Barockpinto hengstenkeuring 2012: 3 hengsten goedgekeurd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:10

Hadden zij niets te maken met preventie Rhinopneumonie dan?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:50

eenitraM schreef:
LiiNd_Y schreef:
wat vind je er niks aan dan? het ras zelf? de kruizingen?

De kruising. Wat voor meerwaarde heeft dit stamboek? Imo geen meerwaarde voor het paarderas (al die rassen door elkaar, fries, prullebak, kwpn, wb en de hele meuk)

En hoe denk je dan dat andere rassen zijn ontstaan? ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:31

Princeps schreef:
eenitraM schreef:

De kruising. Wat voor meerwaarde heeft dit stamboek? Imo geen meerwaarde voor het paarderas (al die rassen door elkaar, fries, prullebak, kwpn, wb en de hele meuk)

En hoe denk je dan dat andere rassen zijn ontstaan? ;)

Je moet ergens beginnen, maar niet met deze meuk :=

ponyparadijs

Re: Barockpinto hengstenkeuring 2012: 3 hengsten goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:36

Waarom is het meuk eenitraM?
Als je het jou smaak niet is prima maar om het dan maar meuk te noemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:42

ponyparadijs schreef:
Waarom is het meuk eenitraM?
Als je het jou smaak niet is prima maar om het dan maar meuk te noemen?

Nou, als je sommige beschrijvingen van die hengsten leest...

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:45

terechte toppers!
zien er goed uit

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:45

Nou zeg, wat een afgunst lees ik hier. Ooit bij nagedacht dat er wel mensen zijn die heeel veel tijd en emotie steken in dit stamboek, wie ben jij dan om dit meuk te noemen. Om je te schamen :n

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:47

jus schreef:
Ik ken dit stamboek niet dus even een vraagje alle bonte paarden met barok uiterlijk kunnen in dit stamboek opgenomen worden ?
In Spanje zijn er echt fantastische kruizingen van PRE (andalusiers) in bont met een superbarok uiterlijk deze zouden dus ook in dit stamboek opgenomen kunnen worden ?

De Barockpinto, ook wel bonte fries genaamd, dient minimaal 25% en maximaal 87,50% fries bloed in zich te hebben.

Nee dus... alleen als er ook fries in zit (min 25%) dan kan het een barockpinto zien...

Ik ken geen bonte anda's, maar wel jammer die die niet bij dit stamboek zouden kunnen aansluiten... lijkt me namelijk wel een aanwinst :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:06

FunkyMistiC schreef:
Nou zeg, wat een afgunst lees ik hier. Ooit bij nagedacht dat er wel mensen zijn die heeel veel tijd en emotie steken in dit stamboek, wie ben jij dan om dit meuk te noemen. Om je te schamen :n

_/-\o_

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:19

Angela schreef:
jus schreef:
Ik ken dit stamboek niet dus even een vraagje alle bonte paarden met barok uiterlijk kunnen in dit stamboek opgenomen worden ?
In Spanje zijn er echt fantastische kruizingen van PRE (andalusiers) in bont met een superbarok uiterlijk deze zouden dus ook in dit stamboek opgenomen kunnen worden ?

De Barockpinto, ook wel bonte fries genaamd, dient minimaal 25% en maximaal 87,50% fries bloed in zich te hebben.

Nee dus... alleen als er ook fries in zit (min 25%) dan kan het een barockpinto zien...

Ik ken geen bonte anda's, maar wel jammer die die niet bij dit stamboek zouden kunnen aansluiten... lijkt me namelijk wel een aanwinst :j

Die valt dan toch gewoon in de XX richting?
Net als die Remy.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:25

FunkyMistiC schreef:

Schamen? Waarvoor, een eigen mening hoef je je nooit voor te schamen. Persoonlijk zal het me boeien hoor, als men dit leuk vindt en een stamboek opricht, prima.
De een vind het geweldig de ander niet, daar heeft grote broer KWPN ook ''last'' van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:29

Is dit stamboek inmiddels al erkend?
Wel apart op een dergelijk event doorgang te geven bij een advies om biet samen te scholen ivm rhino...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:14

Citaat:
Ik ken geen bonte anda's, maar wel jammer die die niet bij dit stamboek zouden kunnen aansluiten... lijkt me namelijk wel een aanwinst

Dus in dit stamboek zijn alleen zwart/wit paarden ? Is iid jammer want je ziet hier prachtige bonte hengsten met PRE/lusitano(dus barok) bloed.
Hadden het stamboek beter de naam frysopinto kunnen geven er zijn namelijk zoveel barroken rassen :D

http://www.caballosibericos.com/

kijk bij referencia 141

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:29

Hoezo nou weer afgunst????

Je vind het wat of je vind t niks.

Al die tijd en emotie aanhalen vind ik beetje onzin. Er kan geld verdient worden aan bonte Friezen dus wordt er nu op gefokt. Ik wil mijn veulen liefst voor veel geld verkopen dus ga ik nu voor een bonte ipv voor een gemiddelde fries waar er al 1001 van zijn.

Is allemaal geld mee gemoeit hoor.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:44

Of je het nou leuk vindt of niet.. je hoeft andersmans paarden niet meuk te noemen. Iedereen hecht waarde aan zijn eigen dier, je vindt je eigen dier mooi en dan kan het erg kwetsend overkomen als iemand anders daar negatief over is. Ongeacht of je het nou mooi vindt of niet, je kunt een beetje in andersmans gevoel inleven..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:47

Ja okee, zon teer zieltje heb ik niet. Als iemand mijn paard meuk vind haal ik mijn schouders op en bedenk dan dat ik er wel blij mee ben. Hoef me er niet beledigt of gekwetst door te voelen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:49

Hoeft ook niet, maar het is gewoon een stukje respect, vind ik.. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:07

stef schreef:
Is dit stamboek inmiddels al erkend? .

Ik quote mezelf even :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:22

Volgens mij is dit stamboek sinds vorig jaar erkend, maar hou me er niet aan vast ik ben geen kenner haha.
Ik zou er heen gaan, maar ben neit gegaan ivm de rhino, begreep ook niet zo goed waarom dit wel doorging, zal wel met de kosten te maken hebben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:25

Of gewoon lak hebben aan alles. Althans, dat signaal zend je zo wel uit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:30

ja ergens wel ja, heel jammer.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:36

stef schreef:
Of gewoon lak hebben aan alles. Althans, dat signaal zend je zo wel uit

Zo is het stamboek ook ontstaan. lees de historie maar eens door.

ik had er graag bij willen zijn maar door de rgino thuisgebleven.

Zitten wel hele mooie paarden bij!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:30

Is toch altijd fijn om EenitraM weer ergens haar ongenuanceerde en ongefundeerde mening te zien deponeren...
Moet eerlijk zeggen dat ik niet van alle paarden even gecharmeerd ben....maar je moet ergens beginnen met het creeren van een ras. De meeste rassen zijn 'veredeld' door er andere paardenrassen aan toe te voegen. Binnen het eigen ras blijven levert uiteindelijk toch een te beperkte populatie op. Zeker met de hypehengsten in de sport.

Overigens een bonte PRE bestaat niet. een bonte andalusier (kruizing PRE) kan dan weer wel. Maar dan zou je ook moeten weten wat daar dan weer achter zit. Het hangt er vanaf wat het fokdoel van de barockpinto is, ik heb me er niet in verdiept maar ik kan me voorstellen dat daar meer achter zit dan kleur.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:42

karuna schreef:
...daarnaast als ik de bemerkingen lees van de goedgekeurde hengsten zitten er best bouw en gangenfouten in.

Vind ik ook moeilijk te begrijpen waarom ze dan worden goedgekeurd. En één van de hengsten met mindere punten is dan weer ster geworden?! :n

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:07

Omdat het stamboek natuurlijk nog niet zo groot is dat ze overal op kunnen selecteren. Je zult ergens moeten beginnen. Als je nu al zo streng selecteert dat er geen hengst meer over blijft dan heb je heel snel geen stamboek meer. Vandaar dus hengsten met een bemerking. Naar mate het stamboek groter wordt kun je wel weer strenger gaan selecteren.