President's Jack Sparrow niet aangeleverd in Stegeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: President's Jack Sparrow niet aangeleverd in Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:08

In geval van JS is de prijs er helemaal niet na.
Zijn tarief is hoger dan dat van Jazz himself :D

Fokkers die zo speculeren, vragen om een zeperd. Kan er geen medelijden mee hebben hoor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:10

President’s Jack Sparrow is reeds goedgekeurd bij Baden-Württemberg?

Wat is dat dan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:11

Dees schreef:
In geval van JS is de prijs er helemaal niet na.
Zijn tarief is hoger dan dat van Jazz himself :D

Fokkers die zo speculeren, vragen om een zeperd. Kan er geen medelijden mee hebben hoor.

Maakt mij niet uit hoor, ik heb hem niet gebruikt. ;) Als ik wat doms zeg corrigeer je me maar. :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:21

Lante schreef:

Wat is dat dan?

Hehe ..Lezen hij staat daar ook niet in het Hengstverteilungsplan..
Dit plan wordt elk jaar uitgegeven en daar staan de hengsten op waarvoor je een papier krijgt bij dat stamboek

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:41

ceasario schreef:
Lante schreef:

Wat is dat dan?

Hehe ..Lezen hij staat daar ook niet in het Hengstverteilungsplan..
Dit plan wordt elk jaar uitgegeven en daar staan de hengsten op waarvoor je een papier krijgt bij dat stamboek

Is dat stamboek wel erkend door bet KWPN?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:48

Ik heb niet zo'n medelijden met de fokkers die zo'n enorm bedrag hebben betaald voor een hengst die nog niet ggk is :n Ik snap uberhaupt niet dat men daar dan zo'n enorm geldbedrag voor over heeft. Het kan dus zo gaan zoals het nu gaat... sta je dan. Voor hetzelfde geld komt hij het onderzoek niet eens door.. alles kan.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:58

Maar als het zo is, dan gaan de mensen niet meer willen fokken met hem, dus minder dekking elke dag en dus mag hij dan wel meelopen...Er is toch nog een najaaronderzoek in september?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

Tsja, heel simpel, een risico is het sowieso om te fokken met een niet ggk hengst.
Hij zal wellicht later wel aangeboden worden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

janderegelaa schreef:
Is dat stamboek wel erkend door het KWPN?

Ik ken hun "regels" niet..Maar voorlopig komt daar ook geen dekbon van..
Het is allemaal heel onduidelijk. en trouwens wat is er genetisch zo bijzonder aan JS..helemaal niks..

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:57

Ik vind persoonlijk dat ze moesten gewacht hebben met dekken...
Bij Totilas kon je ook pas vanaf 1 april officieel dekken...
Dus moesten ze dit ook maar bij deze hengst gedaan hebben!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:00

ceasario schreef:
janderegelaa schreef:
Is dat stamboek wel erkend door het KWPN?

Ik ken hun "regels" niet..Maar voorlopig komt daar ook geen dekbon van..
Het is allemaal heel onduidelijk. en trouwens wat is er genetisch zo bijzonder aan JS..helemaal niks..

Je krijgt wel een dekbon. In Duitsland staat hij dan in Buch 2. Dan zijn ze wel gekeurd maar heb nog geen verrichting gelopen. Bij Spielberg was dat destijds ook zo en daar kreeg je met de Duitse dekbon gewoon een A papier bij.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:16

Het is voor de fokkers spijtig dat je 2000 euro vooraf hebt betaalt voor een niet gekeurde hengst.

Maar misschien hebben de eigenaren iets gezien op de foto wat eerst weggewerkt moet worden voor men hem aanbied bij het KWPN. En in het slechste geval wordt hij nooit meer aangeboden.
Bovenstaande is niet op fieten getoetst

Neemt niet weg 't beesje kan geweldig lopen

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:49

Je zou als fokker de gok maar genomen hebben, ik denk dat je dan nu wel even baalt... €2000,- voor een hengst die misschien niet meer goedgekeurd wordt. Moet zeggen dat ik het ook echt een veel te hoog tarief vind voor een hengst die nog niks bewezen heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:10

Uiteindelijk zijn de fokkers er zelf bij :) een hengstenhouder kan je niet verplichten zijn hengst te gebruiken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:11

Nee,maar netjes richting de fokkers, die vertrouwen hebben in deze hengst en er een berg geld voor betalen ( waardoor hij dus indirect niet naar het onderzoek gaat omdat het " te veel wordt") is het niet,zeg.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:14

Nu snap ik ook wat de reden is dat vooraf het totale dekgeld betaald moet worden ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:16

oja,dat ook nog.Pfffffff.......voor Jazz zou ik dat misschien nog overwegen,maar voor een jonge hengst, no way.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:18

Het schept inderdaad geen vertrouwen. Ik zou me behoorlijk beet genomen voelen..

inseminator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:51

Het is niet normaal,
het kwpn moet nu ballen tonen en hem niet meer toelaten,eigenaren moeten niet denken dat ze alles kunnen doen wat hun uitkomt,eerst met veel tamtam nederland binnen halen
daarna keuringen laten doen ,hengstencompetitie mee laten doen,en als iedereen er over praat
dan niet komen opdagen,werkelijk walgelijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:20

Alle fokkers moeten gewoon terug om minimaal de helft van het dekgeld terug te eisen en het kwpn moet een boete opleggen.

Ik vind persoonlijk dat ze een contract moeten maken dat als je je hengst voorstelt dat je bij de 1e en 2e bezichtiging zelf de keuze nog hebt, ga je daarna verder en komt hij in de 3e bezichtiging dan kun je als eigenaar niet meer terug en ga je er gewoon mee accoord het hele traject af te maken.
Dus goedgekeurd = verrichtingsonderzoek binnen een jaar, rontgen en sperma binnen een jaar enz, de hele rataplan in één keer afwerken.
Als je als eigenaar je hengst terugtrekt betaal je een boete en dan geen 5000 euri's want dat hebben ze in dit geval met 3 dekkingen er alweer uit. Dus even flink in de portemonnee laten voelen.

Enige uitzonderingen zouden natuurlijk zijn wanneer na overleg met de commissie besloten wordt dat het verstandiger is terug te trekken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:40

anneliesdj schreef:
Alle fokkers moeten gewoon terug om minimaal de helft van het dekgeld terug te eisen en het kwpn moet een boete opleggen.

Ik vind persoonlijk dat ze een contract moeten maken dat als je je hengst voorstelt dat je bij de 1e en 2e bezichtiging zelf de keuze nog hebt, ga je daarna verder en komt hij in de 3e bezichtiging dan kun je als eigenaar niet meer terug en ga je er gewoon mee accoord het hele traject af te maken.
Dus goedgekeurd = verrichtingsonderzoek binnen een jaar, rontgen en sperma binnen een jaar enz, de hele rataplan in één keer afwerken.
Als je als eigenaar je hengst terugtrekt betaal je een boete en dan geen 5000 euri's want dat hebben ze in dit geval met 3 dekkingen er alweer uit. Dus even flink in de portemonnee laten voelen.

Enige uitzonderingen zouden natuurlijk zijn wanneer na overleg met de commissie besloten wordt dat het verstandiger is terug te trekken.

Wat een spagaat voor een hengst die voor menig nuchter nadenkende fokker in eerste aanleg al te duur is.

Laat de 'fokkers'/beleggers-in-paarden die dit toevallig overkomt toch lekker zelf hun boontjes doppen. Ze wisten het immers toch al zo goed ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:56

Natuurlijk is het balen voor de fokkers die vooraf zoveel dekgeld hebben betaald, maar ze hebben zelf voor deze hengst gekozen met de wetenschap dat hij nog niet goedgekeurd was, dus geld terug vind ik overdreven. Dekken met een hengst die het verrichtingsonderzoek nog niet heeft gelopen is altijd een risico.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:08

Al werd wel de illusie gewekt dat hij het onderzoek zou doorlopen. Maar goed, ook ik vind het een keuze vd fokker.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:50

Werd toch mooi verkocht als bijna zeker goedgekeurd...dus als fokker kun je ook wel als misleidende publiciteit roepen.
En hij is ook verkocht als goedgekeurd bij oldenburg, maar blijkbaar heeft hij daar ook zijn testen niet gelopen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:07

Dees schreef:
Wat een spagaat voor een hengst die voor menig nuchter nadenkende fokker in eerste aanleg al te duur is.

Laat de 'fokkers'/beleggers-in-paarden die dit toevallig overkomt toch lekker zelf hun boontjes doppen. Ze wisten het immers toch al zo goed ;)

En die mensen hebben geen recht op waar voor hun geld?
Als zo'n regel er zou zijn zou die natuurlijk niet alleen gelden voor piraten maar voor elke hengst, ookal vragen ze 100 euro dekgeld.