Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manubres schreef:Wat een verschijning is die Toots!...wat een prachtig silhouet en bewegingen. Maar als ik het filmpje van Omroep Brabant bekijk kan ik toch niet helemaal ontspannen naar de proef van Imke kan kijken... het lijkt toch wel wat te wringen vind ik. Ik vind persoonlijk dat Imke teveel teugelwerk nodig heeft...de hand van de hals, in de teugels hangen..ik vind haar zit wel verbeterd, maar het lijkt nog steeds dat ze moeite heeft hem uit te zitten.
horseyfries schreef:Dus ze kan beter fouten laten gebeuren volgens jullie? Zo raar deze discussie, alsof je doodstil op je paard moet gaan zitten nietsdoen en afwachten tot er iets fout gaat.
Als ze rijdt in een entourage zoals Indoor Brabant met een onervaren paard dan zal ze soms nog wat grotere hulpen moeten geven. Jullie praten erover alsof dat een bewuste keuze van haar is, en het ook kleiner had gekund volgens jullie. Dat is natuurlijk niet zo, ze deed het omdat het nodig was.
Dat het beeld helemaal perfect zou zijn als ze niets hoefde te doen en het allemaal vanzelf ging, ja, dat is de uiteindelijke droom. In de werkelijkheid moet je soms nog altijd iets corrigeren om fouten te voorkomen....
horseyfries schreef:Dus ze kan beter fouten laten gebeuren volgens jullie? Zo raar deze discussie, alsof je doodstil op je paard moet gaan zitten nietsdoen en afwachten tot er iets fout gaat.
Als ze rijdt in een entourage zoals Indoor Brabant met een onervaren paard dan zal ze soms nog wat grotere hulpen moeten geven. Jullie praten erover alsof dat een bewuste keuze van haar is, en het ook kleiner had gekund volgens jullie. Dat is natuurlijk niet zo, ze deed het omdat het nodig was.
Dat het beeld helemaal perfect zou zijn als ze niets hoefde te doen en het allemaal vanzelf ging, ja, dat is de uiteindelijke droom. In de werkelijkheid moet je soms nog altijd iets corrigeren om fouten te voorkomen....

Elisa2 schreef:Romanov is ook een mooi dier zeg..vooral z'n voorkant! achter vindt ik hem erg traag.
Volgens mij is het wel de bedoeling in de dressuur om zo onzichtbaar mogelijke hulpen te geven..dat zal idd de ene keer wat beter gaan dan de andere keer.
horseyfries schreef:Tuurlijk is dat de bedoeling, maar dat komt wel na "foutloos rijden". Want geen jury gaat jou punten geven omdat je zo mooi onzichtbare hulpen gaf en zet vervolgens op de coupons "wel jammer dat er geen enkele wissel lukte, maar je gaf zo'n mooi onzichtbare hulpen dus toch een acht"![]()
Omgekeerd, als je de oefening perfect doet met wat grotere hulpen, dan zul je alleen op de laatste onderdelen op het protocol een puntje kwijtraken maar zeker niet op de oefening zelf.