karuna schreef:Joyce in stro bodembedekking zitten altijd wel aren, eten ze dat krijgen ze het binnen. En de eiwitten zitten ook wel in de halmen alleen in mindere mate.
En er zitten ook nog ontsnapte graan korrels in.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karijn schreef:En uiteraard had paardlief gisteravond normale mest. Hij had ander gras gekregen. Aanmelden voor vervolg onderzoek doe ik pas wanneer daar een officieel schrijven voor is geweest, dan wil ik eerst het onderzoeksprotocol gelezen hebben en precies weten wat er getest gaat worden. Eerst wil ik het hele onderzoek gelezen hebben voor ik ook maar iets doe.
) Barcelano schreef:Als net als bij mensen net zo streng gevolgt moet worden....
Moet je dus bijv al kijken met wat voor bemesting je wei wordt bemest en wat er in zit etc.
Bij de mens is al met je mes in een pot pindakaas not done...dan is de pindakaas namelijk besmet met zelf miniscule kruimels..en kan de patient al ziek van worden...
Maar net als bij mensen zou je eerst goed moeten onderzoeken en dan na een biopt een dieet volgen en vaak wordt er na een tijdje zelfs nog een biopt genomen en eens in de zoveel tijd bloed prikken.
Als coeliakie echt bij paarden voor komt kunnen symptomen als ecxeem etc ook onder de loep worden genomen.
Het is namelijk een auto-immuum ziekte
Ariebren schreef:Dus nu geeft een dunne darm probleem door gluten allergie al een hoestend paard.
karuna schreef:Ariebren schreef:Dus nu geeft een dunne darm probleem door gluten allergie al een hoestend paard.
Connor gaat idd hoesten van granen zijn keel zwelt er van op. Je kunt er om lachen maar er valt niet mee te lachen. Hij kan er van stikken. Ik heb bijna de neiging om je het da rapport met diagnose glutenallergie onder je neus te duwen.