Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje1990 schreef:Langcara schreef:hoezo overdreven? Ik vind niet dat paarden aan een ketting horen te staan en al helemaal niet zonder drinken. Die persoon hoort geen paarden te hebben en ze moeten in beslag worden genomen. Maar Belgie is nog een achterlijker land dan NEderland op gebied van dierenwelzijn.
Hij krijgt toch regelmatig drinken? Waarom níet aan de ketting, wat dan? Los in de wei, moddervet worden, insuline resistentie ontwikkelen, hoefbevangen worden. Of in een stalletje van 3 bij 4 opsluiten wat om de een of andere vage reden wél mag?
Ik zie het probleem niet

Caira schreef:Gaan ze dan ook gelijk controleren op 24/7 in een betonnen bunker (stal)????
ceasario schreef:Langcara schreef:Maar Belgie is nog een achterlijker land dan NEderland op gebied van dierenwelzijn.
Hoe achterlijk Nederlanders zijn...is terug te vinden in de huidige economie.
ceasario schreef:Langcara schreef:[Nederlanders zijn achterlijk op andere vlakken, maar hier ging het om een paard aan een ketting en dierenwelzijn.
Tot voor kort staan/stonden er in Nederland nog genoeg dieren op stands.
Over achterlijk gesproken.

Maartje1990 schreef:Langcara schreef:hoezo overdreven? Ik vind niet dat paarden aan een ketting horen te staan en al helemaal niet zonder drinken. Die persoon hoort geen paarden te hebben en ze moeten in beslag worden genomen. Maar Belgie is nog een achterlijker land dan NEderland op gebied van dierenwelzijn.
Hij krijgt toch regelmatig drinken? Waarom níet aan de ketting, wat dan? Los in de wei, moddervet worden, insuline resistentie ontwikkelen, hoefbevangen worden. Of in een stalletje van 3 bij 4 opsluiten wat om de een of andere vage reden wél mag?
Ik zie het probleem niet
Langcara schreef:Ik wel. Aan een ketting vind ik net zo erg als ophokken.
Iedereen leeft mee met legbatterij kippen maar paarden moeten maar opgehokt worden of anders aan de ketting.
Beter gezegt, ik ben tegen 24/7 op stal maar als in de wei geen optie is dan vind ik aan een ketting oid nog beter dan in een stal opsluiten. En zeker om insuline resistentie te voorkomen.... nee doe maar aan een ketting zetten.Tafje schreef:Jeetje.. en lekker strak die ketting
Kan hij niet beter gewoon een klein stukje wei afzetten?? Wat prikkers en band zijn toch zo geregeld?!
Maartje1990 schreef:tja, normaal... nee, maar zoals ik al in eerdere postst zei, ik vind 't helemaal niet zo erg. Paard zit er harstikke goed gezond uit. Dus ik zie het probleem niet zo. Zoals ik eerder óók al zei, ter voorkoming van insuline resistentie/hoefbevangenheid kan ik het me best voorstellen dat ze het doen!