IB: Imke Schellekens-Bartels tweede in Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Re: IB: Imke Schellekens-Bartels tweede in Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:18

gaaf amy jou foto!!!!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:46

Wat een verschijning is die Toots!...wat een prachtig silhouet en bewegingen. Maar als ik het filmpje van Omroep Brabant bekijk kan ik toch niet helemaal ontspannen naar de proef van Imke kan kijken... het lijkt toch wel wat te wringen vind ik. Ik vind persoonlijk dat Imke teveel teugelwerk nodig heeft...de hand van de hals, in de teugels hangen..ik vind haar zit wel verbeterd, maar het lijkt nog steeds dat ze moeite heeft hem uit te zitten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:06

Handwerk viel me in het filmpje ook op, terwijl dat in real life helemaal niet op viel. Eerste wat ik tegen m'n vriendin zei was juist 'ze hoeft niet zo terug te werken als gister.'

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:04

Filmpje Edward Gal en Blue Horse Romanov

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:26

Ik vind dat Romanov absoluut vooruit gegaan is, maar ik ben nog steeds geen fan...sorry.
Van mij hadden ze Toots aan Edward mogen koppelen!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:55

manubres schreef:
Wat een verschijning is die Toots!...wat een prachtig silhouet en bewegingen. Maar als ik het filmpje van Omroep Brabant bekijk kan ik toch niet helemaal ontspannen naar de proef van Imke kan kijken... het lijkt toch wel wat te wringen vind ik. Ik vind persoonlijk dat Imke teveel teugelwerk nodig heeft...de hand van de hals, in de teugels hangen..ik vind haar zit wel verbeterd, maar het lijkt nog steeds dat ze moeite heeft hem uit te zitten.

Dat vind ik nou juist ook! ze is heel groot in der bewegingen met der handen. ipv handen mooi stil naast elkaar.... voor de rest vind ik TOOTS echt top! en de ring lijkt zo ineens wel heel klein met zo'n groot paard erin ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:00

Dus ze kan beter fouten laten gebeuren volgens jullie? Zo raar deze discussie, alsof je doodstil op je paard moet gaan zitten nietsdoen en afwachten tot er iets fout gaat.
Als ze rijdt in een entourage zoals Indoor Brabant met een onervaren paard dan zal ze soms nog wat grotere hulpen moeten geven. Jullie praten erover alsof dat een bewuste keuze van haar is, en het ook kleiner had gekund volgens jullie. Dat is natuurlijk niet zo, ze deed het omdat het nodig was.
Dat het beeld helemaal perfect zou zijn als ze niets hoefde te doen en het allemaal vanzelf ging, ja, dat is de uiteindelijke droom. In de werkelijkheid moet je soms nog altijd iets corrigeren om fouten te voorkomen....

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:10

horseyfries schreef:
Dus ze kan beter fouten laten gebeuren volgens jullie? Zo raar deze discussie, alsof je doodstil op je paard moet gaan zitten nietsdoen en afwachten tot er iets fout gaat.
Als ze rijdt in een entourage zoals Indoor Brabant met een onervaren paard dan zal ze soms nog wat grotere hulpen moeten geven. Jullie praten erover alsof dat een bewuste keuze van haar is, en het ook kleiner had gekund volgens jullie. Dat is natuurlijk niet zo, ze deed het omdat het nodig was.
Dat het beeld helemaal perfect zou zijn als ze niets hoefde te doen en het allemaal vanzelf ging, ja, dat is de uiteindelijke droom. In de werkelijkheid moet je soms nog altijd iets corrigeren om fouten te voorkomen....

Dat ben ik met je eens dat het soms nodig is om iets groter in te werken, het is tenslotte nog een onervaren paard. Er valt heel wat te zien voor zo'n dier!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:32

horseyfries schreef:

Haar hand gebruik was in mijn ogen niet overduidelijk om hulpen te geven, maar puur terug werkend om Toots bij zich te kunnen houden. Grotere hulpen zijn in dit stadium nog wel te verwachten idd

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:12

Is dat geen hulp dan? Een ophouding om een paard bij je te houden is ook een hulp....
Net zoals een zijdelingse ophouding om te zorgen dat het paard niet al een appuyement inzet een hulp is, enz.enz.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:15

nee, dit vond ik geen verfijnende hulpen, dit vond ik zo bijna de hand naar je toe trekken om de rem erop te houden...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:25

horseyfries schreef:

Het maakt mij helemaal niet uit wat ze doet...maar ik vind het niet prettig om naar te kijken. En ik denk dat als ze deze vrij grove hulpen nog nodig heeft de OS misschien toch wel te vroeg komen...Maarrr..eerlijk is eerlijk, heb Adelinde ook wel eens behoorlijk in de teugels zien hangen en die kreeg ook hoge scores....
Moet wel zeggen dat ik begreep van mensen die erbij waren dat het van veraf niet zo opviel, maar zo ingezoomd valt het wel degelijk op. Van veraf kan ik alleen met open mond kijken naar het geweldige silhouet dat Toots geeft!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:37

Er staat ook nergens in de regels dat je alleen onzichtbare hulpen mag geven. Prioriteit is het juist uitvoeren van de oefeningen, en als je daarvoor iets grotere hulpen nodig hebt maar je doet de oefening perfect dan gaat je dat niet veel punten kosten.
Omgekeerd, als je doodstil gaat zitten mooi wezen en van alles fout laat gaan, kun je wel prachtig stil zitten en niks doen, maar krijg je geen punten.
Dus wat jullie prettig vinden of niet doet er niet zoveel toe, Imke doet gewoon wat ze op dat moment moet doen. Net zoals Adelinde op het ene moment met kleine hulpen toekomt en op het andere moment al eens wat meer moet doen.
Om al te zeggen dat de OS te vroeg komen als ze eens een grote hulp nodig heeft is natuurlijk helemaal grote onzin. Isabell Werth kreeg gisteren haar paard niet langs een camera, dan moet die dus ook maar thuisblijven? Om maar niet te spreken over een heel aantal mensen uit andere landen die al helemaal niet in de buurt komen van deze voornoemde dames.
Het kampioenschap mooi stil zitten en vooral niks doen wordt volgens mij niet op de OS verreden ;)

Als je een hulp groter moet geven omdat een kleine niet werkt is het niet plotseling géén hulp meer!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:50

Romanov is ook een mooi dier zeg..vooral z'n voorkant! achter vindt ik hem erg traag.

Volgens mij is het wel de bedoeling in de dressuur om zo onzichtbaar mogelijke hulpen te geven..dat zal idd de ene keer wat beter gaan dan de andere keer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:54

Tuurlijk is dat de bedoeling, maar dat komt wel na "foutloos rijden". Want geen jury gaat jou punten geven omdat je zo mooi onzichtbare hulpen gaf en zet vervolgens op de coupons "wel jammer dat er geen enkele wissel lukte, maar je gaf zo'n mooi onzichtbare hulpen dus toch een acht" ;)
Omgekeerd, als je de oefening perfect doet met wat grotere hulpen, dan zul je alleen op de laatste onderdelen op het protocol een puntje kwijtraken maar zeker niet op de oefening zelf.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:38

Offline schreef:
gaaf amy jou foto!!!!

Ja hè, staan er 4 van mij op de voorpagina! :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:43

Elisa2 schreef:
Romanov is ook een mooi dier zeg..vooral z'n voorkant! achter vindt ik hem erg traag.

Volgens mij is het wel de bedoeling in de dressuur om zo onzichtbaar mogelijke hulpen te geven..dat zal idd de ene keer wat beter gaan dan de andere keer.

Daar ben ik het ook mee eens. Ik heb mijn dressuurboekje niet bij de hand, maar volgens mij is dat wel het doel van dressuur om met hulpen die nagenoeg onzichtbaar zijn het paard de oefeningen te laten doen. Het paard moet daarnaast een "happy athlete" zijn, ik kan me niet voorstellen als hij zo in de mond getrokken wordt dat ie happy is. Als jij vindt en zegt dat de oefening an sich belangrijker is dan de manier waarop het bereikt wordt dan ben ik het daar niet mee eens. Tuurlijk heb je er niets aan dat iemand doodstil zit en de hulpen onzichtbaar zijn, terwijl het paard niets goeds laat zien, maar dat is weer een ander verhaal...het moet wel een doel zijn. En hoogstwaarschijnlijk is Imke daar druk mee bezig...Ik vind dat als je paard echt GP klaar is je de hulpen nagenoeg onzichtbaar moet kunnen geven.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:36

horseyfries schreef:
Tuurlijk is dat de bedoeling, maar dat komt wel na "foutloos rijden". Want geen jury gaat jou punten geven omdat je zo mooi onzichtbare hulpen gaf en zet vervolgens op de coupons "wel jammer dat er geen enkele wissel lukte, maar je gaf zo'n mooi onzichtbare hulpen dus toch een acht" ;)
Omgekeerd, als je de oefening perfect doet met wat grotere hulpen, dan zul je alleen op de laatste onderdelen op het protocol een puntje kwijtraken maar zeker niet op de oefening zelf.

Tuurlijk wordt dat in de oefening zelf ook aangerekend. Anders zouden 2 personen die allebei hun paarden de oefening perfect uit laten voeren, dezelfde punten krijgen ondanks dat 1 van de 2 grotere hulpen nodig heeft om het voor elkaar te krijgen.
Verder ben ik het me je eens dat je in moet grijpen als het mis dreigt te gaan, maar even goed scoor je zeker hoger als je hetzelfde kunt laten zien met meer onzichtbare hulpen dan iemand met meer zichtbare hulpen.

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:51

even met beide benen op de grond blijven staan. De scores zijn toch niet super. Kijk maar eens naar de piaffe en teveel teugelwerk. Internationaal kom je hier niet mee weg

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

Moet je nagaan hoe hoog die scores kunnen worden ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:22

Dat denk ik ook. Een belofte voor de toekomst.