Hengstveulen voor volbloedmerrie Zenyatta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:12

Tosadog schreef:
Ik vind het al heel wat dat Zenyatta het veulen zelf heeft gekregen en op mag voeden; hoe vaak wordt er niet een draagmerrie ingezet, ook als de merrie uitgeracet is?
Ze ziet er heel tevreden uit.
Met deze "koninklijke" bloedlijnen is deze man in principe nu al veel waard, maar het zegt idd helemaal niks. Paar jaar geleden ook een jaarling voor miljoenen verkocht (ben zijn naam even kwijt) en hij heeft op de baan niks gemaakt en was als dekhengst ook niet erg succesvol.
Als we de formule voor succes toch eens konden vinden ;)

Uitspoelen en KI is verboden bij de engelse volbloed dus kostbare merries moeten daar zelf hun baby's dragen en zogen. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:35

heerlijk dat ze nu lekker moedertje mag spelen! mooi veulen en leuk plaatje.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:35

Asyaa schreef:
Ailill schreef:
Nee. . . mensen denken dat het veulen tonnen waard is, voor hetzelfde geld kan ie totaal niet lopen ;)

We zullen over 2 jaar zien of ie kan lopen of niet, desalniettemin is ie nu al meer waard dan 99% van bokt in hun gehele leven gaat verdienen.

Denk het ook. Het zal niet de eerste keer zijn dat een paard dat nog nooit een ren gelopen heeft voor erg grof geld over de toonbank gaat, puur op zijn goede papieren. Als je wacht totdat ze wat gepresteerd hebben zijn ze helemaal niet meer te betalen...

Ailill

Re: Hengstveulen voor volbloedmerrie Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:37

Dan moeten ze eens naar (durf het bijna niet te zeggen) Totilas kijken. . . afstammeling alleen is echt niet genoeg.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:09

Mooi dat alles goedgegaan is! Zat hier al op te wachten sinds ze van de baan afkwam!
Er zullen inderdaad hoge verwachtingen zijn en kan niet wachten tot ie uitkomt op de baan. Misschien moeten we 3 jaar wachten om erachter te komen!

1 ding is zeker. Dit veulen is heeeeel wat $$$ waard.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:14

Pluizebolpum schreef:
Denk het ook. Het zal niet de eerste keer zijn dat een paard dat nog nooit een ren gelopen heeft voor erg grof geld over de toonbank gaat, puur op zijn goede papieren. Als je wacht totdat ze wat gepresteerd hebben zijn ze helemaal niet meer te betalen...

Klopt, hier hebben we ook paarden die letterlijk tonnen waard zijn en uiteinderlijk nieteens een race winnen of zelfs de baan niet op komen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:18

Wat een poepie <3

diaghilev5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:08

Merries moeten zelfs naar waar de hengst ter dekking staat om gedekt te worden. Kan ook overzee zijn.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:26

Ik meen me toch te herinneren dat ik wel eens draagmoeders gezien heb maar dat zal dan niet bij EV's geweest zijn, solly! :o
Hoe dan ook, fijn dat moeder en veulen het goed maken en van elkaar genieten.

Was er laatst niet discussie over of ze die strenge regels willen gaan versoepelen? Qua dekking vind ik dat ook zo wat, zeulen met een merrie terwijl dat helemaal niet hoeft.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:47

Tosadog schreef:
Ik meen me toch te herinneren dat ik wel eens draagmoeders gezien heb maar dat zal dan niet bij EV's geweest zijn, solly! :o

Was er laatst niet discussie over of ze die strenge regels willen gaan versoepelen? Qua dekking vind ik dat ook zo wat, zeulen met een merrie terwijl dat helemaal niet hoeft.

Geen idee, wat dat betrefd zijn die engelse behoorlijk van de traditie en eigenlijk vind ik dat ook de juist de charme van het engels volbloed stamboek. Kunnen best EV draagmoeders geweest zijn, maar dan geen veulens voor het EV stamboek en daarmee dus ook geen renpaarden aangezien je engels volbloed ingeschreven dient te zijn bij het EV als je mee wilt doen aan de rensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:12

Tosadog schreef:

Australië wou de regels qua KI versoepelen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:13

Kon er niet opwachten, maar daar is'ie dan! :D
Wat een gaaf beestje! Gelukkig dat alles goed is verlopen.
Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:19

mooi diertje...wellicht een leuke combi met Frankl ;) Weet overigens niet of hun bloed past maar qua prestaties is het toch al leuk.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:50

Tosadog schreef:
Als we de formule voor succes toch eens konden vinden ;)

Neh, dan is er ook niks meer aan ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:53

Wat een dotje! Ben benieuwd of we er nog wat van gaan horen :D

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:04

Wat kijkt zen toch heerlijk tevreden. Heb haar gezicht gemist hier op bokt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:44

wat een snoepie en wat een heerlijk tevreden en ontspannen hoofd heeft zenyatta altijd al een prachtige merrie gevonden ben heel benieuwd wat dit wondertje later gaat doen

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:10

Wat een leuk mannetje is het geworden, en Zenyatta oogt zo verschikkelijk zorgzaam op die foto. Dat vind ik toch altijd leuk om te zien: op de baan een killer, maar met zo'n frummeltje ernaast zo'n heerlijke zachte uitdrukking in die ogen.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:04

Zenyatta !!!!!

Nog geen volbloed weer gezien op de baan waar ik zo'n kippenvel van krijg....
Zoon komt als 2 of 3 jarige weer in beeld.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:43

*\o/* Prachtige zoon, ben ontzettend benieuwd naar zijn baancarriere! Hoop dat het zo'n mentaliteit
heeft als Zenyatta!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:32

daffie1986 schreef:
Tosadog schreef:
Ik vind het al heel wat dat Zenyatta het veulen zelf heeft gekregen en op mag voeden; hoe vaak wordt er niet een draagmerrie ingezet, ook als de merrie uitgeracet is?

Nooit, is namelijk verboden voor opname in het stamboek bij engels volbloeds. Om in het stamboek te komen moet de merrie gewoon gedekt worden aangezien K.I. , Embryo transplantatie, kloonen en dus draagmoederschap(omdat daar embryotransplantatie voor nodig is) verboden is i.v.m. mogelijkheden tot fraude en de engelse niet achter al dit ingrijpen van de mens in iets natuurlijks houden.

Persoonlijk denk ik dat bij het fokken van renpaarden er wel degelijk meer kans is op een kampioen uit 2 kampioenen, de eisen om te fokken zijn minder als die van een dressuurpaard of springpaard. Een renpaard word alleen maar gefokt om hard te gaan en met verstand van de fokker op harde benen

ZO. Geen mening neerzetten als je het niet op een feit kan baseren. Het is idd verboden, en ik heb er ook nooit van gehoord id rensport.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:39

Mooi gezicht, die foto. Mooie stal (en mooi halster!) en lekker dik in kwalitatief goed stro. Het is haar gegund, en dat er nog maar veel nakomelingen mogen volgen, die allemaal gezond blijven en een succesvolle carriere tegenmoet gaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:50

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:36

er was een waanzinnig goede australische merrie een jaar of vijftien geleden. Die lieten ze dekken, vervolgens rond de 5de maand werd het veulen afgestoten. Weer gedekt en elke keer daarna gebeurde hetzelfde. Toen besloten ze(ET was net een beetje aan het doorbreken) om haar embryo over te plaatsen. Ieder volbloed veulen wat geboren wordt, wordt DNA getest, dit die was 100% moeder en vader. Er zat geen enkele DNA streng van de draagmoeder in, het dier werd inderdaad om het feit dat hij niet natuurlijk gefokt was en uit zijn verwekkende moeder was gekomen NIET geaccepteerd in het stamboek...ook al liep hij als week oud diertje al harder dan de wind...

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:34

wat een mooi hengstje zeg!