Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:43

Wat mij tegenstaat is dat hij constant zijn hoofd gekanteld heeft, en ook niet recht voor het paard. Daarnaast loopt hij opgekropt van voren. Net een zeepaardje. beetje jammer.

Ze zijn wel super veel vooruit gegaan; dat hebben ze echt goed gedaan. maar deze score vond ik het niet waard

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:46

Dusa schreef:
Totilas is back, ik zie weer een Totilas zoals hij ooit was, enthousiast, tevreden, overijverig en aan het eind zijn aandacht voor de omgeving.
De uitgestrekte draf vind ik meer door het lijf dan ooit, zijn achterbeengebruik correspondeert meer met het voorbeengebruik en is krachtig maar toch ontspannen.
Natuurlijk zijn er nog best veel punten ter verbetering, zeker bij de afwerking, maar wanneer je dit vergelijkt met die hengsten show is dit weer een wereld van verschil.
Ik zie weer een tevreden Totilas, wat ben ik blij voor hem, gelukkig ze zijn een team geworden.
Misschien heeft Sjef of Edward al wat tips gegeven, want het was toch dramatisch hoe hij er aan toe was, zo zou niemand die een paardenliefhebber is en zou weten hoe Totilas gereden moet worden hem op de manier van het afgelopen jaar door hebben kunnen laten lopen.
Voor het paard ben ik heel blij want het was nog maar een vage schaduw van wie hij ooit was.

Concurrentie voor Adelinde zou ik zo zeggen.

Ik vraag me ook af hoe hij ineens zo veranderd kan zijn...heb ook het gevoel dat er hulp uit nederland (Sjef) is geweest. Helemaal omdat hij nu volgens de LDR methode losrijdt!
Maar eerlijk=eerlijk dit is een hele andere Totilas als dat ik ooit onder Rath heb gezien. Oftewel Rath is heel anders geworden...hij zit er niet zo arrogant op, maar werkt en rijdt teminste ipv meeliften. Al blijf ik vinden dat hij soms wat voorover valt in bijv. de piaffe... Ik vond de muziek zeer aansprekend en soms erg goed passen, in het begin vond ik het wat gehaast overkomen. De nederlanders blijven nergens met het geweld van Valegro en Totilas...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:54

manubres schreef:
[. De nederlanders blijven nergens met het geweld van Valegro en Totilas...

Afbeelding

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:27

Ik vind het er al een stuk aangenamer uitzien, alleen vind ik dat MAR nog wat te veel doet. Je ziet nog teveel van zijn hulpen, om het zo maar te zeggen.
Ook heb ik het idee dat totilas een heel stuk minder bespierd is, of ligt dat aan mij?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:45

ceasario schreef:
manubres schreef:
[. De nederlanders blijven nergens met het geweld van Valegro en Totilas...

Afbeelding

Ben wel nieuwsgierig waarom je mijn quote met deze foto linkt?

___Sanne

Re: Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:58

Rath zit veel te ver naar achteren met zijn bovenlijf, of zie ik dat nou verkeerd? Hij werkt Totilas zo tegen en ik heb het gevoel dat hij met de teugels en zijn bovenlijf Totilas 'in bedwang' probeert te houden. Vooral in het allerbegin van het filmje, rukt hij echt met zijn hele gewicht aan de teugels om hem naar stap te krijgen. Lijkt met dat een Grand Prix ruiter dat wat anders kan aanpakken.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:58

mychamp schreef:
Ik vind het er al een stuk aangenamer uitzien, alleen vind ik dat MAR nog wat te veel doet. Je ziet nog teveel van zijn hulpen, om het zo maar te zeggen.
Ook heb ik het idee dat totilas een heel stuk minder bespierd is, of ligt dat aan mij?

Dat vind ik ook van de bespiering! Misschien omdat hij die blessure had dat het daardoor is gekomen?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:00

Spieren gaan niet zo heel snel weg...Ik vind dat hij van achter ook niet zo spectaculair meer loopt als we eerder gezien hebben van Toot.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:04

ik vind de punten niet zo hoog waardig..
vind toot wat vreemd lopen met rechts voor...daarbij vind ik dat de houding van mar teveel meebeweegt en ook leek het wel of toot nou niet echt "recht" door de bak ging vooral in t begin vond ik t niet recht maar eerder gekantelt of teveel stelling.
ook de pirouttes dat was ook best dramatisch en ook niet netjes weg gereden
vond hem ook niet echt mooi meekomen vanachteruit.

wel is de combinatie een stuk verbeterd ten opzichten van de hengstenkeuring.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:06

kimberley12 schreef:
Spieren gaan niet zo heel snel weg...Ik vind dat hij van achter ook niet zo spectaculair meer loopt als we eerder gezien hebben van Toot.

Dat vond ik ooit het enige minpunt van Totilas dat hij achter wat te weinig had in de uitgestrekte draf, en dat vind ik nu positief verbeterd.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:07

Zonet de proef van de special van Valegro gezien en daarna de kur van Totilas, snap écht niet dat die beiden 88% rijden hoor :n
Beeld wordt fijner, maar idd nog steeds erg veel spanning.. Kur en muziek vind ik wel top!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:11

ik ben op zich wel fan van MJ muziek, echter ik werd een beetje kriegel van die iedere 10 passen een ander nummer. Net alsof er iemand met de muziek aan het spelen was daar door vind ik het ook rommeliger overkomen.

Heb toot ook een paar x zien kantelen met zijn hoofd...
Het woord onafhankelijke zit kent MAR nog niet....die knul moet echt soepeler in de heupen worden (misschien moet hij ook eens wat vaker "iets"bespringen *\o/* :Y) ...)..

Onze Edje was en is wel heel soepel :P ;) ........

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:23

___Sanne schreef:
Rath zit veel te ver naar achteren met zijn bovenlijf, of zie ik dat nou verkeerd? Hij werkt Totilas zo tegen en ik heb het gevoel dat hij met de teugels en zijn bovenlijf Totilas 'in bedwang' probeert te houden. Vooral in het allerbegin van het filmje, rukt hij echt met zijn hele gewicht aan de teugels om hem naar stap te krijgen. Lijkt met dat een Grand Prix ruiter dat wat anders kan aanpakken.

Zat ook naar zijn bovenlichaam te kijken, hij zit idd te ver naar achter. Verder vind ik zijn tenen net kapstokken en heeft hij pianohanden. Maareh wie ben ik, ik doe het hem niet na.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:24

Moet eerlijk zeggen dat ik best happy wordt van deze combi. Natuurlijk is er nog veel te verbeteren maar ik vind het een mooie basis om op door te gaan en vermoed dat ze in Londen wel mee gaan doen voor de medailles.

Het valt mij zo op dat MAR zo met z'n schouders mee rijdt, vooral bij de galop wissels viel het me heel erg op. Meestal is mijn blik toch meer op het paard gericht maar dit stoorde zo in het beeld dat het echt opviel voor mij.

Vind hem verder wel vriendelijk rijden. Natuurlijk zijn er momenten dat er wat meer druk op komt dan wenselijk is maar ik zie wel een totaalbeeld wat best prettig en ontpannen de baan door gaat.

Was vandaag allemaal erg hoog gepunt vond ik. Die 88% was voor mij niet vreemd gezien de punten die er aan vooraf gingen in de andere proeven.

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:33

het geheel geeft mij geen wauw gevoel meer,zoals met Edward,dat het kippevel tot in je nek stond,het paard is super,gelukkig weer,had hem graag met een zachter rijdende ruiter,amazone gezien,dan dat afgedwongen gevoel dat het mij geeft.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:36

respect voor hem hij doet het toch maar naar al dat kritiek wat hij over zich heen krijgt,nu vind ik ze echt een team,gaat alleen nog maar beter worden.super gedaan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:37

Heb het filmpje nog niet kunnen bekijken helaas. Maargoed, leuk dat ze weer eens wat winnen :)

Het enige wat ik op die foto kan concluderen is dat de stang behoorlijk doorgetrokken is terwijl de teugels vrij los lijken te hangen. Dat ding hoort 'in rust' om het zo maar te zeggen, toch echt gewoon met de lijn van de lippen mee te gaan en dus horizontaal te liggen. Helaas zie je dat steeds meer :x

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:44

Ik kreeg er helaas helaas geen kippevel van.. En OOOOH ik vind het zo'n mooi paard!! zo jammer dit

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:47

mychamp schreef:

Vond ik ook , dacht wat heeft hij een dun kontje :D Rath is natuurlijk forser als Edward misschien lijkt het daarom iets minder paard.
ik vond het niet een wow kur , ruiter met harde handjes , kantelen , onregelmatige uitgestrekte draf , rare galopswisselingen, zag er een beetje houterig uit , denk dat ik teveel naar het filmje van Valegro heb gekeken :D

Maar goed het gaat gelukkig beter

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:27

Vind dit beeld dan weer niet fijn. Totilas kantelt voortdurend zijn hoofd en houdt vast op rechts, veel rommeltjes in de aanleuning en de hectiek is weer terug in het gangenwerk. Nee, kan me niet bekoren :n . Geef mij dan maar Valegro, dat is een veel sympathieker beeld!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:07

Dat kantelen van het hoofd viel mij ook op.. dacht even dat het aan mij lag, maar niet dus. Ik vind het beeld ook niet bepaald prettig...

Maargoed ik vind het niet gek dat dit paard niet ontspannen is en zijn hoofd kanteld, de manier waarop Rath losrijdt is diep triest. Maarja Edward deed het, dus tja dan moet Rath hem natuurlijk wel nadoen...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:23

NathalietjeB schreef:
ik vind de punten niet zo hoog waardig..
vind toot wat vreemd lopen met rechts voor...daarbij vind ik dat de houding van mar teveel meebeweegt en ook leek het wel of toot nou niet echt "recht" door de bak ging vooral in t begin vond ik t niet recht maar eerder gekantelt of teveel stelling.
ook de pirouttes dat was ook best dramatisch en ook niet netjes weg gereden
vond hem ook niet echt mooi meekomen vanachteruit.

wel is de combinatie een stuk verbeterd ten opzichten van de hengstenkeuring.

Ah, dacht al dat ik de enige was die dit zag! Vooral in de uitgestrekte draf vind ik het heel erg opvallen.

Vind de punten ook veel te hoog, maar mag inderdaad wel gezegd worden dat ze al flinke stappen in de goede richting hebben gezet!
Wordt een leuke OS zo!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:30

Dit is echt al veel beter dan voorheen. maar ik vraag me af of hij dat kort-lang pasje in het achterbeen er uit krijgt. Daar zal hij in Londen enorm op afgerekend gaan worden. Juryleden zijn nu nog even overbluft door de verbetering die deze combi heeft gemaakt maar dat gaat straks ook wennen en dan zullen de scores wel weer terug lopen. Alhoewel,........ ik zie duidelijk het stempel van Sjefin het rijden terug. Het kan niet anders of Sjef heeft MAR behoorlijk onder handen genomen.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:20

Ze hebben duidelijk rijles gehad van een "goeie" :)
Ik denk echter wel dat paard en ruiter elkaar nog steeds niet mogen. De bezieling van het paard is weg en dat is vreselijk jammer, ik zie een ( afgestompte) robot ipv het prachtpaard dat hij werkelijk is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:18

beauty lies in the eye of the beholder, zoveel is duidelijk....

Ik heb voor het eerst een proeg van Totilas met plezier af gekeken. Het moet nog allemaal net wat vloeiender maar dat komt wel als ze samen meer wedstrijden gereden hebben.