Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:Ik vind het een moeilijk iets.
We willen allemaal weten waar het zit. Doordat dat nu onduidelijk is wordt er onnodig paniek gecreëerd, geruchten de wereld in geholpen, enz. Paniek die door mensen zelf veroorzaakt wordt overigens.
Aan de andere kant, wat gebeurt er met de meldingen? Wat is het vervolg?
Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt, voorzorgsmaatregelen neemt en voorzichtigheid in acht neemt, dan blijft de uitbraak beperkt.
En als je als pensionhouder een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan meld je zonder de meldingsplicht ook.
Amanda schreef:Ik vind het een moeilijk iets.
We willen allemaal weten waar het zit. Doordat dat nu onduidelijk is wordt er onnodig paniek gecreëerd, geruchten de wereld in geholpen, enz. Paniek die door mensen zelf veroorzaakt wordt overigens.
Aan de andere kant, wat gebeurt er met de meldingen? Wat is het vervolg?
Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt, voorzorgsmaatregelen neemt en voorzichtigheid in acht neemt, dan blijft de uitbraak beperkt.
En als je als pensionhouder een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan meld je zonder de meldingsplicht ook.
Angela schreef:Ik vraag me dus af hoe de CDA dit ziet. Preventief ruimen zal bij hobbydieren niet zo snel plaatsvinden als bij "bedrijfsdieren" als koeien (lijkt mij). Maar goed, ik heb dus ook niet getekend, benieuwd naar hoe ze de uitwerking zien van een meldingsplicht. Alleen melden, deuren dicht, vervoersverbod? Prima!!! Doen!!!!, ook ruimingsplicht??? Mij niet gezien... dan maar zo...
ceasario schreef:Het "ministerie van Landbouw" geeft aan dat een meldingsplicht alleen wordt ingevoerd als het gaat om een ziekte die kan worden overgedragen van mens op dier, .
ceasario schreef:Het "ministerie van Landbouw" geeft aan dat een meldingsplicht alleen wordt ingevoerd
1 als het gaat om een ziekte die kan worden overgedragen van mens op dier,
2 de uitbraak niet door de sector zelf kan worden bestreden
3 of als de uitbraak tot bijvoorbeeld handelsbelemmeringen leidt. Dat is bij het rhinovirus niet het geval.
Wat je wel kan doen is zorgen dat stallen schoon zijn..en dat ieder zijn rotzooi opruimt.. !!
ceasario schreef:Het "ministerie van Landbouw" geeft aan dat een meldingsplicht alleen wordt ingevoerd als het gaat om een ziekte die kan worden overgedragen van mens op dier, de uitbraak niet door de sector zelf kan worden bestreden of als de uitbraak tot bijvoorbeeld handelsbelemmeringen leidt. Dat is bij het rhinovirus niet het geval.
Wat je wel kan doen is zorgen dat stallen schoon zijn..en dat ieder zijn rotzooi opruimt.. !!