Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sarabande schreef:Triest dan toch dat 2 van die allerbeste afgemaakt moeten worden, als je dat geweldig mooi vindt????
kyrkelover schreef:Zojuist nieuws op de BBC over de 2 ingeslapen paarden.
Synchronized was echt een zwaar triest ongeluk, had niets te maken metslechte omstandigheden of wat dan ook.
In eerste instantie valt Synchronized maar staat weer op en galloppeert verder zonder enige verwondingen, maar als renpaard in hart en nieren heeft hij nog 5 hindernissen zonder ruiter gesprongen.
Helaas tijdens zijn laatste sprong breekt hij zijn been. Waarom zoiets gebeurd weet niemand. Hij liep los niemand heeft hem gedwongen te springen sterker nog ze kunnen langs iedere hindernis rennen.
kyrkelover schreef:Zojuist nieuws op de BBC over de 2 ingeslapen paarden.
Synchronized was echt een zwaar triest ongeluk, had niets te maken metslechte omstandigheden of wat dan ook.
In eerste instantie valt Synchronized maar staat weer op en galloppeert verder zonder enige verwondingen, maar als renpaard in hart en nieren heeft hij nog 5 hindernissen zonder ruiter gesprongen.
Helaas tijdens zijn laatste sprong breekt hij zijn been. Waarom zoiets gebeurd weet niemand. Hij liep los niemand heeft hem gedwongen te springen sterker nog ze kunnen langs iedere hindernis rennen.
According to Pete maakte ook geen springfout oid. Het paard voor hem valt en helaas valt Pete er overheen.
Veel sterkte aan alle betrokkenen van deze 2 paarden!!!
Daarnaast alle felicitaties naar het team van Paul Nicholls wie het eindelijk gelukt is na 53 paarden aan de start te hebben gehad om de National te winnen. Door de National te winnen verslaat hij ook net Nicky Henderson in het trainers kampioenschap.
Nicky Henderson had overigens 4 overwinningen op deze dag!!
sarabande schreef:Marjoow schreef:Dat die paarden zonder ruiter te maken heeft volgens mij niets met het "leuk' vinden te maken, paarden zijn kuddedieren en moeten met de kudde mee.
Precies en ze worden ook groepsgewijs getraind, ze weten niet beter
Rebel_Gloe schreef:Ja vind het echt bizar dat dit soort taferelen in deze moderne tijd nog plaatsvinden en val al helemaal van mn stoel als ik dan lees dat mensen dit daadwerkelijk nog mooi vinden. Ik geloof 100% dat de paarden het geweldig mooi vinden om te rennen en te springen maar je kunt mij niet wijsmaken dat ze het nog zo leuk vinden als ze op de renbaan liggen en een spuit in hun donder krijgen omdat al hun benen gebroken zijn. Er zijn wel meer dingen die paarden leuk vinden, dit betekent niet dat je ze die dingen ook gewoon moet laten doen!! Daar zijn wij als eigenaren en ruiters verantwoordelijk voor. De risico's binnen deze sport zijn zo ontzettend hoog dat naar mijn mening dit verboden zou moeten worden. Iedereen die om paarden geeft en niet dom sensatie wil kijken op tv zou hetzelfde vinden. Een tweetal paardenlevens voor 12 minuten tv???? Schandalig! Het voorbeeld van vrouwen stenigen en stierenvechten vind ik erg goed!
sarabande schreef:Marjoow schreef:Dat die paarden zonder ruiter te maken heeft volgens mij niets met het "leuk' vinden te maken, paarden zijn kuddedieren en moeten met de kudde mee.
Precies en ze worden ook groepsgewijs getraind, ze weten niet beter
kyrkelover schreef:Laat wel duidelijk zijn dat iedereen tegen dode paarden is.
Maar onder andere de dood van synchronized kon de organisatie etc niets aan doen.
Die van according to Pete vindt ik dubieus vindt dat dat te maken heeft met te veel starters.
Overigens is dat aantal al drastisch omlaag meen dat er ooit 66 aan de start stonden.
Ook worden de hindernissen steeds lager gemaakt, de vraag is echter is dit wel de oplossing of juist ook een groot probleem. De paarden worden minder "afgeschrikt' dus springen minder voorzichtig gaan harder etc etc.
En wat ik onzin vindt om te zeggen is dat eigenaren niet om hun paarden geven.
Als je het verhaal terug krijgt op BBC over de eigenaren van According to Pete hoef ik denk ik niet te vertellen hoe het daar in hun dorp nu uitziet.
labyrinth schreef:Tuurlijk kan je wel tegen het sterven van de paarden zijn, dat is een universeel gedeelde mening, maar kan er niet iets aangepast worden aan de race? Moet het meteen afgeschaft worden? Dat geblaat zonder enige voorkennis
Dribbel schreef:Ik heb gekeken en het ook uitgekeken.
Het mooie van de GN is dat heel Engeland opleeft en mee leeft als het bijna gaat gebeuren. De BBC heeft een enorm lange uitzending, kranten staan vol en de tribunes zitten extreem vol. Men leeft mee met winnaars en verliezers. Het is de ultime race.
Ja, Het risico ligt hoger dan in een gemiddelde race, maar het is 1 keer per jaar een race met de beste paarden. Het is niet zo dat elke race zo is. Je kunt dit ook niet zomaar stoppen. Het is traditie en cultuur. En een ding is zeker. Ze zijn erg gericht op het veiliger maken van de race. Het is echt verbeterd met vroeger.
Ik snap de kant van de tegenstanders zeker, maar als ik een renpaard zie, dan zie ik vuur. Ze zijn gefokt en leven voor het rennen. Je ziet dat ze het graag doen en het geweldig vinden. Deze paarden hebben best een behoorlijk leven kan ik je zeggen. Goede verzorging, rennen en veel buiten zijn. Dat wil ik ook wel hoordaar tegenover staat dat het een sport met risico is. In de GN ligt deze hoger dan in een gemiddelde race. Dat is nu eenmaal zo en ik ben blij dat het vaak wel gewoon goed gaat zowel voor jockeys als paarden.
Ik zou niet willen dat men stopt met de GN en ik denk ook dat je dan heel Engeland op je dak hebt. Het zit ingenesteld in een cultuur waar paarden een belangrijke rol spelen. Ik vind dat prachtig om te zien, maar het blijft een beetje dubbel. Ook voor mij, maar toch kan ik er zeker van genieten. Van de spanning vooraf, van de race zelf, van de paarden die er zin in hebben etc.
gesina schreef:Traditie en cultuur!
Ben ik best voor maar absoluut niet als er dieren voor gekweld en gemarteld worden.
Manlief las het op telegraaf en heeft zijn walging ervoor uitgesproken,en hij is geen watje.
Mensen die hiervan kunnen genieten missen in mijn ogen het grootste deel van de schroeven
sarabande schreef:Kul ze zijn dood omdat ze daar liepen, je kan daar wel allerlei draaien aan geven maar de directe doodsoorzaak is de GN
gesina schreef:Traditie en cultuur!
Ben ik best voor maar absoluut niet als er dieren voor gekweld en gemarteld worden.
Manlief las het op telegraaf en heeft zijn walging ervoor uitgesproken,en hij is geen watje.
Mensen die hiervan kunnen genieten missen in mijn ogen het grootste deel van de schroeven