Als je toch al een rugzakje mee hebt waar je die handschoenen in doet kun je net zo goed een plastic tasje erin doen waar je je handschoenen na gebruik in bewaart... Dus dat probleem is ook opgelost!
@ Larrylurex: Ik weet niet of die instelling wel de juiste is... Stel je het eens andersom voor; naast dat het slordig staat, trekt het vliegen aan en zijn er zat mensen die stront op de weg of op de stoep smerig vinden. Ongeacht of het paardenpoep is of hondenstront; dat ruim je gewoon op als dat op de openbare weg ligt. Zo hou je het voor iedereen schoon en begaanbaar.
Goede campagne, goed dat een rijvereniging/manege gaat meedenken ipv protesteren. Daarnaast vind ik het gewoon erg goed vormgegeven!
Bzoem
Geplaatst: 05-04-12 11:55
abcde schreef:
gaat trouwens over zoeterWOUDE en niet zoetermeer
ik zou in zoetermeer idd niet over de hoofdwegen gaan rijden ach zoeterwoude (dorp) fiets ik nog wel eens door heen, of met de bus. Voor mijn gevoel hoort het er een beetje bij. En ze kunnen niet overal ruiterpaden realiseren waar paarden vandaan komen. De poep aan de kant vegen, oké. Maar het lijkt mij wel aardig gevaarlijk om daar af te stappen, je paard vast te houden en die poep aan de kant te vegen. Zo breed zijn die straten daar ook niet.
Inwoner van Zoeterwoude en oud-lid van de vereniging meldt zich! In Zoeterwoude rijden er een hoop mensen met hun paard door het dorp heen, omdat dat de meest handige routes zijn. Ik kan me voorstellen dat het soms vervelend is als er paardenmest ligt, want dit zijn de wegen waar ongeveer heel Zoeterwoude doorheen moet. Goed dat ze dit initiatief hebben. Dat aanbellen en om een schep vragen lijkt me niet heel praktisch, maar aan de kant schoppen is denk ik vaak wel mogelijk. Al wil je dat ook liever niet als je op een jong beest oid, maarja, dan wennen ze er aan. Zolang de rest van het verkeer er ook maar op let en niet langs je scheurt oid.
Omar
Geplaatst: 14-04-12 22:13
Ben het id met dat aan de kant schuiven van poep wel eens. Misschien zouden waarschuwingsborden op de drukke wegen voor mede weggebruikers een idee zijn? Zo kunnen medeweggebruikers rekening houden met paarden en eigenaren die evt moeten afstappen om poep op te ruimen. Jammer genoeg maak ik nog te vaak mee dat er veel weggebruikers zijn die geen idee hebben hoe te reageren als ze een paard naderen of voorbij rijden.
Ook vraag ik me in dit geval af hoe dat vroeger ging. Vroeger toen er nog voornamelijk met paard en wagen werd gereden ipv auto's. Zeker nu we spreken over een dorp, reden daar niet altijd al boeren met paarden rond? En hoort dat ook niet een beetje bij het beeld van een dorp? Als men hier nu over in een stad klaagt kan ik er nog wel enigzins in meegaan.