Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Asyaa schreef:Hebben jullie het veulen gezien en onderzocht? Wellicht is geconstateerd dat de structuur van de de botten zo erg vervormd is dat deze niet meer te redden, ook niet na 'het eraf halen'. Ipv hem dan een spuitje te geven en hem laten verwerken kan Gent wellicht op deze manier betere behandelmethodes voor de toekomst ontwikkelen. Lijkt me dat je als paardenliefhebber dit juist toejuicht ipv gaan zitten mopperen over het feit dat een veulen, dat wellicht nooit een paardwaardig leven zal hebben, niet in leven gehouden word omdat het zo hoort.
Afmaken vind ik geen optie als het beestje er niet onder lijd en er geen last van heeft.. Het moet er gewoon mee leren omgaan denk ik
Net zoals blinde veulens en veulens zonder tastharen. Dat gaat gaat met de tijd allemaal beter. MAAR krijgt het veulen er last van, of heeft er pijn aan, is het 1-0 voor de wetenschap.. 

LBLGypsyCobs schreef:Wat zou dat kosten met bekappen vraag ik me ineens af
het ene hoofd groeit zeg maar vast aan het andere hoofd. Net zoals voldemort in die film van hp

Ffortuna schreef:Joh mensen, het kan toch dat de uni het nu al heeft gevraagd voor wanneer het beestje overlijdt? Of voor wanneer het beest idd geen goed bestaan kan hebben? Ik stel me zo voor dat de eigenaren de DA hebben gebeld toen ze de hoeven zagen en dat deze de uni heeft gebeld voor overleg, waarna zij kenbaar maakten interesse te hebben in het dier voor ALS hij overlijdt. Het is maar giswerk hoor.