De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:11

cp112 schreef:
Dat is bij een manege net zo. Zijn ze ook een soort 'attractie' middel inz ekere zin.
Zolang het welzijn van het dier voorop staat heb ik er niet direct zo'n problemen mee. Maar ik weet dat ze in slagharen alles doen voor hun omzet en dat het waarschijnlijk ten koste zal gaan van de pony's. en dat is erg jammer.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een manege heeft namelijk ook (vooral!) een educatieve functie, tenminste, dat is de bedoeling van een manege. Een kind hoort op een manege te leren hoe het met een paard moet omgaan. Dat dit niet overal het geval is even daar gelaten.
In zo'n attractiepark is een paard toch een attractie. Ze gaan daar vast niet leren hoe een kind netjes zijn/haar teugels vast moet houden en hoe ze met het dier om moeten gaan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:12

Citaat:
van mij mag er ook wel een verbod op die kermispony's komen.........

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit roep ik al jaren...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:13

@ Elmo: Daarom zei ik ook, in zekere zin :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:13

cp112, als een commercieel iets met dieren werkt, worden er tegenwoordig eisen gesteld. Er is een wet. Er is dierenpolitie als het toch niet goed gaat. Ik denk dat ze juist erg op de vingers gekeken worden door argwanende instanties, zeker na de miserabele situatie van meer dan 20 jaar terug, zo kúnnen ze het niet eens meer aanpakken.

En dan zijn er ook nog de "klanten", ik denk dat alle paardenliefhebbers aan de bel trekken mocht het niet paardvriendelijk worden. En dáár heeftt het park niets aan.
Nee, ik denk dat we het even af moeten wachten, het zou best wel eens goed kunnen komen.

Elmo: nee, dat gaan ze daar niet leren. Maar daarentegen zitten die kids er een rondje in stap op, meer niet. Dat maakt een enorm verschil.

Blondie20

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:17

een indiaan die alle pony's in de gaten houdt, lijkt mij een beetje magertjes. Ik hoop voor de pony's dat ze een goede toekomst te gemoet gaan, waarbij die indiaan dan tenminste ook goed voor ze opkomt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:20

Het maakt ook nog verschil of er 4 ponies of 20 komen. En ik denk dat er met die indiaan bedoeld wordt dat dat degene is die de boel in de gaten houdt, maar dat er wel degelijk meer medewerkers bij zijn, als er meerdere ponies komen.
Ach, in de OP staat eigenlijk helemaal geen info, ik wacht af en ga het tegen die tijd wel eens een keertje zelf bekijken. Gelijk een reden om weer eens lekker "kinderachtig" een dagje naar een attractiepark te gaan :D

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:22

Jammer, pony's als 'atractie'.

Wanneer de paardjes goed verzorgd worden, voldoende rust krijgen en lekker in de wei kunnen als ze vrij zijn is dat erg fijn. Als ze goed passend tuig krijgen en niet al te veel ruitertjes op een dag... Gewoon het beste ervan hopen.

En inderdaad eerst maar eens zien, voor we gaan oordelen. :)

Voor hen is het ook geen beste reclame, als hun paarden onvoldoende welzijn hebben en ongelukkig zijn. Met alle meekijkende instanties van tegenwoordig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:24

speedy_cindy schreef:

Dan moeten alle maneges ook maar dicht.

Voor de rest ben ik het met je post eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:26

GamblersCup schreef:
Elmo: nee, dat gaan ze daar niet leren. Maar daarentegen zitten die kids er een rondje in stap op, meer niet. Dat maakt een enorm verschil.

Waaruit maak je dat op? :)

cp112: Dat had ik begrepen, maar ik doelde meer op het stukje 'dat is bij een manege net zo'. Dat vind ik namelijk niet :)

Verder vind ik dat er gewoon te weinig info in de OP staat om een goed oordeel te kunnen geven. Vandaar ook de vragen in mijn post op pagina 1. Het is voor nu dus even afwachten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:27

Vanuit het feit dat het geen rijschaaol is/gaat worden.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:27

Na een paar keer Collendoorn met mijn kids, wat van dezelfde eigenaar is als Slagharen, weet ik bijna zeker dat eea heel goed geregeld zal zijn en onder controle: bitten en zadels zijn er niet, paardjes worden aan een halster/teugelconstructie gereden. Er is de hele dag controle door het park heen: kinderen die aan het sjezen zijn worden er direct uitgepikt, paarden krijgen voldoende rust, voer en water, en groepen worden om de paar weken omgewisseld en op de wei gezet. Er wordt elke dag 'les'gegeven die verplicht is om mensen de gebruiksaanwijzing van de pony te leren. En verder: hoe vaak er geen krijsende kinderen op de grond zitten zonder pony, een shet die het zat is vertrekt gewoon, toch?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:29

GamblersCup schreef:
Vanuit het feit dat het geen rijschaaol is/gaat worden.

Ik doelde op dit stukje:

Citaat:
Maar daarentegen zitten die kids er een rondje in stap op, meer niet.

Er staat nog helemaal nergens hoe de pony's ingezet gaan worden toch? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:29

niet zo vreemd als je bedenkt dat je voor een habbekrats nu pony's kunt kopen....ik vindt het niets,die krijsende kinderen om en op de pony's...rukken en plukken en schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:30

dianaw33 schreef:
Na een paar keer Collendoorn met mijn kids, wat van dezelfde eigenaar is als Slagharen, weet ik bijna zeker dat eea heel goed geregeld zal zijn en onder controle: bitten en zadels zijn er niet, paardjes worden aan een halster/teugelconstructie gereden. Er is de hele dag controle door het park heen: kinderen die aan het sjezen zijn worden er direct uitgepikt, paarden krijgen voldoende rust, voer en water, en groepen worden om de paar weken omgewisseld en op de wei gezet. Er wordt elke dag 'les'gegeven die verplicht is om mensen de gebruiksaanwijzing van de pony te leren. En verder: hoe vaak er geen krijsende kinderen op de grond zitten zonder pony, een shet die het zat is vertrekt gewoon, toch?! :D

Dit wist ik niet. Goed om te lezen en fijn dat je zo'n goede ervaring hebt. Ik wist ook niet dat ze 'les' geven, dus dat vind ik zeker een positief iets. :j

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:32

ik heb 2 jaar terug in het paardenteam@ attractiepark slagharen gewerkt en de paarden worden goed verzorgd en hebben genoeg weide en kwamen toen ook elke dag buiten,,, zodra een paard een wondje had of wat anders namen we die ook nie mee het park op,,
ze weten echt wel wat ze doen,, het is misschien zielig en natuurlijk voor de omzet,, ma ze krijgen wel alle liefde...en qui tuigage dat is nu ook beter dan 20 jaar geleden en de medewerkers die er lopen hebben er echt wel verstand van...
ma ieder z'n eigen mening natuurlijk..

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:33

GamblersCup schreef:
speedy_cindy schreef:

Dan moeten alle maneges ook maar dicht.

Voor de rest ben ik het met je post eens.

Nou als ik eerlijk mag zijn vind ik de meeste (let op! ik zeg niet allemaal!) maneges ook schandalig!!! Pony's die slecht/te weinig eten krijgen, slechte verzorging, slechte educatie naar de kinderen toe over het opzadelen en poetsen en algemene verzorging... Pony's die soms 3 of meer uur lopen op de manege... Schimmel infecties en schurft tot bloedens toe... Slecht passende zadels en hoofdstellen, slechte hoef verzorging...

kortom er word alles aan gedaan om te bezuinigen, zodat er meer verdient word...

BAH :n

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:34

Elmo, zoals het in collendoorn gaat, gaat het niet in Slagharen worden.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:35

Hier in de buurt is ook een attractiepark waar ze ook pony's hebben/hadden.
Was daar een keer met de kinderen, pony's werden vastgehouden door meisjes (12-15) die daar op de camping stonden.
Ik liep zelf met de pony waar mijn zoontje op zat.
Op een gegeven moment begon de pony voor ons te bokken en beet het begeleidertje (ong. 12 jaar) in haar arm.
Meisje rende er gillend vandoor, pony achterlatend met kindje van 2 erop.
Heb dus die pony met kind ook maar meegenomen naar het eind, anders had het peutertje het zelf moeten doen. Ouders stonden te wachten aan het eind tot het kind terugkwam.
Vind dan 1 indiaan voor diverse pony's wel erg weinig.
Laatst bijgewerkt door Dakotah op 08-03-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:36

Ik was echt behoorlijk onder de indruk van de hele organisatie: er wordt echt heel verantwoord met de paarden omgesprongen daar hoeft echt niemand zich zorgen om te maken: ze zijn allemaal keurig op tijd bekapt, geent, weldoorvoed en gezond, en worden er vaak ook heel oud. Het is niet de bedoeling dat er harder dan stap met de pony's gereden worden, er moet altijd een volwassene bij blijven, en je krijgt zelf de 'gebruiksaanwijzing'op schift mee in je huisje. Tenminste zo is het in Collendoorn geregeld. Ik met mijn beroep zou niet drie keer teruggegaan zijn als dit niet in orde zou zijn ;)

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:42

Nessavende schreef:
Maar Slagharen had toch al pony's?

Klopt; 2 jaar geleden openden ze een knuffelwei, maar dit bleek geen succes...
Er lopen paarden in een stuntshow, en de kleine pony's staan er nog wel.
Het rijden nu is 'nieuw', hopelijk is het leuk voor mens en dier!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:45

Nou laat ze dat maar eens even lekker niet doen (:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:46

Ik vind het totaal niet hetzelfde als op een manege! Het park is open van 10.00 tot 18.00. Pony's werden weinig of niet omgewisseld en liepen dus de héle dag rondjes!! Wij kwamen er vroeger vaak. Als je dan ziet hoe de pony's in karakter achter uit gingen!! Dat was niet omdat ze het zo naar hun zin hadden... :P
En veel pony's die het 'goed' deden, werden gewoon iedere dag ingezet!
Als ze dit goed aan gaan pakken, vind ik het alweer een ander verhaal.

LadyMadonna

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:49

mwah, ik zie er geen kwaad in. De juiste maatregelen treffen (geen bitje in, of uberhaubt geen teugels), voldoende rust, goede verzorging...

Bij bijv manege van loon kunnen mensen die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien zo mee met de hittax, en niemand die daar over valt.

Nee, mits goed aangepakt kan ik echt de problemen niet zien :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:52

Zou jij je eigen pony/paard daarvoor uitlenen??

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:54

Afgelopen jaar was er met het sinterklaasfeest ook al zoiets:
Toen 3 shetlanders in de stunthal, waar kinderen gewoon 1, 2 of 3 rondjes op mochten zitten.
De pony's aan een halster die een medewerker of ouder vasthield (geen zadel)
Het ging rustig en gemoedelijk, geen gegil of gekte (ondanks verdere drukte in het park)
's Morgens deden ze dat een uur, en 's middags nog eens een uur.
In de tijd dat wij daar waren hadden de pony's er lol in.

Er is zo lang geklaagd dat 'Ponypark' Slagharen geen pony's meer had...
Ik denk dat in die 10 jaar tijd zonder pony's Slagharen wel goed heeft kunnen nadenken over hoe ze dit het beste zouden kunnen doen!