Edward Gal en Blue Hors Romanov winnen met overmacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:38

BigOne

Re: Edward Gal en Blue Hors Romanov winnen met overmacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:41

Dat is dan niet volgens de regels want hij heeft de beschermers nog om.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:50

Volgens mij is het geen officiële wedstrijd, het is immers een hengstenkeuring ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:57

Zo HALLO dan! En wat een verschil met de score van de nummer 2!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:10

Sannah schreef:
Wuis schreef:
Klopt. Daarom was ik ook erg benieuwd naar beeldmateriaal. Ben benieuwd naar de achterhand van Romanov.

De proef van gisteren:
http://hingstekaaring.ridehesten.com/po ... c6b756.mp4

Dank je. Super om te zien. Er is nog genoeg wat beter moet dus ik ben benieuwd hoe veel groei deze combi dit jaar gaat doormaken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:15

Als ik het filmpje zo bekijk vindt ik het er al weer iets beter als vorige maand uitzien, Veel meer expresie, en ja het ziet er nog iets rommeliger uit naar mijn mening, maar ik doe het hem echt never nooit na, echt knap hoe hij deze hengst aan het rijden krijgt.

michaz81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:46

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het helemaal niet zo geweldig uitzien hoor, op dat filmpje. vind het paard stijf in de rug en hals, twijfelachtig in het achterbeen en vaak tactverlies in passage en piaffe. Het kan mij in ieder geval niet bekoren. En de percentages zijn idd ruim boven de 70 procent, maar of ie die op een gewone wedstrijd ook zal lopen??? Ik zie 'm in ieder geval niet zo het Olympisch team inlopen

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:04

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:11

Vind het niet slecht uitzien!
Ben benieuwd hoe ze zich verder gaan ontwikkelen!
Voor 4 maanden een combinatie gaat dit zeker de goede kant op

anoukorion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:36

Het is dan ook een erg lang en groot paard!!
Knap gedaan, leuk om hem te zien op zon groot paard.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:55

top!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:05

Leuk dat ie succes heeft met dit paard. Ik vind het paard niet de meest sterke achterhand hebben. Je zie dat Edward hem wel probeert te activeren, maar dat het nog niet de hele proef lukt om het vast te houden. Dat is wel jammer. Het zal tijd nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:06

Vind het er erg fijn uitzien. :) Zeker als je je bedenkt dat ze nog helemaal niet zo lang een combinatie vormen. Zijn zat paarden met een betere achterhand maar hij doet het nog best pittig, niet :D?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:58

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind Romanov wat 'uit verhouding'. Daarnaast vind ik de lengtebuiging wat tegenvallen voor zo'n langgelijnd paard. Draf vind ik wel mooi gedragen, maar hij lijkt de rug nog behoorlijk vast te houden(misschien daardoor ook de tactfouten?), zeker voor een paard dat loopt op dat niveau. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Edward Gal, maar mocht hij dit paard meenemen naar de OS, dan heeft hij nog een lange wegcte gaan imo.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:06

Knap gedaan zeg! :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:51

Ook ik vind Romanov (nog) niet zo geweldig. Maar ja, een andere ruiter (Anky) lost alle problemen eerst thuis op voordat ze starten en Edward doet het tussen de starts door waarschijnlijk. Heb zelf meer verwachtingen van andere paarden, maar die zijn nog niet op dit niveau.

Voor de liefhebber vond ik nog een filmpje van een interview met Edward Gal over de eventuele aankoop van Totilas en de samenwerking met Glock:

http://youtu.be/KqGHafZ5-Hg

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:41

Top :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:49

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:50

http://vimeo.com/38327879
dit is een filmpje van de grandprix en ik moet zeggen dat het er echt niet slecht uit vind zien. vooral die passage en piaff vind ik er alweer iets beter uitzien.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:11

HorseTimeXL schreef:
http://vimeo.com/38327879
dit is een filmpje van de grandprix en ik moet zeggen dat het er echt niet slecht uit vind zien. vooral die passage en piaff vind ik er alweer iets beter uitzien.

Ik heb het filmpje nog een keer gekeken, maar ik blijf erbij dat ik het nog wat "hangen en wurgen" vind. Je ziet dat Romanov nog niet fijn is afgesteld op de hulpen, reageert laat en trekt er te weinig aan zoals ik het kan zien. Tsja, en of het echt nog wat wordt zullen we zien. Edward zal de fijne afstemming wel voor elkaar krijgen, maar de lossigheid en souplesse weet ik zo net nog niet.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:57

Het is niet volgens de offciciele startregels. niet alleen beenbeschermers maar ook een zweep.
Mooie manier om "wedstrijdervaring" op te doen samen toch? Kunnen er zo mooi een trainingsrit van maken onder wedstrijdomstandigheden.

Ik zie veel tactfouten en af en toe wat spanning mbt tot de aanleuning (en tegen het been), maar voor mijn gevoel komt dat omdat hij nog sterker moet worden en omdat Gal hem scherper en actiever probeert te krijgen. Je ziet dat wanneer hij achter niet actief genoeg is, Gal hem corrigeert en je dan grotere en actiever passen krijgt en tactmatige fouten.
De passage en piaffe in het begin is minder sloffend vergeleken bij Vechta en het filmpje wat ik gezien heb met de vorige ruiter, op het eind zie je dat die laatste passage weer minder wordt, vast vermoeidheid.

Al met al zie ik wel de vooruitgang, al moet er nog veel gebeuren. Ben benieuwd naar hun volgende optreden!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:02

michaz81 schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het helemaal niet zo geweldig uitzien hoor, op dat filmpje. vind het paard stijf in de rug en hals, twijfelachtig in het achterbeen en vaak tactverlies in passage en piaffe. Het kan mij in ieder geval niet bekoren. En de percentages zijn idd ruim boven de 70 procent, maar of ie die op een gewone wedstrijd ook zal lopen??? Ik zie 'm in ieder geval niet zo het Olympisch team inlopen

Je bent niet de enige, ik schrok namelijk best wel erg toen ik het filmpje zag. Daar komt bij dat hij er ook nog zweepje bij heeft die hij best wel wat gebruikt. Vind dat Romanov bar weinig buiging in het achterbeen heeft en vind 'm veel minder fijn in aanleuning dan hij bij Sune Hansen was. Nee, hij kan mij niet bekoren, en ik vraag me af hoeveel ze op een officiële wedstrijd bij elkaar rijden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:34

Ik vind er ook nog erg veel werk aan, paard mist nog ontzettend veel kracht en souplesse.
Maar als ik het vergelijk met het filmpje in Vechta, vind ik dit echt wel al stukken beter. Of deze combi klaar is tegen de OS betwijfel ik wel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:36

Joyce B, kan me helemaal vinden in wat je schrijft. Edward corrigeert regelmatig en das m.i. niet alleen terecht maar ook goed om dit ook in de ring te doen. Om tot een echte fijnafstemming te komen heb je tijd nodig. Krijg de indruk dat Romanov soms wat laks wordt en als Edward dan corrigeert, in eerste instantie wat schieterig/heet en dan aardig het gevraagde laat zien.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:11

Voor die korte tijd dat ze een team vormen kun je nog niet zoveel verwachten....