Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dusa schreef:Totilas is back, ik zie weer een Totilas zoals hij ooit was, enthousiast, tevreden, overijverig en aan het eind zijn aandacht voor de omgeving.
De uitgestrekte draf vind ik meer door het lijf dan ooit, zijn achterbeengebruik correspondeert meer met het voorbeengebruik en is krachtig maar toch ontspannen.
Natuurlijk zijn er nog best veel punten ter verbetering, zeker bij de afwerking, maar wanneer je dit vergelijkt met die hengsten show is dit weer een wereld van verschil.
Ik zie weer een tevreden Totilas, wat ben ik blij voor hem, gelukkig ze zijn een team geworden.
Misschien heeft Sjef of Edward al wat tips gegeven, want het was toch dramatisch hoe hij er aan toe was, zo zou niemand die een paardenliefhebber is en zou weten hoe Totilas gereden moet worden hem op de manier van het afgelopen jaar door hebben kunnen laten lopen.
Voor het paard ben ik heel blij want het was nog maar een vage schaduw van wie hij ooit was.
Concurrentie voor Adelinde zou ik zo zeggen.
mychamp schreef:Ik vind het er al een stuk aangenamer uitzien, alleen vind ik dat MAR nog wat te veel doet. Je ziet nog teveel van zijn hulpen, om het zo maar te zeggen.
Ook heb ik het idee dat totilas een heel stuk minder bespierd is, of ligt dat aan mij?
...)..
........ ___Sanne schreef:Rath zit veel te ver naar achteren met zijn bovenlijf, of zie ik dat nou verkeerd? Hij werkt Totilas zo tegen en ik heb het gevoel dat hij met de teugels en zijn bovenlijf Totilas 'in bedwang' probeert te houden. Vooral in het allerbegin van het filmje, rukt hij echt met zijn hele gewicht aan de teugels om hem naar stap te krijgen. Lijkt met dat een Grand Prix ruiter dat wat anders kan aanpakken.

mychamp schreef:Ik vind het er al een stuk aangenamer uitzien, alleen vind ik dat MAR nog wat te veel doet. Je ziet nog teveel van zijn hulpen, om het zo maar te zeggen.
Ook heb ik het idee dat totilas een heel stuk minder bespierd is, of ligt dat aan mij?
Rath is natuurlijk forser als Edward misschien lijkt het daarom iets minder paard.
. Geef mij dan maar Valegro, dat is een veel sympathieker beeld! NathalietjeB schreef:ik vind de punten niet zo hoog waardig..
vind toot wat vreemd lopen met rechts voor...daarbij vind ik dat de houding van mar teveel meebeweegt en ook leek het wel of toot nou niet echt "recht" door de bak ging vooral in t begin vond ik t niet recht maar eerder gekantelt of teveel stelling.
ook de pirouttes dat was ook best dramatisch en ook niet netjes weg gereden
vond hem ook niet echt mooi meekomen vanachteruit.
wel is de combinatie een stuk verbeterd ten opzichten van de hengstenkeuring.