Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Maarja, of dit nou de beste manier is, neuh...

saskiakefie schreef:Waarom? Hoeveel paarden hebben wel niet geprobeerd of ze met hangen aan een halstertouw zichzelf konden bevrijden, soms ook met wat pijnlijke gevolgen. Die kun je over het algemeen ook weer gewoon vastzetten, dus ik denk niet dat deze merrie er zo'n gigantisch trauma aan overgehouden zal hebben.Nouja ik had wat heftigers verwacht, maar inderdaad niet zo'n slimme actieDenk dat die merrie juist de volgende keer helemaal niet mee wil lopen hoor
Dat vertrouwen is denk ik wel wat geschaad zo.
Daarnaast denk ik ook niet dat een paard de link val -> auto -> mens legt, want die man was immers al een tijdje uit beeld.
Om deze man dan meteen wereldwijd aan de schandpaal te nagelen vind ik wel erg ver gaan, dan mag ik mezelf morgen ook wel aangeven vanwege 'animal cruelty'. 
vuurneon schreef:"Buurman gunt merrie geen pleziertje en laat haar smachtend voor een gesloten hek staan"Mijn paard is ook wel eens onder het zadel ten val gekomen, gelukkig stond er toen geen vrouw met camera klaar om vast te leggen dat het vreselijk zielig was![]()
Ik denk wel; wat had die oude man anders moeten doen? Had best goed kunnen gaan. Als hij met die merrie aan de hand had gewandeld had het paard zich los kunnen trekken en ja.... Ook dan kunnen vallen.
Had de vrouw dan foto's gemaakt met: oude buurman kan paarden niet aan, merrie rent los over de weg? Of mooier; paard blijf alleen achter?
Tja, van je buren moet je het maar hebben... En wat een voorpagina nieuws zeg... Pfoe
Ongeluk kan altijd gebeuren, het blijven dieren en ja... Wij ook mensen die wel eens een inschattingsfout maken.
kyrkelover schreef:Vindt het echt niet per se onkunde.
Wereldwijd worden paarden achter de koets/sulky/auto/trekker gebonden.
Dat deze merrie vol in verzet kwam kan die man niks aan doen.
Volgens mij is dat dier door eigen schult onderuit gegaan.
Had ook kunnen gebeuren als ze aan een boom gebonden was oid.
Daarnaast ooit een hele hengstige merrie bij een hengst weg proberen te krijgen?!?!
Geeft soms wel problemen als je alleen bent nog niet te spreken over wat er kan gebeuren als merrie en hengst te dicht bij elkaar komen.
hyppolyte schreef:@gesina, heb toch nog nooit meegemaakt dat ze op de drafbaan paarden aan een trekker vastbinden hoor.
.