In gesprek met John Swaab: "Zitten om te kunnen voelen" (2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Re: In gesprek met John Swaab: "Zitten om te kunnen voelen" (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:06

met jullie eens dat de foto een verkeerd beeld geeft. amazonde lijkt zich meer vast te klemmen met haar benen. trekt de benen zelfs nog wat op.

ik galopeer ook rustig zonder beugels en teugels bij ons door het land. maar is toch anders dan aan de longeerlijn. ik neem ook oefeningen mee om aan mijn zit te werken. vooral om mijn armen nek en schouders los te kunnen laten.

ik heb nu een ruitertraining en daar leer je dus om je balans te vinden, je bent bezig met een grote bal.
door die oefeningen leer je om de heupen en bekken los te laten zodat je nog beter op je paard kunt gaan zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:25

Hier op bokt zit iemand voor wie ik zo giga veel respect heb. Ze doet op een galopperend paard allerlei oefeningen, erop-eraf, allerlei kunstjes. Echt waanzinnig knap. Zonder zadel en hoofdstel.

germie

Re: In gesprek met John Swaab: "Zitten om te kunnen voelen" (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:40

Heb ook nog wel eentjevan dezelfde dag en oefening waar ik gewoon benen lang heb.
Dit is dus mijn manier van zit trainen. In een les doe ik het niet (heb nu zowieso tijdelijk geen les). Mijn paard accepteert dit gelukkig wel allemaal. en dat maakt het wel makkelijker.