Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy77 schreef:Ten eerste is het al te triest voor woorden dat er een dierenpolitie nodig is..een land als NL zou beter moeten weten..maar dat het afgeschaftz ou gaan worden is helemaal triest, de dieren hebben hun stem zo hard nodig.
een kinderachtig politiek spelletjem schaam me rot voor die lui!
Prisca schreef:Amy77 schreef:Ten eerste is het al te triest voor woorden dat er een dierenpolitie nodig is..een land als NL zou beter moeten weten..maar dat het afgeschaftz ou gaan worden is helemaal triest, de dieren hebben hun stem zo hard nodig.
een kinderachtig politiek spelletjem schaam me rot voor die lui!
Euh waarom zou nederland beter moeten zijn als andere landen?. We zijn mensen en daar zitten kwaade en goede onder. Heb respect voor mensen die niet van dieren houden.
We moeten nu eenmaal gaan bezuinigen weet niet of jij meer belasting wil gaan betalen?. of gekort worden p je uitkering enz.. Want dat is het gevolg. Overal een beetje inleveren komen we er wel dus JA ook op de dierenpolitie.
Wendy schreef:@diva92: wat mij betreft is het goed dat de politiek zich bekommert om dierenwelzijn, maar het middel was in dit geval niet het juiste. Het in het leven roepen van de dierenpolitie lost het probleem van de tekortschietende regelgeving niet op, en ging ten koste van de reguliere politietaken.
Shellyke schreef:Wendy, Ik vind het prima dat ze dit weer terug draaien, laat de politie doen waar ze voor bedoeld zijn: boeven vangen. Hoe wil je hen dan noemen? Het zijn toch ook gewoon boeven. De politie zoals die er nu voorstaat weet niks hoe een verwaarloosd dier eruit ziet, zij zijn nu ook afhankelijk van de DB en LID. Kijk als ze de wetgeving omtrend de dieren eens veranderen zodat de dieren ook als een levend wezen worden beschouwd ipv een goed dan zullen we er uiteindelijk ook wel komen maar daar geven ze tot op heden geen prioriteit aan. Zoals ik er tegenaan kijk is het puur een kwestie van tegen de PVV aantrappen en dit gaat natuurlijk weer ten kosten van de dieren.
Estera schreef:De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.
Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.
diddletje schreef:heb ik het nu verkeerd gelezen of wil het CDA dat nu al even regelen? vind dan dat je ten eerste al een frote groep kiezers wegzet op een manier van als jullie het niet met ons eens zijn wordt dat "afgestraft". Daarbij, (heel) misschien komt de PVV wel in het volgende kabinet en worden ze dan weer ingevoerd.
Estera schreef:De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.
Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.