Van mishandeling beschuldigde Cesar Parra krijgt steun

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Van mishandeling beschuldigde Cesar Parra krijgt steun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:02

Dat klopt,maar dat was het niet..dat is ook geen fuik systeem..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:04

Dat was het wel, lees de tekst dan goed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:06

Bedoel jij dan niet dat stuk waarin ze beschrijven hoe ze hem met steun weer overeind hebben gekregen Elisa2? Dat niet over het longeren gaat, maar over het helpen opstaan?

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:14

Sorry hoor, maar als je dat paard ziet lopen, vind ik het terecht dat er zoveel ophef over gemaakt wordt. Een paard moet toch zeker zijn hoofd kunnen bewegen. Mijn god zeg, en dát het gebeurt wil nog niet zeggen dat het goed is! Ik ben echt geen geitewollensokkenruiter (no disrespect) maar dit is niet zomaar een training waar het ff toevallig mis ging!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:27

Waar "zie jij" een paard lopen dan? Ik zie alleen maar een paar foto's, stilstaande beelden dus. Je kunt niet zien op deze foto's of dat paard zijn hoofd niet kan bewegen. Sterker nog, als ik de verschillende foto's zie dan zie ik toch duidelijk een verschil in houding tussen de eerste en de laatsten, wat doet vermoeden dat het paard zijn hoofd juist wél kan bewegen en dat dus ook doet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:13

horseyfries schreef:
Bedoel jij dan niet dat stuk waarin ze beschrijven hoe ze hem met steun weer overeind hebben gekregen Elisa2? Dat niet over het longeren gaat, maar over het helpen opstaan?

Ja denk dat ik daarmee in de war was..excuses daarvoor..hij heeft hem dus gewoon echt alleen zo strak gedaan aan de bijzet en dan de longe door de binnenste bitring aan het zadel bevestigd..wat mij dan gelijk weer doet afvragen..als hij daar dan een "ruk" aan zou geven,of het paard dan niet heel erg gedwongen is geweest op een rare {door de strakke bijzet} manier in z'n hals te buigen..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:38

Citaat:
Om maar even kort door de bocht te gaan; als hij zijn paarden systematisch mishandeld ed zou dat wel terug te zien zijn in de ring.

Dus niet. Er zijn wel meer prof ruiters die goed presteren. Maar dat wil niet zeggen dat ze het goed doen. Ik zie vaak genoeg "trainingsmethoden" van zg Paardemensen die ik echt niet vind kunnen.

Maar omdat je naar de olympische spelen mag zal je alles wel goed doen?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:04

Laat mij denken aan die fotos van die pony een paar jaar geleden die ook tijdens een wedstrijd heel kort gelongeerd werd. Heeft toen ook een hele boel reacties gegeven toen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:24

De lengte van die bijzet was wel ongeveer de helft van deze....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:54

Elisa2 schreef:
horseyfries schreef:

Ja denk dat ik daarmee in de war was..excuses daarvoor..hij heeft hem dus gewoon echt alleen zo strak gedaan aan de bijzet en dan de longe door de binnenste bitring aan het zadel bevestigd..wat mij dan gelijk weer doet afvragen..als hij daar dan een "ruk" aan zou geven,of het paard dan niet heel erg gedwongen is geweest op een rare {door de strakke bijzet} manier in z'n hals te buigen..

Het veronderstellen dat hij er een ruk aan zou geven is natuurlijk iets wat je op deze foto's niet ziet. Het door de bitring halen van de longe wordt wel vaker gedaan om meer stelling te vragen, en vooral als het paard bijgezet is aan de andere kant kan de hals daardoor niet heel erg verbuigen.
Ik vind het zelf geen prettige methode maar het is niet per defnitie een dieronvriendelijke methode, dat hangt heel erg af van de manier waarop je het gebruikt, en dat kunnen we niet zien omdat er geen videobeelden zijn. Misschien gaf deze man wel minuscuul kleine ophoudinkjes op de longe ipv de ruk die jij veronderstelt, dat weten we allebei niet dus daar kunnen we ook moeilijk over oordelen, noch in positieve, noch in negatieve zin.

Mandy241

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:38

Krijgt nog steun ook? in welk land leven we??

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:24

Ik mag hopen niet in een apenland waar mensen schuldig worden bevonden voordat dat bewezen is?