Gebruik helmcamera’s door FEI aan banden gelegd *Video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Gebruik helmcamera’s door FEI aan banden gelegd *Video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:44

Wat een geneuzel weer.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:49

wohooo, bureaucratie for the win. :=

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:06

pff kinderachtig gezeur van de #Fei zeg,
stel je voor ze lopen inkomsten mis, tis wel een
geldwolven systeem de FEI. bah bah

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:18

HENNY!!
Schrok me rot :Y)
Maar je, wat een gedoe weer..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:49

Mijn hemel wat kan dit paardje leuk springen en het lef van die man, het ziet er allemaal zo makkelijk uit.
Voor mij niet weg gelegt zie ik al wel. brrrrrr!

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:07

Tja, ik denk niet dat de FEI hier enige keuze in heeft gehad. Zij hebben contracten met bepaalde tv-zenders over EXCLUSIEVE uitzendrechten voor grote evenemtenten. Dat betekend dat alleen die zender beelden mag maken en verspreiden. Ik gok zo dat in die contacten een flinke boeteclausule is opgenomen als de FEI andere partijen ook laat uitzenden. Wat voor beelden het dan ook zijn, de zender waarmee het contract is afgesloten kan dit verbieden op laste van een flinke smak geld. De FEI heeft waarschijnlijk een waarschuwing gekregen, eieren voor z'n geld gekozen en dus maatregelen genomen om dit in het vervolg te verhinderen.
In plaats van dus de FEI van vanalles te betichten kan beter even gekeken worden naar de TV zenders die dit soort eisen stellen.
De FEI heeft natuurlijk de keuze om niet in zee te gaan met zenders die deze eisen stellen, maar ik denk dat er dan nog maar heel weinig uitgezonden gaat worden. Bokkers weer over de teil, het is ook nooit goed :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:32

Eigenlijk vind ik dit een gemiste kans :-)

Als de Eventing in het nieuws is dan is dat heel vaak negatief, 'paard overleden bij cross-country'. Dan krijg je ook de reacties als 'dierenbeulen, die mensen geven niet om hun paarden'.

Door dergelijke filmpjes zie je juist hoe de band tussen paard en ruiter is. Je ziet bijvoorbeeld in dit filmpje in de OP (maar ook op andere filmpjes met helmcamera's) dat de ruiter continue het paard beloond, toespreekt, noem maar op (na de coffin zelfs met twee handen klopt op de hals van het paard). Je krijgt hierdoor een hele positieve insteek van de sport.