dat de jury dit duidelijk wil zien en beloond. :? En ten tweede dat mensen deze praktijken voor zichzelf kunnen verantwoorden en ondanks alles kunnen geloven dat ze dierenliefhebbers zijn. -:(-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:55

bah...
hoe oneerlijk kan een mens zijn met zijn macht tegenover een weerloos dier...

vooral het laatste stukje, wat moet dat paard een pijn hebben, wil alleen maar liggen, wordt weer omhoog geslagen...

wat kunnen mensen toch vreselijke wezens zijn...

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:56

Cassidy schreef:
Refagreni schreef:
Serieus? Ziet er nog steeds heel erg gemanipuleerd uit.

Dit vind ik persoonlijk een leuker voorbeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=ktbgZUAiyOs

Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, is dit misschien een wat minder goed voorbeeld: een paard dat al wat training heeft gehad (en dan weer, wat voor training heeft hij gehad, is hij ooit op blokken gezet?), hij wordt aangeprezen als een paard voor een jeugdruiter. Wat jij nu laat zien is een kampioenschap met de winner van de flat shod klasse. Die vast ook wel training heeft gehad...maar ik durf te beweren dat dat niet op blokken is geweest.

Met het paard op het filmpje dat ik had gevonden heb ik in ieder geval geen meedelijden. Je kunt duidelijk zien dat het getraind is en dat er aan gereden wordt, maar het blijft er "gewoon" uitzien. Geen verkrampte bilpartij/achterbenen, een verwrongen uitdrukking op het paardengezicht of geïrriteerd gezwiep met de staart. Ik zou er best wel eens een rondje op willen rijden. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:58

Misschien even een vraag voor iedereen: als je ergens je werk van maakt, dan moet je scoren om klanten te krijgen die je willen betalen. Toch? Anders ga je het niet redden. Winnen is meestal de manier om in de picture te komen staan. Als jij het niet doet, doet een ander het wel. Ik kan me niet voorstellen dat iemand geen dierenliefhebber is om in de paarden te beginnen, de vraag is: hoe ver ga je om daar te blijven? Want als jij met softe trainingsmethodes altijd achteraan eindigd, en degene die wel methodes blijven toepassen die omstreden zijn vooraan: stop je er helemaal mee of ga je mee?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:59

Refagreni schreef:
Met het paard op het filmpje dat ik had gevonden heb ik in ieder geval geen meedelijden. Je kunt duidelijk zien dat het getraind is en dat er aan gereden wordt, maar het blijft er "gewoon" uitzien. Geen verkrampte bilpartij/achterbenen, een verwrongen uitdrukking op het paardengezicht of geïrriteerd gezwiep met de staart. Ik zou er best wel eens een rondje op willen rijden. :D

Ik zou nog liever op het paard willen rijden uit het tweede filmpje dat ik had geplaatst. De vrouw op die vos die een rondje in het weiland rijdt...:D

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:10

Wat beide in ieder geval gemeen hebben zijn de ontspannen "floppy ears". Dat zie ik op die andere filmpjes nergens terug, alleen heel onrustig orenspel.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:11

Ik denk dat geerke mijn gevoel het meest kan omschrijven..
Wat schaam ik me voor mijn soortgenoten.
Kan ook echt niet snappen dat zulke filmpjes op internet kunnen komen (ook al eerder) en dat er weinig tegen opgetreden wordt. Wil gewoon zien dat gelijk heel de wereld op zo'n filmpje duikt, 100 politieagenten "per ongeluk" in een tegensparteling zo'n vent mismaakt en gehandicapt slaan en dat ie daarna nog minimaal 40 jaar in zo'n "Worst Prison" zit.
Snoef, wat is de wereld toch vernaggeld door de mensheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:20

Cassidy schreef:
Want als jij met softe trainingsmethodes altijd achteraan eindigd, en degene die wel methodes blijven toepassen die omstreden zijn vooraan: stop je er helemaal mee of ga je mee?

Dan ga ik toch echt wat anders doen.
Er zijn ook paardvriendelijke manieren van geld verdienen, dan maar geen sport.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:21

Tja, veel mensen die toch anders denken.