Opvallende Paint volbloed op de Britse renbaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:17

Geen wonder dat hij laatste is geworden. Die andere renpaarden zijn doodsbang voor die opvallende kleurtjes en gaan er als een gek vandoor...... :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:17

Cool! Is eens wat anders op de renbaan!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:35

jamiroquai schreef:
Geen wonder dat hij laatste is geworden. Die andere renpaarden zijn doodsbang voor die opvallende kleurtjes en gaan er als een gek vandoor...... :')

..of hij is zelf bang dat zijn vlekken eraf waaien als hij te hard gaat :D

Wel een knapperd!weer eens wat anders...

quadripes

Re: Opvallende Paint volbloed op de Britse renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:42

mbt dat eeuwige gedoe over leeftijden van renpaarden (ik heb het gevoel dat bij elk topic over de rensport telkens weer opnieuw dezelfde opmerkingen gemaakt moeten worden):

de legende Red Rum won op zijn 16e nog zijn derde National en tussendoor werd ie twee keer tweede. En hij was ook zijn carriere als sprinter dus op jonge leeftijd begonnen. En hij is qua leeftijd geen uitzondering, wel qua overwinningen in de National.

en het volbloedstamboek werkt niet met 'goedgekeurde dekhengsten' een fokker bepaalt zelf of ie met een hengst wil dekken of niet. sommige hengsten hebben ook dekquota opgelegd door hun eigenaar of worden alleen in gezet voor bevriende fokkers enz.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:44

Malenka schreef:
Warbling schreef:
Mooi paard, maar z'n vader vind ik leuker :D

Maar zijn vader is dan ook al volwassen en hij is dat nog lang niet.

Nee, maar z'n tekening veranderd niet als die ouder wordt :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:44

Dilan1993 schreef:
Gezien het z'n eerste race is, klopt die leeftijd gewoon toch

Dat neemt niet weg dat het nog steeds veel te jong is. Dat zouden ze toch beter moeten weten in anno 2012.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:48

Die papa is wel echt superknap!!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:50

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:56

Wat zou het dekgeld zijn van papa?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:00

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:12

Mooi dier om te zien.
Maar, don't shoot me, als een willekeurige bokker een foto van een 2 jarige onder het zadel neerzet dan wordt die persoon tot op de sokken afgefikt. En hier worden enkel lovende woorden geplaatst.
Dat snap ik even niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:14

Korstje schreef:
Mooi dier om te zien.
Maar, don't shoot me, als een willekeurige bokker een foto van een 2 jarige onder het zadel neerzet dan wordt die persoon tot op de sokken afgefikt. En hier worden enkel lovende woorden geplaatst.
Dat snap ik even niet.

Ik ook niet en dat men t normaal vind dat ie nu al volop moet gaan racen op 2 jarige leeftijd, geen wonder dat veel renpaarden al met 6 jaar gesloopt zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:18

een engelse volbloed is na zijn rencarrière echt niet versleten hoor. ze worden dan gewoon als recreatiepaard verkocht of de merries gaan de fokkerij in (de goede dan wel te verstaan als gaan ze ook als rijpaard weg). Er lopen trouwens best veel volbloeden in de eventing of in de springsport.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:19

Ragdollcat schreef:
Korstje schreef:
Mooi dier om te zien.
Dat snap ik even niet.

Ik ook niet en dat men t normaal vind dat ie nu al volop moet gaan racen op 2 jarige leeftijd, geen wonder dat veel renpaarden al met 6 jaar gesloopt zijn.

Gesloopt?
3/4 van de renpaarden loopt aan 8-9-10 jaar nóg + worden ook als recreatiepaard ingezet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:21

Korstje schreef:
Mooi dier om te zien.
Dat snap ik even niet.

Omdat er nogal wat verschil is tussen een willekeurige bokker die een 2 jarige onder het zadel neerzet en een trainer die met een tweejarige traint en koerst.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:26

Tja daar ben ik het dus niet meer eens, maar dat is wel weer een heel andere discussie.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:31

Laatst bijgewerkt door ElCid op 12-04-12 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:32

Traber schreef:
jamiroquai schreef:

..of hij is zelf bang dat zijn vlekken eraf waaien als hij te hard gaat :D

Wel een knapperd!weer eens wat anders...

:))

Even misschien een stomme vraag, zijn deze paarden wel goed te gebruiken als recreatie paarden? Zit dat knoer hard weg racen er niet zo in dat ze niet goed rustig te rijden zijn? Hij zou maar is besluiten tijdens een buitenritje is even een flink rondje te racen!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:32

edit over heen gelezen idd 2 jaar -O-

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:47

Moos99 schreef:
Even misschien een stomme vraag, zijn deze paarden wel goed te gebruiken als recreatie paarden? Zit dat knoer hard weg racen er niet zo in dat ze niet goed rustig te rijden zijn? Hij zou maar is besluiten tijdens een buitenritje is even een flink rondje te racen!

Tuurlijk wel. Zoals eerder gezegd zitten ze ook veel in de SGW, maar hier een topic vol vliefhebbers [DRS] De engels volbloed

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:05

Moos99 schreef:
:))

En die dieren krijgen over het algemeen een zeer gedegen opleiding door bijzonder ervaren trainers en ruiters. Lijkt mij dat zo'n paard bijna beter opgeleid is als een gemiddeld recreatiepaard.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:06

Tuurlijk zijn volbloeden als recreatiepaard te gebruiken.
Omdat ze erg veel in hun leven zien en er met een no nonsense mentaliteit mee om wordt gegaan zijn ze super in de omgang.
Veel volbloeden kijken echt niet raar als je spontaan op ze gaat staan of er wat geks gebeurd onderweg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:09

Ik vind het paard pràchtig maar ik maakte bewust geen opmerking over de leeftijd. Maar nu dan toch maar wel :D.

Dat mijn Opa 93 is geworden terwijl hij zijn leven lang heeft gerookt betekent toch ook niet ineens dat roken geen lonkanker veroorzaakt? Natuurlijk zijn er renpaarden die gewoon blessurevrij 24 worden maar niemand kan anno 2012 toch z'n kop in het zand steken en beweren dat het niet slecht is die belasting op zo'n jonge leeftijd?

Ik heb trouwens gemist waaróm renpaarden in vresdesnaam zo vroeg al moeten koersen. Rennen ze dan harder ofzo :P?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:13

Sees schreef:
Ik vind het paard pràchtig maar ik maakte bewust geen opmerking over de leeftijd. Maar nu dan toch maar wel :D.

Dat mijn Opa 93 is geworden terwijl hij zijn leven lang heeft gerookt betekent toch ook niet ineens dat roken geen lonkanker veroorzaakt? Natuurlijk zijn er renpaarden die gewoon blessurevrij 24 worden maar niemand kan anno 2012 toch z'n kop in het zand steken en beweren dat het niet slecht is die belasting op zo'n jonge leeftijd?

Ik heb trouwens gemist waaróm renpaarden in vresdesnaam zo vroeg al moeten koersen. Rennen ze dan harder ofzo :P?

op je laatste vraag een kort antwoord JA.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:15

Kyrkelover maar rechtvaardigd dat het vroege inrijden dan?