Ierse politie stopt paardenrace op autosnelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:58

die zigeuners zijn zoiezo kansloos....

oh, wacht, nu heb ik het filmpje ook gezien: BEYOND kansloos. Wat een sneue bedoening zeg...
Laatst bijgewerkt door Amaris op 08-05-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:00

nachtmar schreef:
En de gewrichten dan? die moeten een flinke klap krijgen van het draven op de verharde weg in dit tempo...
Ik dacht trouwens dat die travellers tinkers hadden? Maar dit zijn toch geen tinkers meer..kruisen ze ze met volbloeden?

Kruisingen met Dravers. Het Engelse Draverfokorganisatie laat ook bonte paarden toe, vandaar dat het Engelse stamboek hier in NL niet erkend wordt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:00

Nou ik kan er wel warm van worden.
Onverantwoord gedrag waarmee je mens en dier in gevaar brengt.
Dat gaan we hoop ik toch niet normaal vinden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:02

Captain schreef:
Maar inderdaad niet echt slim van die politieagent, daar hadden grote ongelukken van kunnen komen.. Is denk ik handiger om uit het raam het paard bij de teugels te pakken?

Nee dat is slim 8)7
Paard is bang van je, jockey gaat terugtrekken en voor je het weet lig je zelf op de snelweg met je gezicht afgeschuurd tot op het bot.

Die politieagent heeft weinig keuze, het is dwangmatig stoppen of riskeren dat ze op een andere, misschien wel tegemoetkomende auto klappen.
Ik vind dat hij nog best voorzichtig is, op een gegeven moment zie je het wiel van de sulky achterop de politieauto lopen, daar zou ik doorgeremd hebben als ik agent was maar hij vind dat misschien teveel risico voor het paard.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:05

Vjestagirl schreef:
Nee hoor. K heb er gewoond, dan wen je eraan. Daar denken ze gewoon heel anders over paarden dan wij hier. En dat wil niet zeggen dat ze er niet goed voor zijn, maar ze denken er wel anders over. K heb hier nodig wel foto's liggen van paarden midden in de stad, paarden in liften en paarden op balkons...

Deze dieren zien er niet slecht uit, gezien het tempo waarop ze doorlopen krijgen ze ook echt wel goed te eten. Nee hoor, kan hier niet echt warm of koud van worden.

Ben ik toch echt niet met je eens. . . ik ben zelf Iers, studeer in Ierland en bracht er mijn jeugd door.

Okay, toen wist ik niet wat ik nu weet, maar de laatste paar jaar als ik voor mijn studie in Ierland ben zie ik meer paarden die het beter hebben dan paarden die het slechter hebben dan hier in Nederland

Wat je in dat filmpje ziet zijn travellers/zigeuners, die gaan inderdaad anders om met paarden dan de Nederlanders. Maar ik ken hier ook mensen (bijv. uit het kamp) en die behandelen hun paarden ook verre van ideaal, maandenlang in een stal staan met de mest tot net onder hun buik. Maar dan zeggen wij toch ook niet dat Nederlanders hun paarden niet goed behandelen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:13

Boras schreef:
Nou ik kan er wel warm van worden.
Onverantwoord gedrag waarmee je mens en dier in gevaar brengt.
Dat gaan we hoop ik toch niet normaal vinden?

Ik denk dat we in Nederland zát dingen die het dier in gevaar brengen ook normaal vinden...

En Ailill: zo bedoelde ik het ook niet. Ik was weer vergeten dat je op bokt altijd héééél specifiek moet zijn omdat er iemand over je woorden valt. Maar bij deze: in mijn ervaring gaan veel Ieren anders om met hun paarden dan Nederlanders. Dat is het gedeelte wat ik gezien heb, ik kan niet oordelen over de rest van Ierland. Zo beter?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:17

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat we in Nederland zát dingen die het dier in gevaar brengen ook normaal vinden...

En Ailill: zo bedoelde ik het ook niet. Ik was weer vergeten dat je op bokt altijd héééél specifiek moet zijn omdat er iemand over je woorden valt. Maar bij deze: in mijn ervaring gaan veel Ieren anders om met hun paarden dan Nederlanders. Dat is het gedeelte wat ik gezien heb, ik kan niet oordelen over de rest van Ierland. Zo beter?

Ik zeg niet dat je heel specifiek moet zijn (al denkt bokt van wel), maar een heel land een stigma opdrukken vanwege het feit dat een groep mensen onacceptabel gedrag vertoont is weer het andere uiterste.

Het klopt dat sommige Ieren paarden anders behandelen dan Nederlanders, maar ik ken ook genoeg nederlandse boeren die paarden imo onjuist behandelen. Dan roep ik ook niet dat Nederlanders hun paarden verkeerd behandelen. Nogmaals, ik begreep je reactie wel, was enkel een kleine opmerking vanuit mijn perpectief :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:19

Wat een idioten, de zigeuners die aan het racen zijn én de politie. Levensgevaarlijk. En dat dat volk boven de wet leeft, wil niet zeggen dat dat ok is en dat je er maar niets aan moet doen, of sterker nog: het zó maken dat ze nóg makkelijker boven de wet kunnen leven?!? Wat een instelling. Nee hoor, hard aanpakken. Alleen niet zo, door zichzelf, de paarden en anderen in gevaar te brengen. Domme agent achter dat stuur.

Ik zou er mooi rustig achteraan blijven rijden, ze moeten toch een keer stoppen. Het veiligste voor de paarden (die lopen dan toch al op de weg) en dan flink aanpakken.

Vjestagirl

Re: Ierse politie stopt paardenrace op autosnelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:22

In mijn ervaring zijn er in Ierland veel zijweggetjes op snelwegen, waarvanuit je vrij makkelijk allerhande weggetjes in duikt die met de auto niet begaanbaar zijn... Dus ik vermoed dat ze wilden voorkomen dat ze in het niets verdwenen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:22

Vjestagirl schreef:

Eens, maar om die reden dan maar helemaal afstompen..... Nee.
Laatst bijgewerkt door Boras op 08-05-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:23

Damn wat een idioten. Hebben ze in dat land niet een afgesloten renbaan ofzo.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:23

En paarden en mensen in gevaar brengen is dan niet belangrijk? Had een behoorlijk ongeluk kunnen gebeuren als ik zo die video nog eens bekijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:24

waarom is er maar 1 koetsier opgepakt? (de linker zeker)
Wat een mafketels zeg, levensgevaarlijk en nergens goed voor, doe dat gewoon ergens op een zandpad ofzo?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:25

opisop_shop schreef:
Wat een mafketels zeg, levensgevaarlijk en nergens goed voor, doe dat gewoon ergens op een zandpad ofzo?!

Als je het filmpje ziet dan zie je dat die rechter koetsier een groep mensen in draait. Als hij daar snel van de wagen is gesprongen en bij zijn vrienden is gaan hangen is het moeilijk om te vinden wie het was... Denk ik hoor...

opisop_shop

Re: Ierse politie stopt paardenrace op autosnelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:26

oh dat heb ik gemist, heb op den duur wat door het filmpje heengeflitst.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:29

Vjestagirl schreef:
opisop_shop schreef:

Als je het filmpje ziet dan zie je dat die rechter koetsier een groep mensen in draait. Als hij daar snel van de wagen is gesprongen en bij zijn vrienden is gaan hangen is het moeilijk om te vinden wie het was... Denk ik hoor...

En zo te zien hebben die zigeuners dus zelf gefilmd en dat naar de media gestuurd?
Goed bezig.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:30

Lous schreef:
Weleens Big fat gypsy weddings gezien? Dit gebeurt veel vaker.

Ja aan dat programma moest ik ook direct denken := .

Vind het wel heel gevaarlijk dat ze zulke races houden! Op de snelweg nog wel :?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:32

Captain schreef:
Giolli schreef:
En de ander naast je de auto laten besturen? Of hoe zag je dat voor je?

In Engeland zitten ze aan de andere kant. ;)

In Ierland ook trouwens.

Dit is weer typisch iets voor de "tinkers". Zij hebben toch andere maatstaven over de omgang met paarden. Nooit fijn om te zien, zeg ik persoonlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:33

In dit geval gaat het niet eens om de paarden (die zien er prima uit!), maar om het feit dat ze een gevaar vormen door op een snelweg te gaan racen...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:37

Belachelijk zeg! :( Maar je ziet dat soort bonte dravers (of iets) zag ook bij my big fat gipsy wedding ja.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:40

GamblersCup schreef:
In dit geval gaat het niet eens om de paarden (die zien er prima uit!), maar om het feit dat ze een gevaar vormen door op een snelweg te gaan racen...

Precies, dat kan ik ook niet normaal vinden.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:45

Nog niemand heeft een pluimpje uitgedeeld aan de overige weggebruikers, die enorm belangrijk geweest zijn om ongelukken te voorkomen. Wij "main landers" beseffen niet goed dat het grootste deel van de race/ achtervolging op de verkeerde kant van de weg plaatsvindt, als spookrijders dus. En al het tegemoetkomend verkeer staat / rijdt rustig op de vluchtstrook om de paarden te omzeilen. _/-\o_

Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom ze geen filefuik maken? Twee politieauto's en één vriendelijke medeweggebruiker had denk ik voldoende geweest?

En ik denk dat het boven-de-wet-staan vooral komt doordat het gemiddelde wetboek niet bedacht is op zulke acties, en dus zal er hoogstens een boete volgen wegens met-je-aanspanning-rijden-waar-het-niet-mag. En hey, als niemand 't geld komt halen, waarom zou je die boete dan betalen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:53

Captain schreef:
Giolli schreef:
En de ander naast je de auto laten besturen? Of hoe zag je dat voor je?

In Engeland zitten ze aan de andere kant. ;)

Ierland hoort niet bij Engeland :P

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:54

Tja.......wat moet je hier over zeggen? mooie paarden :o netjes peesbeschermers om :D we kunnen hier wel heel verontwaardigd over doen, maar t veranderd toch niks en als er geen paarden ongelukken op de snelweg veroorzaken, dan zijn de andere onverantwoordelijk gebruikers van de snelweg wel degenen die het doen.

Hester heeft wel een punt ja.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:02

in tinkers heb je 4 types cob/vanner/grai en scudder.deze laatste is met dravers bloed en zie je in nl bijna niet
WendyBZ schreef:
nachtmar schreef:
En de gewrichten dan? die moeten een flinke klap krijgen van het draven op de verharde weg in dit tempo...
Ik dacht trouwens dat die travellers tinkers hadden? Maar dit zijn toch geen tinkers meer..kruisen ze ze met volbloeden?

Kruisingen met Dravers. Het Engelse Draverfokorganisatie laat ook bonte paarden toe, vandaar dat het Engelse stamboek hier in NL niet erkend wordt.