Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:40

Nederland;paarden met zo'n 6 á 7 achter de trekker en dan over de draf/renbaan trainingsrondjes lopen
Valt ook niemand over

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:41

Ook zo fijn dat je in Amerika gelijk met voor- en achternaam in de pers komt... Van je buren moet je het hebben. :=

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:42

wat een idioot die vent, andere woorden heb ik er niet voor !

Verosjaak

Re: Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:47

Ach ik kan er wel om lachen. Ik zie een koppig paard achter de auto die in verzet gaat en daarom valt. Ik denk dat die meneer in alle eerlijkheid heeft gehandeld en dat het heel vervelend is dat het paard tijdens verzet is gevallen. Je ziet inderdaad een auto wat stilstaat op de liggende foto's. Kan hier weinig schokkend aan vinden of je moet nog nooit een gevallen paard in het echt meegemaakt hebben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:47

LindyH schreef:
Ook zo fijn dat je in Amerika gelijk met voor- en achternaam in de pers komt... Van je buren moet je het hebben. :=

nou inderdaad

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:49

@gesina, heb toch nog nooit meegemaakt dat ze op de drafbaan paarden aan een trekker vastbinden hoor :').

Het is inderdaad een beetje een domme actie, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk, die man is 86! Als dat beest echt flink hengstig en narrig is ligt hij zelf zo onderuit. Merrie was duidelijk niet van plan mee te werken gezien de foto's :'). Maarja, of dit nou de beste manier is, neuh...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:04

Ik kan me ook wel iets er bij voorstellen, een 86-jarige die met een stront eigenwijze merrie vol lastige hormoontjes een eind op stap moet... de klikkende buur had makkelijk hulp kunnen aanbieden, ipv suggestieve foto's maken en die man op zijn oude dag aan de schandpaal te nagelen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:12

Nou inderdaad! Maarja, sensatiezucht had de overhand, beetje jammer weer :n

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:19

Bizar, je zag echt dat ze pijn had toen haar wonden werden verzorgd. Echt heel pijnlijk die wonden!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:19

Jeetje wat word er weer een ophef over gemaakt. De man bedoelde het goed en je ziet ook dat hij meteen uitstapt. Of het nu vetstandig is tja dat is altijd makkelijk om achteraf te zeggen. Als het goed was gegaan had iedereen er om gelachen. Laat ze eens achter de paarden aangaan die echt mishandeld worden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:20

Toch leuk omdat dit ook kan.

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:21

Nouja ik had wat heftigers verwacht, maar inderdaad niet zo'n slimme actie :+ Denk dat die merrie juist de volgende keer helemaal niet mee wil lopen hoor :P Dat vertrouwen is denk ik wel wat geschaad zo.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:30

Dat vertrouwen tussen de man en het paard moet zeker weer helemaal opnieuw opgebouwd worden.
En ik vind dat die man van tevoren kon bedenken dat het paard zo kon vallen, hij is het zelf schuld!
Ik vind het tegenover het paard echt helemaal niet eerlijk! Maarja dat is mijn mening...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:32

Verbazingwekkend dat dit voorpaginanieuws is...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:36

Dachten jullie dat deze 86 jarige man het over vertrouwen heeft met zijn paarden ??
Gewoon doen, paard moet niet zeuren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:38

Mijn paard is ook wel eens onder het zadel ten val gekomen, gelukkig stond er toen geen vrouw met camera klaar om vast te leggen dat het vreselijk zielig was :+
Ik denk wel; wat had die oude man anders moeten doen? Had best goed kunnen gaan. Als hij met die merrie aan de hand had gewandeld had het paard zich los kunnen trekken en ja.... Ook dan kunnen vallen.
Had de vrouw dan foto's gemaakt met: oude buurman kan paarden niet aan, merrie rent los over de weg? Of mooier; paard blijf alleen achter? :')

Tja, van je buren moet je het maar hebben... En wat een voorpagina nieuws zeg... Pfoe :+

Ongeluk kan altijd gebeuren, het blijven dieren en ja... Wij ook mensen die wel eens een inschattingsfout maken.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-04-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:44

saskiakefie schreef:
Nouja ik had wat heftigers verwacht, maar inderdaad niet zo'n slimme actie :+ Denk dat die merrie juist de volgende keer helemaal niet mee wil lopen hoor :P Dat vertrouwen is denk ik wel wat geschaad zo.
Waarom? Hoeveel paarden hebben wel niet geprobeerd of ze met hangen aan een halstertouw zichzelf konden bevrijden, soms ook met wat pijnlijke gevolgen. Die kun je over het algemeen ook weer gewoon vastzetten, dus ik denk niet dat deze merrie er zo'n gigantisch trauma aan overgehouden zal hebben. :P Daarnaast denk ik ook niet dat een paard de link val -> auto -> mens legt, want die man was immers al een tijdje uit beeld.

Ik vind het nogal triest dat dit meteen zo breed uitgemeten wordt in de pers, terwijl échte verwaarlozing/mishandeling ook aan de orde van de dag is, maar dat wordt heel discreet door de animal cops zelf opgelost en niet uitgezonden op CNN of NBC. Iedereen maakt wel eens een verkeerde beslissing, soms loopt dat met een sisser af, soms niet en het ziet er niet naar uit dat dit paard er zulke gigantisch zware verwondingen aan over heeft gehouden. := Om deze man dan meteen wereldwijd aan de schandpaal te nagelen vind ik wel erg ver gaan, dan mag ik mezelf morgen ook wel aangeven vanwege 'animal cruelty'. :+

vuurneon schreef:
Mijn paard is ook wel eens onder het zadel ten val gekomen, gelukkig stond er toen geen vrouw met camera klaar om vast te leggen dat het vreselijk zielig was :+
Ik denk wel; wat had die oude man anders moeten doen? Had best goed kunnen gaan. Als hij met die merrie aan de hand had gewandeld had het paard zich los kunnen trekken en ja.... Ook dan kunnen vallen.
Had de vrouw dan foto's gemaakt met: oude buurman kan paarden niet aan, merrie rent los over de weg? Of mooier; paard blijf alleen achter? :')

Tja, van je buren moet je het maar hebben... En wat een voorpagina nieuws zeg... Pfoe :+

Ongeluk kan altijd gebeuren, het blijven dieren en ja... Wij ook mensen die wel eens een inschattingsfout maken.
"Buurman gunt merrie geen pleziertje en laat haar smachtend voor een gesloten hek staan" :))
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 25-04-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:46

Maar goed dat ik mijn eigen loslopende paarden eerst zelf op de camera vastleg.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:57

kyrkelover schreef:
Vindt het echt niet per se onkunde.
Wereldwijd worden paarden achter de koets/sulky/auto/trekker gebonden.
Dat deze merrie vol in verzet kwam kan die man niks aan doen.
Volgens mij is dat dier door eigen schult onderuit gegaan.
Had ook kunnen gebeuren als ze aan een boom gebonden was oid.
Daarnaast ooit een hele hengstige merrie bij een hengst weg proberen te krijgen?!?!
Geeft soms wel problemen als je alleen bent nog niet te spreken over wat er kan gebeuren als merrie en hengst te dicht bij elkaar komen.

Ik ga hierin mee, vind het allemaal wel meevallen.
Als een paard niet wil dan gaat ie niet en idd een hengstige merrie begin je niets mee.
De man is 86, die kan haar misschien in de normale omgang niet eens goed handelen, laat staan als zij besluit wat anders te willen.
Dat ze in protest gaat is d'r eigen schuld, had idd ook kunnen gebeuren als hij haar aan een boom had geknupt om de trailer te halen of als ze de trailer niet in had gewild of wat dan ook.
Hij moest toch iets, kreeg er alleen geen beweging in en de buurvrouw vond het blijkbaar niet nodig te helpen.

Het is niet al te slim maar ik kan er ook wel weer inkomen dat hij dit heeft verzonnen.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:31

In Australie doen ze dit ook rustig hoor.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:35

"Hengst ernstig gewond door hengstige merrie aan de andere kant van het prikkeldraad. Eigenaar deed niets."

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:48

Tja, hij had wel iets beter na kunnen denken. Ik denk ook niet dat hij kwade bedoelingen had. Er zijn vast genoeg paarden die gewoon mee lopen, al blijft het natuurlijk gevaarlijk.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:54

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:59

moet je kijken wat ze in egypte doen, en dat mormel was wel erg koppig. ok misschien niet zon goede actie maar te begrijpen. als je boven je kop uitspringt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:59

hyppolyte schreef:
@gesina, heb toch nog nooit meegemaakt dat ze op de drafbaan paarden aan een trekker vastbinden hoor :').

.

Ik heb nog niet zo lang geleden een filmpje gezien van een bokker waar de paarden toch echt wel met een stuk of zes aan een speciale constructie waren vastgemaakt en in draf werden voortgetrokken door een tractor.

Verder denk ik ook, misschien niet de beste zet maar hij zal het heus niet met kwade bedoelingen hebben gedaan. De foto's zeggen ook niet veel. Hoe hard reed hij? Stapvoets of ineens op zijn gas? Het paard weigerde mee te gaan en hij had de moed opgegeven. Erger dat ze zoiets zo fel opblazen in de media, had hem gewoon geholpen.