Dressuurruiter Parra van paardenmishandeling beschuldigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Dressuurruiter Parra van paardenmishandeling beschuldigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:54

Wat een verhaal zeg... maar, waarom heeft het arme paard zo lang moeten vechten? Kwam dan niemand op het idee om de bijzetteugels door te snijden?
1000 dollar boete en 6 maanden cel? Kan hij z'n olympische droom vergeten dit jaar - hij verdient het om veroordeeld te worden.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:58

Ik vind dat hier wel erg voorbarig wordt gereageerd!
Ik bedoel één artikel in nog geen bewijs.

MOCHT het natuurlijk waar zijn, hoop ik inderdaad dat er een passende straf voor hem komt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:00

Nee paddenpad, ik heb het originele artikel teruggelezen en het gaat over 'the horse' dus niet 'his horse' er is dus een vertaalfoutje ingeslopen.

@ Charlotte, 1 artikel? wat dacht je van de fotoreportage, die liegt er niet om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:01

Caira schreef:
Nee paddenpad, ik heb het originele artikel teruggelezen en het gaat over 'the horse' dus niet 'his horse' er is dus een vertaalfoutje ingeslopen.

Ik zie aan die fotoreportage weinig bijzonders. Het logeren, dat zijn wel erg onduidelijke foto's...

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:07

Ik word echt misselijk van de foto's van de 2e link. Hoe imbeciel ben je als je een paard zo bijzet dat hij valt en ook nog gaat slaan om m overeind te krijgen. Maar goed, 1 wordt er 'betrapt' en bij 10 anderen gebeurt het net zo met jonge paarden om ze 'klaar te stomen voor het grote werk'. Achter gesloten deuren. Of het bewijsmateriaal genoeg is voor mishandeling hoop ik, voor onkunde in ieder geval wel...!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:08

Dat bedoel ik dus ook!
Met strakke bijzet longeren, dat doen echt heel veel longeren (ook veel grote namen). Ik zeg btw niet dat dit goed is! Opeens ligt het paard op de grond en is ie in shock. Klinkt mij heel vreemd in de oren.

Foto's zijn ook niet echt duidelijk...

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:18

De foto's en het verhaal over Williampff zijn niet het enige bewijsmateriaal. Er is altijd vooronderzoek door de openbaar aanklager. Het feit dat hij in staat van beschuldiging is gesteld geeft aan dat er kennelijk genoeg ontvankelijk bewijsmateriaal is. Overigens zijn er in het verleden diverse andere zaken door Parra geschikt.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:31

Caira schreef:

Maar dan zijn het toch nog twee aparte zaken,de ene thuis in training aan de longe en waar hij van beschuldigt wordt is van mishandeling op een wedstrijd bij hetzelfde paard William,dus het dier wordt thuis door hem geteisterd en waarschijnlijk ook nogeens een keer op wedstrijdterrein.?!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:38

Nee hoor, gewoon niet zo goed vertaald, er staat nergens dat het op het wedstrijdterrein is gebeurd in het originele artikel. Misschien kunnen ze het even opnieuw vertalen?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:47

Zoals ik het lees heeft hij dus vorig jaar een gele kaart gekregen op een wedstrijd voor wreedheid tegen zijn paard en wordt daarvoor beschuldigt en voor het mishandelen van William wat we op de foto's kunnen zien in de tweede link die Piepenfiets geplaatst heeft.

Wat zou ik me schuldig voelen als eigenaresse dat ik het toegestaan zou hebben zo met mijn dier om te gaan,bah!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:58

vonneke schreef:
Caira schreef:

Ik zie aan die fotoreportage weinig bijzonders. Het logeren, dat zijn wel erg onduidelijke foto's...

Het ligt maar net aan je eigen normen aan waarden...
De reportage bij de foto's spreekt voor zich.

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:05

Paddenpad schreef:
Caira schreef:

Maar dan zijn het toch nog twee aparte zaken,de ene thuis in training aan de longe en waar hij van beschuldigt wordt is van mishandeling op een wedstrijd bij hetzelfde paard William,dus het dier wordt thuis door hem geteisterd en waarschijnlijk ook nogeens een keer op wedstrijdterrein.?!

In het originele artikel staat 'The charges were filed against Cesar Parra, who is based in Jupiter, Florida, while competing on the winter circuit, based on alleged mistreatment of the horse, William PFF, three years ago.' Dus hij is aangeklaagd toen hij in Florida was voor wedstrijden, maar er staat idd niet dat hij dat paard op wedstrijd mishandelde.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:13

Nee, maar ik denk dat iemand die op die wijze met een paard om gaat, het niet bij dat ene paard laat

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:23

O dat denk ik ook niet, zou wel erg toevallig zijn als hij net de ene keer dat hij zoiets doet betrapt wordt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:25

CharlotteMae schreef:
Dat bedoel ik dus ook!
Met strakke bijzet longeren, dat doen echt heel veel longeren (ook veel grote namen). Ik zeg btw niet dat dit goed is! Opeens ligt het paard op de grond en is ie in shock. Klinkt mij heel vreemd in de oren.

Foto's zijn ook niet echt duidelijk...

Hij is toch niet ineens op de grond gaan liggen en ineens in shock geraakt, hij had neusbloedingen en je ziet dat het dier bezweet is. Ik vermoed dat er flink wat geweld nodig is om een paard wat vastgebonden ligt op de grond en niet overeind kan komen in shock te laten komen.

En als je op zo'n manier een paard laat kennismaken met jezelf en op zo'n manier longeert je vast niet vies bent van een beetje zweepgebruik. Daarnaast is de schade die het dier nu heeft (niet meer berijdbaar en constant met een scheef hoofd lopen en evenwichts problemen) niet zomaar uit de lucht komen vallen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:11

Allerlei aannames en beschuldigingen passeren alweer de revue. Het verhaal vertelt alleen de kant van de eigenaresse van het paard, die de beschuldigingen doet. Er zijn geen beelden van het slaan van het paard, nog zie je hoe dit paard ten val komt.
De schade is niet uit de lucht komen vallen idd, maar elk paard kan vallen en daardoor een zenuwbeschadiging oplopen. In de foto waarin het paard heel diep ingesteld is lijkt het paard achteruit te kruipen ipv zo gelongeerd te worden.
We zullen het maar aan de rechtbank over laten om hierover te oordelen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:30

Ik moet er wel om lachen, om al die wilde verhalen.

De foto's zijn zo onduidelijk dat er niets van te zeggen is of het paard strak vastgebonden staat op niet. Voor hetzelfde geld is het gewoon een hartstikke verkeerd moment.

Dat het paard op de grond ligt zegt toch niets? Ht heeft geen hoofdstel meer om, geen singel meer om. Voor hetzelfde geld heeft ie koliek, is op stal tegen de muur gevallen en daarna in de baan gezet waar hij in elkaar zakte?

Lekker makkelijk oordelen met een paar foto's en een verhaal van 1 kant...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:43

HIj zou een paard zelfs getreiterd hebben. Maar er staat helemaal niets concreets in. Het is feitelijk een nietszeggend bericht.

De 2e link pleit niet voor zijn longeerwijze. Ik vrees echter dat dit wel vaker gebeurt, bij andere ruiters en andere paarden.

LecyTinker schreef:
http://www.passingfancyhorses.com/Quick ... ontact.jpg

als je een profecionele trainer bent, dan moet je toch echt wel zien dat het paard werkelijk zijn lichaam compleet verkeerd gebruikt. Dit is niet trainen...

Dat achterbeen doet ook zo raar. Zo zie ik een paard nooit een achterbeen gebruiken.

macke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:59

Als je een paard kort vast zet, trek je hem dicht of tewel de luchtpijp wordt afgesloten, daarbij zijn neusbloedingen heel normaal ook het in shock raken van het paard is dan niet ongewoon. Komt daarbij ook nog een hoog lichaamstemperatuur dan is het plaatje kompleet. De foto's zijn duidelijk genoeg!!!! Hoe ik het weet heb helaas te veel gezien in de dressuurwereld ( top en amateur)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:12

Langcara schreef:
HIj zou een paard zelfs getreiterd hebben. Maar er staat helemaal niets concreets in. Het is feitelijk een nietszeggend bericht.

De 2e link pleit niet voor zijn longeerwijze. Ik vrees echter dat dit wel vaker gebeurt, bij andere ruiters en andere paarden.

LecyTinker schreef:
http://www.passingfancyhorses.com/Quick ... ontact.jpg

als je een profecionele trainer bent, dan moet je toch echt wel zien dat het paard werkelijk zijn lichaam compleet verkeerd gebruikt. Dit is niet trainen...

Dat achterbeen doet ook zo raar. Zo zie ik een paard nooit een achterbeen gebruiken.

Een paard wat achterwaarts gaat gebruikt zo zijn achterbenen....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:16

macke21 schreef:
Als je een paard kort vast zet, trek je hem dicht of tewel de luchtpijp wordt afgesloten, daarbij zijn neusbloedingen heel normaal ook het in shock raken van het paard is dan niet ongewoon. Komt daarbij ook nog een hoog lichaamstemperatuur dan is het plaatje kompleet. De foto's zijn duidelijk genoeg!!!! Hoe ik het weet heb helaas te veel gezien in de dressuurwereld ( top en amateur)

Ik weet niet of je er zo trots op moet zijn dat je zoveel foute dingen gezien hebt, het neemt niet weg dat je nog altijd niet weet of je conclusies in dit geval waar je niet bij was juist zijn. Je gaat ervan uit dat het verhaal van de aanklaagster klopt, maar dat weet je niet. Zoals je ook niet op die foto's kunt aflezen of het paard zo'n hoge lichaamstemperatuur heeft. De foto's zijn juist helemaal niet duidelijk, je ziet niet wat er gebeurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:28

piepenfiets schreef:
De foto's en het verhaal over Williampff zijn niet het enige bewijsmateriaal. Er is altijd vooronderzoek door de openbaar aanklager. Het feit dat hij in staat van beschuldiging is gesteld geeft aan dat er kennelijk genoeg ontvankelijk bewijsmateriaal is. Overigens zijn er in het verleden diverse andere zaken door Parra geschikt.

In staat van beschuldiging is nog altijd heel wat anders dan schuldig.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:37

Ik vraag mij dan af wie die foto's maakt. Diegene staat dan toch gewoon toe te kijken hoe een paard mishandeld wordt. Als ik dat zou zien zou ik de zweep over de trainer halen en niet maar gewoon foto's blijven maken. Dus is het waar??

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:12

het zijn niet echt fijne foto's om naar te kijken maar zo worden wel veel paarden getraind..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:16

Asyaa schreef:
piepenfiets schreef:

In staat van beschuldiging is nog altijd heel wat anders dan schuldig.

Dat gebeurt alleen in geval van een helder omschreven misdaad en is het indienen van een officiele aanklacht bij de rechtbank.
Je mag er dus vanuit gaan dat het geen sensatieverhaal is.