Jeanine Nieuwenhuis jongste Grand Prix-ruiter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:18

lucifertje schreef:
The_Stig schreef:
Heeft ze het paard zelf ook iets kunnen leren of alleen narijden?

Als je even de moeite neemt om verder te lezen staat er bij de bron dat ze zelf haar paard opgeleidt heeft!

Niets meer dan lof voor zo'n knappe prestatie!

Dan is het inderdaad erg knap! Was ook maar gewoon een vraag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:23

Ik snap je wel hoor. Ik heb zelf ook meer respect voor iemand die het paard van jongs af aan zelf heeft opgeleid dan iemand die op een ouder GP paard een GP proef gaat rijden. Neemt niet weg dat het laatste ook nog moeilijk zat is.

Anoniem

Re: Jeanine Nieuwenhuis jongste Grand Prix-ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:27

Jullie doen net alsof het zo simpel is om uit een goed opgeleid paard even een nette proef te rijden, dat valt vies tegen hoor :=

Ik vind het in beide gevallen razend knap.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:53

Knappe prestatie. Hoewel in geen voorstander van dit soort "competities" ben.
Wat ik vooral hoop is dat deze meid er plezier in heeft, en dat het niet gepushed is.

Nogmaals knappe prestatie. Veel geluk en plezier in de toekomst voor deze topper gewenst.

Even offtopic. De prestatie is niet minder als het een paard op niveau was. Je stapt niet op een GP paard en rijdt er een foutloze proef mee. Mijn ervaring met paarden die hoog in de sport gelopen hebben is dat je soms nog harder moet werken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:54

Ik vind het ook in beide gevallen knap, maar ben het wel met Suzanne eens dat er wel degelijk een verschil in zit.
Des te mooier om te lezen dat deze jonge amazone dit nu al bereikt heeft, chapeau. Hopelijk gaan we daar in de toekomst nog veel moois van zien.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:01

Korstje schreef:
Wat ik vooral hoop is dat deze meid er plezier in heeft, en dat het niet gepushed is.

Jeanine heeft er heel veel plezier in en wordt zeker niet gepushed. Ze vindt het zelf maar al te leuk.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:35

@Prakkie dat is ook belangrijk. Te vaak zie je helaas meiden die zelf een andere keus hadden gemaakt maar de ouders willen het dan zo graag. Vandaar mijn vraag. Het was geen contatering ;-)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:59

Korstje schreef:

Nogmaals knappe prestatie. Veel geluk en plezier in de toekomst voor deze topper gewenst.

Even offtopic. De prestatie is niet minder als het een paard op niveau was. Je stapt niet op een GP paard en rijdt er een foutloze proef mee. Mijn ervaring met paarden die hoog in de sport gelopen hebben is dat je soms nog harder moet werken.

Ik kan me nog herinneren dat ik Jeanine een jaar of 3 geleden heb zien rijden tijdens de examens instructie van haar zus. Ze was toen 13! en reed al erg goed. Wat ik me herinner is dat ze toen al changementen om de pas en pirouettes reed. Een meisje dat heel graag wil en daar heel hard voor gewerkt heeft.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:06

Korstje schreef:
@Prakkie dat is ook belangrijk. Te vaak zie je helaas meiden die zelf een andere keus hadden gemaakt maar de ouders willen het dan zo graag. Vandaar mijn vraag. Het was geen contatering ;-)

Dat begreep ik. Ik ken Jeanine toevallig, dus weet hoe zij en haar ouders hier over denken, vandaar.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:28

CleovG schreef:
Mandy241 schreef:
echt super knap. Je moet het maar allemaal snappen op die leeftijd ;)

Het is geen kleuter... :+

Heel leuk voor haar dat ze haar doel bereikt heeft :)

Hahahaha, sorry.

Harstikke goed gedaan ! Super !

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:23

The_Stig schreef:

Vind dit geen gepaste opmerking, gefeliciteerd jeanine,

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:50

Anoukk_ schreef:
The_Stig schreef:

Er staat een ? aan het einde van de zin, het is dus een vraag. Je ziet tegenwoordig steeds meer jonge mensen meerijden met door een ander opgeleide paarden. Op zich niets mis mee, maar ik hecht daar persoonlijk minder waarde aan, dan iemand die zelf een paard op kan leiden. Ik geloof best dat het narijden ook niet echt eenvoudig is, maar daar heb je minder talent en gevoel bij nodig dan het opleiden van een paard.
Laatst bijgewerkt door The_Stig op 02-04-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:51

_/-\o_

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:05

Anoukk_ schreef:
The_Stig schreef:

Ik snap deze opmerking wel. Het is heel knap van zo'n jong meisje, daar moet je veel talent en doorzettingsvermogen voor hebben +:)+ .
Maar ik heb er wel een bepaald gevoel bij. Misschien is het wel een beetje jaloezie :o . Over het algemeen heb je veel geld nodig om dat niveau te halen, zeker op zo'n jonge leeftijd. Goed paard, instructie en het management er omheen is financieel voor slechts weinigen weggelegd. Ik had dat mijn dochter ook graag gegund (hoewel zij nu ook niet mag klagen). Maar dat heb je nu eenmaal met deze sport, voor bijvoorbeeld hardlopen heb je 'slechts' talent en training nodig.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:58

Ik snap deze opmerking wel. Het is heel knap van zo'n jong meisje, daar moet je veel talent en doorzettingsvermogen voor hebben +:)+ .
Maar ik heb er wel een bepaald gevoel bij. Misschien is het wel een beetje jaloezie :o . Over het algemeen heb je veel geld nodig om dat niveau te halen, zeker op zo'n jonge leeftijd. Goed paard, instructie en het management er omheen is financieel voor slechts weinigen weggelegd. Ik had dat mijn dochter ook graag gegund (hoewel zij nu ook niet mag klagen). Maar dat heb je nu eenmaal met deze sport, voor bijvoorbeeld hardlopen heb je 'slechts' talent en training nodig.[/quote]

Hier sluit ik me bij aan!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:04

Bij jeanine is het vooral heel veel talent, verschrikkelijk hard werken en goed plannen. Zij mest gewoon haar eigen paardenstallen uit, doet dit jaar (als ik het goed heb) HAVO-eindexamen, maar rijdt al jaren bijna dagelijks na school richting schore om daar dingen te leren en te trainen, trainen en nog eens trainen. En haar ouders hebben het niet slecht hoor, zeker niet, maar ze krijgt het echt niet op een dienblaadje, het is gewoon hard werken en boffen met een contact zoals zij met hexagon heeft.

Ergo: jeanine: gefeliciteerd!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:12

Wauw, wat een mooie prestatie! Gefeliciteerd hoor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:18

Knap!!! hoor om dat al bereikt te hebben op die leeftijd.
En heel leuk dat het haar gelukt is om zoals ze wou jongste Grand Prix ruiter te worden!

daniellegijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:28

Wouw dat is een groot feest waard.
Gefeliciteerd!!!!!
*\o/* *\o/* *\o/*

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:06

@FloortjeM: he, hoe is het? tijdje niet gezien (lekker offtopic)

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:11

Ik ken haar niet persoonlijk.maar weet ook niet beter dan dat ze er al jarenlang keihard voor traint!ik vind het superster van haar. en leuk dat het de tweede ruiter van stal hexagon is die deze prestatie op zo een jonge leeftijd doen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:11

Knap hoor!! 16 jaar nog maar ;o

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:24

ben benieuwd naar een filmpje:)
erg goed gedaan meid

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:37

Superprestatie toch! Echt knap!