Jack Sparrow in november naar najaarstest in Schlieckau

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:02

Waarom neemt iedereen aan dat hij niet wordt aangeboden bij het KWPN vanwege "dierenwelzijn".
Als dat de rede is moeten ze hem in een groep zetten op 40, 50 ha bos en weidegrond. En niet in Harskamp om hem op te leiden voor de topsport.

Mijn vermoede is dat er een diepere rede is voor het niet aanbieden van de hengst bij het KWPN.
Op deze manier blijft de kassa rinkelen.
Ik denk dat hij qua beweging het onderzoek van het KWPN met 2 hoeven in zijn neus doorloopt.
Maar is dit na bezichtiging van de foto's ook het geval??????
En hoe gaat men daar in oldenburg mee om????????

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:07

Het aspect dierwelzijn is ook een marketingtool....
Maar er zijn genoeg mensen die daar in dit geval niet intrappen.

ulestro

Re: Jack Sparrow in november naar najaarstest in Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:15

in de duitse stamboeken zijn ze iets soepelder op de foto's...
Wanneer worden er foto's gemaakt bij het KWPN?
Hier in BelgiË moet dit voor de hengstenkeuring voorgelegd worden, bij aanvang van de 1ste fase

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:26

Geld maakt dat mensen vreemde dingen doen. Het doorlopen vh onderzoek is van belang om te kunnen dekken, deze mensen draaien het om. Mijns inziens toch wel de wereld op zn kop. Dat het KWPN hier geen sympathie voor heeft vind ik geheel terecht. Anders zouden ze indirect ook het signaal afgeven dat ze akkoord gaan met dit soort vreemde praktijken.

Ik ben alleen maar blij dat ik er geen veulen van verwacht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:35

iemand misschien ook gedacht aan de mogelijkheid dat ze hem niet 3 weken in training bij het KWPN willen zetten omdat die manier van trainen botst met hoe ze hem nu aan het trainen zijn voor het WK?

Dat lijkt me stiekem helemaal niet zo'n vreemde gedachte gezien de omstandigheden. Aantal dekkingen kun je aanpassen, dat zo'n hengst 3 weken ergens anders getraind wordt zo vlak voor een belangrijke wedstrijd en dat misschien niet helemaal past, zou ikzelf lastiger te verteren vinden...

Verder is een goed KWPN papier leuk, maar uiteindelijk gaat het toch om de sportprestaties...
Dat het dan een register A papier wordt, of misschien via een ander stamboek...

Maar goed, misschien denk ik wel teveel tussen de regels door...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:37

Oldenburg heeft hier in sé niks mee te maken. Jack Sparrow is Oldenburgs geboren maar NIET Oldenburgs gekeurd.
Hij is gekeurd in Baden-Württemberg als ik me niet vergis van naam.

En zoals Ulestro zegt, blij dat ik z'n vader heb genomen.
Ggk in zeker 3 stamboeken (Old, KWPN en Denemarken al zeker), maar de helft van het dekgeld én bewezen. En JS z'n moederstam is nu niet zo geweldig interessant è.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:57

joyce B schreef:
iemand misschien ook gedacht aan de mogelijkheid dat ze hem niet 3 weken in training bij het KWPN willen zetten omdat die manier van trainen botst met hoe ze hem nu aan het trainen zijn voor het WK?

Dat lijkt me stiekem helemaal niet zo'n vreemde gedachte gezien de omstandigheden. Aantal dekkingen kun je aanpassen, dat zo'n hengst 3 weken ergens anders getraind wordt zo vlak voor een belangrijke wedstrijd en dat misschien niet helemaal past, zou ikzelf lastiger te verteren vinden...

Verder is een goed KWPN papier leuk, maar uiteindelijk gaat het toch om de sportprestaties...
Dat het dan een register A papier wordt, of misschien via een ander stamboek...

Maar goed, misschien denk ik wel teveel tussen de regels door...

Volgens mij is het verrichtingsonderzoek nu en het WK pas in de zomer.
Dat gezegt hebbende...Is ie nu al zo vreselijk veel aan het dekken??
Wie willen er dan allemaal volgend jaar in februari/maart al een veulen hebben? Over dierwelzijn gesproken...

Ik denk dat Edward Gal dit diertje goed aan kan maar de testruiters misschien niet.......

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:59

Er zijn veel mensen die dan al een veulen willen, die van mij moet zondag ook alweer gescand worden, dus werd 3 weken geleden geinsimeerd...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:04

Mensen die in februari/ maart een veulen willen hebben daar allen zo hun reden voor. Begrijp niet wat dat met dierenwelzijn te maken heeft?

Veulens moeten rennen en spelen in het land. Sommigen denken dat veulentjes van suiker zijn en houden hun veulen op stal bij een buitje regen of koude wind. Dat heeft niets te maken met februari of maart. (zeker niet in het huidige Nederlandse klimaat :D )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:08

Er staan er ook genoeg op stal in maart en februari, te wachten op beter weer, en dat heeft dan weldegelijk met dierenwelzijn te maken.
Maakt mij niet uit maar als ze de mond vol hebben voor wat betreft dieren welzijn bij deze hengst(omdat ie zo hard aan het werk is) moet je ook zorgen dat er veulens geboren worden die direct naar buiten kunnen.

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:19

haha idd..

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:24

NatasjavE schreef:
Er staan er ook genoeg op stal in maart en februari, te wachten op beter weer, en dat heeft dan weldegelijk met dierenwelzijn te maken.
Maakt mij niet uit maar als ze de mond vol hebben voor wat betreft dieren welzijn bij deze hengst(omdat ie zo hard aan het werk is) moet je ook zorgen dat er veulens geboren worden die direct naar buiten kunnen.

Is dat de verantwoording van een hengstenhouder? Dat mensen té zuinig op hun veulen zijn valt niet onder de verantwoordlijkheid van een hengstenhouder lijkt mij.
Trouwens, wat voor beter weer zou je willen dan, voor een veulen dan het weer dat we nu hebben? 25 graden en een zonnetje?

Met alle respect, maar ik vind het wel een beetje ver gezocht...

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:23

Ik ben misschien een beetje simpel hoor maar volgens mij staat er niemand van de President Stables met een pistool aan je hoofd om er verplicht mee te moeten dekken! Ik vind iedereen zo hysterisch reageren! Het kift gehalte is denk ik erg hoog. Enne die Triple V dekdiensten die zijn zo gek nog niet. Zij hanteren als enige 6% btw ipv 19% wat de hengstenhouders straks gaan innen bij de fokkers. Wij zijn er blij mee :j :j Maar daar hoor je niemand over. Hoewel wij weer trouw terugdekken met Jazz kan ik melden dat wij juist super tevreden over hun manier van werken. Eindelijk een proffesioneel bedrijf!!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:53

Ik lees in dit artikel toch een andere reden voor het laten keuren in Duitsland dan wat er op horses.nl vermeld staat...

Bron: http://www.horses.nl/fokkerij/nieuws/24 ... -duitsland
Citaat:
De hengst loopt in mei onder Edward Gal een kwalificatie voor de Bundeschampionate in Warendorf en in november wordt hij aangeleverd bij de dertigdagentest in Schlieckau. Op die manier kan hij zijn Duitse dekbrevet verdienen. Het Duitse traject past De Roo en ruiter Edward Gal beter qua planning. Als Jack Sparrow zich in mei kwalificeert voor de Bundeschampionate en zijn dertigdagentest in november met voldoende resultaat aflegt, wordt hij in Duitsland definitief in Hengstbuch I van Baden-Wurttemberg en Oldenburg opgenomen.

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:27

Is er dan niemand die inziet dat als je fokt voor de sport of handel het helemaal niks uitmaakt of hij ergens of nergens gekeurd is. Een goed paard is het enige wat dan telt!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:50

Ik vind het ook nogal een behoorlijke gok om te dekken met een hengst die nog niet eens goedgekeurd is....En hij dekt nu al enorm veel....veel fokkers durven de gok dus wel te nemen. Ik persoonlijk zou nooit dekken met een hengst die niet goedgekeurd is..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:50

En om dan nog maar niet over het dekgeld te spreken....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:52

rocky21 schreef:
Ik ben misschien een beetje simpel hoor maar volgens mij staat er niemand van de President Stables met een pistool aan je hoofd om er verplicht mee te moeten dekken! Ik vind iedereen zo hysterisch reageren! Het kift gehalte is denk ik erg hoog. Enne die Triple V dekdiensten die zijn zo gek nog niet. Zij hanteren als enige 6% btw ipv 19% wat de hengstenhouders straks gaan innen bij de fokkers. Wij zijn er blij mee :j :j Maar daar hoor je niemand over. Hoewel wij weer trouw terugdekken met Jazz kan ik melden dat wij juist super tevreden over hun manier van werken. Eindelijk een proffesioneel bedrijf!!

BTW is wettelijk hoor. Het percentage dat gerekend wordt is vastgesteld door de overheid. Een snelle rondgang langs wat sites van hengstenhouders heeft geen ander tarief laten zien dan 6% dus ik weet niet precies waarom je dit broodje aap verhaal de wereld inslingert.

Triple V is juist de reden waarom ik niet met bepaalde hengsten dek. De onpersoonlijke en statische aanpak van dit bedrijf staat me helemaal niet aan.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:08

Wat ik mij afvraag, gaat hij nu nieuwe merries krijgen dit jaar?
Waarschijnlijk toch heel veel minder, vertrouw van de fokkers zal verloren zijn.
En als er dan iets mis loopt voor zijn test in Duitsland, hebben de fokkers alleen maar hun ogen om te wenen!
Papier is wel belangrijk voor fokkers, wie zei nu dat het alleen maar de sportprestaties belangrijk zijn? En de merries die nooit in de sport lopen maar die bij keuringen goed presteren en goede veulens geven? Zonder papieren mogen die merries niet deelnemen, dus geen predikaat, veulens zonder predikaatmoeder. En de hengsten die veel belovend zijn zouden niet mogen meedoen aan de keuring omdat zij of hun moeder niet volle papieren hebben.

Neen, als de papieren echt niet belangrijk zouden zijn, waarom blijven we dan keuren, en de beste paarden proberen te fokken??
Probeer maar een veulen te verkopen die geen papier heeft? Zelfs lijkt het de beste bewegende dier ter wereld te zijn, krijg je dan peanuts!

Citaat:
Is er dan niemand die inziet dat als je fokt voor de sport of handel het helemaal niks uitmaakt of hij ergens of nergens gekeurd is. Een goed paard is het enige wat dan telt!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:02

ceasario schreef:
Hier in het hengstverteilungsplan Oldenburg staat ie ook niet ( hengsten waarbij je een papier krijgt)...of ik moet er langs gekeken hebben..
Ben benieuwd wie het papier levert of hij gaat nog een 30 dagentest doen voor Oldenburg..

http://oldenburger-pferde.net/cms/uploa ... ternet.pdf

20.11-19.12.2012 30-Tage VA Schlieckau
Daarna kan ie mooi instromen naar kwpn hengstencompetitie :+

http://www.hengstleistungspruefung.de/p ... pruefungen

30 dagen wil niet zeggen dat hij voor het leven bij een bepaald stamboek straks is goedgekeurd..nl.
Hij moet zich zelf daarna waar maken in de sport...Is hij dan een bepaalde periode geblesseerd en haalt hij daarom niet zijn opgelegde sporttaak voor het bepaalde levens jaar.. Is de hengst niet meer goed gekeurd..Daarom verdwijnen er zoveel 30 dagen hengsten van het toneel.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 29-03-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:22

cjb schreef:

Domme aanname, ze komen de 3de bezichtiging helemaal niet door als ze niet goed zijn op de foto´s.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:36

Fwest23 schreef:
cjb schreef:

Domme aanname, ze komen de 3de bezichtiging helemaal niet door als ze niet goed zijn op de foto´s.

Ze komen de 3e bezichtiging niet eens in ;)

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:46

janderegelaa schreef:
[
Ze komen de 3e bezichtiging niet eens in ;)

Wel doorverwezen naar de 3de maar ze komen nooit opdagen ;) :D

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:51

It's CAPTIAN Jack Sparrow :')

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:53

En daarbij ook nog het Oldenburger Verband op het verkeerde been zetten. Hij zou daar het dekbevret kunnen krijgen, onder de voorwaarde dat hij de VOORJAARSTEST bij het KWPN zou lopen in 2012. Als je dan als eigenaar dit verzuimd, denk ik dat ze zich in Oldenburg behoorlijk belazerd voelen! Het vertrouwen is weg en dat speelt door met alle volgende hengsten die door President in duitsland aangeboden worden. Don't mess with the Germans!!