Saumur: Anky en Salinero eindigen op tweede plaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twinkelsstar

Re: Saumur: Anky en Salinero eindigen op tweede plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:14

Jammer ik kan het filmpje ook niet zien en ben heeeeeel nieuwschierig!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:32

Ik heb net het filmpje gezien, gewoon doorklikken naar de beginpagina, zoeken op dressuurvideo's en dan pagina 3 geloof ik? Dan deed het filmpje het wel :)

Werkelijk genoten! Salinero leek erg overijverig en heet waardoor er wat kleine foutjes ontstonden. Wat ziet Salinero er goed uit en wat gaaf als je zoveel jaar lang op dit nivo kan meedraaien. Hij leek zelfs op bepaalde stukken verbeterd (voor zover een leek als ik er enigsinds kijk op heeft) :) Niets dan respect en plezier om deze combinatie weer in de ring te zien :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:40

Ik kom er echt niet op :n
Ik klik op dressage, videos maar dan krijg ik niks -O-

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:47

Gezien. Zo die Salinero is idd topfit, sjonge wat gretig was hij in de proef. Dat kostte helaas wat puntjes idd. Gewoon even wat 'puzzelen' en dan kun je het filmpje zien.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:55

Heb het filmpje gezien, maar dat word wat hoor. Ondanks die kleine puntjes liep hij super goed. Hij ziet er ook wel erg topfit uit zeg. Ben benieuwd. Ga nu wel zeker naar Hoofddorp!!!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:56

Mooie score voor Anky! En wat ontzettend leuk dat de Spanjaarden zo goed meedraaien! Geeft hopelijk weer wat meer competitie straks op de spelen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:57

Heb beide filmpjes ook gezien inmiddels. Geweldig paar die Fuego, gaat echt nog spannend worden als er in Londen juryleden zitten die dit paard weten te waarderen!! Wel grappig om hem zo bijna recht van voren te zien bewegen af en toe, zie je toch die typische maaibeweging die Andalusiërs hebben :j

Vond Salinero zeker niet tegenvallen met z'n hele 18 jaar! Maar misschien komt dat ook wel omdat ik in m'n hoofd hou dát hij al 18 is. Of hij het kan opnemen tegen paarden die jaren jonger zijn dan hij weet ik niet.. Gaat zeker een mooie strijd worden op de OS met zoveel mensen op ongeveer gelijk niveau!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:58

Hij stond trouwens netjes stil zeg!!!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:08

Ik vond er toch best veel tactfouten in zitten, zowel in stap als de draf! De passage en piaff zijn weer geweldig, maar echt een goede proef vind ik het niet :o Maar na een lange blessureperiode is het niet onverdienstelijk...

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:38

Cryssie schreef:
Hij stond trouwens netjes stil zeg!!!!

Dat dacht ik ook al! Vind het wel een fijn beeld geven, die tactfoutjes gaan er nog wel uit bij wat meer wedstrijdritme denk ik.

Licht het trouwens aan mij of zijn al die dressuurpaarden zo dik?? :o Ik herinner me Salinero veel slanker. Viel me van de foto's van Indoor Brabant ook al op?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:45

Jeminee ik ben halverwege de proef gestopt met kijken. Telgang en achter kort-lang stappen.

FEI reglement:
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
(1) De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
(2) De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen
(3) De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren
(4) Het oonvoorwaardelijke aanemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:55

Mindfields, als we die punt 4 dan is serieus gaan nemen dan kunnen we de helft van de wedstrijden schrappen :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:15

Mindfields schreef:
Jeminee ik ben halverwege de proef gestopt met kijken. Telgang en achter kort-lang stappen.

FEI reglement:
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
(1) De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
(2) De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen
(3) De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren
(4) Het oonvoorwaardelijke aanemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning

_/-\o_

Nog een toevoeging

Apuyementen naar links zijn dramatisch
wissels naar links zijn klein
Achterwaarts kan hij niet meer
Spiertechnisch is hij er gewoon vreselijk aan toe..
Totaal onnodig want het is zó simpel op te lossen...
Zo ontzettend jammer van dit paard

Tactfout is een "net" woord voor kreupel/onregelmatig

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:28

Antonw646 schreef:
Hou toch op zeg! Je mag dromen dat je een paard ooit zo voor elkaar kan hebben.

Kreupel............echt niet!

Ik droom over héle andere dingen :D
je gaat het pas zien als je het doorhebt 8-)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:30

Heel goed van Anky, maar Salinero z'n laatste wedstrijd was in november... Dus misschien gebrek aan wedstrijdritme? Parzival had dat ook tijdens de GP van Indoor Brabant :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:31

*\o/* ik zie een paard dat het werk prima aan kan. Superfit is en overijverig. Natuurlijk zijn er nog punten om aan te werken. Geen enkel paard, ruiter, combinatie is perfect. Zo te zien waait het behoorlijk, maar blijft Salinero goed bij de les. Ik zie het zomaar gebeuren dat Salinero zijn opwachting gaat maken voor het Nederlands team voor de derde keer op de Olympische Spelen. Knap werk om 12 jaar lang fit genoeg te zijn om mee te strijden op dat niveau. _/-\o_

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:50

Hou het nou gewoon eens bij de feiten en de regels van de FEI, dan praten we verder. Die regels heb ik niet opgesteld, maar de federatie waaronder deze proeven gereden worden. Maar we zien bijna nergens DAT wat getoond zou moeten worden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:03

Zo, het is weer duidelijk wie fan is en wie niet :P

Muóz Diaz heeft terecht gewonnen; ik zag een perfecte proef. Ja, Fuego maait, is misschien wat korter in bewegingen, maar dit is voor dit paard natuurlijk. Het is geen kwpn-er. En juist daarom vind ik hem een geweldige verschijning; dat een niet-standaart raspaard op dit niveau meedraait *\o/*
Bij Anky zag ik een ijverig paard, dat voor kort gehouden werd. En aangalloperen op verkeerde momenten. een schuine achterwaarts, maar geen kreupelheid. Ook geen slechte bespiering, overigens.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:05

Go Fuego!!!

Overigens was hij vorig jaar ook eerste op deze wedstrijd.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:08

Jeeej! Fuego doet het goed! Eindelijk, hij verdient dat respect wel al langer, fijn dat het nu eindelijk es hem een eerste plaats oplevert.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:18

Ah, 4e op de OS is ook vrij goed he:)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:22

Eerlijk...Ik ben geen Anky-fan. Maar Salinero ziet er fit uit, overijverig misschien, overgevoelig soms.
Wel krijg ik het idee dat hij wat over zijn tempo wordt gereden in draf. Daardoor wellicht de tactfouten.
Iets meer rust zou de proef goed doen denk ik. Maar ja, Salinero heeft geen wedstrijdritme, het was zijn eerste wedstrijd weer sinds tijden én het zag er erg winderig uit! Fijn om te zien dat hij lekker fit is, hij oogt geen 18!

Zo nu zoeken naar het filmpje van Fuego!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:35

Thanx! Heb em gekeken.
Ik vind het altijd fijn weg kijken, Juan en Fuego. Het ziet er ongedwongen en simpel uit, zoals het er eigenlijk uit hoort te zien in de dressuur. De piaffe mag inderdaad een stuk expressiever en voor het mooie mag hij iets minder 'helpen' in de wissels om de 2. De wissels om de 1 zien er zo makkelijk uit bij hun!
Moet wel erg wennen aan de cap! Hoedje staat hem toch beter, maar hij geeft wel het goede voorbeeld.
Bij Fuego zie ik ook liever een hengstenvlecht. Het is een PRE, geen KWPN-er. Maar ach, details..