Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyce B schreef:iemand misschien ook gedacht aan de mogelijkheid dat ze hem niet 3 weken in training bij het KWPN willen zetten omdat die manier van trainen botst met hoe ze hem nu aan het trainen zijn voor het WK?
Dat lijkt me stiekem helemaal niet zo'n vreemde gedachte gezien de omstandigheden. Aantal dekkingen kun je aanpassen, dat zo'n hengst 3 weken ergens anders getraind wordt zo vlak voor een belangrijke wedstrijd en dat misschien niet helemaal past, zou ikzelf lastiger te verteren vinden...
Verder is een goed KWPN papier leuk, maar uiteindelijk gaat het toch om de sportprestaties...
Dat het dan een register A papier wordt, of misschien via een ander stamboek...
Maar goed, misschien denk ik wel teveel tussen de regels door...
) NatasjavE schreef:Er staan er ook genoeg op stal in maart en februari, te wachten op beter weer, en dat heeft dan weldegelijk met dierenwelzijn te maken.
Maakt mij niet uit maar als ze de mond vol hebben voor wat betreft dieren welzijn bij deze hengst(omdat ie zo hard aan het werk is) moet je ook zorgen dat er veulens geboren worden die direct naar buiten kunnen.
Maar daar hoor je niemand over. Hoewel wij weer trouw terugdekken met Jazz kan ik melden dat wij juist super tevreden over hun manier van werken. Eindelijk een proffesioneel bedrijf!! Citaat:De hengst loopt in mei onder Edward Gal een kwalificatie voor de Bundeschampionate in Warendorf en in november wordt hij aangeleverd bij de dertigdagentest in Schlieckau. Op die manier kan hij zijn Duitse dekbrevet verdienen. Het Duitse traject past De Roo en ruiter Edward Gal beter qua planning. Als Jack Sparrow zich in mei kwalificeert voor de Bundeschampionate en zijn dertigdagentest in november met voldoende resultaat aflegt, wordt hij in Duitsland definitief in Hengstbuch I van Baden-Wurttemberg en Oldenburg opgenomen.
rocky21 schreef:Ik ben misschien een beetje simpel hoor maar volgens mij staat er niemand van de President Stables met een pistool aan je hoofd om er verplicht mee te moeten dekken! Ik vind iedereen zo hysterisch reageren! Het kift gehalte is denk ik erg hoog. Enne die Triple V dekdiensten die zijn zo gek nog niet. Zij hanteren als enige 6% btw ipv 19% wat de hengstenhouders straks gaan innen bij de fokkers. Wij zijn er blij mee![]()
Maar daar hoor je niemand over. Hoewel wij weer trouw terugdekken met Jazz kan ik melden dat wij juist super tevreden over hun manier van werken. Eindelijk een proffesioneel bedrijf!!

Citaat:Is er dan niemand die inziet dat als je fokt voor de sport of handel het helemaal niks uitmaakt of hij ergens of nergens gekeurd is. Een goed paard is het enige wat dan telt!
ceasario schreef:Hier in het hengstverteilungsplan Oldenburg staat ie ook niet ( hengsten waarbij je een papier krijgt)...of ik moet er langs gekeken hebben..
Ben benieuwd wie het papier levert of hij gaat nog een 30 dagentest doen voor Oldenburg..
http://oldenburger-pferde.net/cms/uploa ... ternet.pdf