*klopt niet, baasje komt altijdmet de auto uit het westen en niet op een geruisloos wielding uit het oosten...*
*ERROR*
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

janouk schreef:Citaat:Merries lijken hier beter in te zijn dan hengsten en ruinen.
Dat is bij mensen ook zo: veel mannen schijnen hun eigen vrouw ook vaak slecht te herkennen![]()
aan het aantal vreemdgaanders te zien.
Asyaa schreef:Interessant onderzoek, maar oude wijsheid toch?
Paarden herkennen zelfs de manier waarop iemand fluit.
mijn vorige ruin herkende mijn bepaalde fluitje naar hem hij stond zwaar gesedeert bij de tandarts..
Dat pakte voor haar wel eens sneu uit, want we kwamen ook wel eens terug van de boodschappen.
Ook de auto word herkend(als ik aan 't rijden en mijn moeder komt met de auto aangereden is zijn concentratie toch even ver te zoeken dan)
pearlie schreef:Dat paarden een stem beter herkennen als de persoon aan de rechterkant staat, zou dat niet gewoon komen omdat wij mensen de meeste handelingen aan de rechterkant van het paard verrichten?
Kan zijn hoor met die linkerhersenhelft, maar volgens mij heeft dat geen verband met de positie van de persoon... die wordt toch waargenomen met de oren/ogen/andere zintuigen? En dán pas naar de hersenen doorgestuurd?
pearlie schreef:Dat paarden een stem beter herkennen als de persoon aan de rechterkant staat, zou dat niet gewoon komen omdat wij mensen de meeste handelingen aan de rechterkant van het paard verrichten?
Kan zijn hoor met die linkerhersenhelft, maar volgens mij heeft dat geen verband met de positie van de persoon... die wordt toch waargenomen met de oren/ogen/andere zintuigen? En dán pas naar de hersenen doorgestuurd?

NienSCHaap schreef:pearlie schreef:Dat paarden een stem beter herkennen als de persoon aan de rechterkant staat, zou dat niet gewoon komen omdat wij mensen de meeste handelingen aan de rechterkant van het paard verrichten?
Weet niet of dat wel zo is dat wij het meeste aan de rechterkant doen.
Is het niet zo dat je aan de linkerkant op stapt, zadelt, staat en loopt en ik begin er vaak ook mee te poetsen, hoofdstel halster doe ik om als ik aan de linker kant staat.
.... hm blijkbaar ben ik ook niet zo links-rechts georienteerd 
phormicola schreef:pearlie schreef:Dat paarden een stem beter herkennen als de persoon aan de rechterkant staat, zou dat niet gewoon komen omdat wij mensen de meeste handelingen aan de rechterkant van het paard verrichten?
De linker- en rechterhersenhelft verwerken informatie op een andere manier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lateraliteit
Misschien is dat bij paarden ook zo