Charlotte Dujardin en Valegro klasse apart in Hagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:08

Wij klassieke mutsen kunnen dit wel waarderen he Noor :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:09

Doma_clasica schreef:
Mindfields schreef:
Ik zie zoooveel liever zo'n proef met wat fouten dan dat strakke statische.

Ik ook. Maar ik blijf wel kritisch. ;) En wat fout gaat, gaat fout. Naar mijn idee is ze dik bedeeld met de punten. De duitsers overigens ook. Een politiek spel.

Wellicht was de jury ook blij met het beeld?

Tuurlijk moet je kritisch blijven, ben ik ook en ik zie ook de fouten hoor. Maar een politiek spel zou ik het niet willen noemen.

Caira: Oh hell yeah :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:16

Wat een super combi, echt genieten dit :j
Alleen de cap, ik vind het een goede keuze, maar ik kan er maar niet aan wennen. Ik vind het er echt niet uitzien

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:23

wauww!
ik weet nog toen ik een jaar geleden in Engeland zat bij vrienden, en toen was het EK.
vrienden waar we waren volgde het EK ook ( heeft 7 jaar in Nederland gewoond), en toen heeft ze me alles over deze combinatie verteld..
toen mocht ze gewoon via het engelse systeem een aan hier gelijkwaardige L1/L2 proef rijden!

dus echt heel veel respect voor deze vrouw! wat een combi <3

amj

Re: Charlotte Dujardin en Valegro klasse apart in Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:29

Zeker een mooie combinatie dit!
De cap stoort mij niet...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:37

De foutjes zijn haar vergeven, zalige combinatie om naar te kijken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:48

Cap Stoorde mij ook niet, veel te veel op het elastiekje van het paard aan het letten! Toen mensen hier over begonnen dacht ik: Oh ja, ze droeg een cap en geen hoedje :P
Af en toe komt het achterbeen net iets minder mee of het ene been net iets meer naar voren en het andere wat meer omhoog, maar het fijne beeld met een lekker door het lijf lopend paard met fijne aanleuning die ontspannen door de baan zweeft is echt genieten!
Als alle combi's gezond blijven wordt het een heel spannende Olympische Spelen straks!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:31

Was echt super! Mocht Nederland zowizo geen kans maken op goud dan zie ik toch echt liever het engelse team goud winnen dan het duitse. De ruiters van het engelse team zijn zo sociaal en vriendelijk, hun verdienen het gewoon!

Karly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:59

Heerlijk, wát een fijne combinatie: long time no see. *\o/*
Tuurlijk, 't kan technisch nog beter: maar wat een harmonie, dit is waar het om zou moeten gaan. Ik hoop dat zij bij de OS de erkenning gaat krijgen die ze verdiend.
Heerlijk om dit te zien, zonder afgeleid te worden van een "knap" paard (ik vind dit paard persoonlijk niet aansprekend), gewoon zijn gangen goed voor elkaar, (nog)niet spectaculair maar goed en correct, lekker zonder constant strakke horizontale stang, een paard dat t wil....Heerlijk ook haar stille teugelcontact, dynamisch verend in de beweging mee van het paard. Zo fijn ook te zien dat een combinatie hoge punten scoort die terecht zijn, want met name de stap... dit is tenminste een stap, zie zoveel paarden lateraal gaan op dit niveau of in telgang, en daar alsnog voldoendes voor krijgen! Deze jongedame, daar gaan we in de toekomst zeker, als we de dressuursport nemen volgens haar eigen regels, nog veel van genieten! (als andere belangen losgelaten worden) ;)

Als Uthopia ook fit is, dan gok ik op Engeland tijdens de OS... ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 05:47

Idd een heel fijn beeld. Vind alleen de piaffe wat minder,wat moeizaam naar mijn gevoel. Vond de laatste piaffe het mooiste. Vind het paard vooral heel sterk in zijn middengangen en de galopseries. De pirouettes vond ik ook iets moeizaam.
Ik vind de punten ook wat aan de hoge kant, maar daar kan ik me niet te druk om maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:51

Ik heb een heel aantal anderen gezien en dan zijn deze punten echt niet aan de hoge kant,veel ruiters die hun proefjes heel braaf reden zonder fouten maar ook zonder wat extra's.Dit paard komt binnen en kan in zowat alle onderdelen "extra" presteren,loopt los door het lijf van achter naar voor,ontspannen en met veel souplesse.Echt een wereld van verschil in vergelijking met de andere paarden..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:43

Komt ze morgen in de kür ook weer aan de start? Of is er geen kür? :o?
Sorry ik snap niks van dat hele systeem en rare startlijst van Hagen _O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:55

Wat moooi zeg! Zo'n klein wuufke op een knots van een knol :D
't Is net alsof hij precies weet hoe/wat/wanneer hij alles moet doen en haar gewoon heel voorzichtigjes meeneemt in zijn kunstjes; geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:00

Hallelujah amén! Het kan dus toch!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:18

Ben waarschijnlijk een van de weinige hier, maar ik vind >80% voor deze proef wel erg hoog gejureerd. Ben er ook mee eens dat het een heel fijn beeld geeft, maar er zaten toch een aantal verstoringen in die je met zo'n score toch niet mag zien. Zelf zou ik bepaalde onderdelen met wat meer impuls willen zien. Maar de combinatie vormt zeker een bedreiging voor nederland...wordt de strijd alleen mooier van denk ik.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:38

Karly123 schreef:
Heerlijk, wát een fijne combinatie: long time no see. *\o/*
Tuurlijk, 't kan technisch nog beter: maar wat een harmonie, dit is waar het om zou moeten gaan. Ik hoop dat zij bij de OS de erkenning gaat krijgen die ze verdiend.
Heerlijk om dit te zien, zonder afgeleid te worden van een "knap" paard (ik vind dit paard persoonlijk niet aansprekend), gewoon zijn gangen goed voor elkaar, (nog)niet spectaculair maar goed en correct, lekker zonder constant strakke horizontale stang, een paard dat t wil....Heerlijk ook haar stille teugelcontact, dynamisch verend in de beweging mee van het paard. Zo fijn ook te zien dat een combinatie hoge punten scoort die terecht zijn, want met name de stap... dit is tenminste een stap, zie zoveel paarden lateraal gaan op dit niveau of in telgang, en daar alsnog voldoendes voor krijgen! Deze jongedame, daar gaan we in de toekomst zeker, als we de dressuursport nemen volgens haar eigen regels, nog veel van genieten! (als andere belangen losgelaten worden) ;)

Als Uthopia ook fit is, dan gok ik op Engeland tijdens de OS... ;)

Kan ik me toch niet helemaal in vinden, ik vind haar proef zeker spectaculair en juist technisch zeer goed in orde. Erg goed gedaan en een voorbeeld voor velen!

elsbeth1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:51

Als alles fit blijft word het gewoon een heerlijke strijd *\o/* *\o/* *\o/*

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:36

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:51

Super om naar te kijken, zo makkelijk ziet het eruit!!! En das de bedoeling toch ? Erg netjes gereden met erg veel rust en regelmaat in alles.. En de commentatrice (?) verwoord het mooi, het dier lijkt een gummibal onder het zadel! Wat een souplesse!

Nazran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:16

Wat een feest om naar te kijken, héééérlijk! Straks nog een keer terugkijken! Ik kan er zelf alleen maar héél veel en héél lang over dromen... :D

manubres schreef:
Ben waarschijnlijk een van de weinige hier, maar ik vind >80% voor deze proef wel erg hoog gejureerd. Ben er ook mee eens dat het een heel fijn beeld geeft, maar er zaten toch een aantal verstoringen in die je met zo'n score toch niet mag zien. Zelf zou ik bepaalde onderdelen met wat meer impuls willen zien. Maar de combinatie vormt zeker een bedreiging voor nederland...wordt de strijd alleen mooier van denk ik.

In het huidige tijdsbeeld kan ik me je mening voorstellen, maar naar mijn mening is dit een heel veel correcter jureren dan de meeste mensen inmiddels 'gewend' geraakt zijn. Kijk maar eens naar de jurering op plaatselijke, regionale en ook landelijke wedstrijden. Daarin worden de steekbenen met er achteraan huppelende achterhand, die vroeger een 3 kregen, tegenwoordig uitgestrekte draf genoemd en nu regelmatig beloond met een 9... En dan heb ik het nog niet eens over de niet nageeflijk gereden paarden en de schenkelgangers in de klasse Z.

Die storingen in de proef van Charlotte horen er mijns inziens toch bij, hoe je het ook bekijkt. Je werkt met levend en buitengewoon sensibel 'materiaal', en kijk maar hoe de diverse meer ervaren paarden, als bijv. ook een Parcival, ook nog reageren op camera's, boompjes, etc. Het streven is uiteraard ten allen tijde om de proeven storingsvrij uit te voeren, en ik heb zo´n gevoel dat deze combinatie daar nog heel dicht bij gaat komen. Ze zijn beiden nog relatief jong en staan aan het begin van een, hopelijk, lange en prachtige carriére samen!
Ik hoop dat we hier met zijn allen nog lang van mogen gaan genieten, en dat zij en bijv. een Heleen Langenhanenberg stiekem toch een omwenteling teweeg kunnen brengen tegen de ´gevestigde´ orde...

AmyxChanella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:43

Echt Super paard en ruiter!

pepper123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:29

Wow, wat een super proef! Valegro is een volle neef van mijn paard. Valegro (NegroxGerschwin) Cizzy IH (SantanoxNegro) *D