Kosten paarden in VS onevenredig gestegen met overige kosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:48

Over het houden van een paard in pension. De meeste stallen hebben een zogenaamde barn manager die voert, turn out regelt, stallen uitmest ed., dierenarts/hoefsmid assisteert indien nodig etc. En daarnaast een of meerdere trainers die vaak de stal least waarbij het meestal verplicht wordt om een keer per week les te nemen (anders wordt er niks verdiend). Vaak heb je zogenaamde trainings packages. Vaak is er een basis stalhuur maar evt. beenbescherming tijdens turnout, dekens verwisselen van het paard, het geven van supplementen ed. en soms wordt weekend turnout apart in rekening gebracht. Soms is een stal zelfs gesloten op een dag vd week maar op zo'n stal zou ik dan ook zelf niet gaan staan. Ook het bandageren van je paard als je paard bv stalbenen heeft, wordt in rekening gebracht als je zelf niet kan komen en je laat het de barn manager doen. Op de stallen waar ik stond, was er weinig gras, maar wel de gehele dag turn out in paddocks. Er wordt veel hooi gevoerd. De paarden worden hier behoorlijk gepampered, injecties als Adequan en Legend zijn schering en inslag met daarnaast volop supplementen die in het paard wordt gepropt. De injecties worden ook vaak door de barn manager gegeven om de kosten van een dierenarts te drukken en vaak op aandringen van de trainer, evenals de kraker, een bepaalde zadelmaker, hoefsmid etc. zodat jij als ruiter nog beter kan presteren als het paard in hun ogen super onderhouden is. Nou ja, er gaat een boel geld in rond. Trainers zijn ook vaak de tussenpersoon bij een aankoop van een nieuw paard en de commissies liegen er niet om. Wat betreft hierboven gezegd is over de prijzen van paarden/sportpaarden en wat je ervoor krijgt qua niveau en conformatie is af en toe behoorlijk krom.
Setjes ed. zie je hier weinig, het is vooral wat je in het paard stopt. De hunter wereld is heel groot, even kort uitgelegd: paard loopt op een ontspannen teugeltje en springt in een rustig gelijkmatig tempo een parcours, er wordt gelet op het ritmische en de juiste afstanden tussen de hindernissen, galopwissels waar nodig en de zit van de ruiter. De paarden lopen vaak met de achterhand naar binnen en daar wordt dan niet echt op gelet, als ze maar netjes en rustig springen. Dressuur staat wel hoog aangeschreven, het niet van achteren naar voren aan de teugel rijden of het niet rechtgericht zijn, wordt direct afgestraft tijdens een proef, ook al op B niveau. Ze zijn daar streng op. Het zagen, veel slaan of overmatig spoorgebruik ben ik hier nog niet tegengekomen, al helemaal niet op een show. Dat is not done.

Libera

Re: Kosten paarden in VS onevenredig gestegen met overige kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:22

Op pensionstallen hier word er in principe alleen uitgemest en hooi gevoerd, al het andere word apart in rekening gebracht. ( Denk aan binnen/buitenzetten, krachtvoer moet je vaak zelf beschikbaar stellen en apart betalen om dat te laten voeren, dekens, vasthouden voor hoefsmid/da, etc. moet je vaak per keer betalen.)
Stallen waar ik heb gestaan hoefde je niet perse lessen te nemen, kon wel.
Setjes doen ze hier amper aan, zijn ook nauwelijks te verkrijgen hier... Mensen besteden hun geld eerder aan lessen ofzo. Ik rijd trouwens dressuur, geen hunters. Hunters en jumpers is inderdaad helemaal een vreemd wereldje!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:01

Bij mijn manege (in de buurt van DC) is het zo:
- Biks en hooi is inbegrepen. Supplements en medicatie worden gratis gegeven, maar moet je zelf kopen.
- Paarden worden gratis 6 uur per dag op de wei gezet, als je dat wil met beenbescherming. Voor extra weidegang moet je bijbetalen.
- Als je paard injecties nodig heeft, stalbandages, etc. wordt dat gratis gedaan, maar ze hebben liever dat je dat zelf doet.
- Hoefsmid moet je zelf betalen, maar de manege zorgt er gratis voor dat je paard op tijd voor ze klaarstaat. Zelfde voor de DA.
- 's Winters moet je bijbetalen voor dekens, 's zomers voor het gebruik van ventilatoren.
- Lessen worden aangemoedigd, maar zijn niet verplicht. Een leskaart voor een kwartaal groeplessen kost iets onder de $500. Privelessen zijn fiks duurder en clincs al helemaal.
- Voor wedstrijdrijden wordt een coach ($40) aangeraden of verplicht, traileren kost ook weer extra.

Mediaan gezinsinkomen in de VS is geloof ik rond de $25,000 per jaar, maar het verschilt flink per staat en zelfs per county. In mijn county is het bijvoorbeeld meer rond $100,000 per jaar.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:18

Lijkt me sterk, 25000 is de poverty line voor 2012 voor een gezin van 3 personen.....dat betekend dat je dan dus al in aanmerking komt voor overheidshulp ;)
Wij zitten voor California net iets boven de inkomensgrens voor overheids programmas zoals WIC en foodstamps, maar verdien weinig genoeg om in aanmerking te komen voor FAFSA en AIM ;)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:20

Oeps, dat had $45,000 moeten zijn. :P

Edit: even opgezocht, volgens NY Times is het $49,909.

Vind je het erg als ik vraag hoe je daarvoor als NLer in aanmerking komt, of ben je een citizen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:45

Ik ben Permanent Resident ;) Hoef je geen citizen voor te zijn hoor! Anders leefden al die Mexicanen hier ook niet op foodstamps (terwijl ze rondrijden in een Escalade :x )

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:52

Guinevere schreef:
Oeps, dat had $45,000 moeten zijn. :P

Edit: even opgezocht, volgens NY Times is het $49,909.

Vind je het erg als ik vraag hoe je daarvoor als NLer in aanmerking komt, of ben je een citizen?

Wij krijgen ook WIC en FAFSA :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:58

WIC krijg ik dus net niet... heel krom! FAFSA ook niet heel veel, maar toch wel iets :D
En de AIM verzekering is heel fijn ivm zwangerschap en onbetaalbare premies hier :j Want Medical/Medicare komen wij weer net niet voor in aanmerking....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:14

AIM hebben ze hier niet geloof ik...Wij betalen dus alle medische kosten zelf...Ugh.

Zelfs voor foodstamps komen we in aanmerking (level op 1 inkomen maar betalen geen huur), maar maken we geen gebruik van. Redden het wel zo. WIC gebruiken we alleen omdat zoontje lief hypoallergene voeding krijgt en dat kost ons anders 10 dollar per dag. Nu wordt dat voor een gedeelte vergoed.

Medicaid hebben we ook niet (behalve Eli dan weer wel)...medicare is meestal voor oudere mensen toch?

Ziektekostenverzekering moet je geluk mee hebben en via je werk krijgen. Anders is het niet te betalen. 300 dollar per maand PER PERSOON. Achterlijk.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:50

AIM is volgens mij alleen in Cali... Baby krijgt straks HealthyChildren, ook een Californisch programma, verzekering voor je kind voor mensen met laag inkomen. Wij kunnen idd ook geen 300pp betalen, in totaal voor ons 3en zou dat dan meer zijn dan onze maandelijkse hypotheek! :oo

Dus ja, wat hiervoor gezegd werd, dat ons inkomen zo riant is, valt erg mee als je de kosten van dagelijks leven ervan aftrekt ;)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 02:24

Oh, interessant, ik had altijd gedacht dat je daar geen aanspraak op kon maken tenzij je citizen was, omdat ze zo streng zijn bij het krijgen van een visum dat je voor jezelf kan zorgen zonder op het sociale vangnet terug te vallen. Weer wat geleerd. -:)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:29

Interessant dit, gezien wij al enige tijd met vrij serieuze plannen rondlopen om naar de VS te emigreren. We moeten alleen de "opening" nog zien te vinden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:45

ElCid schreef:
Interessant dit, gezien wij al enige tijd met vrij serieuze plannen rondlopen om naar de VS te emigreren. We moeten alleen de "opening" nog zien te vinden.

Dat is geloof ik ontzettend lastig en kostbaar als je geen Amerikaanse partner hebt, of een bedrijf dat garant voor je kan staan?