'Niet goed om helemaal te stoppen met dierenpolitie'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:02

Marga schreef:
http://www.dierenbescherming.nl

In het vanmiddag uitgelekte Lenteakkoord van VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie is sprake van opheffing van de dierenpolitie.

Dees, het Kunduz akkoord is een pakket bezuinigingsmaatregelen. Je krijgt met deze maatregel geen agent meer.
Ik had liever gehad dat een kaartje voor het theater met 19% belast bleef ipv 6%. Dat vind ik nou kolder.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:10

Sammyoo schreef:
Marga schreef:
http://www.dierenbescherming.nl

In het vanmiddag uitgelekte Lenteakkoord van VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie is sprake van opheffing van de dierenpolitie.

[naam verwijderd], het Kunduz akkoord is een pakket bezuinigingsmaatregelen. Je krijgt met deze maatregel geen agent meer.
Ik had liever gehad dat een kaartje voor het theater met 19% belast bleef ipv 6%. Dat vind ik nou kolder.

Sinds het in het leven roepen van de dierenpolitie hebben we juist 125 agenten minder.
Het staken met de dierenpolitie levert dus wel degelijk 125 agenten op.

Inzake theaterkaartje ben ik het met je eens.
Ik vind de verhoging van accijnzen op drank en sigaretten wel heel goed en de frisdranktax kan mij ook niet hoog genoeg.

Sammyoo

Re: 'Niet goed om helemaal te stoppen met dierenpolitie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:12

Dan ben ik benieuwd waar dat staat. Dan zou het immers geen bezuinigingsmaatregel zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:15

Is het ook niet. Het is niet alsof ze dan die 125 mensen gaan ontslaan hoor :D

Het sluiten van de 144 dienstverlening is wel een bezuiniging. Zo'n apart meldnr kost extra en ze kunnen dan ook staken met de reclame eromheen (papier, radio, televisie).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:20

Dees schreef:
Arno, recent nog eens geprobeerd om aangifte van het een of ander te doen?
Dat kan tegenwoordig trouwens alleen nog maar digitaal omdat Bromsnor geen tijd meer heeft.

De inzet van politie in fte en manuren is krap. Daarom, zet ze in op de belangrijkste taken. Imo valt dierenwelzijn dan door de ondergrens van prioriteiten.

ja de politie heeft het druk......maarre belangrijkste taken heeft bij hun voorrang?? lol laat me niet lachen zeg.

Zal je ff 2 voorbeelden geven wat de politie blijkbaar belangrijker vindt:

aantal jaar geleden was ik met mn vriend en nog een ander stelletje naar een 1 daagse metalfestivalletje geweest in Steenwijk. Toen we richting station gingen, besloten we nog eerst ff wat te drinken op een terrasje in het centrum. Wij aan een tafeltje zitten. Zaten er aan het tafeltje achter ons 3 van die metalgasten die het nodig vonden om ons te treiteren en uit te dagen omdat wij niet metal, maar goth waren. Op een gegeven moment bekogelen die gasten de vriendin van mn vriends broer met eten. Waarop hij dus opstaat om te zeggen dat ze normaal moesten doen etc. Hij was nog niet opgestaan of zowel hij als mijn vriend werden door die 3 gasten aangevallen en neersgeslagen..............3 meter verderop stond een politie auto met 2 woutjes erin...toe te kijken hoe mijn vriend en zijn broer verrot worden geslagen.
Zou je toch denken dat ze herinneren dat het hun werk is om mensen te beschermen en dat ze uitstappen om een eind te maken aan de matpartij: nou NIET dus: die luie rotzakken zouden er zelfs vandoor gaan. Heb me letterlijk voor die politie auto moeten gooien om ervoor te zorgen dat ze hun WERK gingen doen. Ze hebben die 3 gasten gewoon laten gaan..niet eens een waarschuwing zelfs.

Voorbeeld nummer 2: 3 jaar geleden besloot een of andere doorgedraaide tiener om in tig auto's een deuk te trappen. Waaronder die van ons. Was op een zaterdag nacht dus wij maandags naar politiebureau om aangifte te doen. Omdat het 2de pinksterdag was en dus een zondag, was het bureau in Wolvega dicht. Nu ja geen probleem: internet vertelde me dat bureau in Heerenveen wel gewoon open was. Dus hop in de auto naar Heerenveen. Komen we daar: zien we al 4 agenten helemaal niks doen: ja lekker theeleuten met zn allen9maar ok die zullen pauze hebben gehad). Bromsnor no 5 (die dus gewoon achter de balie stond en dus geen pauze)vertelde ons dat ze HELEMAAL geen tijd hadden om aangiftes aan te nemen want er was Schotermarkt in Heerenveen en daar hadden ze het ZOOOO druk mee. In die 10 min die bromsnor nodig had om uit te leggen waarom ze zogenaamd HELEMAAL geen tijd hadden, had die allang onze aangifte op kunnen nemen, maar goed

En ja vb 2 is idd niet een dringende zaak ofzo, maar wat bromsnor zei sloeg ook gewoon helemaal nergens op

En vb 1 geeft maar eens helemaal duidelijk aan dat agentjes het ook niet zo nauw nemen met hun taakomschrijving.

Dus laten we nu aub niet net gaan doen alsof die dierenagenten geen belangrijk werk doen, en al helemaal niet dat hun taak onbelangrijker is dan die van gewone agenten. Want dieren redden vind ik belangrijker dan bv met een lasergun achter een boom te gaan staan.

Daar komt nog bij dat ik het idee heb dat ze het alleen maar willen afschaffen omdat de pvv ermee kwam. Vraag me af of ze het nog steeds hadden willen afschaffen als bv de vvd met het plan van dierenpolitie was gekomen. Wat het in mijn ogen alleen maar extra fout maakt om dit af te schaffen: over de ruggen van verwaarloosde/mishandelde dieren een partij een hak willen zetten is zo not done...om maar niet te spreken over een erg kinderachtige reactie van de overige partijen

maar das mijn mening

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:17

xxCYNNxx schreef:
Want dieren redden vind ik belangrijker dan bv met een lasergun achter een boom te gaan staan.

Ik niet.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:20

Ik zou het nu bij die 125 agenten laten maar deze wel actief houden. Nu stoppen is echt zonde. Mocht het rustig zijn (wat gunstig is voor de dieren natuurlijk al is dat niet rieel) kunnen de agenten ook nog hun normale taken vervullen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:50

De dierenpolitie heeft dezelfde bevoegdheden als een agent en dus is de switch tussen de 'tasjesrovers' en dierenleed enorm goed en snel te maken. In de praktijk werkt het nu zo: men belt 144, speciaal opgeleide werknemers van de meldkamer maken een onderscheid tussen nuttige tips en minder nuttige tips, de nuttige tips komen terecht bij de DP en zij gaan naar eigen gemaakte prioritering op pad.

Ik zie dagelijks zaken van de DP voorbij komen en zeker in samenwerking met de dierenambulance wordt er enorm goed werk verricht. Laten we het houden bij de 125 man die er nu zijn en laat hen vooral doorgaan waar zij mee bezig zijn. De DP is goed opgeleid en mijn ervaring is dat zij in 9 van de 10 zaken een dierenarts oproepen om een goede 'diagnose' te stellen. Prima toch?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:34

Wanted2003, wat hadden die 125 mensen kunnen doen voor burger-aangelegenheden kunnen doen als zij niet druk doende waren met dieren?
Laat ze dat aub weer gaan doen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:41

helaas is het nog steeds een noodzakelijk kwaad dat de dierenpolitie actief blijft.
dat ze het niet omhoog schoppen naar 500 man kan ik mee leven, 500 man is wel erg veel natuurlijk voor zo'n landje als Nederland.

Om te zeggen dat het dierenwelzijn niet zo belangrijk is als dat er tastjes rovers van straat worden gehaald :n als er te kort aan blauw op straat is moeten ze dat op een andere manier oplossen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 11:50

Ben het wel eens met Goos_hoeve.

Dees je bent naar mijn mening wel erg negatief bezig over de DP.
Mijn ervaring is dat de "gewone" politie zeer weinig weet van dieren wat nogal eens (onbewust) voor een gevaarlijke situatie zorgt. De DP zal in elk geval wat meer afweten hoe (verschillende) dieren zich in bepaalde situaties gedragen. Daarbij hebben zij (eindelijk) wat meer bevoegdheid om meteen actie te kunnen ondernemen in samenwerking met de andere instanties zoals de DB en de LID.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:07

het is gestoord om het weer af te schaffen. hoeveel dieren worden er in nederland mishandeld verwaarloosd etc etc

blijf maar lekker.

momaxes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:30

'Dierenpolitie' is een taakaccent van elke agent. Gewoon de politie blijven bellen als er een dier in nood is. Tis echt niet zo dat er nu niet meer naar dieren wordt omgekeken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:26

momaxes,
Maar dan kun je beter een agent hebben die gemotiveerd en opgeleid is om iets voor en met dieren te doen dan een agent die het onzin vind en er niets van weet. Toch?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:37

Is het niet zo dat de dierenpolitie ook gewoon agent is met een extra opleiding en dus ook gewoon de straat op gaan voor de mensen, en dat als er een dier is in nood dat ze dan gewoon opgeroepen kunnen worden?

Als dat niet zo is vind ik dat opzich wel een oplossing. De dierenpolitie er ook laten zijn voor de mensen en als er iets is met de dieren dat ze kunnen worden opgeroepen..

momaxes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:18

Klopt helemaal Malenka. Die 500 agenten die zijn opgeleid, werken dan ook nog steeds bij de politie en die zullen dan heus als eerste gevraagd worden te gaan kijken bij een melding, lijkt me. Maar het blijft jammer voor zowel de dieren als de betrokken agenten...