OM: 'Overval op manege één van ergste soort'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

daantjuhhh schreef:
_San87_ schreef:

Dat klopt. Die mensen hebben levenslang, maar zo lang kan je de daders niet wegzetten.

Waarom niet?

Iedereen zo zijn mening, maar mijn eerlijke mening is 20 jaar meer in de richting.
En bij moord levenslang.

Ons rechtssysteem vind ik echt kinderachtig.

Zwaardere straffen zijn niet de oplossing en verkleinen recidive zeker weten niet, daar zijn talloze onderzoeken naar gedaan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:03

_San87_ schreef:
Zwaardere straffen zijn niet de oplossing en verkleinen recidive zeker weten niet, daar zijn talloze onderzoeken naar gedaan.

Hoewel ik het niet gemakkelijk vind om te begrijpen, wil ik het wel geloven. Maar anderzijds geloof ik er sterk in, dat een heleboel slachtoffers zich niet serieus genomen voelen met ondermaatse strafmaatregelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:12

Jakkes afschuwelijk, niet te voorstellen, want ze waren dik met de eigenaar van de manege.

Ik zeg altijd houdt zaken en prive strikt gescheiden.

Ja helaas zijn ze te soft hier in NL, daarom is er ook erg veel geweld en alles in NL en alles wordt erger en gekker, want ze lachen om de softe straffen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:28

soesita schreef:
_San87_ schreef:

Hoewel ik het niet gemakkelijk vind om te begrijpen, wil ik het wel geloven. Maar anderzijds geloof ik er sterk in, dat een heleboel slachtoffers zich niet serieus genomen voelen met ondermaatse strafmaatregelen.

Nee inderdaad, kan mij niet schelen dat het niet minder gebeurt.
Maar voor de slachtoffers is er misschien net iets meer waarde aan te hechten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:38

ik hoop voor de familie Wennekes dat ze allemaal lange gevangenisstraffen kr
ijgen. Lafaards zijn het :r :r

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:17

daantjuhhh schreef:
soesita schreef:

Nee inderdaad, kan mij niet schelen dat het niet minder gebeurt.
Maar voor de slachtoffers is er misschien net iets meer waarde aan te hechten.

Jou kan het niks schelen, maar het volgende slachtoffer wel. We kunnen toch niet daders hoger blijven straffen ten genoegdoening van de huidige slachtoffers om daarmee het risico te verhogen op meer slachtoffers? Dat wordt een vicieuze cirkel.

Btw weten jullie wel wat dat kost om die lui levenslang op te sluiten? Dat is allemaal belastinggeld.
Ik ben meer voor werkstraffen. Celstraf gecombineerd met een meerjarige werkstraf.

8 jaar is voor mishandeling een redelijke eis. Ik vermoed dat het uiteindelijk wel wat lager uit zal vallen met een aantal jaar voorwaardelijk. Dat zou wel jammer zijn.

Wat een vreselijke gebeurtenis trouwens. Brr.

pandabeertje

Re: OM: 'Overval op manege één van ergste soort'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:25

Als je zo'n overval helpt opzetten ben je toch niet goed bij je hoofd.
Dat hou je toch tegen????
Hiervoor zouden ze de medeverdachten echt heel zwaar mogen straffen. Borderline of niet, je kan natuurlijk ook voordat de overval gepleegd word aan de bel trekken. Bij je eigen vrienden nog wel.

Maar vind het ook niet zo slim dat je met zo'n groot bedrijf je geld in contanten in huis hebt liggen.
Staan daar een paar 100 paarden gestald als dit de wennekers is die ik ken. Zeker als er mensen van op de hoogte zijn vraag je om moeilijkheden. Niet iedereen is te vertrouwen blijkt maar weer.

prinsfasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:45

Ook ik vind 8 jaar veel te weinig! Die mensen incl. Die meid chiela moeten hard aangepakt worden!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:49

Ik vind acht jaar ook niet zoveel eerlijk gezegd. Als ik bijna dood geslagen wordt, hoop ik toch dat de laffe daders de rest van hun leven in de bak mogen zitten. Idioten!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 07:50

soesita schreef:
_San87_ schreef:

Het feit dat iemand niet de kans krijgt om de boel te verzieken omdat diegene in het gevang zit, verkleint de kans op meer ellende voor anderen aanzienlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:11

Stelletje gestoorden zijn het...
Mag hopen dat ze een flinke straf krijgen..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:13

Wat een ongelofelijk slappe eis die 8 jaar voor zo'n zieke daad. En wat een sukkel ben je als je je met dit soort dingen bezig houd. Als je door je psychische toestand zulke dingen doet dan denk ik dat je echt niet op straat hoort maar onder permanent toezicht.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:48

De eis kan me niet zoveel schelen, gevoelsmatig is dat in dit geval nooit voldoende, waar ik mij het meest over verbaas is het feit dat het vrienden waren! Deze mensen zullen hun hele leven lang nooit meer mensen dichtbij kunnen laten komen en dat is buiten het gevoel dat je niet meer veilig bent in je eigen huis misschien nog wel het ergste!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:51

opsluiten, allemaal, en als ze vrijkomen boktmeeting organiseren op de plek dat hij word "losgelaten" eens kijken of hij dan nog vaker overvallen pleegt :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:54

Ja helaas zijn ze te soft hier in NL, daarom is er ook erg veel geweld en alles in NL en alles wordt erger en gekker, want ze lachen om de softe straffen.[/quote]

Ik begrijp de reactie, want je gunt die daders de doodstraf... maar gelukkig hoeven wij dan ook niet de beslissing te nemen wat iemand aan straf verdient, en doen goed opgeleide rechters dat. Het is nl niet zo dat er veel geweld is in Nederland door het "softe strafsysteem": in Amerika is veel meer en extremer geweld, dankzij het veel strengere strafsysteem. Het is zinvol om eerst te weten waar je over praat ipv direct wat te roepen.

Gevangenissen worden altijd afgeschilderd als een hotel "met TV enzo" maar dat is niet zo. Wil je TV in je cel dan moet je die gewoon huren en omdat je geen inkomen hebt in detentie is dat best lastig. De straf is een vrijheidsstraf, en het past niet in een beschaafde samenleving om mensen dan in middeleeuwse kerkers te gooien, dus ja, je hebt in de gevangenis een bed, in een cel die je met 1 tot 5 anderen moet delen, en in diezelfde ruimte staat ook de wc pot achter een schermpje. Je mag 1 uur per dag luchten en, afhankelijk van de inrichting, een paar keer per week douchen.

Voor de familie Wennekers vind ik het afschuwelijk wat hen is overkomen. Ik hoop dat ze genoeg echte vrienden over hebben die hun bij het verwerken van deze traumatische gebeurtenis zullen steunen.

Oja, mbt Borderline, geen enkele rechter zal iemand met een dergelijke persoonlijkheidsstoornis ontoerekeningsvatbaar verklaren, dus daar hoeft hier geen discussie over te worden gevoerd. Natuurlijk grijpt een advokaat alles aan voor zijn verdediging, maar hij weet zelf ook wel hoe het werkt. Het is wel inherent aan het Nederlandse rechtsysteem dat rekening wordt gehouden met de persoon van de verdachte, dat kan echter ook ten nadele uitvallen voor die verdachte.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:57

Wij zijn idd te soft in Nederland, vandaar dat wij ook de hoogste straffen geven van alle landen in Europa en alleen landen als Amerika (wat je zeker niet als voorbeeld moet willen hebben) en landen waar ze nog nooit van rechtsfilosofie hebben gehoord als Thailand, Rusland, China, Zuidelijk Amerika, etc. nog strenger straffen. Dus nee wij zijn echt heeeeel soft.

Daarnaast zoals al eerder is gezegd langer straffen helpt niet. Daarnaast hier wordt gedaan alsof straffen puur en alleen vergelding is voor de slachtoffers. Dat is niet zo, dat speelt mee, maar is niet de enige reden voor straffen. Dat zou ook niet goed zijn, want voor een slachtoffer is er nooit genoeg vergelding in sommige gevallen.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:59

Soft in Nederland? We zitten hier in de top van Europa qua strafmaxima.
Bovendien helpen zwaardere straffen niet om dit tegen te gaan zoals san87 al aangeeft.
Neemt niet weg dat ze wat mij betreft die 8 jaar wel mogen zitten. Zeker na zoveel geweld..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:02

Ja natuurlijk, wat ons betreft mag dat wel.
Maar het is niet aan ons.
En die dader heeft ook een moeder, of een kind, en die denken er mogelijk anders over.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:05

Nikass schreef:
Ja natuurlijk, wat ons betreft mag dat wel.
Maar het is niet aan ons.
En die dader heeft ook een moeder, of een kind, en die denken er mogelijk anders over.

Dat zal allemaal wel, maar je gaat mij niet wijsmaken dat jij het wel prima zou vinden als dit jou of je geliefden was overkomen. Dan wil je ook niet dat ze na twee jaar weer vrolijk rondhuppelen als jij weer eens naar de kaakchirurg moet, omdat die eikels je smoel verbouwd hebben :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:07

Dat heb je mij ook niet horen zeggen, dan moet je even lezen wat ik hiervoor gepost heb.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:13

Wat vreselijk dit!! Ik heb aantal jaren geleden een hele tijd bij Jos op stal gestaan, wat een vreselijk nieuws en wat een geluk dat hij nog leeft! Verschrikkelijk.... 8 jaar is nog te weinig :(

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:17

Tsja, wat zullen we er eens van zeggen.... 8)7

(en dan ook nog eens een lege kluis en dom genoeg zijn om de gestolen auto te verpatsen)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:20

Jeetje, Ik had al gehoord van het hele verhaal, maar dat het zo ernstig was wist ik ook niet!
Ik heb in dezelfde tijd als Abrahams op wennekers gestaan en dit gun je niemand!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:33

Echt afschuwelijk! Hij had wel dood kunnen zijn, dus ik hoop ook op de maximale straf

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:35

Zal trouwens een drukke boel worden in de gevangenis als we iedereen maar gewoon levenslang geven. Waar moeten we ze dan in godsnaam laten? Gevangenissen zitten al overvol.
Gevangenisstraf vind ik persoonlijk ook niet echt een oplossing. Volgens mij zijn er weinig mensen beter uitgekomen dan er ingegaan. Voordeel is uiteraard wel dat de maatschappij (tijdelijk) wordt beschermd.