Tweede kamer wil af van de dierenpolitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Tweede kamer wil af van de dierenpolitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:41

Ten eerste is het al te triest voor woorden dat er een dierenpolitie nodig is..een land als NL zou beter moeten weten..maar dat het afgeschaftz ou gaan worden is helemaal triest, de dieren hebben hun stem zo hard nodig.
een kinderachtig politiek spelletjem schaam me rot voor die lui!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:42

Als je logisch nadenkt is het ook wel een duur grapje 125 mensen die zich volledig met dierenleed bezig houden.

Waarom zouden deze mensen ook niet ander werk kunnen doen?. Niets mis mee misschien kunnen ze dan de "plank"zaken eens oplossen.

Eigenlijk zou iedere agent soort van handboek moeten hebben wat dierenleed is en wat niet en hoe de mensen op een fouten te wijzen op een juiste manier.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:44

Amy77 schreef:
Ten eerste is het al te triest voor woorden dat er een dierenpolitie nodig is..een land als NL zou beter moeten weten..maar dat het afgeschaftz ou gaan worden is helemaal triest, de dieren hebben hun stem zo hard nodig.

Euh waarom zou nederland beter moeten zijn als andere landen?. We zijn mensen en daar zitten kwaade en goede onder. Heb respect voor mensen die niet van dieren houden.

We moeten nu eenmaal gaan bezuinigen weet niet of jij meer belasting wil gaan betalen?. of gekort worden p je uitkering enz.. Want dat is het gevolg. Overal een beetje inleveren komen we er wel dus JA ook op de dierenpolitie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:45

@diva92: wat mij betreft is het goed dat de politiek zich bekommert om dierenwelzijn, maar het middel was in dit geval niet het juiste. Het in het leven roepen van de dierenpolitie lost het probleem van de tekortschietende regelgeving niet op, en ging ten koste van de reguliere politietaken.
Eigenlijk denk ik niet dat er iemand is die het onzinnig vindt dat politici zich bezig houden met dierenwelzijn, maar vooral dat een aantal mensen zich er wat ongelukkig over uitdrukken.

De calimero reactie van de PVV vind ik trouwens veelzeggend :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:46

Ik hoop ook dat 125 personen niet fulltime nodig zijn in het bestrijden van dierenleed... Vraag me dus ook af waarom dit er in eerste instantie 500 zouden worden. Natuurlijk wel goed als er in ieder korps iemand is die zich toe heeft gelegd op dit probleem, maar ja, dan heb je er maar 25 nodig... iedere andere politieagent kan namelijk wel veel werk er omheen doen. Laat het vaststellen door een speciale agent, en het daarna afhandelen door gewone agenten??

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:54

Je heb de DB, als je die belt, dan komen ze niet of komen en doen niks. De dierenpolitie vind ik onzin. Ze kunnen beter normaal politiewerk doen.
Een melding van dierenmishandeling of verwaarlozing kan je melden bij de politie en de DB of je eigen dierenarts. Een aparte politie is kostbaar. Er is al te weinig blauw op straat. Korpsen met onderbezetting en vele overuren.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:54

Tja..wij willen ook van de huidige 2e kamer af.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:59

Ik vind de dierenpolitie ook niks, dat kan de gewone politie en de dierenbescherming wel doen. Laten we het geld a.u.b. in andere zaken steken als bijvoorbeeld, onderwijs de zorg en voedselbanken.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:00

heb ik het nu verkeerd gelezen of wil het CDA dat nu al even regelen? vind dan dat je ten eerste al een frote groep kiezers wegzet op een manier van als jullie het niet met ons eens zijn wordt dat "afgestraft". Daarbij, (heel) misschien komt de PVV wel in het volgende kabinet en worden ze dan weer ingevoerd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:03

Prisca schreef:
Amy77 schreef:

Euh waarom zou nederland beter moeten zijn als andere landen?. We zijn mensen en daar zitten kwaade en goede onder. Heb respect voor mensen die niet van dieren houden.

We moeten nu eenmaal gaan bezuinigen weet niet of jij meer belasting wil gaan betalen?. of gekort worden p je uitkering enz.. Want dat is het gevolg. Overal een beetje inleveren komen we er wel dus JA ook op de dierenpolitie.

Nl is een goed ontwikkeld land, waar we het over het algemeen veel beter hebben op allerlei gebieden dan in veel andere landen..(op de laatste jaren na dan met de bezuinigen)..
Ik heb respect voor mensen die niet van dieren houden, maar dan moeten die mensen geen dieren nemen, want dan komt er ook geen ellende van.
Tuurlijk moet er bezuinigd worden, ipv oud politieagenten kunnen ze ook BOA's aannemen, die zijn goedkoper..maar het feit blijft dat er wat aan het dierenwelzijn gedaan moet worden en blijven..dus ja, ik heb dr graag meer belasting voor over als daardoor de stem voor de dieren blijft.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:07

Wendy schreef:
@diva92: wat mij betreft is het goed dat de politiek zich bekommert om dierenwelzijn, maar het middel was in dit geval niet het juiste. Het in het leven roepen van de dierenpolitie lost het probleem van de tekortschietende regelgeving niet op, en ging ten koste van de reguliere politietaken.

Ik zeg ook niet dat dit ten koste zou moeten gaan van het gewone politiewerk maar het is een signaal dat de politiek er iets aan wil doen. Dat dit signaal nu wordt stopgezet vind ik jammer want ik twijfel dat ze snel iets zullen doen nu aan de regelgeving rond dierenmishandeling en verwaarlozing, dat NL nu andere zaken op de politieke agenda zet is begrijpelijk maar toch wordt het tijd dat er iets aan gedaan wordt.

@ Prisca: er is een verschil tussen mensen die niet van dieren houden en mensen die dieren verwaarlozen en mishandelen. Voor die laatste kan ik helaas geen respect opbrengen. Wel vind ik het een goed idee dat iedere agent beter zou moeten leren hoe deze moet omgaan met dierenleed, dan zou een aparte dierenpolitie eigenlijk al niet meer zo hard nodig zijn en zou er toch iets gedaan kunnen worden aan dierenleed.

silvinante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:17

vind het heel erg jammer. ik vond het een goed initiatief. er is te veel dierenleed, daar moet iets aangedaan worden!!!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:32

De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.

Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:32

Wendy, Ik vind het prima dat ze dit weer terug draaien, laat de politie doen waar ze voor bedoeld zijn: boeven vangen. Hoe wil je hen dan noemen? Het zijn toch ook gewoon boeven. De politie zoals die er nu voorstaat weet niks hoe een verwaarloosd dier eruit ziet, zij zijn nu ook afhankelijk van de DB en LID. Kijk als ze de wetgeving omtrend de dieren eens veranderen zodat de dieren ook als een levend wezen worden beschouwd ipv een goed dan zullen we er uiteindelijk ook wel komen maar daar geven ze tot op heden geen prioriteit aan. Zoals ik er tegenaan kijk is het puur een kwestie van tegen de PVV aantrappen en dit gaat natuurlijk weer ten kosten van de dieren. :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:37

Shellyke schreef:
Wendy, Ik vind het prima dat ze dit weer terug draaien, laat de politie doen waar ze voor bedoeld zijn: boeven vangen. Hoe wil je hen dan noemen? Het zijn toch ook gewoon boeven. De politie zoals die er nu voorstaat weet niks hoe een verwaarloosd dier eruit ziet, zij zijn nu ook afhankelijk van de DB en LID. Kijk als ze de wetgeving omtrend de dieren eens veranderen zodat de dieren ook als een levend wezen worden beschouwd ipv een goed dan zullen we er uiteindelijk ook wel komen maar daar geven ze tot op heden geen prioriteit aan. Zoals ik er tegenaan kijk is het puur een kwestie van tegen de PVV aantrappen en dit gaat natuurlijk weer ten kosten van de dieren. :(

Wat is er mis mee dat de politie afhankelijk is van de DB en de LID? Schoenmaker, blijf bij je leest zou ik zeggen. Dat de wetgeving aangepast moet worden, dat lijkt me belangrijk. Maar dat los je niet op met een caviapolitie 8)7

Trouwens, de PVV heeft een beste trap verdiend, die hebben ze over zichzelf afgeroepen, maar ik denk niet dat dit het is. Dit is calimero gedrag van de PVV ^)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:40

Estera schreef:
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.

Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.

Je bespaart me werk, ik wilde hier net in duiken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:43

jammer, érg jammer :(

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:44

Ach, ik kan nog wel even doorgaan, maar dan is het niet echt leesbaar meer. Voordat je een gefundeerde mening kunt geven over iets, moet je wel even iets meer van het onderwerp af weten, maar dat is dan weer mijn mening :P .

MissMMee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:50

Het enige goede wat ze de afgelopen jaren hebben opgericht daar willen ze van af... lkkr

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:56

diddletje schreef:
heb ik het nu verkeerd gelezen of wil het CDA dat nu al even regelen? vind dan dat je ten eerste al een frote groep kiezers wegzet op een manier van als jullie het niet met ons eens zijn wordt dat "afgestraft". Daarbij, (heel) misschien komt de PVV wel in het volgende kabinet en worden ze dan weer ingevoerd.

Inderdaad het "arrogante" CDA zal het wel even regelen, dit is de achterkamertjes politiek van Fortuyn jaren geleden al over sprak.
Ze houden geen rekening met een grote(re) SP, en gaan ervan uit dat de PVV niet over een trouwe achterban beschikt. Hopelijk wordt deze arrogantie bij volgende verkiezingen weer afgestraft en hebben ze bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren nodig voor een coalitie.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:59

Eeeeh, is het bekend dat de Partij voor de Dieren tegen de dierenpolitie is?

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:00

@ Wendy: volgens mij heeft het hier in dit topic weinig te maken met calimero gedrag van de PVV, het gaat erom dat er iets voor de dieren moet gedaan worden omtrent regelgeving en dat een goede stap in die richting door politieke machtsspelletjes teniet wordt gedaan. Ik weet in mijn geval alleszins dat het niks te maken heeft met steun voor de PVV maar vooral in een oproep naar een duidelijkere regelgeving omtrent dieren en een regelgeving die wordt nageleefd.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:05

&Ik wil wel graag van 't CDA af.. blehg! Ik walg van die partij!
Hoop dat die weer met een flinke schop onderuit worden gehaald!
Opzich vind ik dierenpolitie geen slecht ding, wantzoals al eerder vermeld, waar dierenmishandeling plaatsvind, is in veel gevallen de thuissituatie ook niet gezond.

Nee ben ook geen vol fan van de PVV, maar van geen 1 partij op het moment.
Ze gillen en roepen maar wat, maar pakken niet het probleem aan wat er nu in dit land aan de gang is. Tuurlijk allemaal leuke pogingen.. helaas werkt tot nu toe niet ech hé :)

Dus gaan we maar weer verder met dingen gillen en roepen :+
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 26-04-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:08

Ik baal hier echt zo van he -O-

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:15

Estera schreef:

Amen!!
Iedereen die zegt dat de politie maar weer boeven moet gaan vangen snapt er helemaal niets van en denken wat bekrompen.