Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 14:05

Suzanne F. schreef:
Misschien reed hij apart los omdat hij stiekem toch het laag-diep-rond principe is gaan toepassen?? :+

Je wordt toch strontziek van jullie.. Bokt zit vol frustraties als het over Totilas gaat..
Doe wat Gal doet..volg het geld.. (Glock, eigen vermogen 550 miljoen euro)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 28-04-12 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:06

Suzanne F. schreef:
Misschien reed hij apart los omdat hij stiekem toch het laag-diep-rond principe is gaan toepassen?? :+

volgens mij was Sjef hem gewoon stiekum vanachter de bosjes aan het coachen met oortje ;) (of Sjef ging verkleed als groom van toot)

Maartenn

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:07

Wauw, ziet er echt goed uit!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:08

Niemand van ons weet of hij een aparte behandeling heeft gekregen ten opzichte van de anderen. Misschien waren er wel 2 losrijterreinen aangewezen die gebruikt mochten worden. 1 ver weg en 1 dicht bij. Aan iedere ruiter de keus om er eentje te kiezen. En om maar even door te speculeren, misschien was dit wel op verzoek van MAR. Nou en? Op goede wedstrijden gebeurt er zoveel op verzoek van de toppers. Daar is toch niks mis mee? Anky en Isabell zorgen ook altijd dat hun omstandigheden optimaal zijn. Dat maakt ze misschien wel zo goed.

Ik heb de proef gekeken en vond het echt geweldig!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 14:08

studiemiep schreef:
[(of Sjef ging verkleed als groom van toot)

Die staat in Frankrijk nagels te bijten.. :+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:09

Ik wilde zeggen, misschien in het diepste geheim toch stiekumpjes les gehad van Sjef? :+

Nee geintje, maar wel heel fijn om Totilas weer zo te zien lopen :j

orkaan

Ik heb geen frustratie's hoor, vind het super fijn voor beide dat ze zo lekker hebben kunnen rondsturen. Maar mensen mogen toch wel twijfels hebben over de voorkeurs behandeling.... ik vind dat gewoon niet eerlijk.

Als NL dit zouden krijgen zou ik dat ook niet tof vinden, heeft puur te maken met alles omstandigheden gelijk voor iedereen...

Hij had een prive losrij terrein...achter gesloten deuren, dus geen pers/andere kijkers etc etc....en dat noem ik dus wel een voorkeursbehandeling.

Chaos

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:

Je wordt toch strontziek van jullie.. Bokt zit vol frustraties als het over Totilas gaat..
Doe wat Gal doet..volg het geld..

Bovenstaand is een grapje en wat doet Gal nu weer dan?? :+

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:11

Waar staat in de reglementen dat je verplicht bent je paard los te rijden en voor te bereiden op een proef op een bepaald terrein? Ben heel beniuwd of dat beschreven staat. Ik rij natuurlijk al wat jaren geen wedstrijden meer, maar ik weet niet anders dan dat je dat zelf mag bepalen. Ik ging bijvoorbeeld vaak met mijn paarden even een stukje uitrijden en dan maar heel even op het losrijterrein. Volgens mij mag je namelijk zelf weten hoe en waar je los wilt rijden. Correct me if I am wrong

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 14:11

Chaos schreef:
[Bovenstaand is een grapje en wat doet Gal nu weer dan?? :+

ChildWar sponseren ? :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:11

Ach zo'n behandeling krijgt hij vast niet elke keer!
Mooie proef, ziet er erg fijn uit!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:12

Jeetje, wat superfijn voor MAR dat het eindelijk goed gaat met Toot. Hopen dat hij deze stijgende lijn vast kan houden :) Dit geeft weer een beetje hoop voor de toekomst.

Ik kan me best voorstellen dat MAR een privé losrijterrein heeft gekregen, voor deze keer. Er was natuurlijk nogal wat persaandacht voor de rentree van Toot, en ik kan me indenken dat het ontzettend storend is als er constant foto's worden gemaakt, of als MAR om commentaar wordt gevraagd. Zolang het bij deze ene keer blijft, heb ik er niet zo'n moeite mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:14

Grappig dat je zegt doe wat Gal doet, volg het geld, is Rath niet ook het geld achter na gelopen? Bovendien vind ik dat een domme opmerking, wat heeft Gal nu met dit optreden van Rath te maken?

Super fijn voor die jongen dat het nu zo goed gaat, maar als hier in NL Anky wel apart mocht losrijden en Adelinde niet of andersom zouden mensen er ook over vallen.

Als jij niet fatsoenlijk kan rijden tussen de andere paarden net zoals de rest dat kan, nou sorry, maar dan hoor je niet thuis op wedstrijd, of je nu Anky, Adelinde, Matthias of Puk van de Petteflet heet...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:17

xx_Horsiex schreef:
Grappig dat je zegt doe wat Gal doet, volg het geld, is Rath niet ook het geld achter na gelopen? Bovendien vind ik dat een domme opmerking, wat heeft Gal nu met dit optreden van Rath te maken?

Super fijn voor die jongen dat het nu zo goed gaat, maar als hier in NL Anky wel apart mocht losrijden en Adelinde niet of andersom zouden mensen er ook over vallen.

Als jij niet fatsoenlijk kan rijden tussen de andere paarden net zoals de rest dat kan, nou sorry, maar dan hoor je niet thuis op wedstrijd, of je nu Anky, Adelinde, Matthias of Puk van de Petteflet heet...

Maar wie zegt dat anderen niet ook op dat achteraf-terrein mochten?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:17

Wie zegt dat andere dat wel mochten?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:18

ik vind dat ie hem nu netter rijdt als in een van de eerste filmpjes ..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:22

hij stuurt toot zeker prima rond en er is ook meer harmonie en tevredenheid bij toot (en hij laat de teugels wat losser *yeah* ).

Ik denk dat als andere mensen dat ooit hebben gemogen dit ook breed uitgemeten zou worden op internet/krant etc, aangezien er nooit iets daarover is naar buiten gekomen kun je redelijkerwijs verwachten dat dit niet heeft plaats gevonden.

Daarnaast als jij ruiter X niet in de losrij gebied ziet..(dan weet je als genoeg en komen er vanzelf speculatie's..)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:22

xx_Horsiex schreef:
Wie zegt dat andere dat wel mochten?

Niemand, maar er gaan hier veel mensen beschuldigend ergens van uit terwijl we dat helemaal niet weten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:24

Precies, we weten het helemaal niet. Punt blijft, dat als alleen Rath apart mocht rijden, dat een voorkeursbehandeling heet en een voordeel kan zijn geweest. Niet helemaal eerlijk eej?

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:25

@ xx horsiex. Waarom hoor je niet thuis op een wedstrijd als je niet tussen de anderen wilt rijden? Wat een absolute onzin. Heb je wel eens naar andere sporten en sporters gekeken? Iedere topsporter heeft het recht om zich zo voor te bereiden als hij/ zij wil, in een afgesloten sporthal, op de fiets, met muziek op zijn oren. Het gaat om de prestatie niet om wat jij als toeschouwer leuker vindt, of wat de pers leuker vindt. Wil een topsporter in rust voorbereiden dan moet dat mogelijk zijn. Ik kan mij dus ook voorstellen dat ook anderen de mogelijkheid hebben om ergens ver weg van de heisa zich voor te bereiden op dressuur en springwedstrijden. Waarom niet?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:27

studiemiep schreef:
Ik heb geen frustratie's hoor, vind het super fijn voor beide dat ze zo lekker hebben kunnen rondsturen. Maar mensen mogen toch wel twijfels hebben over de voorkeurs behandeling.... ik vind dat gewoon niet eerlijk.

Als NL dit zouden krijgen zou ik dat ook niet tof vinden, heeft puur te maken met alles omstandigheden gelijk voor iedereen...

Hij had een prive losrij terrein...achter gesloten deuren, dus geen pers/andere kijkers etc etc....en dat noem ik dus wel een voorkeursbehandeling.

Omstandigheden gelijk voor iedereen? Misschien dan ook het publiek en de pers die zich ophouden bij het inrijterrein daar even op wijzen? Zolang mensen mekkeren en hysterisch lopen te doen kán MAR met Totilas niet op een normale manier inrijden.
De omstandigheden voor deze combinatie zijn niet gelijk omdat de halve wereld ze het liefst op hun bek ziet gaan. Dus vooraan staan bij dat inrijterrein. Dan kan ik best begrijpen dat er rust voor ze wordt gecreëerd. En de tegenstanders hadden er duidelijk minder moeite mee. Dus misschien dat we hier er ook geen probleem van kunnen maken?

Opvallend: MAR reed slecht en werd de grond ingestampt. Nu rijdt hij goed en wordt er nog een reden gezocht om commentaar te geven. Triest.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:28

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wel een score om trots op te zijn :))
Als dit de reden is dat hij Totilas zolang uit de sport heeft gehouden geef ik Matthias groot gelijk :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:28

Zihuatanejo schreef:
@ xx horsiex. Waarom hoor je niet thuis op een wedstrijd als je niet tussen de anderen wilt rijden? Wat een absolute onzin. Heb je wel eens naar andere sporten en sporters gekeken? Iedere topsporter heeft het recht om zich zo voor te bereiden als hij/ zij wil, in een afgesloten sporthal, op de fiets, met muziek op zijn oren. Het gaat om de prestatie niet om wat jij als toeschouwer leuker vindt, of wat de pers leuker vindt. Wil een topsporter in rust voorbereiden dan moet dat mogelijk zijn. Ik kan mij dus ook voorstellen dat ook anderen de mogelijkheid hebben om ergens ver weg van de heisa zich voor te bereiden op dressuur en springwedstrijden. Waarom niet?

Wij hebben het hier niet over andere sporten maar over paardensport. Ik zeg niks over willen maar over KUNNEN, je hebt niks te willen op wedstrijd, je moet je aan de regels houden. Als er een ring is om los te rijden, dan dient daar worden los te gereden, en geen speciale onzin omdat een iemand niet kan rijden tussen anderen. Iedereen moet kunnen losrijden tussen de andere.

@Branka, sommige mensen zien alles als kritiek en in de grond stampen. Triest.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:29

Hartstikke fijn voor Rath en Totilas!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:30

Ik vind het de beste proef die ik ooit van totilas gezien heb, hij heeft ook een mooie lengte in de hals zo :j. Volgens mij kunnen ze nog beter worden.