Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:57

Gelukkig hebben die zgn. "zigeuners" kennis van de echte cob of tinker.
Dit nemen ze echt niet mee.

Paddenpad

Re: Tweejarige merrie gestolen in Belgische Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 05:47

Degene die hem meegenomen heeft of haar is in iedergeval geen paardenkenner,zal wel weer iets achter zitten zoals een geschil tussen twee mensen waar het dier weer de dupe van wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:53

Beestje ziet er niks slecht uit, wordt vast gewoon nog gevoerd, komt dus wel buiten in een kudde.....en het gras heeft nog niet kans gehad echt te groeien....

Als mensen weten dat dit een echte pinto is, dan is het dier zeker wel wat waard....

Maar idd je wil nog een andere kant horen....kennelijk waren die andere paarden makkelijk op de wei te zetten en deze merrie makkelijk te laden, vraag je je af of het indd mensen zijn die daar met de paarden bekend zijn, mijn paarden vang je als vreemde niet...daar moet je met een paar opdrijven...dat moet opvallen, lijkt mij, of een verlaten wei.....

Maar als het ordinaire diefstal is, en geen onenigheid, is het toch weer balen dat je nergens een opvallend leuk paard zomaar neer kunt zetten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:38

Super knap dat iedereen kan zien, dat de hele weide er zo uit ziet. Zoals op de foto.Misschien zit er wel een enorme lap land achter en is deze foto gewoon ongelukkig genomen.
Paardje ziet er voor zijn leeftijd en de tijd van jaar, prima uit. Nog lekker in zijn haar, want het is nog helemaal geen goed weer geweest. Dus denk dat die heel blij was met zijn dikkere vacht.

Maar goed wanneer er 1 paar selectief uit een groep word gehaald, is dat heel apart
Hopelijk word die gauw in goede gezondheid terug gevonden

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:03

Het is een Pinto hè, geen Tinker :P Maar als ze zeggen dat ze mogelijke aanwijzingen hebben wie de dader is is het misschien iets in de relationele sfeer? Ex die het paard wil hebben of wat dan ook. Maar wat een nachtmerrie zeg!! Hoop niet dat mij ooit zoiets overkomt :(

MxP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:19

LoveBaileys schreef:
Groot gelijk, is ook niet echt een weide te noemen.
Alleen maar hopen poep en tjah een soort mos bodem? :')

Hopen dat iemand hem herkent en hij snel terug kan naar zijn eigenaar.

Dit paard stond tenminste buiten!
Wat dacht je van al die dieren die hun leven slijten tussen 4 muren?
Alsof je daar vrolijk van wordt..

Hoop dat het paard snel terecht komt!

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:40

Ik vind het toch weer knap dat er zo veel zijn die gelijk allerlei ideeen hebben wat er gebeurd kan zijn.
Het is misschien een beetje onhandige foto maar wat doet dat er toe, elk weiland heeft wel een minder hoekje. En de meeste 2 jarige met met een hoop winterhaar zijn niet de grootste schoonheden is toch een beetje er doorheen kunnen kijken. Maar al met al is het zeer triest en hoop ik voor het paard en de eigenaar dat ze snel terug gevonden wordt.

Linedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:56

Hoop dat het paard snel word gevonden.

Met de wei vind ik niks mis mee. In mijn wei liggen er ook mesthopen. (mischien had de eigenaar een andere foto moeten gebruiken, het paard zal wel door zijn wintervacht zijn )

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:37

Soprano schreef:
Jeetje wat een reacties! Niemand dat er eens aan denkt dat de foto misschien net gemaakt is op het kortgegeten poephoekje van de weide? Wie weet hoe groot die nog wel is waar het paard op kan! Ik vind het vreselijk dat mensen van 1 foto al meteen hun oordeel al klaarhebben zonder een bepaalde situatie te kennen.

Hopelijk wordt het paard snel terug gevonden!

Dat zijn de kenners van Bokt. Die kunnen aan de hand van 1 foto de hele geschiedenis van het paard zien en de huidige toestand beoordelen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:41

Ziviaantje schreef:
Het is een Pinto hè, geen Tinker :P Maar als ze zeggen dat ze mogelijke aanwijzingen hebben wie de dader is is het misschien iets in de relationele sfeer? Ex die het paard wil hebben of wat dan ook. Maar wat een nachtmerrie zeg!! Hoop niet dat mij ooit zoiets overkomt :(

Mag ik effe ligt hier onder de tafel _O- _O-

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:45

Sammie schreef:
http://www.blid.be / http://www.bokt.nl

Op zaterdagmorgen 5 mei is te Westerlo een tweejarige pinto merrie, met een half maanoog gestolen. Het paard liep nog samen met ander paarden op een weide aan de Ilse Velden. Tijdens de diefstal zaterdagmorgen omstreeks 07.30 uur is een paardenvrachtwagen opgemerkt in de omgeving van de weide.

De andere aanwezige paarden, buiten één hengst, zijn door de daders opgesloten in de paardenstallen. In de weide zijn sporen van verzet gevonden. Terwijl er aanwijzingen zijn van de mogelijke daders, is op dit ogenblik de merrie nog steeds spoorloos. De politie van Westerlo heeft proces–verbaal opgemaakt.

Foto van de merrie. Iedereen die aanwijzingen, tips of ideeën heeft over de verblijfplaats van deze merrie, wordt opgeroepen contact op te nemen met de politie of met BLID.

Is vast en zeker een foutje in het bericht,dit is echt geen Pinto,is gewoon een Tinker!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:30

Het Amerikaanse Pinto stamboek neemt elk bont paard aan als Pinto.
Maar een Pinto is nog lang geen echte Tinker of Cob.
Vandaar dat ik de merrie ook een tinker noemde.

Pinto wordt ook wel paint genoemd.
Maar echt veel waarde hebben ze niet.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:39

Ik zie toch echt wel het verschil tussen een echte officieele Pinto,Irish Cob of een Tinker en dit diertje vind ik eigenlijk nog niet eens een goed gelukte Tinker,kan me niet indenken dat die om de geschatte waarde gestolen zou zijn!

Dat sommige stamboeken of mensen paarden generaliseren omdat ze dezelfde kleureigenschappen hebben vind ik dan weer een beetje jammer en afdoen als niet echte paardenkenners.
Niet aanvallend bedoeld maar gewoon in het algemeen mijn mening hoe ik daarover denk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:42

Paddenpad schreef:
Sammie schreef:
http://www.blid.be / http://www.bokt.nl

Op zaterdagmorgen 5 mei is te Westerlo een tweejarige pinto merrie, met een half maanoog gestolen. Het paard liep nog samen met ander paarden op een weide aan de Ilse Velden. Tijdens de diefstal zaterdagmorgen omstreeks 07.30 uur is een paardenvrachtwagen opgemerkt in de omgeving van de weide.

De andere aanwezige paarden, buiten één hengst, zijn door de daders opgesloten in de paardenstallen. In de weide zijn sporen van verzet gevonden. Terwijl er aanwijzingen zijn van de mogelijke daders, is op dit ogenblik de merrie nog steeds spoorloos. De politie van Westerlo heeft proces–verbaal opgemaakt.

Foto van de merrie. Iedereen die aanwijzingen, tips of ideeën heeft over de verblijfplaats van deze merrie, wordt opgeroepen contact op te nemen met de politie of met BLID.

Is vast en zeker een foutje in het bericht,dit is echt geen Pinto,is gewoon een Tinker!

Ja hoor, een tinker zonder sokken etc, zelfs geen klein beetje? Niet alles met vlekken is een tinker hé :+

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:50

Ik zie voor wel sok,het kan best zijn dat hij achter mok gehad heeft waardoor ze de sokken achter wat geknipt hebben,dit is toch echt wel een huis tuin en keuken Tinker,zet hem op de paardenmarkt en mag je blij zijn dat iemand er 500 euro voor geeft,lijkt me sterk dat iemand hier een gevangenisstraf voor gaat riskeren.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:52

Juist en daarom is de merrie niet gestolen door iemand die er waarde inziet.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:01

Ariebren schreef:
Juist en daarom is de merrie niet gestolen door iemand die er waarde inziet.

Inderdaad,dus eindconclusie:geschil tussen eigenaar en dief en dus zullen ze het in de relatiesfeer van de eigenaar moeten gaan zoeken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:03

Kan je echt over fantaseren.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:06

Ariebren schreef:
Kan je echt over fantaseren.

Ach ja misschien had iemand nog een paar honderd euro tegoed van de eigenaar en proberen ze het op deze manier te ontfrutselen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:15

Of een echtscheiding, lekker het lievelings paardje van mijn ex weghalen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:19

Ariebren schreef:
Of een echtscheiding, lekker het lievelings paardje van mijn ex weghalen.

Ja inderdaad zou ook nog kunnen,een pesterijtje uit wraak,vind het altijd wel erg voor de beestjes die van zoiets weer de dupe zijn en het maar weer de vraag is waar het terecht komt en hoe het behandeld wordt!
Laffe mensen! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:55

Hahaha bokt weet het weer hoor ;)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:10

rare reacties ook op dat forum trouwens..
Ik wil nog wel reageren op de reacties op de foto, ja het is een "onhandige" foto, en het kan toeval zijn inderdaad. Maar aan de andere kant maken mensen meestal meerdere foto's van hun paard.. ik snap die reacties dus ergens wel.

Fijn dat het dier gevonden is, was inderdaad meer aan de hand (n.a.v de reacties op dat andere forum)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:46

kiana schreef:
Hoop dat het paard het nu beter heeft ! Want dit ziet er niet uit. Geen gras, allemaal mest en dat kan niet toevallig zijn aangezien haar hoeven ook wel een smid kunnen gebruiken.

Ik denk ook niet dat dit een "normale" diefstal is, want commercieel is het paard zeker niet !

Ik vind dat dat niks uit maakt.. Hoe het paard het daar ook had, het is altijd fijn als het paard weer bij de eigenaar terugkomt..