Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Niets dan respect en plezier om deze combinatie weer in de ring te zien

Cryssie schreef:Hij stond trouwens netjes stil zeg!!!!
Ik herinner me Salinero veel slanker. Viel me van de foto's van Indoor Brabant ook al op? Mindfields schreef:Jeminee ik ben halverwege de proef gestopt met kijken. Telgang en achter kort-lang stappen.
FEI reglement:
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
(1) De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
(2) De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen
(3) De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren
(4) Het oonvoorwaardelijke aanemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning
ik zie een paard dat het werk prima aan kan. Superfit is en overijverig. Natuurlijk zijn er nog punten om aan te werken. Geen enkel paard, ruiter, combinatie is perfect. Zo te zien waait het behoorlijk, maar blijft Salinero goed bij de les. Ik zie het zomaar gebeuren dat Salinero zijn opwachting gaat maken voor het Nederlands team voor de derde keer op de Olympische Spelen. Knap werk om 12 jaar lang fit genoeg te zijn om mee te strijden op dat niveau.