Zijn tarief is hoger dan dat van Jazz himself

Fokkers die zo speculeren, vragen om een zeperd. Kan er geen medelijden mee hebben hoor.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ceasario schreef:Lante schreef:President’s Jack Sparrow is reeds goedgekeurd bij Baden-Württemberg?
Wat is dat dan?
Hehe ..Lezen hij staat daar ook niet in het Hengstverteilungsplan..
Dit plan wordt elk jaar uitgegeven en daar staan de hengsten op waarvoor je een papier krijgt bij dat stamboek
Ik snap uberhaupt niet dat men daar dan zo'n enorm geldbedrag voor over heeft. Het kan dus zo gaan zoals het nu gaat... sta je dan. Voor hetzelfde geld komt hij het onderzoek niet eens door.. alles kan. 
ceasario schreef:janderegelaa schreef:Is dat stamboek wel erkend door het KWPN?
Ik ken hun "regels" niet..Maar voorlopig komt daar ook geen dekbon van..
Het is allemaal heel onduidelijk. en trouwens wat is er genetisch zo bijzonder aan JS..helemaal niks..
een hengstenhouder kan je niet verplichten zijn hengst te gebruiken. anneliesdj schreef:Alle fokkers moeten gewoon terug om minimaal de helft van het dekgeld terug te eisen en het kwpn moet een boete opleggen.
Ik vind persoonlijk dat ze een contract moeten maken dat als je je hengst voorstelt dat je bij de 1e en 2e bezichtiging zelf de keuze nog hebt, ga je daarna verder en komt hij in de 3e bezichtiging dan kun je als eigenaar niet meer terug en ga je er gewoon mee accoord het hele traject af te maken.
Dus goedgekeurd = verrichtingsonderzoek binnen een jaar, rontgen en sperma binnen een jaar enz, de hele rataplan in één keer afwerken.
Als je als eigenaar je hengst terugtrekt betaal je een boete en dan geen 5000 euri's want dat hebben ze in dit geval met 3 dekkingen er alweer uit. Dus even flink in de portemonnee laten voelen.
Enige uitzonderingen zouden natuurlijk zijn wanneer na overleg met de commissie besloten wordt dat het verstandiger is terug te trekken.

Dees schreef:Wat een spagaat voor een hengst die voor menig nuchter nadenkende fokker in eerste aanleg al te duur is.
Laat de 'fokkers'/beleggers-in-paarden die dit toevallig overkomt toch lekker zelf hun boontjes doppen. Ze wisten het immers toch al zo goed