Anky van Grunsven niet naar Londen voor een tiende plaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Anky van Grunsven niet naar Londen voor een tiende plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:13

Als gewoon eerlijk zijn arrogant is..tsja schiet mij maar lek hoor maar het lijkt of wat ze ook zegt ze het nooit goed kan doen, er is altijd iemand die er wat van vindt. En @eenitram, Anky moet van jou positief zijn maar misschien kun jij het stukje wat positiever interpreteren??

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:14

Arrogant? Nee zeker niet. We hebben het hier over een drievoudig Olympisch kampioen! Dus ik snap best dat ze niet wilt gaan als ze ergens op plek 10 eindigt. Ik vind haar reactie ook zeer realistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:15

Nja, tegen normale mensen wordt dan gezegd dat ze wat beter hun best moeten doen en dan worden ze misschien wel eerste :D.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:17

Nou, wat mij betreft mag het volgende nieuws over Anky wel zijn dat ze ergens een wedstrijd gereden heeft. Ik geloof dat we het nu allemaal wel snappen. Ik zit te wachten op echt nieuws.
We wachten het maar weer even af.
Trouwens, welke percentages reed Salinero altijd gemiddeld in de Grand Prix? Weet daar iemand het antwoord op?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:18

Ik snap het wel, ze heeft ongeveer alles gewonnen wat er te winnen valt.
De reis naar OS is zwaar, kost veel tijd en geld, en zij neemt nou eenmaal niet de genoege met plaats 10, ik kan mij voorstellen dat zij dan liever haar paarden spaart en meegaat als ze er zeker van is weer te schitteren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:18

Normale mensen winnen niet 3x achter elkaar de OS. ik kan me best voorstellen dat je daarna in een gat valt :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:21

Lovely schreef:
Wat ze eigenlijk zegt is dat ze geen zin heeft om mee te gaan als ze niet meer zo makkelijk kan winnen als vroeger :).

Nee, dat zegt ze niet, dat zeg jij....

Jammer dat weer een gewoon eerlijk realistisch stuk zo negatief wordt opgepakt door een aantal mensen. Het is toch gewoon super dat ze met haar achttienjarige twee keer Olympisch gouden paard gaat proberen het team te versterken, en mocht dat niet nodig blijken te zijn, zich met evenveel plezier terugtrekt om anderen een kans te geven?
Ik hoop dat het Nederlandse team dé verrassing van de Olympische Spelen wordt, en dat Anky daar een bijdrage aan mag leveren. Dan juichen zelfs de grootste zwartdenkers en negatievelingen hier immers weer gewoon mee? *\o/*

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:21

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:24

Wat een staat van dienst he, echt geweldig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:29

horseyfries schreef:
Lovely schreef:
Wat ze eigenlijk zegt is dat ze geen zin heeft om mee te gaan als ze niet meer zo makkelijk kan winnen als vroeger :).

Jammer dat weer een gewoon eerlijk realistisch stuk zo negatief wordt opgepakt door een aantal mensen. Het is toch gewoon super dat ze met haar achttienjarige twee keer Olympisch gouden paard gaat proberen het team te versterken, en mocht dat niet nodig blijken te zijn, zich met evenveel plezier terugtrekt om anderen een kans te geven?
Ik hoop dat het Nederlandse team dé verrassing van de Olympische Spelen wordt, en dat Anky daar een bijdrage aan mag leveren. Dan juichen zelfs de grootste zwartdenkers en negatievelingen hier immers weer gewoon mee? *\o/*

Mijn opmerking is helemaal niet negatief. Anky heeft er zelf jarenlang hard voor gewerkt om de dressuursport op de kaart te krijgen in Nederland, Europa en de Wereld. Je kunt je misschien nog wel herinneren dat toen zij begon de wereld van de dressuur erg heel erg anders uit zag. Het is ook haar sportieve doel geweest om van dressuur ook weer een serieuze sport te maken en we kunnen wel concluderen dat dat gelukt is. Dressuur is gegroeid en Anky is daardoor niet meer de gedoodverfde winnares.
Dat is dus niet negatief, als jij dat met je grauwe bril ook kunt zien.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:31

Ik weet nu al dat het weer tranen met tuiten wordt als ik Anky en Salinero voor de derde keer zie verschijnen en rijden op de OS. Hoe ze het ook doen,
gewoon het feit dat ze er misschien voor de 3e! keer staan, vind ik fantastisch.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:34

Lovely schreef:
horseyfries schreef:

Mijn opmerking is helemaal niet negatief. Anky heeft er zelf jarenlang hard voor gewerkt om de dressuursport op de kaart te krijgen in Nederland, Europa en de Wereld. Je kunt je misschien nog wel herinneren dat toen zij begon de wereld van de dressuur erg heel erg anders uit zag. Het is ook haar sportieve doel geweest om van dressuur ook weer een serieuze sport te maken en we kunnen wel concluderen dat dat gelukt is. Dressuur is gegroeid en Anky is daardoor niet meer de gedoodverfde winnares.
Dat is dus niet negatief, als jij dat met je grauwe bril ook kunt zien.

Zeg ik dat jij bij het aantal mensen hoort? Wie de schoen past..... Ik zie een heel duidelijke nieuwe alinea.
Tegen jou zeg ik alleen met andere woorden dat je haar dingen in de mond legt die zij niet gezegd heeft.
En dat kun je ook niet ontkennen met welke bril dan ook, maar misschien de gewone eens proberen waarmee je alinea's ziet?

Je doet nu alsof Anky vroeger heel gemakkelijk won, terwijl de strijd Anky-Isabell telkens weer giga spannend was en ze het niet kado kreeg. Als je niet bij de negatievelingen wilt horen waar ik het over heb, dan is dat ook niet echt de manier.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:44

vur schreef:
Nou, wat mij betreft mag het volgende nieuws over Anky wel zijn dat ze ergens een wedstrijd gereden heeft.

:D :D
vur schreef:
Trouwens, welke percentages reed Salinero altijd gemiddeld in de Grand Prix? Weet daar iemand het antwoord op?

Vroeger tussen de 74 en 78, met af en toe een iets slechtere score ertussen. Laatste twee wedstrijden eind vorig jaar na haar rentree 75 en 78. Dus in ieder geval heeft ze al ruimschoots voldaan aan Olympische limiet. Maar het gaat natuurlijk allemaal van de twee selectiewedstrijden afhangen. Op papier afgaande op onlangs behaalde resultaten op dit moment zeker goed genoeg voor het team.

De kansen voor ons team zien er beter uit dan je zes maanden geleden zou denken. Maar spannend lijkt het zeker te gaan worden met drie serieuze kanshebbers.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:01

Ik zou het echt super vinden als Anky met Salinero mee zou doen aan de OS.
Is Upido dus weer opnieuw geblesseerd? Want ik kan me zoiets herinneren dat hij eerder geblesseerd was, waardoor ze niet heeft kunnen trainen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:04

Oud nieuws eigenlijk, Anky heeft zich al vaker zo uitgelaten over haar motivatie in combinatie met haar medaillekansen. Maar dat is haar goed recht, zij heeft zichzelf immers al bewezen.

Ik zou zeggen, meegaan als Salinero topfit is, en anders rustig doortrainen met een nieuw paard voor Rio 2016. :D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:14

Ik vind het niet echt arrogant, er zei iemand dat er mensen een moord zouden doen voor een plek in het team, zelf vind ik dat ze door niet mee te gaan juist andere mensen een kans geeft om dit ook eens mee te maken!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:34

vind dat ze zich nu ook eens moet richten op andere zaken en niet meer met de OS. maar dat is mijn mening. anderen moeten nu ook eens de kans krijgen. zij heeft haar tijd gehad. ze geeft vee ltraining en thuis zitten ook twee kinderen. die hebben ook haar aandacht nodig. dus geef anderen de ruimte voor zich te plaatsen.

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:27

Eerlijk stuk van Anky! Het is haar goed recht om zo te denken, ik hoop dat ze meegaat naar de OS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:52

horseyfries schreef:
Zeg ik dat jij bij het aantal mensen hoort? Wie de schoen past..... Ik zie een heel duidelijke nieuwe alinea.
Tegen jou zeg ik alleen met andere woorden dat je haar dingen in de mond legt die zij niet gezegd heeft.
En dat kun je ook niet ontkennen met welke bril dan ook, maar misschien de gewone eens proberen waarmee je alinea's ziet?

Je doet nu alsof Anky vroeger heel gemakkelijk won, terwijl de strijd Anky-Isabell telkens weer giga spannend was en ze het niet kado kreeg. Als je niet bij de negatievelingen wilt horen waar ik het over heb, dan is dat ook niet echt de manier.

GElukkig maar, ik dacht even dat je mijn opmerking ook als negatief wilde bestempelen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:43

Ik zag net op RTLz dat ze aan de start komt bij Indoor Brabant, is dat met Salinero?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:13

Jolien87 schreef:
[. Salinero is niet meer zoals 4 jaar geleden...

Ja

Dat zullen we dit weekende zien op Indoor Brabant.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:25

kinel schreef:
vind dat ze zich nu ook eens moet richten op andere zaken en niet meer met de OS. maar dat is mijn mening. anderen moeten nu ook eens de kans krijgen. zij heeft haar tijd gehad. ze geeft vee ltraining en thuis zitten ook twee kinderen. die hebben ook haar aandacht nodig. dus geef anderen de ruimte voor zich te plaatsen.

Vind dit echt een geweldige reactie. Het ontbreekt er nog net aan dat je zegt: Anky heeft nog maar één recht als moeder, en dat is het aanrecht! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:51

ceasario schreef:
Jolien87 schreef:
[. Salinero is niet meer zoals 4 jaar geleden...

Ja

Dat zullen we dit weekende zien op Indoor Brabant.

Ja ik ben ook benieuwd. Wellicht heeft Salinero een verrassing voor ons in petto:) maar in de afgelopen jaren na de vorige OS is hij ook weer 4 jaar ouder geworden en daarnaast moeten we niet vergeten dat hij er ook een beste tijd heeft uit gelegen.
Wat niet wil zeggen dat ik geen hoge verwachtingen meer heb van Anky en Salinero, maar het lijkt me heel reëel om te zeggen dat Salinero mogelijk niet meer zo hoog scoort als dat hij in het verleden heeft gedaan.

Edit: we moeten natuurlijk niet vergeten dat Bonfire ook op zijn 17e zijn laatste wedstrijd reed op de OS, ik kan me dus voorstellen dat Salinero nu ook zo'n beetje tegen het einde loopt voor wat betreft zijn wedstrijdcarriere. Maargoed, het ene paard is het andere niet;)
We komen er maar op een manier achter en dat is afwachten:)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:10

Sainero scoorde tijdens de spelen van 08 niet super hoog. Ongeveer 78% in de kür. Tegenwoordig scoort ze bijna tegen de 80% aan. En weet wel zeker dat ze hoger gaat scoren, maar vanwege ze niet super vaak op wedstrijd ging ging salinero ook wat naar achter. Nu staat voor haar Indoor Brabant, Saumur, Hoofddorp en Rotterdam nog op de planning. Denk dat het lukt, nu Madeleine er niet meer is ga ik voor Edward met Romanov of Undercover. Totaal niet arrogant van Anky, snap het zeker weten!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:14

horseyfries schreef:
kinel schreef:

Dat slaat nergens op, Hiroshi Hoeketsu uit Japan is ook al 71 jaar en doet dit jaar ook mee aan de spelen! Ik weet zker dat ze favoriet is! Ze heeft Upido ook nog, haar tijd is nog zeker niet voorbij! Oke, zae zal wat minder vaak wedstrijden starten, maar achter de schermen werkt zij er keihard voor. En andere de kans geven is goed, maar er zijn op dit moment niet veel toppaarden, na Edward, Adelinde en Imke dan, Hans-Peter is ook niet meer de sterke hoor! Haar kinderen gaan vaak mee en heeft genoeg tijd voor haar education center!